HDL-05-G
Er rijden momenteel 23.055 Ford Puma's rond in Nederland. Deze zwarte Puma komt uit het jaar 2023 en is nu 2 jaren, 5 maanden en 10 dagen oud. De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 15 februari 2025, dus sinds 4 maanden en 25 dagen. Deze personenauto rijdt op elektriciteit & benzine, oftewel een Benzine (Mild Hybride) en heeft 5 zitplaatsen.
Van deze Ford Puma MPV rijden er in dezelfde variant (BZJA12X) nog 2.385 voertuigen rond. Deze zijn geproduceerd tussen november 2019 en december 2024. De nieuwwaarde ligt tussen de € 19.822 en € 54.112, waarbij de gemiddelde aanschafwaarde op € 36.124 uitkomt. De nieuwwaarde van deze Puma bedraagt € 37.986 incl. BTW en BPM, daardoor is deze Ford Puma € 1.862 duurder dan gemiddeld.
Deze Ford is een redelijk snelle auto met een topsnelheid van 200 km/uur. Deze Ford Puma is een typische middenklasser wat snelheid betreft. Hij behoort bij de 31.8% snellere personenauto's in Nederland.
Het voertuig is geïmporteerd op 28 januari 2025. Het voertuig was toen 1 jaar, 11 maanden en 26 dagen oud.
Bekijk ook alle Ford Puma voertuigen in Nederland, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Ford Puma | 2023
Voertuigsoort | Personenauto |
Merk | Ford |
Handelsbenaming | Puma |
Lengte | 4,21 m |
Breedte | 1,81 m |
Hoogte | 1,56 m |
Kleur | ZWART |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal deuren | 4 |
Aantal wielen | 4 |
Topsnelheid | 200 km/uur |
0 km (langzaam) (zeer snel) 300 km | |
Nieuwprijs | € 37.986 |
Bruto BPM | € 3.402 |
Inrichting | MPV |
Motor
Vermogen | Elektromotor(en): 9 kW (12.2 pk) Verbrandingsmotor: 114 kW (155 pk) |
Continue vermogen | 114 kW |
Brandstof | Elektriciteit & Benzine, oftewel een Benzine (Mild Hybride) |
Motorcode(s) | BZJA |
Werking motor(en) | Elektrische ontsteking, viertakt |
Aantal cilinders | 3 stuks |
Cilinderinhoud | 999cc (1,0 liter motor) |
Transmissie | Automatisch |
Aantal versnellingen | 7 |
Bouwjaar, apk, verzekering
Bouwjaar | 2 februari 2023 |
Leeftijd | 2 jaren, 5 maanden en 10 dagen |
0 jaar (jong) (oud) 20 jaar | |
Laatste tenaamstelling | 15 februari 2025 |
De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 4 maanden en 25 dagen. | |
Geïmporteerd | Ja, geïmporteerd op 28 januari 2025. Het voertuig was toen 1 jaar, 11 maanden en 26 dagen oud. |
Voertuig verzekerd | Ja |
Taxi | Nee |
Openstaande terugroep actie | Nee |
Geldigheid APK | Dit voertuig is APK gekeurd tot 2 februari 2027. Het voertuig moet over 1 jaar, 6 maanden en 23 dagen gekeurd zijn. |
Gewichten
Massa ledig voertuig | 1.269 kg |
Massa rijklaar | 1.369 kg |
0 kg (licht) (zwaar) 2500 kg | |
Toegestane maximum massa inzittenden + bagage | 466 kg |
Toegestane maximum massa voertuig (= lege gewicht voertuig + laadvermogen) | 1.835 kg |
Technische max massa voertuig | 1.835 kg |
Maximum massa samenstelling | 2.735 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (voor) | 955 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (voor) | 955 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (achter) | 920 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (achter) | 920 kg |
Gewichten voor aanhanger
Maximale kogeldruk | onbekend |
Maximum massa trekken ongeremd | 665 kg |
Maximum massa trekken geremd | 900 kg |
Wanneer je alleen het B-rijbewijs hebt, mag je met dit voertuig een geremde aanhanger, caravan of vouwwagen incl. belading tot 900 kg trekken en ongeremd tot 665 kg.
Met een BE-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 3.500 kg inclusief belading, maar met dit voertuig mag je een geremde aanhanger tot 900 kg trekken.
Voor dit voertuig incl. een (geremde) aanhanger van 900 kg is het B-rijbewijs voldoende.
Met het B-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 750 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading). Of een aanhanger trekken van meer dan 750 kg als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading) uitkomen.
Overig
Aantal assen 2 | |
Vierwielaandrijving (4x4) Nee | |
Wielbasis (afstand tussen de voor- en achter as) 2,59 m | |
Spoorbreedte (afstand tussen de wielen) 1,56 m (voor) / 1,52 m (achter) | |
Europese voertuigcategorie M1 | |
Type J2K | |
Variant BZJA12X | |
Uitvoering 5GTHTNA5TAX | |
Typegoedkeuringsnummer e9*2007/46*3165*11 | |
Plaats chassisnummer Onbekend |
Tellerstand & tenaamstellen
Laatste registratie jaar tellerstand | 2025 |
Tellerstandoordeel | Geen oordeel |
Tenaamstellen mogelijk | Ja |
Milieu
CO2 Emissie gecombineerd (WLTP) 133 gr/km | 0 gr/km (schoon) (vervuilend) 300 gr/km |
Emissieklasse Onbekend | |
Label Onbekend | |
Klasse Hybride Elektrisch Voertuig NOVC-HEV | |
Milieuklasse EG Goedkeuring (Lichte voertuigen) 715/2007*2018/1832AP |
Vergeet ook niet alle Ford Puma voertuigen in Nederland te bekijken.
Kentekenburen van HDL-05-G - Voertuigen met sterk overeenkomende kentekens
Oh zo nutteloos, maar wel leuk om te weten. Bekijk hieronder kentekens die bijna gelijk zijn aan
HDL-05-G
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Merk | Model | Inrichting | Kleur | Nieuwwaarde | Op kenteken gezet in NL | Leeftijd voertuig |
---|---|---|---|---|---|---|---|
HDL-01-G | Seat | Leon | Stationwagen | € 43.219 | 27-01-2025 | 10,3 jaar | |
HDL-02-G | Lexus | UX 250h | Hatchback | € 59.544 | 30-01-2025 | 6,2 jaar | |
HDL-03-G | Peugeot | 208 | Hatchback | € 28.879 | 27-01-2025 | 1,3 jaar | |
HDL-04-G | Pössl | Summit 540 | Kampeerwagen | € 53.120 | 31-01-2025 | 2,8 jaar | |
HDL-05-B | Audi | Q3 | Hatchback | € 62.496 | 28-02-2025 | 4,1 jaar | |
HDL-05-D | Mitsubishi | Colt | Hatchback | € 40.559 | 31-03-2025 | 1,4 jaar | |
HDL-05-F | Peugeot | 3008 | MPV | € 37.868 | 11-02-2025 | 6,3 jaar | |
HDL-05-G | Ford | Puma | MPV | € 37.986 | 28-01-2025 | 2,4 jaar | |
HDL-05-H | Lamborghini | Aventador | Coupe | € 428.094 | 27-01-2025 | 11,3 jaar | |
HDL-05-J | Citroën | C4 SpaceTourer | MPV | € 35.680 | 30-01-2025 | 3,7 jaar | |
HDL-05-K | MG | EHS | Hatchback | € 35.590 | 08-05-2025 | 3 jaar | |
HDL-05-L | Renault | Clio | Hatchback | € 26.532 | 19-02-2025 | 0,4 jaar | |
HDL-05-N | Toyota | Yaris Cross | Hatchback | € 31.940 | 27-01-2025 | 3,3 jaar | |
HDL-05-P | Volvo | V90 | Stationwagen | € 65.118 | 25-03-2025 | 2,6 jaar | |
HDL-05-R | Ford | Kuga | MPV | € 45.827 | 20-03-2025 | 1,1 jaar | |
HDL-05-S | Volkswagen | Scirocco | Coupe | € 28.598 | 03-06-2025 | 14,2 jaar | |
HDL-05-T | Toyota | Aygo X | Hatchback | € 27.705 | 01-02-2025 | 0,4 jaar | |
HDL-05-V | Volkswagen | ID.3 | Stationwagen | € 40.940 | 31-01-2025 | 0,4 jaar | |
HDL-05-X | Mercedes-Benz | GLC | Stationwagen | € 74.168 | 15-02-2025 | 0,4 jaar | |
HDL-05-Z | Volkswagen | Polo | Hatchback | € 40.163 | 18-06-2025 | 3,2 jaar | |
HDL-06-G | CUPRA | Formentor | Stationwagen | € 52.679 | 19-03-2025 | 1,8 jaar | |
HDL-07-G | CUPRA | Formentor | Stationwagen | € 52.679 | 31-03-2025 | 1,7 jaar | |
HDL-08-G | Audi | A6 | Stationwagen | € 73.941 | 27-01-2025 | 5 jaar | |
HDL-09-G | Renault | Captur | Hatchback | € 37.150 | 17-03-2025 | 2,7 jaar |
Personenauto's met ongeveer dezelfde afmeting, prijsklasse en/of gewicht
Hieronder staan personenauto modellen met ongeveer dezelfde prijsklasse van rond de € 36.124 en/of een afmeting van 421 x 181 cm en/of een gewicht van ± 1.269 kg.
Swipe voor complete tabel
Merk + Model | Gemiddelde nieuwwaarde | Lengte | Breedte | Gewicht |
---|---|---|---|---|
Volkswagen Golf | € 35.500 | 427 cm | 180 cm | 1.360 kg |
Volkswagen T-Roc | € 37.300 | 424 cm | 182 cm | 1.240 kg |
Audi A3 | € 35.600 | 431 cm | 179 cm | 1.370 kg |
Peugeot 2008 | € 36.700 | 430 cm | 177 cm | 1.360 kg |
Toyota Yaris Cross | € 34.900 | 419 cm | 177 cm | 1.210 kg |
BMW 1-Serie | € 35.300 | 431 cm | 177 cm | 1.320 kg |
Volkswagen T-Cross | € 34.200 | 413 cm | 177 cm | 1.190 kg |
Opel Mokka | € 37.000 | 415 cm | 179 cm | 1.390 kg |
Opel Mokka X | € 33.500 | 428 cm | 178 cm | 1.320 kg |
Nissan Juke | € 34.800 | 421 cm | 180 cm | 1.300 kg |
Renault Captur | € 34.300 | 423 cm | 180 cm | 1.340 kg |
Volkswagen Taigo | € 36.500 | 427 cm | 176 cm | 1.160 kg |
Mercedes-Benz B-klasse | € 35.900 | 428 cm | 178 cm | 1.360 kg |
Volkswagen Scirocco | € 35.000 | 426 cm | 181 cm | 1.260 kg |
Mini Clubman | € 35.300 | 426 cm | 180 cm | 1.340 kg |
Jeep Renegade | € 34.000 | 426 cm | 181 cm | 1.370 kg |
Volkswagen Beetle | € 36.800 | 429 cm | 182 cm | 1.340 kg |
Honda HR-V | € 33.100 | 431 cm | 177 cm | 1.230 kg |
Suzuki SX4 | € 34.200 | 430 cm | 179 cm | 1.230 kg |
Mitsubishi Colt | € 37.400 | 423 cm | 180 cm | 1.370 kg |
Suzuki S-Cross | € 34.800 | 431 cm | 179 cm | 1.280 kg |
Mini One | € 37.400 | 430 cm | 182 cm | 1.370 kg |
Volkswagen New Beetle | € 35.400 | 428 cm | 174 cm | 1.290 kg |
Volvo C30 | € 32.800 | 425 cm | 178 cm | 1.250 kg |
Fiat 600 | € 35.200 | 418 cm | 178 cm | 1.360 kg |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Ford PumaGoogle op afbeeldingen van de Ford Puma
Google op reviews van de Ford Puma
Ford Puma Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Ford Puma review (2024): Leuk, maar ook goed?
Ford Puma ST Powershift review (2024)
Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost Hybrid 125 pk - rijtest NL
Ford Puma ST (2021) rijtest en specificaties Nederland
Autoreview.nl
Ford Puma: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
TEST elektrische Ford Puma Gen-E - net zo leuk als op benzine?
Ford Puma Gen-E: 4 redenen waarom 44 kWh ideaal is
Review Ford Puma Gen-E (2025): De grootste verrassing vind je onder de achterklep
Ford Puma facelift (2024) test: zo krijgt concurrent Toyota Yaris Cross steek onder water
Nieuwe elektrische Ford Puma vrolijkt EV-markt op, toch krijgt-ie het moeilijk
Waarom de Ford Puma ineens 4200 euro goedkoper is dan een Yaris Cross
Review Ford Puma facelift (2024): zo probeert Ford Nederlanders te verleiden
TEST Ford Puma ST 1.0 EcoBoost (170 pk): enthousiasme dat zich nauwelijks laat beteugelen
Nieuwe Ford Puma is vanaf 419 euro per maand beschikbaar voor private lease
Nieuwe Ford Puma (2024): het sloopwerk heeft zich vooral binnen afgespeeld
Ford Puma ST 1.0 EcoBoost Powershift (2023) review: de zin en onzin van een tweede ST
Private lease aanbieding: je rijdt al vanaf 359 euro per maand in een Ford Puma
Ford Puma ST is een hot hatchback het hele gezin
Autovisie.nl
Alles over Ford Puma
Duik in de prijslijst: de Ford Puma Gen-E
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
Ford komt sneller met elektrische Puma dan je denkt
Bij de vernieuwde Ford Puma draait het om het innerlijk
Van Ford Puma komt elektrische variant
Duik in de prijslijst: halve euroton voor Ford Puma ST?
Ford kiest Puma als basis voor hybride rally-auto voor WRC
Voor de fans en (een beetje) door de fans: de Ford Puma ST Gold Edition
Ford Puma ST blijkt tóch net zo snel als kleinere broertje
Een Ford Puma ST komt eraan
Ford Puma in de startblokken
Ford Puma, een compleet nieuw hoofdstuk
Ford Puma komt terug... maar niet als coupé
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/ford/puma/
Autozine.nl
Autotest: Ford Puma Gen-E
Autotest: Ford Puma
Autotest: Ford Puma ST
Autotest: Ford Puma
Onze database is bijgewerkt tot 7 juli 2025.