Peugeot 208


In Nederland rijden er van de Peugeot 208 momenteel 101.383 rond als personenauto. Daarnaast zijn er ook nog 2 bedrijfsauto's. Totaal zijn er dus 101.385 208-voertuigen. Peugeot heeft 894.955 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De 208 heeft hierdoor een marktaandeel van 11.3% binnen alle modellen van Peugeot. De carrosserie is ingedeeld in de categorie hatchback.

Bekijk de aandrijvingen van de 208 in Nederland:

Brandstof / aandrijving Aantal Percentage
Benzine 77.82277%
100% Elektrisch 17.46517.3%
Diesel 5.3135.3%
Overige 5210.5%

De Peugeot 208: een compacte en stijlvolle hatchback

De Peugeot 208 is een compacte hatchback die sinds 2012 op de markt is. Het is de opvolger van de succesvolle Peugeot 207 en heeft sinds zijn introductie een grote schare fans weten te verzamelen. Met zijn stijlvolle design, moderne technologie en zuinige motoren is de Peugeot 208 een populaire keuze in het segment van de compacte auto's.

Design

De Peugeot 208 heeft een opvallend en modern design dat direct herkenbaar is als een Peugeot. Met zijn scherpe lijnen, grote grille en slanke koplampen heeft de 208 een sportieve uitstraling die hem onderscheidt van zijn concurrenten. Het interieur van de auto is eveneens fraai vormgegeven, met hoogwaardige materialen en een ergonomische indeling. De cockpit is overzichtelijk en intuïtief te bedienen, met het touchscreen infotainmentsysteem als middelpunt.

Technologie

Op het gebied van technologie biedt de Peugeot 208 tal van moderne voorzieningen die het rijden comfortabeler en veiliger maken. Zo is de auto uitgerust met een uitgebreid pakket aan rijhulpsystemen, zoals adaptieve cruisecontrol, dodehoekdetectie en parkeersensoren. Daarnaast is de 208 voorzien van een geavanceerd infotainmentsysteem met Apple CarPlay en Android Auto, waarmee je eenvoudig je smartphone kunt koppelen en bedienen.

Motoren

De Peugeot 208 is leverbaar met een breed scala aan motoren, zowel op benzine als diesel. De benzinevarianten zijn voorzien van de nieuwste PureTech-motoren, die bekend staan om hun soepele prestaties en zuinigheid. De dieselmodellen zijn uitgerust met de BlueHDi-motoren, die een laag brandstofverbruik combineren met een krachtige acceleratie. Daarnaast is er ook een volledig elektrische versie van de 208 beschikbaar, de e-208, die een actieradius van meer dan 300 kilometer biedt.

Rijgedrag

Het rijgedrag van de Peugeot 208 is dynamisch en plezierig, dankzij de uitgebalanceerde onderstelafstemming en directe besturing. De auto stuurt scherp en geeft veel vertrouwen in bochten, terwijl het comfortabele onderstel oneffenheden in het wegdek moeiteloos absorbeert. De 208 is daarmee een ideale auto voor zowel stadsverkeer als lange afstanden, waarbij het lage brandstofverbruik en de lage CO2-uitstoot een extra pluspunt zijn.

Veiligheid

Op het gebied van veiligheid scoort de Peugeot 208 hoog, dankzij de vele geavanceerde rijhulpsystemen en de uitstekende crashbestendigheid. De auto is voorzien van onder meer automatische noodremhulp, verkeersbordherkenning en vermoeidheidsherkenning, waardoor de kans op ongelukken aanzienlijk wordt verkleind. Daarnaast heeft de 208 een maximale score behaald in de Euro NCAP-crashtests, wat aantoont dat de auto zeer veilig is voor zijn inzittenden.

Concurrentie

De Peugeot 208 concurreert in een druk segment van compacte hatchbacks, waarin ook auto's als de Volkswagen Polo, Ford Fiesta en Renault Clio actief zijn. Wat de 208 onderscheidt van zijn concurrenten is zijn onderscheidende design, hoogwaardige interieur en uitgebreide standaarduitrusting. Daarnaast biedt de auto een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en lage gebruikskosten, waardoor hij een aantrekkelijke keuze is voor veel autokopers.

Vergeet ook niet de Peugeot merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.


Huidig aantal Peugeot 208's op de Nederlandse weg


Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.

De Peugeot 208 is in Nederland het meest op kenteken gezet in 2022 met 12.042 stuks.


Eerste toelating / Bouwjaren 208's


Wanneer een nieuwe Peugeot 208 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Peugeot 208 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.

De gemiddelde leeftijd van deze personenauto komt uit op 6,2 jaren, oftewel bouwjaar april 2018. Is de jouw 208 van voor april 2018 dan is deze dus ouder dan gemiddeld, is het bouwjaar na april 2018 dan is deze jonger dan het Nederlandse gemiddelde.


Nieuwwaarde van dit model


Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Peugeot 208.

Van deze personenauto is van 101.374 modellen de aanschafwaarde bekend. Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde per jaar. De totale nieuwwaarde van deze 101.374 personenauto's komt uit op 2.374.657.130 euro, oftewel 2,4 miljard euro.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Peugeot 208 komt daarmee uit op 23.425 euro per personenauto.


Indeling op kleur


De meestvoorkomende kleuren van een Peugeot 208 in Nederland zijn Grijs (32.157 stuks / 32%), Zwart (25.550 stuks / 25%), Wit (18.671 stuks / 18%) en Blauw (11.445 stuks / 11%).
Kleur Aantal Percentage
Grijs
32.157 32%
Zwart
25.550 25%
Wit
18.671 18%
Blauw
11.445 11%
Rood
6.147 6%
Geel
5.760 6%
Oranje
792 1%
Bruin
730 1%
Paars
108 < 1%
Beige
7 < 1%
Groen
6 < 1%
?
Onbekend
10 < 1%


14.999 van de 101.383 personenauto's zijn geïmporteerd



Dit betekent dat 14.8% uit het buitenland komt. De meeste import Peugeot 208's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.


Handelsbenamingen


Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Peugeot 208.

Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming Aantal Percentage
208 101.359 100%
208 1.2 VTI 6 < 0,1%
208 1.6 VTI 4 < 0,1%
208 1.6 TURBO 2 < 0,1%
208 1.2 VTI SST 2 < 0,1%
208 1.4 VTI 1 < 0,1%
208 1,0 VTI 1 < 0,1%
208 E-TENSE 1 < 0,1%
208 1,2 VTI 82 HK 5-D 1 < 0,1%
208 1.0 VTI 5-D 1 < 0,1%
208 3P ACTIVE VTI8 1 < 0,1%
208 1.0 VTI 1 < 0,1%
208 1,0 VTI 68 HK 6-D 1 < 0,1%
208 1,0 VTI 68HK 5-D 1 < 0,1%
PEUGOT 208 1 < 0,1%
101.383 100%


Varianten


Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Peugeot 208.

Vind de variant(code) via jouw kenteken


Swipe voor complete tabel
VariantBrandstof & MotorvermogenGeproduceerd van Geproduceerd tot Gemiddelde nieuwwaarde Aantal Percentage
A5FS Benzine / LPG
LPG motor: 88 kW (120 pk)
Benzinemotor: 88 kW (120 pk)
mrt 2012 jun 2015 € 21.576 566
0.6%
A5FU Benzine
Benzinemotor: 147 kW (200 pk)
mrt 2013 jun 2015 € 27.024 366
0.4%
A5FV Benzine
Benzinemotor: 115 kW (156 pk)
jun 2012 mei 2015 € 24.504 181
0.2%
A5GR Benzine
Benzinemotor: 153 kW (208 pk)
jan 2015 nov 2018 € 30.838 168
0.2%
A5GZ Benzine
Benzinemotor: 121 kW (165 pk)
mei 2015 mei 2015 € 26.013 3
< 0.1%
A8FP Benzine / LPG
LPG motor: 70 kW (95 pk)
Benzinemotor: 70 kW (95 pk)
mrt 2012 jan 2014 € 18.315 391
0.4%
A8HP Diesel
Dieselmotor: 50 kW (68 pk)
mrt 2012 jan 2014 € 19.928 160
0.2%
A8HR Diesel
Dieselmotor: 50 kW (68 pk)
apr 2012 sep 2014 € 18.681 14
< 0.1%
A9HD Diesel
Dieselmotor: 84 kW (114 pk)
mrt 2012 jan 2015 € 23.457 28
< 0.1%
A9HP Diesel
Dieselmotor: 68 kW (92 pk)
mrt 2012 feb 2015 € 21.799 64
0.1%
ABHW Diesel
Dieselmotor: 55 kW (75 pk)
nov 2017 nov 2017 € 21.399 1
< 0.1%
ABHX Diesel
Dieselmotor: 85 kW (116 pk)
mrt 2015 mrt 2015 € 32.804 1
< 0.1%
ABHY Diesel
Dieselmotor: 73 kW (99 pk)
jul 2015 mrt 2018 € 22.217 39
< 0.1%
ABHZ Diesel
Dieselmotor: 88 kW (120 pk)
dec 2015 okt 2016 € 24.170 2
< 0.1%
AHMP Benzine
Benzinemotor: 50 kW (68 pk)
okt 2016 mei 2018 € 17.592 9
< 0.1%
AHMZ Benzine
Benzinemotor: 60 kW (82 pk)
mrt 2012 aug 2018 € 17.724 1.469
1.4%
AHNZ Benzine
Benzinemotor: 81 kW (110 pk)
aug 2014 apr 2018 € 22.508 255
0.3%
AZMZ Benzine
Benzinemotor: 50 kW (68 pk)
nov 2012 sep 2016 € 15.412 718
0.7%
B Diesel
Dieselmotor: 75 kW (102 pk)
nov 2019 feb 2024 € 25.407 229
0.2%
C5FS Benzine / LPG
LPG motor: 88 kW (120 pk)
Benzinemotor: 88 kW (120 pk)
jan 2012 mrt 2016 € 22.346 1.488
1.5%
C8FP Benzine / LPG
LPG motor: 70 kW (95 pk)
Benzinemotor: 70 kW (95 pk)
mrt 2012 mrt 2014 € 19.080 2.137
2.1%
C8HP Diesel
Dieselmotor: 50 kW (68 pk)
feb 2012 feb 2015 € 19.353 1.320
1.3%
C8HR Diesel
Dieselmotor: 50 kW (68 pk)
apr 2012 aug 2015 € 18.697 108
0.1%
C9HD Diesel
Dieselmotor: 84 kW (114 pk)
apr 2012 jul 2014 € 23.669 60
0.1%
C9HP Diesel
Dieselmotor: 68 kW (92 pk)
mrt 2012 jul 2015 € 20.834 795
0.8%
CBHW Diesel
Dieselmotor: 55 kW (75 pk)
jun 2015 aug 2018 € 18.485 404
0.4%
CBHY Diesel
Dieselmotor: 73 kW (99 pk)
feb 2015 jan 2019 € 20.454 1.814
1.8%
CBHZ Diesel
Dieselmotor: 88 kW (120 pk)
jan 2015 feb 2018 € 24.823 8
< 0.1%
CHMM Benzine
Benzinemotor: 50 kW (68 pk)
aug 2018 dec 2019 € 17.123 162
0.2%
CHMP Benzine
Benzinemotor: 50 kW (68 pk)
sep 2016 aug 2018 € 17.480 69
0.1%
CHMR Benzine
Benzinemotor: 61 kW (83 pk)
dec 2017 dec 2019 € 20.180 3.663
3.6%
CHMX Benzine / LPG
Benzinemotor: 60 kW (82 pk)
LPG motor: 55 kW (75 pk)
dec 2016 dec 2016 € 18.640 1
< 0.1%
CHMZ Benzine / LPG
LPG motor: 60 kW (82 pk)
Benzinemotor: 60 kW (82 pk)
mei 2012 mei 2019 € 18.147 33.636
33.2%
CHNP Benzine
Benzinemotor: 81 kW (110 pk)
apr 2018 apr 2021 € 23.682 1.877
1.9%
CHNV Benzine
Benzinemotor: 81 kW (110 pk)
jan 2017 feb 2017 € 24.022 2
< 0.1%
CHNZ Benzine / LPG
LPG motor: 81 kW (110 pk)
Benzinemotor: 81 kW (110 pk)
aug 2014 feb 2019 € 23.275 4.230
4.2%
CYHY Diesel
Dieselmotor: 75 kW (102 pk)
jul 2018 feb 2020 € 20.536 319
0.3%
CZMZ Benzine / LPG
LPG motor: 50 kW (68 pk)
Benzinemotor: 50 kW (68 pk)
Benzinemotor: 60 kW (82 pk)
nov 2012 sep 2017 € 16.102 2.622
2.6%
H Elektriciteit
Elektromotor(en): 57 kW (77 pk)
Elektromotor(en): 100 kW (136 pk)
Elektromotor(en): 115 kW (156 pk)
okt 2019 jul 2024 € 35.288 17.456
17.2%
P Benzine / Elektriciteit
Benzinemotor: 55 kW (75 pk)
Benzinemotor: 74 kW (101 pk)
Benzinemotor: 96 kW (131 pk)
Benzinemotor: 100 kW (136 pk)
Elektromotor(en): 16 kW (22 pk)
apr 2019 jul 2024 € 25.352 24.036
23.7%
UHNZ Benzine
Benzinemotor: 81 kW (110 pk)
aug 2018 aug 2018 € 24.922 1
< 0.1%
Onbekend 511 0.5%
Totaal 101.383 100%


Nieuwste kentekens


Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.

Pagina
1 van 33
Swipe voor complete tabel
Kenteken Toelating & Bouwjaar Omschrijving & NieuwwaardeBrandstof & Motorvermogen
Z-478-PL
25 juli 2024
2023 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 34.481
Benzine
Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk)
X-270-LD
25 juli 2024
2020 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 26.199
Benzine
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
GGP-92-D
25 juli 2024
2021 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 30.650
Benzine
Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk)
GGN-94-L
25 juli 2024
2024
208 - U - P
€ 23.979
Benzine
Motor (1.2 liter): 55 kW (75 pk)
GGL-90-H
25 juli 2024
2017 Geïmporteerd
208 - C - CHNZ
€ 21.090
Benzine
Motor (1.2 liter): 81 kW (110 pk)
GGJ-93-D
25 juli 2024
2022 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 26.428
Benzine
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
GGJ-92-D
25 juli 2024
2022 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 26.428
Benzine
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
GGJ-56-K
25 juli 2024
2024
208 - U - P
€ 33.980
Benzine / Elektriciteit
Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk)
Elektromotor(s): 16 kW (21 pk)
GGJ-21-X
25 juli 2024
2024
208 - U - P
€ 31.497
Benzine
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
GGH-98-L
25 juli 2024
2024
208 - U - P
€ 28.580
Benzine / Elektriciteit
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
Elektromotor(s): 16 kW (21 pk)
GGH-40-P
25 juli 2024
2022 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 26.428
Benzine
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
GGG-17-F
25 juli 2024
2024
208 - U - P
€ 27.280
Benzine / Elektriciteit
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
Elektromotor(s): 16 kW (21 pk)
GGB-70-L
25 juli 2024
2024
208 - U - H
€ 41.850
Elektriciteit
Elektromotor(s): 115 kW (156 pk)
GFZ-33-K
25 juli 2024
2021 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 24.849
Benzine
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
GFX-86-J
25 juli 2024
2024
208 - U - P
€ 27.829
Benzine
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
GBK-22-G
25 juli 2024
2019 Geïmporteerd
208 - C - CHMR
€ 19.110
Benzine
Motor (1.2 liter): 61 kW (83 pk)
Z-868-PT
24 juli 2024
2023 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 25.814
Benzine
Motor (1.2 liter): 55 kW (75 pk)
Z-435-DZ
24 juli 2024
2021 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 22.949
Benzine
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
Z-265-RR
24 juli 2024
2021 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 19.018
Benzine
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
GGR-66-J
24 juli 2024
2024
208 - U - P
€ 26.549
Benzine
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
GGP-49-N
24 juli 2024
2021 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 24.343
Benzine
Motor (1.2 liter): 55 kW (75 pk)
GGP-29-K
24 juli 2024
2023 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 30.909
Benzine
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
GGL-45-F
24 juli 2024
2024
208 - U - P
€ 33.529
Benzine / Elektriciteit
Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk)
Elektromotor(s): 16 kW (21 pk)
GGJ-74-T
24 juli 2024
2020 Geïmporteerd
208 - U - P
€ 26.573
Benzine
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
GGJ-20-S
24 juli 2024
2024
208 - U - P
€ 29.749
Benzine / Elektriciteit
Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk)
Elektromotor(s): 16 kW (21 pk)
Swipe voor alle informatie


Onze database is bijgewerkt tot 25 juli 2024.

Zoek op kenteken

europa
NL
 

Zoek op merk of model

Zoek op merk of model auto, motor, scooter etc.

Top 10

Peugeot personenauto's die de afgelopen 12 maanden op kenteken gezet zijn.

  1. Peugeot 208 (9.266x)
  2. Peugeot 2008 (6.150x)
  3. Peugeot 308 (3.139x)
  4. Peugeot 3008 (3.078x)
  5. Peugeot 5008 (1.271x)
  6. Peugeot 107 (531x)
  7. Peugeot 408 (507x)
  8. Peugeot 508 (399x)
  9. Peugeot 108 (255x)
  10. Peugeot Partner (182x)
Top