Peugeot 208
In Nederland rijden er van de Peugeot 208 momenteel 103.309 rond als personenauto. Daarnaast zijn er ook nog 2 bedrijfsauto's. Totaal zijn er dus 103.311 208-voertuigen. Peugeot heeft 881.031 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De 208 heeft hierdoor een marktaandeel van 11.7% binnen alle modellen van Peugeot. De carrosserie is ingedeeld in de categorie hatchback.
Bekijk de aandrijvingen van de 208 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 79.023 | 76.5% |
100% Elektrisch | 18.151 | 17.6% |
Diesel | 4.847 | 4.7% |
Benzine (Mild Hybride) | 1.234 | 1.2% |
Overige | 54 | 0.1% |
De Peugeot 208: een compacte en stijlvolle hatchback
De Peugeot 208 is een compacte hatchback die sinds 2012 op de markt is. Het is de opvolger van de succesvolle Peugeot 207 en heeft sinds zijn introductie een grote schare fans weten te verzamelen. Met zijn stijlvolle design, moderne technologie en zuinige motoren is de Peugeot 208 een populaire keuze in het segment van de compacte auto's.
Design
De Peugeot 208 heeft een opvallend en modern design dat direct herkenbaar is als een Peugeot. Met zijn scherpe lijnen, grote grille en slanke koplampen heeft de 208 een sportieve uitstraling die hem onderscheidt van zijn concurrenten. Het interieur van de auto is eveneens fraai vormgegeven, met hoogwaardige materialen en een ergonomische indeling. De cockpit is overzichtelijk en intuïtief te bedienen, met het touchscreen infotainmentsysteem als middelpunt.
Technologie
Op het gebied van technologie biedt de Peugeot 208 tal van moderne voorzieningen die het rijden comfortabeler en veiliger maken. Zo is de auto uitgerust met een uitgebreid pakket aan rijhulpsystemen, zoals adaptieve cruisecontrol, dodehoekdetectie en parkeersensoren. Daarnaast is de 208 voorzien van een geavanceerd infotainmentsysteem met Apple CarPlay en Android Auto, waarmee je eenvoudig je smartphone kunt koppelen en bedienen.
Motoren
De Peugeot 208 is leverbaar met een breed scala aan motoren, zowel op benzine als diesel. De benzinevarianten zijn voorzien van de nieuwste PureTech-motoren, die bekend staan om hun soepele prestaties en zuinigheid. De dieselmodellen zijn uitgerust met de BlueHDi-motoren, die een laag brandstofverbruik combineren met een krachtige acceleratie. Daarnaast is er ook een volledig elektrische versie van de 208 beschikbaar, de e-208, die een actieradius van meer dan 300 kilometer biedt.
Rijgedrag
Het rijgedrag van de Peugeot 208 is dynamisch en plezierig, dankzij de uitgebalanceerde onderstelafstemming en directe besturing. De auto stuurt scherp en geeft veel vertrouwen in bochten, terwijl het comfortabele onderstel oneffenheden in het wegdek moeiteloos absorbeert. De 208 is daarmee een ideale auto voor zowel stadsverkeer als lange afstanden, waarbij het lage brandstofverbruik en de lage CO2-uitstoot een extra pluspunt zijn.
Veiligheid
Op het gebied van veiligheid scoort de Peugeot 208 hoog, dankzij de vele geavanceerde rijhulpsystemen en de uitstekende crashbestendigheid. De auto is voorzien van onder meer automatische noodremhulp, verkeersbordherkenning en vermoeidheidsherkenning, waardoor de kans op ongelukken aanzienlijk wordt verkleind. Daarnaast heeft de 208 een maximale score behaald in de Euro NCAP-crashtests, wat aantoont dat de auto zeer veilig is voor zijn inzittenden.
Concurrentie
De Peugeot 208 concurreert in een druk segment van compacte hatchbacks, waarin ook auto's als de Volkswagen Polo, Ford Fiesta en Renault Clio actief zijn. Wat de 208 onderscheidt van zijn concurrenten is zijn onderscheidende design, hoogwaardige interieur en uitgebreide standaarduitrusting. Daarnaast biedt de auto een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en lage gebruikskosten, waardoor hij een aantrekkelijke keuze is voor veel autokopers.
Vergeet ook niet de Peugeot merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Peugeot 208's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren 208's
Wanneer een nieuwe Peugeot 208 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Peugeot 208 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Peugeot 208.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Peugeot 208 komt daarmee uit op 23.660 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Peugeot 208 in Nederland zijn Grijs (32.718 stuks / 32%), Zwart (25.969 stuks / 25%), Wit (19.117 stuks / 19%) en Blauw (11.642 stuks / 11%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 32.718 | 32% |
Zwart | 25.969 | 25% |
Wit | 19.117 | 19% |
Blauw | 11.642 | 11% |
Rood | 6.256 | 6% |
Geel | 5.982 | 6% |
Oranje | 779 | 1% |
Bruin | 719 | 1% |
Paars | 103 | < 1% |
Beige | 7 | < 1% |
Groen | 7 | < 1% |
? Onbekend | 10 | < 1% |
15.829 van de 103.309 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat 15.3% uit het buitenland komt. De meeste import Peugeot 208's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Peugeot 208.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
208 | 103.284 | 100% |
208 1.2 VTI | 6 | < 0,1% |
208 1.6 VTI | 4 | < 0,1% |
208 1.2 VTI SST | 2 | < 0,1% |
208 1.6 TURBO | 2 | < 0,1% |
208 1.4 VTI | 1 | < 0,1% |
208 1,0 VTI | 1 | < 0,1% |
208 E-TENSE | 1 | < 0,1% |
208 1,2 VTI 82 HK 5-D | 1 | < 0,1% |
208 1.0 VTI 5-D | 1 | < 0,1% |
208 3P ACTIVE VTI8 | 1 | < 0,1% |
208 1.0 VTI | 1 | < 0,1% |
208 1,0 VTI 68 HK 6-D | 1 | < 0,1% |
208 1,0 VTI 68HK 5-D | 1 | < 0,1% |
PEUGOT 208 | 1 | < 0,1% |
208 ALLURE | 1 | < 0,1% |
103.309 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Peugeot 208.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
A5FS | Benzine / LPG LPG motor: 88 kW (120 pk) Benzinemotor: 88 kW (120 pk) | mrt 2012 | jun 2015 | € 21.569 | 561 | 0.5% |
A5FU | Benzine Benzinemotor: 147 kW (200 pk) | mrt 2013 | jun 2015 | € 27.022 | 363 | 0.4% |
A5FV | Benzine Benzinemotor: 115 kW (156 pk) | jun 2012 | mei 2015 | € 24.520 | 175 | 0.2% |
A5GR | Benzine Benzinemotor: 153 kW (208 pk) | jan 2015 | nov 2018 | € 30.812 | 168 | 0.2% |
A5GZ | Benzine Benzinemotor: 121 kW (165 pk) | mei 2015 | mei 2015 | € 26.013 | 3 | < 0.1% |
A8FP | Benzine / LPG LPG motor: 70 kW (95 pk) Benzinemotor: 70 kW (95 pk) | mrt 2012 | jan 2014 | € 18.302 | 389 | 0.4% |
A8HP | Diesel Dieselmotor: 50 kW (68 pk) | mrt 2012 | jan 2014 | € 19.973 | 141 | 0.1% |
A8HR | Diesel Dieselmotor: 50 kW (68 pk) | apr 2012 | nov 2013 | € 18.743 | 12 | < 0.1% |
A9HD | Diesel Dieselmotor: 84 kW (114 pk) | mrt 2012 | jan 2015 | € 23.600 | 27 | < 0.1% |
A9HP | Diesel Dieselmotor: 68 kW (92 pk) | mrt 2012 | feb 2015 | € 21.760 | 61 | 0.1% |
ABHW | Diesel Dieselmotor: 55 kW (75 pk) | nov 2017 | nov 2017 | € 21.399 | 1 | < 0.1% |
ABHX | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | mrt 2015 | mrt 2015 | € 32.804 | 1 | < 0.1% |
ABHY | Diesel Dieselmotor: 73 kW (99 pk) | jul 2015 | mrt 2018 | € 22.188 | 34 | < 0.1% |
ABHZ | Diesel Dieselmotor: 88 kW (120 pk) | dec 2015 | okt 2016 | € 24.170 | 2 | < 0.1% |
AHMP | Benzine Benzinemotor: 50 kW (68 pk) | okt 2016 | mei 2018 | € 17.523 | 10 | < 0.1% |
AHMZ | Benzine Benzinemotor: 60 kW (82 pk) | mrt 2012 | aug 2018 | € 17.731 | 1.463 | 1.4% |
AHNZ | Benzine Benzinemotor: 81 kW (110 pk) | aug 2014 | jun 2018 | € 22.542 | 254 | 0.2% |
AZMZ | Benzine Benzinemotor: 50 kW (68 pk) | nov 2012 | sep 2016 | € 15.418 | 704 | 0.7% |
B | Diesel Dieselmotor: 75 kW (102 pk) | nov 2019 | feb 2024 | € 25.476 | 226 | 0.2% |
C5FS | Benzine / LPG LPG motor: 88 kW (120 pk) Benzinemotor: 88 kW (120 pk) | jan 2012 | mrt 2016 | € 22.342 | 1.486 | 1.4% |
C8FP | Benzine / LPG LPG motor: 70 kW (95 pk) Benzinemotor: 70 kW (95 pk) | mrt 2012 | mrt 2014 | € 19.080 | 2.127 | 2.1% |
C8HP | Diesel Dieselmotor: 50 kW (68 pk) | feb 2012 | feb 2015 | € 19.357 | 1.122 | 1.1% |
C8HR | Diesel Dieselmotor: 50 kW (68 pk) | apr 2012 | aug 2015 | € 18.604 | 93 | 0.1% |
C9HD | Diesel Dieselmotor: 84 kW (114 pk) | apr 2012 | jul 2014 | € 23.749 | 52 | 0.1% |
C9HP | Diesel Dieselmotor: 68 kW (92 pk) | mrt 2012 | jul 2015 | € 20.833 | 707 | 0.7% |
CBHW | Diesel Dieselmotor: 55 kW (75 pk) | jun 2015 | aug 2018 | € 18.480 | 359 | 0.3% |
CBHY | Diesel Dieselmotor: 73 kW (99 pk) | feb 2015 | jan 2019 | € 20.443 | 1.621 | 1.6% |
CBHZ | Diesel Dieselmotor: 88 kW (120 pk) | jan 2015 | feb 2018 | € 24.823 | 8 | < 0.1% |
CHMM | Benzine Benzinemotor: 50 kW (68 pk) | aug 2018 | dec 2019 | € 17.126 | 165 | 0.2% |
CHMP | Benzine Benzinemotor: 50 kW (68 pk) | sep 2016 | sep 2018 | € 17.459 | 72 | 0.1% |
CHMR | Benzine Benzinemotor: 61 kW (83 pk) | nov 2017 | dec 2019 | € 20.197 | 3.672 | 3.6% |
CHMX | Benzine / LPG Benzinemotor: 60 kW (82 pk) LPG motor: 55 kW (75 pk) | dec 2016 | dec 2016 | € 18.640 | 1 | < 0.1% |
CHMZ | Benzine / LPG LPG motor: 60 kW (82 pk) Benzinemotor: 60 kW (82 pk) | mei 2012 | mei 2019 | € 18.151 | 33.430 | 32.4% |
CHNP | Benzine Benzinemotor: 81 kW (110 pk) | apr 2018 | apr 2021 | € 23.693 | 1.882 | 1.8% |
CHNV | Benzine Benzinemotor: 81 kW (110 pk) | jan 2017 | feb 2017 | € 24.022 | 2 | < 0.1% |
CHNZ | Benzine / LPG LPG motor: 81 kW (110 pk) Benzinemotor: 81 kW (110 pk) | aug 2014 | feb 2019 | € 23.278 | 4.234 | 4.1% |
CYHY | Diesel Dieselmotor: 75 kW (102 pk) | jul 2018 | feb 2020 | € 20.608 | 275 | 0.3% |
CZMZ | Benzine / LPG LPG motor: 50 kW (68 pk) Benzinemotor: 50 kW (68 pk) Benzinemotor: 60 kW (82 pk) | nov 2012 | sep 2017 | € 16.102 | 2.594 | 2.5% |
H | Elektriciteit Elektromotor(en): 57 kW (77 pk) Elektromotor(en): 100 kW (136 pk) Elektromotor(en): 115 kW (156 pk) | okt 2019 | dec 2024 | € 35.361 | 18.120 | 17.5% |
P | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 55 kW (75 pk) Benzinemotor: 74 kW (101 pk) Benzinemotor: 96 kW (131 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Elektromotor(en): 16 kW (22 pk) Elektromotor(en): 21 kW (29 pk) | apr 2019 | dec 2024 | € 25.610 | 26.037 | 25.2% |
Onbekend | 655 | 0.6% | ||||
Totaal | 103.309 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 32
1 van 32
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GVS-77-N | 5 december 2024 2024 Geïmporteerd | 208 - U € 27.785 | Benzine Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk) |
GVL-67-P | 5 december 2024 2024 | 208 - U € 34.326 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
GVL-29-P | 5 december 2024 2024 | 208 - U € 28.569 | Benzine Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk) |
GVK-79-X | 5 december 2024 2023 Geïmporteerd | 208 - U € 37.500 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
GVJ-27-J | 5 december 2024 2020 Geïmporteerd | 208 - U € 28.393 | Benzine Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk) |
GVJ-24-X | 5 december 2024 2024 | 208 - U € 37.449 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
GVH-13-N | 5 december 2024 2024 | 208 - U € 25.154 | Benzine Motor (1.2 liter): 55 kW (75 pk) |
GVH-12-N | 5 december 2024 2024 | 208 - U € 33.029 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
GVF-04-X | 5 december 2024 2024 | 208 - U € 28.870 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
GTX-60-K | 5 december 2024 2024 | 208 - U - H € 37.390 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
GTX-55-K | 5 december 2024 2024 | 208 - U - H € 37.390 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
GTT-40-H | 5 december 2024 2012 Geïmporteerd | 208 - C € 14.349 | Benzine Motor (1.4 liter): 70 kW (95 pk) |
GTN-55-S | 5 december 2024 2020 Geïmporteerd | 208 - U € 27.497 | Benzine Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk) |
GTL-55-T | 5 december 2024 2024 | 208 - U € 29.429 | Benzine Motor (1.2 liter): 74 kW (101 pk) |
GTJ-95-X | 5 december 2024 2024 | 208 - U - H € 36.850 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
GTJ-03-Z | 5 december 2024 2024 | 208 - U - P € 23.979 | Benzine Motor (1.2 liter): 55 kW (75 pk) |
GTB-62-X | 5 december 2024 2024 | 208 - U - H € 36.850 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
GSJ-90-V | 5 december 2024 2024 | 208 - U - H € 37.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GSJ-87-V | 5 december 2024 2024 | 208 - U - H € 37.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GSJ-86-V | 5 december 2024 2024 | 208 - U - H € 37.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GSJ-83-V | 5 december 2024 2024 | 208 - U - H € 37.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GSJ-82-V | 5 december 2024 2024 | 208 - U - H € 37.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GSJ-79-V | 5 december 2024 2024 | 208 - U - H € 37.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GSJ-77-V | 5 december 2024 2024 | 208 - U - H € 37.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GSJ-76-V | 5 december 2024 2024 | 208 - U - H € 37.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Peugeot 208Google op afbeeldingen van de Peugeot 208
Google op reviews van de Peugeot 208
Peugeot 208 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Peugeot 208 1.2 PureTech - Autotest - Opgefriste Peugeot
Autoblog.nl
Peugeot 208
Peugeot e-208
Autoreview.nl
Peugeot 208: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
TEST Peugeot e-208: stevige prijs, dit krijg je ervoor terug
De vernieuwde Peugeot 208 is vanaf nu beschikbaar voor private lease
Ik begrijp niet waarom de Peugeot 208 de best verkochte auto van Nederland is
Waarom de Peugeot e-208 straks 38 kilometer verder komt op een volle accu
Aankoopadvies Peugeot 208: problemen en betrouwbaarheid (let op 1.6 VTi problemen)
Wat is goedkoper, elektrisch of benzine? Vergelijking Peugeot e-208 en 208 1.2 PureTech
TEST Op deze 5 onderdelen wint de Peugeot 208 toch maar mooi van de Fabia en Polo
Elektrische Peugeot e-208 nu goedkoper dan gewone Peugeot 208
Test Mini Electric en Peugeot e-208: deze EV rijdt het lekkerst!
Test Mini Electric en Peugeot e-208: welke is beter voor lange afstanden?
Zo haakt de Peugeot 208 aan bij een oude traditie
Jaune Faro-geel is gratis op de nieuwe Peugeot 208
Dit is waarom de Peugeot 208 maar 4 sterren van Euro NCAP krijgt
Autovisie.nl
Alles over Peugeot 208
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe Peugeot 208
5 belangrijkste vernieuwingen van de Peugeot 208 en e-208
Eindelijk kom je 400 kilometer ver met de Peugeot e-208
Deze Peugeot 208 grijpt terug naar exclusieve 106
Lesage 01E is een Peugeot e-208 met een wel heel andere jas
Peugeot komt misschien tóch met aanduiding GTI op 208!
Prijzen Peugeot 208 -inclusief e-208- bekend
Geen 208 GTi, maar wel een Peugeot 208 R2
Toont Peugeot de elektrische 208 in Genève?
Autoweek.nl
Peugeot 208 - nieuws, informatie en prijzen
Autozine.nl
Autotest: Peugeot e-208
Autotest: Peugeot 208
Autotest: Peugeot 208
Onze database is bijgewerkt tot 5 december 2024.