Volkswagen T-Roc
In Nederland rijden er van de Volkswagen T-Roc momenteel 45.255 rond. Volkswagen heeft 1.502.301 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De T-Roc heeft hierdoor een marktaandeel van 3.01% binnen alle modellen van Volkswagen. De carrosserie is ingedeeld als stationwagen (96%) en cabriolet (4%).
Bekijk de aandrijvingen van de T-Roc in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 44.594 | 98.6% |
Diesel | 627 | 1.4% |
Overige | 28 | 0.1% |
De Volkswagen T-Roc: een stoere en sportieve crossover
De Volkswagen T-Roc is een compacte crossover die sinds 2017 op de markt is. Het is een stoere en sportieve auto die zich onderscheidt van de rest van het Volkswagen-gamma door zijn opvallende design en dynamische rijgedrag. In dit artikel zullen we de verschillende aspecten van de Volkswagen T-Roc bespreken, van zijn ontwerp en interieur tot zijn prestaties en technische specificaties.
Design
De Volkswagen T-Roc valt meteen op door zijn gedurfde en dynamische design. Het exterieur is strak en modern, met scherpe lijnen en een stoere uitstraling. De auto heeft een hoge rijhoogte en een robuuste voorkant met een opvallende grille en koplampen. De T-Roc is leverbaar in verschillende kleuren en met diverse opties voor velgen en dakkleuren, waardoor je hem helemaal naar eigen smaak kunt samenstellen.
Het interieur van de T-Roc is ruim en comfortabel, met voldoende ruimte voor vijf volwassenen. De materialen zijn van hoge kwaliteit en het dashboard is overzichtelijk en functioneel ingedeeld. Het infotainmentsysteem is voorzien van een touchscreen display en is eenvoudig te bedienen. De stoelen zijn comfortabel en bieden voldoende steun, ook tijdens lange ritten.
Prestaties
De Volkswagen T-Roc is leverbaar met verschillende motoren, variërend van een zuinige 1.0 liter benzine motor tot een krachtige 2.0 liter diesel motor. De motoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde of automatische transmissie en leveren voldoende vermogen voor een sportieve rijervaring. De T-Roc accelereert snel en soepel en heeft een goede wegligging, dankzij het sportieve onderstel en de directe besturing.
De T-Roc is ook leverbaar met vierwielaandrijving, waardoor hij ook geschikt is voor off-road rijden. Met de optionele rijmodi kun je de auto aanpassen aan verschillende rijomstandigheden, zoals sneeuw, modder of zand. Hierdoor kun je met de T-Roc ook op avontuurlijke terreinen uit de voeten.
Veiligheid
Veiligheid staat bij Volkswagen hoog in het vaandel en dat is ook te merken aan de T-Roc. De auto is voorzien van diverse veiligheidssystemen, zoals Adaptive Cruise Control, Lane Assist en Front Assist met City Emergency Braking. Deze systemen helpen de bestuurder om veilig en comfortabel te rijden en verminderen de kans op ongevallen.
Daarnaast is de T-Roc uitgerust met een stevige carrosserie en geavanceerde airbags, die de inzittenden beschermen bij een botsing. De auto heeft ook een goede score behaald in de Euro NCAP crashtests, wat aantoont dat hij voldoet aan de strengste veiligheidseisen.
Vergeet ook niet de Volkswagen merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Volkswagen T-Roc's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren T-Roc's
Wanneer een nieuwe Volkswagen T-Roc voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Volkswagen T-Roc personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Volkswagen T-Roc.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Volkswagen T-Roc komt daarmee uit op 38.467 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Volkswagen T-Roc in Nederland zijn Grijs (16.224 stuks / 36%), Zwart (12.582 stuks / 28%), Wit (9.194 stuks / 20%) en Blauw (4.977 stuks / 11%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 16.224 | 36% |
Zwart | 12.582 | 28% |
Wit | 9.194 | 20% |
Blauw | 4.977 | 11% |
Bruin | 883 | 2% |
Rood | 742 | 2% |
Geel | 336 | 1% |
Oranje | 277 | 1% |
Groen | 38 | < 1% |
Paars | 1 | < 1% |
? Onbekend | 1 | < 1% |
19.133 van de 45.255 personenauto's zijn geïmporteerd
Dat is behoorlijk deel, namelijk (42.3%) komt dus uit het buitenland. De meeste import Volkswagen T-Roc's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vooral duurdere personenauto's (met een relatief hoge BPM in Nederland) worden vaak geïmporteerd. Dit zijn vaak personenauto's met een grotere uitstoot (o.a. co2). In Nederland betaal je per co2-punt meer belasting, dit stijg relatief harder naarmate de personenauto meer uitstoot.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Volkswagen T-Roc.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
T-ROC | 45.250 | 100% |
T-ROC 1.5 TSI EVO 150HK DSG7 | 1 | < 0,1% |
T-ROC 1.0 TSI | 1 | < 0,1% |
T-ROC LIFE 1.5 TSI | 1 | < 0,1% |
T-ROC 2.0 TSI 4M | 1 | < 0,1% |
VOLKSWAGEN T-ROC 1.5 TSI | 1 | < 0,1% |
45.255 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Volkswagen T-Roc.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
CHZJX0AC4 | Benzine Benzinemotor: 85 kW (116 pk) | okt 2017 | jun 2020 | € 31.225 | 2.843 | 6.3% |
CZPBAD7 | Benzine Benzinemotor: 140 kW (190 pk) | sep 2017 | sep 2017 | € 42.045 | 2 | < 0.1% |
CZPBX1AC4 | Benzine Benzinemotor: 140 kW (190 pk) | aug 2017 | apr 2019 | € 42.566 | 991 | 2.2% |
DADAX0AC4 | Benzine / LPG LPG motor: 110 kW (150 pk) Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | nov 2017 | aug 2020 | € 36.233 | 8.663 | 19.1% |
DADAX1AC4 | Benzine Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | apr 2019 | nov 2019 | € 39.179 | 13 | < 0.1% |
DFFAX0AC4 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | feb 2019 | mrt 2021 | € 42.687 | 103 | 0.2% |
DFFAX0AC40 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jan 2020 | mrt 2020 | € 43.392 | 6 | < 0.1% |
DFFAX0AC4L | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jan 2020 | jan 2020 | € 42.958 | 1 | < 0.1% |
DFFAX1AC4 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | dec 2017 | jan 2021 | € 46.303 | 57 | 0.1% |
DFFAX1AC40 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | apr 2020 | apr 2020 | € 41.903 | 1 | < 0.1% |
DFHAX1AC4 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | mrt 2020 | jul 2020 | € 55.969 | 2 | < 0.1% |
DFHAX1AC40 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | feb 2020 | feb 2020 | € 46.970 | 1 | < 0.1% |
DGTEX0AC4 | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | aug 2018 | dec 2020 | € 37.985 | 319 | 0.7% |
DGTEX0AC40 | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | jan 2020 | jun 2020 | € 39.791 | 17 | < 0.1% |
DGTEX0AC4L | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | jan 2020 | jan 2021 | € 41.528 | 9 | < 0.1% |
DKRFX0AC4 | Benzine / LPG LPG motor: 85 kW (116 pk) Benzinemotor: 85 kW (116 pk) | aug 2018 | okt 2021 | € 31.621 | 3.685 | 8.1% |
DKRFX0AC40 | Benzine Benzinemotor: 85 kW (116 pk) | jan 2020 | jan 2021 | € 32.751 | 403 | 0.9% |
DKRFX0AC4L | Benzine Benzinemotor: 85 kW (116 pk) | jan 2020 | okt 2020 | € 34.461 | 50 | 0.1% |
DKRFX0AE2 | Benzine Benzinemotor: 85 kW (116 pk) | jun 2020 | mei 2021 | € 39.845 | 37 | 0.1% |
DKZAX1AC4 | Benzine Benzinemotor: 140 kW (190 pk) | dec 2018 | mei 2021 | € 44.825 | 503 | 1.1% |
DKZAX1AC40 | Benzine Benzinemotor: 140 kW (190 pk) | jan 2020 | mrt 2020 | € 46.637 | 27 | 0.1% |
DLAAX0AC4 | Benzine Benzinemotor: 81 kW (110 pk) | dec 2020 | nov 2024 | € 35.313 | 5.835 | 12.9% |
DLAAX0AE2 | Benzine Benzinemotor: 81 kW (110 pk) | nov 2020 | mei 2024 | € 43.220 | 83 | 0.2% |
DNFCX1AC4 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) | jan 2021 | dec 2023 | € 72.525 | 123 | 0.3% |
DNNAX1AC4 | Benzine Benzinemotor: 140 kW (190 pk) | mei 2021 | mrt 2024 | € 60.038 | 184 | 0.4% |
DNUEX1AC4 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) | nov 2019 | jun 2021 | € 63.582 | 207 | 0.5% |
DNUEX1AC40 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) | dec 2019 | okt 2020 | € 65.191 | 45 | 0.1% |
DPCAX0AC4 | Benzine Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | sep 2019 | sep 2023 | € 39.375 | 11.052 | 24.4% |
DPCAX0AC40 | Benzine Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | dec 2019 | jun 2021 | € 38.592 | 1.616 | 3.6% |
DPCAX0AC4L | Benzine Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | jan 2020 | feb 2021 | € 38.218 | 145 | 0.3% |
DPCAX0AE2 | Benzine Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | feb 2020 | jan 2024 | € 49.291 | 1.236 | 2.7% |
DTRDX0AC4 | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | feb 2021 | okt 2023 | € 41.196 | 47 | 0.1% |
DTTCX0AC4 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | feb 2021 | feb 2024 | € 45.506 | 46 | 0.1% |
DTTCX1AC4 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jan 2021 | nov 2023 | € 51.851 | 12 | < 0.1% |
DUSAX0AC4 | Benzine Benzinemotor: 85 kW (116 pk) | mei 2024 | jan 2025 | € 36.712 | 621 | 1.4% |
DUSAX0AE2 | Benzine Benzinemotor: 85 kW (116 pk) | jun 2024 | jun 2024 | € 48.930 | 1 | < 0.1% |
DXDBX0AC4 | Benzine Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | jul 2022 | jan 2025 | € 44.296 | 5.820 | 12.9% |
DXDBX0AE2 | Benzine Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | jul 2022 | dec 2024 | € 56.297 | 271 | 0.6% |
Onbekend | 178 | 0.4% | ||||
Totaal | 45.255 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 40
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
HBP-60-Z | 13 januari 2025 2023 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 43.784 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
HBP-58-Z | 13 januari 2025 2023 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 43.914 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
GZX-94-J | 13 januari 2025 2025 | T-ROC - A1 - DUSAX0AC4 € 33.960 | Benzine Motor (1 liter): 85 kW (116 pk) |
GZX-60-H | 13 januari 2025 2025 | T-ROC - A1 - DUSAX0AC4 € 34.750 | Benzine Motor (1 liter): 85 kW (116 pk) |
GZR-34-N | 13 januari 2025 2023 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 46.220 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
GZF-07-B | 13 januari 2025 2025 | T-ROC - A1 - DUSAX0AC4 € 37.280 | Benzine Motor (1 liter): 85 kW (116 pk) |
GZD-23-Z | 13 januari 2025 2025 | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 40.537 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
GXF-67-R | 13 januari 2025 2018 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DADAX0AC4 € 33.959 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
GSH-25-D | 13 januari 2025 2024 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 43.262 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
GSG-30-F | 13 januari 2025 2019 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DADAX0AC4 € 42.660 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
GRR-63-P | 13 januari 2025 2024 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 49.313 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
GNX-48-T | 13 januari 2025 2022 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 40.480 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
HBR-30-S | 12 januari 2025 2019 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DADAX0AC4 € 35.541 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
HBR-22-H | 11 januari 2025 2025 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 54.451 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
HBR-02-R | 11 januari 2025 2020 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DPCAX0AC4 € 40.689 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
HBN-97-K | 11 januari 2025 2020 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DPCAX0AC4 € 40.429 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
HBN-46-D | 11 januari 2025 2019 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DPCAX0AC4 € 38.546 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
HBL-07-H | 11 januari 2025 2023 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 43.784 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
HBK-12-L | 11 januari 2025 2021 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DLAAX0AC4 € 35.555 | Benzine Motor (1 liter): 81 kW (110 pk) |
HBJ-93-J | 11 januari 2025 2024 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 60.742 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
HBG-04-F | 11 januari 2025 2023 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 45.723 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
HBD-62-P | 11 januari 2025 2024 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 43.274 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
GZX-42-G | 11 januari 2025 2025 | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 39.460 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
GZX-25-K | 11 januari 2025 2025 | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 39.460 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
GZB-87-B | 11 januari 2025 2023 Geïmporteerd | T-ROC - A1 - DXDBX0AC4 € 47.788 | Benzine Motor (1.5 liter): 110 kW (150 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Volkswagen T-RocGoogle op afbeeldingen van de Volkswagen T-Roc
Google op reviews van de Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Volkswagen T-Roc 1.0 TSI Style - Autotest & Specificaties NL
Autoblog.nl
Volkswagen T-Roc
Autoreview.nl
Volkswagen T-Roc: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Vernieuwde Volkswagen T-Roc is flink duurder én iets goedkoper
Dit is de gefacelifte Volkswagen T-Roc! En nee, de T-Roc is niet die kleine ...
Volkswagen T-Roc Cabriolet is 6000 euro duurder dan T-Roc
Prijzen Volkswagen T-Roc R bekendgemaakt
Test Volkswagen T-Roc R
Zie jij jezelf al rijden met de Volkswagen T-Roc Cabriolet?
Volkswagen stapt in compacte SUV-klasse met T-Roc
Volkswagen T-Roc test
Is de Volkswagen T-Roc dé compacte crossover van 2017?
Autovisie.nl
Alles over Volkswagen T-Roc
Volgende hoofdstuk voor Volkswagen T-Roc
Duik in de Prijslijst: Volkswagen T-Roc R van 80 mille?
Volkswagen T-Roc wordt dakloos
Volkswagen T-Roc R: 300 pk sterke topversie
Volkswagen licht tipje T-Roc R-sluier
Volkswagen T-Roc Cabriolet komt halverwege 2020
Compacte Volkswagen T-Roc rondt SUV-gamma naar onderen af
Autovisie Vlog: Onthulling Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc begint bij net geen 26 mille
Schetsen Volkswagen T-Roc komen niet overeen met realiteit
Volkswagen T-Roc: Coole naam voor saaie crossover
Autoweek.nl
Volkswagen T-Roc - nieuws, informatie en prijzen
Autozine.nl
Autotest: Volkswagen T-Roc
Autotest: Volkswagen T-Roc Cabrio
Autotest: Volkswagen T-Roc R
Autotest: Volkswagen T-Roc
Volkswagen.nl
Volkswagen T-Roc - Onze slimme en comfortabele SUV
Brochure en prijslijst Nieuwe T-Roc
Onze database is bijgewerkt tot 13 januari 2025.