Peugeot 3008
In Nederland rijden er van de Peugeot 3008 momenteel 41.987 rond. Peugeot heeft 881.031 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De 3008 heeft hierdoor een marktaandeel van 4.77% binnen alle modellen van Peugeot. De carrosserie is ingedeeld als mpv (89%) en stationwagen (11%).
Bekijk de aandrijvingen van de 3008 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 33.409 | 79.6% |
Benzine (Plug-in Hybride) | 3.897 | 9.3% |
Diesel | 2.629 | 6.3% |
Benzine (Mild Hybride) | 1.008 | 2.4% |
100% Elektrisch | 499 | 1.2% |
Diesel (Mild Hybride) | 438 | 1% |
Overige | 107 | 0.3% |
De Peugeot 3008: een veelzijdige crossover die indruk maakt
De Peugeot 3008 is een populaire crossover die sinds zijn introductie in 2008 veel lof heeft ontvangen van zowel autoliefhebbers als experts. Met zijn unieke design, ruime interieur en indrukwekkende prestaties is de 3008 een veelzijdige auto die geschikt is voor zowel dagelijks gebruik als avontuurlijke roadtrips. In dit artikel zullen we de belangrijkste kenmerken van de Peugeot 3008 bespreken en kijken waarom deze auto zo geliefd is bij zijn eigenaars.
Design
Een van de eerste dingen die opvalt aan de Peugeot 3008 is zijn opvallende design. De auto heeft een moderne en sportieve uitstraling met scherpe lijnen en een agressieve grille. Het slanke profiel en de opvallende LED-koplampen geven de 3008 een onderscheidende look die hem onderscheidt van andere crossovers in zijn klasse.
Het interieur van de 3008 is even indrukwekkend als het exterieur. Het dashboard is strak en overzichtelijk met hoogwaardige materialen en een intuïtieve lay-out. De stoelen zijn comfortabel en ondersteunend, waardoor lange ritten een plezier zijn. De ruime achterbank biedt voldoende ruimte voor volwassen passagiers en de kofferbak is groot genoeg voor al uw bagage en boodschappen.
Prestaties
De Peugeot 3008 is verkrijgbaar met verschillende motoropties, waaronder benzine- en dieselmotoren en zelfs een hybride versie. De motoren leveren voldoende vermogen en koppel voor een soepele en responsieve rijervaring. De auto accelereert snel en soepel en biedt een comfortabele en stabiele rijervaring, zelfs op hogere snelheden.
De 3008 heeft ook een uitstekende wegligging dankzij zijn geavanceerde ophanging en stuurinrichting. De auto voelt wendbaar en responsief aan in bochten en biedt een goede grip op de weg, zelfs in slechte weersomstandigheden. Het rijgedrag van de 3008 is comfortabel en stabiel, waardoor lange ritten moeiteloos en plezierig zijn.
Technologie
De Peugeot 3008 is uitgerust met een breed scala aan geavanceerde technologische functies die het rijden veiliger en gemakkelijker maken. Een van de meest opvallende kenmerken van de 3008 is het Peugeot i-Cockpit-systeem, dat bestaat uit een compact stuurwiel, een head-up display en een touchscreen infotainmentsysteem. Dit systeem zorgt voor een intuïtieve en ergonomische rijervaring en stelt de bestuurder in staat om alle belangrijke informatie binnen handbereik te hebben.
De 3008 is ook voorzien van een scala aan rijhulpsystemen, zoals adaptieve cruisecontrol, rijstrookassistentie en parkeersensoren. Deze systemen helpen de bestuurder om veiliger en gemakkelijker te rijden en verminderen de kans op ongevallen. De auto is ook compatibel met Apple CarPlay en Android Auto, waardoor u uw smartphone kunt koppelen en toegang hebt tot uw favoriete apps en navigatie-informatie.
Veiligheid
Veiligheid is een topprioriteit voor Peugeot en de 3008 is uitgerust met een uitgebreid assortiment aan veiligheidsvoorzieningen om u en uw passagiers te beschermen. De auto is voorzien van een reeks airbags, waaronder zij-airbags en gordijnairbags, die de inzittenden beschermen bij een botsing. De 3008 is ook uitgerust met een reeks geavanceerde rijhulpsystemen, zoals noodremassistentie, vermoeidheidsherkenning en verkeersbordherkenning, die helpen om ongevallen te voorkomen en de veiligheid van de inzittenden te waarborgen.
De 3008 heeft ook een uitstekende score behaald in de Euro NCAP-crashtests, waarbij hij vijf sterren heeft behaald voor de algemene veiligheid. Dit is een bewijs van de toewijding van Peugeot aan het leveren van een veilige en betrouwbare auto die u gemoedsrust geeft tijdens het rijden.
Vergeet ook niet de Peugeot merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Peugeot 3008's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren 3008's
Wanneer een nieuwe Peugeot 3008 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Peugeot 3008 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Peugeot 3008.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Peugeot 3008 komt daarmee uit op 38.768 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Peugeot 3008 in Nederland zijn Grijs (16.501 stuks / 39%), Zwart (10.137 stuks / 24%), Wit (7.476 stuks / 18%) en Blauw (4.282 stuks / 10%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 16.501 | 39% |
Zwart | 10.137 | 24% |
Wit | 7.476 | 18% |
Blauw | 4.282 | 10% |
Bruin | 1.736 | 4% |
Rood | 1.554 | 4% |
Geel | 124 | < 1% |
Beige | 97 | < 1% |
Groen | 49 | < 1% |
Oranje | 25 | < 1% |
Paars | 6 | < 1% |
10.022 van de 41.987 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat 23.9% uit het buitenland komt. De meeste import Peugeot 3008's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Peugeot 3008.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
3008 | 41.972 | 100% |
3008 1.6I TURBO | 4 | < 0,1% |
3005 | 3 | < 0,1% |
3008 1.6 I STT | 1 | < 0,1% |
3008 PURETECH 130 SUV | 1 | < 0,1% |
3008 1.6 HDI ACTIVE 112BHP 5DR | 1 | < 0,1% |
3008 GT LINE | 1 | < 0,1% |
3008 1.6 VTI ACTIVE | 1 | < 0,1% |
3008 1.6 HDI STT | 1 | < 0,1% |
3008 1.2I STT | 1 | < 0,1% |
3008 ALLURE 1.2L | 1 | < 0,1% |
41.987 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Peugeot 3008.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
4 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 110 kW (150 pk) Benzinemotor: 121 kW (165 pk) Benzinemotor: 133 kW (181 pk) Benzinemotor: 147 kW (200 pk) Elektromotor(en): 77 kW (105 pk) Elektromotor(en): 81 kW (110 pk) Elektromotor(en): 82 kW (111 pk) Elektromotor(en): 83 kW (113 pk) Elektromotor(en): 147 kW (200 pk) Elektromotor(en): 164 kW (223 pk) | mei 2016 | okt 2024 | € 46.126 | 7.855 | 18.7% |
5FS | Benzine / LPG LPG motor: 88 kW (120 pk) Benzinemotor: 88 kW (120 pk) | apr 2010 | aug 2015 | € 28.464 | 2.945 | 7% |
5FV | Benzine / LPG LPG motor: 115 kW (156 pk) Benzinemotor: 115 kW (156 pk) | sep 2009 | jan 2016 | € 33.038 | 4.418 | 10.5% |
5FW | Benzine / LPG LPG motor: 88 kW (120 pk) Benzinemotor: 88 kW (120 pk) | mrt 2009 | feb 2011 | € 28.027 | 1.551 | 3.7% |
5FX | Benzine Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | mrt 2009 | okt 2010 | € 31.969 | 264 | 0.6% |
5GZ | Benzine Benzinemotor: 121 kW (165 pk) | mrt 2015 | okt 2016 | € 37.324 | 211 | 0.5% |
9HD | Diesel Dieselmotor: 84 kW (114 pk) | nov 2012 | feb 2016 | € 34.170 | 127 | 0.3% |
9HR | Diesel Dieselmotor: 82 kW (111 pk) | apr 2010 | jan 2014 | € 32.950 | 179 | 0.4% |
9HZ | Diesel Dieselmotor: 80 kW (109 pk) | apr 2009 | dec 2010 | € 33.125 | 84 | 0.2% |
A | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Elektromotor(en): 16 kW (22 pk) | mei 2024 | dec 2024 | € 45.650 | 721 | 1.7% |
AHR | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jun 2015 | mei 2016 | € 39.495 | 6 | < 0.1% |
AHX | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | okt 2014 | okt 2016 | € 39.130 | 8 | < 0.1% |
BHX | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | jan 2016 | jul 2016 | € 36.188 | 11 | < 0.1% |
BHZ | Diesel Dieselmotor: 88 kW (120 pk) | aug 2014 | okt 2016 | € 35.943 | 64 | 0.2% |
C | Diesel / Elektriciteit Dieselmotor: 85 kW (116 pk) Dieselmotor: 88 kW (120 pk) Dieselmotor: 96 kW (131 pk) Elektromotor(en): 157 kW (213 pk) | sep 2016 | dec 2024 | € 43.931 | 2.259 | 5.4% |
HNY | Benzine Benzinemotor: 96 kW (131 pk) | mrt 2015 | jan 2017 | € 32.527 | 494 | 1.2% |
J | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) Dieselmotor: 110 kW (150 pk) Dieselmotor: 130 kW (177 pk) Dieselmotor: 133 kW (181 pk) | sep 2016 | okt 2020 | € 76.901 | 194 | 0.5% |
R | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 96 kW (131 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Elektromotor(en): 16 kW (22 pk) | sep 2016 | okt 2024 | € 38.683 | 19.760 | 47.1% |
RHC | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) | okt 2011 | okt 2015 | € 36.845 | 427 | 1% |
RHD | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) | feb 2013 | feb 2013 | € 39.960 | 1 | < 0.1% |
RHE | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jun 2009 | mrt 2015 | € 35.836 | 102 | 0.2% |
RHH | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) | apr 2010 | jul 2015 | € 42.529 | 31 | 0.1% |
Onbekend | 275 | 0.7% | ||||
Totaal | 41.987 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 29
1 van 29
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GVR-06-F | 5 december 2024 2023 Geïmporteerd | 3008 - M € 43.364 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GVF-92-P | 5 december 2024 2024 | 3008 - K € 44.949 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GVF-35-P | 5 december 2024 2024 | 3008 - M € 46.059 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 81 kW (110 pk) |
GVB-62-P | 5 december 2024 2023 Geïmporteerd | 3008 - M € 49.717 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 133 kW (181 pk) Elektromotor(s): 81 kW (110 pk) |
GTX-63-K | 5 december 2024 2024 | 3008 - K - A € 42.919 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
GTS-10-B | 5 december 2024 2017 Geïmporteerd | 3008 - M € 38.984 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GTP-40-P | 5 december 2024 2024 | 3008 - K - C € 44.949 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GTP-06-B | 5 december 2024 2019 Geïmporteerd | 3008 - M € 37.467 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GTN-81-S | 5 december 2024 2018 Geïmporteerd | 3008 - M € 42.340 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GTN-52-K | 5 december 2024 2024 | 3008 - K - A € 43.736 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
GTL-44-B | 5 december 2024 2021 Geïmporteerd | 3008 - M € 47.218 | Benzine Motor (1.6 liter): 133 kW (181 pk) |
GTK-72-P | 5 december 2024 2024 | 3008 - K € 47.749 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GSR-93-N | 5 december 2024 2024 | 3008 - K - C € 54.650 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GRD-90-S | 5 december 2024 2021 Geïmporteerd | 3008 - M - R € 41.070 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GPJ-51-F | 5 december 2024 2018 Geïmporteerd | 3008 - M - R € 40.440 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
Z-589-NL | 4 december 2024 2023 Geïmporteerd | 3008 - M - R € 46.009 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GVR-83-X | 4 december 2024 2019 Geïmporteerd | 3008 - M € 46.195 | Benzine Motor (1.6 liter): 133 kW (181 pk) |
GVN-48-N | 4 december 2024 2019 Geïmporteerd | 3008 - M € 44.630 | Benzine Motor (1.6 liter): 133 kW (181 pk) |
GVG-47-V | 4 december 2024 2024 Geïmporteerd | 3008 - M € 47.647 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GTV-10-B | 4 december 2024 2024 | 3008 - K - C € 44.949 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GTN-12-R | 4 december 2024 2022 Geïmporteerd | 3008 - M € 44.734 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GTF-71-N | 4 december 2024 2019 Geïmporteerd | 3008 - M - 4 € 46.579 | Benzine Motor (1.6 liter): 133 kW (181 pk) |
GSN-27-B | 4 december 2024 2023 Geïmporteerd | 3008 - M - R € 43.164 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GSH-73-V | 4 december 2024 2019 Geïmporteerd | 3008 - M - R € 37.813 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GPT-54-P | 4 december 2024 2023 Geïmporteerd | 3008 - M - R € 40.550 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Peugeot 3008Google op afbeeldingen van de Peugeot 3008
Google op reviews van de Peugeot 3008
Peugeot 3008 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Peugeot E-3008 GT review (2024)
Autotest: Peugeot 3008 1.6 HDiF 16V 110 GT
Autotest: Peugeot 3008 HYbrid4
Autotest: Peugeot 3008 HYbrid4 Limited Edition
Peugeot 3008 GT Hybrid 225 (2020) - test en specificaties
Peugeot 3008 1.6 e-THP 165 pk GT-Line Nderland
Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 GT-Line - Autotest
Autoblog.nl
Peugeot 3008
Autoreview.nl
Peugeot 3008: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Waarom de Peugeot e-3008 plotseling 5725 euro goedkoper is geworden
Peugeot 3008 (2024) test: grote ambities, hoge prijs, moeten Tesla en Renault bang worden?
Peugeot e-3008 (2024) review: enorme actieradius en riante garantie, maar we missen een Franse deugd
De nieuwe Peugeot 3008 is vanaf nu beschikbaar voor private lease
Peugeot E-3008 (2024) komt 700 kilometer ver dankzij deze EV-primeur
Waarom de Peugeot 3008 met piepkleine elektrische actieradius goed nieuws is
Zo ziet het dashboard van jouw toekomstige elektrische Peugeot 3008 eruit
Eerste review: Peugeot 3008 (2020)
Waarom de Peugeot 3008 (2021) scherper oogt dan ooit
Eerste review Peugeot 3008 Hybrid4
Dit kosten de Peugeot 508 en 3008 Hybrid
Sportief duo: Peugeot 3008 GT & GT Line
De nieuwe Peugeot 3008: meer SUV
Autovisie.nl
Duurtest Peugeot e-3008: een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
Alles over Peugeot 3008
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe Peugeot 3008
Dit kosten de nieuwe Peugeot 3008 en e-3008 in Nederland
Dit kan je verwachten van de nieuwe Peugeot E-3008
Deze nieuwe Peugeot E-3008 heeft een belangrijkere rol dan je denkt
Gelekt! Dit is de Peugeot e-3008
De nieuwe Peugeot e-3008 heeft een range van 700 km!
Peugeot wil Europa's grootste EV-fabrikant worden, en dit is hoe
Meer huidige Peugeots 3008 in Nederland dan ooit officieel verkocht
Prijzen Peugeot 3008 Hybrid bekend
Peugeot probeert van 3008 stoere SUV te maken
Peugeot 3008, 508 en 508 SW aan de stekker
Peugeot 3008: zelfde naam, radicaal anders
Autoweek.nl
Peugeot 3008 - nieuws, informatie en prijzen
Autozine.nl
Autotest: Peugeot e-3008
Autotest: Peugeot 3008 HYbrid4
Autotest: Peugeot 3008 HYbrid4
Autotest: Peugeot 3008 (2016 - 2023)
Autotest: Peugeot e-3008
Autotest: Peugeot e-3008
Autotest: Peugeot 3008 (2008 - 2016)
Onze database is bijgewerkt tot 5 december 2024.