HBK-59-Z
Er rijden momenteel 42.696 Peugeot 3008's rond in Nederland. Deze blauwe 3008 komt uit het jaar 2025 en is nu 1 maand en 20 dagen oud. De huidige eigenaar heeft dit voertuig ook sindsdien. Deze personenauto rijdt op elektriciteit, 100% Elektrisch, ook wel Full Electric genoemd en heeft 5 zitplaatsen.
Gefeliciteerd nieuwe eigenaar!
Van deze Peugeot 3008 MPV rijden er in dezelfde variant (C) nog 2.385 voertuigen rond. Deze zijn geproduceerd tussen september 2016 en maart 2025. De nieuwwaarde ligt tussen de € 26.178 en € 64.597, waarbij de gemiddelde aanschafwaarde op € 44.689 uitkomt. De nieuwwaarde van deze 3008 bedraagt € 46.349 incl. BTW en BPM, daardoor is deze Peugeot 3008 € 1.660 duurder dan gemiddeld.
Je trekt met deze Peugeot geen straatstenen uit de grond, maar de maximumsnelheid ligt nog altijd op een keurige 170 km/uur. Deze Peugeot 3008 is een typische middenklasser wat snelheid betreft. Hij hoort bij de 26.2% traagste personenauto's in Nederland.
Bekijk ook alle Peugeot 3008 voertuigen in Nederland, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Peugeot 3008 | 2025
Voertuigsoort | Personenauto |
Merk | Peugeot |
Handelsbenaming | 3008 |
Lengte | 4,54 m |
Breedte | 1,89 m |
Hoogte | 1,67 m |
Kleur | BLAUW |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal deuren | 4 |
Aantal wielen | 4 |
Topsnelheid | 170 km/uur |
0 km (langzaam) (zeer snel) 300 km | |
Nieuwprijs | € 46.349 |
Bruto BPM | € 667 |
Inrichting | MPV |
Motor
Vermogen | Elektromotor(en): 157 kW (213 pk) |
Brandstof | Elektriciteit, 100% Elektrisch, ook wel Full Electric genoemd |
Motorcode(s) | ZK03 |
Transmissie | Automatisch |
Aantal versnellingen | 1 |
Bouwjaar, apk, verzekering
Bouwjaar | 31 januari 2025 |
Leeftijd | 1 maand en 20 dagen |
0 jaar (jong) (oud) 20 jaar | |
Laatste tenaamstelling | 31 januari 2025 |
De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 1 maand en 20 dagen. Gefeliciteerd nieuwe eigenaar! | |
Geïmporteerd | Nee |
Voertuig verzekerd | Ja |
Taxi | Nee |
Openstaande terugroep actie | Ja. Zie terugroepactie uit het verleden. |
Geldigheid APK | Dit voertuig is APK gekeurd tot 31 januari 2029. Het voertuig moet over 3 jaren, 10 maanden en 13 dagen gekeurd zijn. |
Gewichten
Massa ledig voertuig | 2.083 kg |
Massa rijklaar | 2.183 kg |
0 kg (licht) (zwaar) 3000 kg | |
Toegestane maximum massa inzittenden + bagage | 457 kg |
Toegestane maximum massa voertuig (= lege gewicht voertuig + laadvermogen) | 2.640 kg |
Technische max massa voertuig | 2.640 kg |
Maximum massa samenstelling | 3.890 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (voor) | 1.500 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (voor) | 1.500 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (achter) | 1.650 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (achter) | 1.650 kg |
Gewichten voor aanhanger
Maximale kogeldruk | onbekend |
Maximum massa trekken ongeremd | 750 kg |
Maximum massa trekken geremd | 1.250 kg |
Wanneer je alleen het B-rijbewijs hebt, mag je met dit voertuig een geremde aanhanger, caravan of vouwwagen incl. belading tot 860 kg trekken en ongeremd tot 750 kg.
Met een BE-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 3.500 kg inclusief belading, maar met dit voertuig mag je een geremde aanhanger tot 1.250 kg trekken.
Met het B-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 750 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading). Of een aanhanger trekken van meer dan 750 kg als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading) uitkomen.
Overig
Aantal assen 2 | |
Vierwielaandrijving (4x4) Nee | |
Wielbasis (afstand tussen de voor- en achter as) 2,74 m | |
Spoorbreedte (afstand tussen de wielen) 1,63 m (voor) / 1,64 m (achter) | |
Europese voertuigcategorie M1 | |
Type K | |
Variant C | |
Uitvoering ZKZX-A0E000 | |
Typegoedkeuringsnummer e2*2018/858*00064*04 | |
Plaats chassisnummer Onbekend |
Tellerstand & tenaamstellen
Laatste registratie jaar tellerstand | 2025 |
Tellerstandoordeel | Logisch |
Tenaamstellen mogelijk | Ja |
Milieu
Actieradius snelweg elektrisch | |
Actieradius (theoretische) WLTP-test 525 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer (100 km/u) * 395 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter (100 km/u) * 340 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer (130 km/u) * 295 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter (130 km/u) * 240 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer met caravan (90 km/u) * 225 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter met caravan (90 km/u) * 175 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius stad elektrisch | |
Actieradius (theoretische) WLTP-test 650 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer * 505 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter * 440 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer met caravan * 310 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter met caravan * 245 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Verbruik, uitstoot en geluidsniveau | |
Elektrisch verbruik (WLTP) 16,8 kWh/100km (1 kW op 5,9km) | 0 kWh/km (zuinig) (onzuinig) 30 kWh/km |
CO2 Emissie 0 gr/km | 0 gr/km (schoon) (vervuilend) 300 gr/km |
Geluidsniveau rijdend 65 dB(A) | 62 dB(A) (relatief stil) (luidruchtig) 82 dB(A) |
Emissieklasse AX | (schoon) (vervuilend) |
Label Onbekend | |
Milieuklasse EG Goedkeuring (Lichte voertuigen) 715/2007*2023/443AX |
* De WLTP-Test is een laboratorium test en komt daardoor nog steeds niet altijd overeen met de werkelijkheid. Vandaar dat wij ook (bij benadering) een meer realistische schatting maken. Zie de WLTP-test-pagina voor meer informatie.
Terugroep actie
Motorrijtuigen en aanhangwagens - ophanging
Openstaande terugroepactie
Stellantis Nederland B.V.18 december 2024
Referentiecode RDW: MGP240447
Referentiecode producent: MU8 KQG
Aantal getroffen voertuigen in Nederland: 2.332
Totaal aantal voertuigen terugroepactie wereldwijd: 100.956
De bevestigingsbouten van de fuseekogel op de voorwieldraagarm kunnen breken. Als méér dan één bevestigingsbout van de fuseekogel verloren gaat, kan dat van invloed zijn op de bestuurbaarheid van de auto. Hierdoor bestaat een verhoogde kans op een ongeval zonder voorafgaande waarschuwing. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal aan beide zijden de fuseekogel van de voorwielophanging vervangen.
Vergeet ook niet alle Peugeot 3008 voertuigen in Nederland te bekijken.
Kentekenburen van HBK-59-Z - Voertuigen met sterk overeenkomende kentekens
Oh zo nutteloos, maar wel leuk om te weten. Bekijk hieronder kentekens die bijna gelijk zijn aan
HBK-59-Z
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Merk | Model | Inrichting | Kleur | Nieuwwaarde | Op kenteken gezet in NL | Leeftijd voertuig |
---|---|---|---|---|---|---|---|
HBK-50-Z | Renault | Scenic | Hatchback | € 45.695 | 12-02-2025 | Nieuw | |
HBK-51-Z | Renault | T | Hatchback | € 35.595 | 24-01-2025 | Nieuw | |
HBK-52-Z | Renault | T | Hatchback | € 34.395 | 09-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-53-Z | Renault | T | Hatchback | € 35.395 | 09-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-54-Z | Renault | T | Hatchback | € 34.895 | 14-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-56-Z | Peugeot | 408 | Hatchback | € 48.455 | 21-01-2025 | Nieuw | |
HBK-57-Z | Peugeot | 308 | Stationwagen | € 39.478 | 14-02-2025 | Nieuw | |
HBK-58-Z | Peugeot | 5008 | MPV | € 47.950 | 13-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-B | Land Rover | Discovery Sport | Stationwagen | € 78.239 | 11-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-D | BMW | X2 | Hatchback | € 60.995 | 04-01-2025 | 1 jaar | |
HBK-59-F | Nissan | Juke | MPV | € 38.990 | 07-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-H | Toyota | Aygo X | Hatchback | € 24.815 | 07-01-2025 | 2 jaar | |
HBK-59-J | Fiat | 500 | Hatchback | € 47.993 | 29-01-2025 | 1,6 jaar | |
HBK-59-K | Volkswagen | Passat | Stationwagen | € 57.317 | 12-02-2025 | 4 jaar | |
HBK-59-L | Lynk & Co | 01 | Stationwagen | € 44.882 | 17-01-2025 | 2,2 jaar | |
HBK-59-N | BMW | 2-Serie | Niet geregistreerd | Onbekend | 06-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-P | Dacia | Duster | Hatchback | € 35.273 | 18-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-R | Volkswagen | Polo | Hatchback | € 36.950 | 25-01-2025 | Nieuw | |
HBK-59-S | Volvo | EX30 | Stationwagen | € 38.190 | 09-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-T | Ferrari | SF90 Spider | Cabriolet | € 740.456 | 14-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-V | Audi | Q4 e-tron | Stationwagen | € 57.665 | 14-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-X | Land Rover | Range Rover Velar | Stationwagen | € 109.464 | 10-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-Z | Peugeot | 3008 | MPV | € 46.349 | 31-01-2025 | Nieuw |
Personenauto's met ongeveer dezelfde afmeting, prijsklasse en/of gewicht
Hieronder staan personenauto modellen met ongeveer dezelfde prijsklasse van rond de € 44.689 en/of een afmeting van 454 x 189 cm en/of een gewicht van ± 2.083 kg.
Swipe voor complete tabel
Merk + Model | Gemiddelde nieuwwaarde | Lengte | Breedte | Gewicht |
---|---|---|---|---|
Ford Explorer | € 47.800 | 447 cm | 187 cm | 2.000 kg |
Volkswagen ID.4 | € 46.800 | 458 cm | 185 cm | 1.880 kg |
Skoda Elroq | € 47.200 | 449 cm | 188 cm | 2.020 kg |
Land Rover Defender | € 41.100 | 460 cm | 179 cm | 2.040 kg |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Peugeot 3008Google op afbeeldingen van de Peugeot 3008
Google op reviews van de Peugeot 3008
Peugeot 3008 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Peugeot E-3008 GT review (2024)
Autotest: Peugeot 3008 1.6 HDiF 16V 110 GT
Autotest: Peugeot 3008 HYbrid4
Autotest: Peugeot 3008 HYbrid4 Limited Edition
Peugeot 3008 GT Hybrid 225 (2020) - test en specificaties
Peugeot 3008 1.6 e-THP 165 pk GT-Line Nderland
Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 GT-Line - Autotest
Autoblog.nl
Peugeot 3008
Autoreview.nl
Peugeot 3008: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Waarom de Peugeot e-3008 plotseling 5725 euro goedkoper is geworden
Peugeot 3008 (2024) test: grote ambities, hoge prijs, moeten Tesla en Renault bang worden?
Peugeot e-3008 (2024) review: enorme actieradius en riante garantie, maar we missen een Franse deugd
De nieuwe Peugeot 3008 is vanaf nu beschikbaar voor private lease
Peugeot E-3008 (2024) komt 700 kilometer ver dankzij deze EV-primeur
Waarom de Peugeot 3008 met piepkleine elektrische actieradius goed nieuws is
Zo ziet het dashboard van jouw toekomstige elektrische Peugeot 3008 eruit
Eerste review: Peugeot 3008 (2020)
Waarom de Peugeot 3008 (2021) scherper oogt dan ooit
Eerste review Peugeot 3008 Hybrid4
Dit kosten de Peugeot 508 en 3008 Hybrid
Sportief duo: Peugeot 3008 GT & GT Line
De nieuwe Peugeot 3008: meer SUV
Autovisie.nl
Alles over Peugeot 3008
Duurtest Peugeot e-3008: een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe Peugeot 3008
Dit kosten de nieuwe Peugeot 3008 en e-3008 in Nederland
Dit kan je verwachten van de nieuwe Peugeot E-3008
Deze nieuwe Peugeot E-3008 heeft een belangrijkere rol dan je denkt
Gelekt! Dit is de Peugeot e-3008
De nieuwe Peugeot e-3008 heeft een range van 700 km!
Peugeot wil Europa's grootste EV-fabrikant worden, en dit is hoe
Meer huidige Peugeots 3008 in Nederland dan ooit officieel verkocht
Prijzen Peugeot 3008 Hybrid bekend
Peugeot probeert van 3008 stoere SUV te maken
Peugeot 3008, 508 en 508 SW aan de stekker
Peugeot 3008: zelfde naam, radicaal anders
Autoweek.nl
Peugeot 3008 - nieuws, informatie en prijzen
Autozine.nl
Autotest: Peugeot e-3008
Autotest: Peugeot 3008 HYbrid4
Autotest: Peugeot 3008 HYbrid4
Autotest: Peugeot 3008 (2016 - 2023)
Autotest: Peugeot e-3008
Autotest: Peugeot e-3008
Autotest: Peugeot 3008 (2008 - 2016)
Onze database is bijgewerkt tot 16 maart 2025.