Toyota C-HR
In Nederland rijden er van de Toyota C-HR momenteel 35.111 rond. Toyota heeft 766.026 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De C-HR heeft hierdoor een marktaandeel van 4.58% binnen alle modellen van Toyota. De carrosserie is ingedeeld in de categorie hatchback.
Bekijk de aandrijvingen van de C-HR in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine (Plug-in Hybride) | 30.133 | 85.8% |
Benzine (Mild Hybride) | 3.155 | 9% |
Benzine | 1.818 | 5.2% |
Overige | 1 | 0% |
De Toyota C-HR: een unieke crossover die stijl en prestaties combineert
De Toyota C-HR is een compacte crossover die sinds zijn introductie in 2016 veel lof heeft ontvangen van zowel autojournalisten als consumenten. Met zijn gedurfde design, comfortabele interieur en indrukwekkende prestaties heeft de C-HR zich weten te onderscheiden van zijn concurrenten in het drukbezette segment van compacte SUV's.
Het eerste wat opvalt aan de Toyota C-HR is zijn opvallende design. Met zijn scherpe lijnen, agressieve grille en opvallende achterlichten is de C-HR een echte blikvanger op de weg. Het unieke design is niet alleen een lust voor het oog, maar heeft ook een praktisch doel: de scherpe lijnen en hoeken zorgen voor een uitstekende aerodynamica, wat resulteert in een betere brandstofefficiëntie en een soepelere rijervaring.
Het interieur van de Toyota C-HR is net zo indrukwekkend als zijn exterieur. Het dashboard is modern en overzichtelijk vormgegeven, met hoogwaardige materialen en een ergonomische indeling. De stoelen zijn comfortabel en ondersteunend, waardoor lange ritten geen enkel probleem zijn. Ook aan opbergruimte is geen gebrek in de C-HR, met voldoende ruimte voor al uw spullen en handige opbergvakken in de deuren en middenconsole.
Maar het echte hoogtepunt van de Toyota C-HR is zijn prestaties. Onder de motorkap van de C-HR bevindt zich een krachtige 1.8-liter viercilinder hybride motor die zowel efficiënt als krachtig is. Met een vermogen van 122 pk en een koppel van 142 Nm sprint de C-HR moeiteloos van 0 naar 100 km/u in slechts 11 seconden. Maar wat de C-HR echt onderscheidt van zijn concurrenten is zijn brandstofefficiëntie. Met een gecombineerd verbruik van slechts 4,5 liter per 100 kilometer is de C-HR een van de zuinigste auto's in zijn klasse.
Maar de Toyota C-HR is niet alleen snel en zuinig, hij is ook leuk om mee te rijden. De directe besturing en het strakke onderstel zorgen voor een sportieve rijervaring, terwijl de soepele automatische transmissie en stille hybride aandrijflijn zorgen voor een ontspannen en comfortabele rit. Of u nu door de stad rijdt of een lange snelwegrit maakt, de C-HR biedt altijd een plezierige rijervaring.
Naast zijn indrukwekkende prestaties en comfortabele interieur is de Toyota C-HR ook uitgerust met een uitgebreid scala aan veiligheidsvoorzieningen. Standaard is de C-HR voorzien van Toyota Safety Sense, een pakket geavanceerde veiligheidssystemen zoals adaptieve cruisecontrol, rijstrookassistentie en automatische noodremmen. Deze systemen helpen de bestuurder om veilig en zelfverzekerd de weg op te gaan, en dragen bij aan een hogere mate van gemoedsrust tijdens het rijden.
Al met al is de Toyota C-HR een uitstekende keuze voor wie op zoek is naar een compacte crossover die stijl, prestaties en comfort combineert. Met zijn gedurfde design, comfortabele interieur en indrukwekkende prestaties weet de C-HR zich te onderscheiden van zijn concurrenten en is het een echte aanwinst voor het segment van compacte SUV's. Of u nu op zoek bent naar een praktische gezinsauto, een stijlvolle stadsauto of een sportieve crossover, de Toyota C-HR biedt het allemaal.
Vergeet ook niet de Toyota merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Toyota C-HR's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren C-HR's
Wanneer een nieuwe Toyota C-HR voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Toyota C-HR personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Toyota C-HR.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Toyota C-HR komt daarmee uit op 35.446 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Toyota C-HR in Nederland zijn Grijs (16.950 stuks / 48%), Wit (6.122 stuks / 17%), Zwart (5.012 stuks / 14%) en Blauw (3.258 stuks / 9%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 16.950 | 48% |
Wit | 6.122 | 17% |
Zwart | 5.012 | 14% |
Blauw | 3.258 | 9% |
Rood | 2.188 | 6% |
Bruin | 579 | 2% |
Oranje | 324 | 1% |
Paars | 308 | 1% |
Groen | 254 | 1% |
Geel | 116 | < 1% |
11.726 van de 35.111 personenauto's zijn geïmporteerd
Dat is behoorlijk deel, namelijk (33.4%) komt dus uit het buitenland. De meeste import Toyota C-HR's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Toyota C-HR.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
TOYOTA C-HR | 35.096 | 100% |
C-HR | 12 | < 0,1% |
C-HR HYBRID | 2 | < 0,1% |
CHR | 1 | < 0,1% |
35.111 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Toyota C-HR.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
MAXH10(H) | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 112 kW (152 pk) Elektromotor(en): 80 kW (109 pk) | okt 2019 | mei 2024 | € 38.455 | 4.946 | 14.1% |
MAXH20(H) | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 112 kW (152 pk) Elektromotor(en): 83 kW (113 pk) | okt 2023 | okt 2024 | € 49.823 | 475 | 1.4% |
MAXH21(H) | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 111 kW (151 pk) Elektromotor(en): 120 kW (163 pk) | mrt 2024 | okt 2024 | € 47.635 | 400 | 1.1% |
MAXH25(H) | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 112 kW (152 pk) Elektromotor(en): 83 kW (113 pk) | feb 2024 | feb 2024 | € 53.510 | 1 | < 0.1% |
NGX10(H) | Benzine Benzinemotor: 85 kW (116 pk) | okt 2016 | jul 2021 | € 29.807 | 1.771 | 5% |
NGX50(H) | Benzine Benzinemotor: 85 kW (116 pk) | okt 2016 | jul 2019 | € 37.514 | 32 | 0.1% |
ZYX10(H) | Benzine / Elektriciteit / LPG LPG motor: 72 kW (98 pk) Benzinemotor: 72 kW (98 pk) Elektromotor(en): 53 kW (72 pk) Elektromotor(en): 72 kW (98 pk) | okt 2016 | dec 2020 | € 33.934 | 18.167 | 51.7% |
ZYX11(H) | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 72 kW (98 pk) Elektromotor(en): 53 kW (72 pk) Elektromotor(en): 72 kW (98 pk) | sep 2019 | jun 2024 | € 35.788 | 8.012 | 22.8% |
ZYX20(H) | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 72 kW (98 pk) Benzinemotor: 111 kW (151 pk) Elektromotor(en): 70 kW (95 pk) | okt 2023 | okt 2024 | € 42.210 | 1.154 | 3.3% |
Onbekend | 153 | 0.4% | ||||
Totaal | 35.111 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 21
1 van 21
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
Z-645-NG | 12 oktober 2024 2023 Geïmporteerd | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - ZYX20(H) € 40.581 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
Z-451-PD | 12 oktober 2024 2019 Geïmporteerd | TOYOTA C-HR - AX1T(EU,M) - ZYX10(H) € 36.064 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 53 kW (72 pk) |
GPG-87-D | 12 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - MAXH20(H) € 49.787 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 112 kW (152 pk) Elektromotor(s): 83 kW (113 pk) |
GPG-76-D | 12 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - ZYX20(H) € 35.882 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GPD-80-N | 12 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - MAXH21(H) € 49.750 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 111 kW (151 pk) Elektromotor(s): 120 kW (163 pk) |
GPB-90-H | 12 oktober 2024 2016 Geïmporteerd | TOYOTA C-HR - AX1T(EU,M) - ZYX10(H) € 32.495 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 53 kW (72 pk) |
GNZ-41-Z | 12 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - ZYX20(H) € 48.087 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GNZ-20-V | 12 oktober 2024 2019 Geïmporteerd | TOYOTA C-HR - AX1T(EU,M) - ZYX10(H) € 33.264 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 53 kW (72 pk) |
GNZ-08-D | 12 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - MAXH21(H) € 49.750 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 111 kW (151 pk) Elektromotor(s): 120 kW (163 pk) |
GNS-16-K | 12 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - MAXH21(H) € 39.750 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 111 kW (151 pk) Elektromotor(s): 120 kW (163 pk) |
GNS-12-K | 12 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - ZYX20(H) € 39.182 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GNJ-27-N | 12 oktober 2024 2020 Geïmporteerd | TOYOTA C-HR - AX1T(EU,M) - MAXH10(H) € 37.626 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 112 kW (152 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GLV-03-S | 12 oktober 2024 2017 Geïmporteerd | TOYOTA C-HR - AX1T(EU,M) - ZYX10(H) € 29.236 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 53 kW (72 pk) |
GFZ-27-H | 12 oktober 2024 2022 Geïmporteerd | TOYOTA C-HR - AX1T(EU,M) - ZYX11(H) € 33.627 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 53 kW (72 pk) |
Z-040-PF | 11 oktober 2024 2023 Geïmporteerd | TOYOTA C-HR - AX1T(EU,M) - ZYX11(H) € 37.307 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 53 kW (72 pk) |
GPG-31-L | 11 oktober 2024 2020 Geïmporteerd | TOYOTA C-HR - AX1T(EU,M) - MAXH10(H) € 37.444 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 112 kW (152 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GPB-91-N | 11 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - ZYX20(H) € 39.182 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GPB-83-H | 11 oktober 2024 2022 Geïmporteerd | TOYOTA C-HR - AX1T(EU,M) - MAXH10(H) € 43.935 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 112 kW (152 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GNZ-43-Z | 11 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - ZYX20(H) € 42.687 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GNX-71-N | 11 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - MAXH20(H) € 49.787 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 112 kW (152 pk) Elektromotor(s): 83 kW (113 pk) |
GNX-70-N | 11 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - ZYX20(H) € 42.687 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GNV-50-G | 11 oktober 2024 2020 Geïmporteerd | TOYOTA C-HR - AX1T(EU,M) - MAXH10(H) € 37.744 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 112 kW (152 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GNV-23-T | 11 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - MAXH21(H) € 40.645 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 111 kW (151 pk) Elektromotor(s): 120 kW (163 pk) |
GNV-15-T | 11 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - ZYX20(H) € 35.882 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GNS-78-X | 11 oktober 2024 2024 | TOYOTA C-HR - AX2T(M) - ZYX20(H) € 42.687 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.8 liter): 72 kW (98 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Toyota C-HRGoogle op afbeeldingen van de Toyota C-HR
Google op reviews van de Toyota C-HR
Toyota C-HR Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Toyota C-HR Plug-in Hybrid review (2024)
Toyota C-HR GR Sport review (2024)
Toyota C-HR 1.2T Bi-Tone - Autotest en specificaties
Autoblog.nl
Toyota C-HR
Autoreview.nl
Toyota C-HR: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Waarom de Toyota C-HR plotseling 3000 euro goedkoper is
TEST: 3 redenen om twee keer na te denken over de Toyota C-HR
TEST: zo wast de nieuwe Toyota C-HR zijn concurrenten de oren
Toyota C-HR Plug-in Hybrid test: voor wie een stekker, maar geen gemekker wil
Toyota C-HR plug-in hybrid (2024) review - waarom de prijs een beetje vreemd is
TEST Toyota C-HR (2024): zuinig en tegendraads, maar achterin is het altijd donker
Toyota C-HR (2023): 3 voordelen, 3 nadelen
Toyota C-HR Hybrid (2024) review: typisch Toyota, maar toch ook weer niet
Toyota C-HR (2024) prijs en uitvoeringen: heel veel keuze, maar één belangrijke ontbreekt
Nieuwe Toyota C-HR: de radicalisering van de crossover-coupé
Dit zou zomaar de nieuwe Toyota C-HR kunnen zijn
Vernieuwde Toyota C-HR trekt joggingpak aan
Autodiefstal in 2019: Audi A1 en Toyota C-HR zijn roversgoed
Autovisie.nl
Alles over Toyota C-HR
Dit is het daadwerkelijke verbruik Toyota C-HR GR Sport
Duik in de prijslijst: de nieuwe Toyota C-HR
Op deze nieuwe Toyota C-HR moeten we nog twee jaar wachten
Dit kost de nieuwe Toyota C-HR in Nederland
Toyota C-HR gaat naar de sportschool, maar neemt geen abonnement
Toyota C-HR in het nieuw gestoken met High Power Hybrid
Toyota C-HR toont nieuwe designtaal
Toyota C-HR blijft trouw aan studiemodel
Toyota C-HR moet hybride sexy maken
Productie Toyota C-HR in Turkije van start
Nederland ontkomt nog aan lange levertijden Toyota C-HR
Orderboeken voor Toyota C-HR geopend
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/toyota/c-hr/
Autozine.nl
Autotest: Toyota C-HR PHEV
Autotest: Toyota C-HR
Autotest: Toyota C-HR
Autotest: Toyota C-HR (2016 - 2023)
Autotest: Toyota C-HR
Autotest: Toyota C-HR (2016 - 2023)
Autotest: Toyota C-HR
Onze database is bijgewerkt tot 13 oktober 2024.