BMW 2-Serie
In Nederland rijden er van de BMW 2-Serie momenteel 28.862 rond als personenauto. Daarnaast is er ook nog 1 bedrijfsauto. Totaal zijn er dus 28.863 2-Serie-voertuigen. BMW heeft 590.898 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De 2-Serie heeft hierdoor een marktaandeel van 4.88% binnen alle modellen van BMW. De carrosserie is ingedeeld als stationwagen (71%), sedan (15%), cabriolet (7%), coupe (5%) en niet geregistreerd (3%).
Bekijk de aandrijvingen van de 2-Serie in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 22.189 | 76.9% |
Benzine (Plug-in Hybride) | 3.316 | 11.5% |
Diesel | 2.492 | 8.6% |
Benzine (Mild Hybride) | 661 | 2.3% |
Overige | 204 | 0.7% |
De BMW 2-Serie: een compacte en sportieve rijervaring
De BMW 2-Serie is een compacte en sportieve auto die sinds 2014 op de markt is gebracht door de Duitse autofabrikant BMW. De 2-Serie is de opvolger van de populaire 1-Serie en wordt gepositioneerd als een sportieve coupé en cabriolet in het premium segment van de markt. Met zijn krachtige motoren, sportieve rijgedrag en luxe interieur heeft de BMW 2-Serie veel fans weten te verzamelen sinds zijn introductie.
Ontwerp en styling
Het ontwerp van de BMW 2-Serie is typisch BMW: strakke lijnen, een sportieve uitstraling en een herkenbare grille aan de voorkant. De compacte afmetingen van de auto zorgen ervoor dat hij wendbaar is in het verkeer en gemakkelijk te parkeren in krappe ruimtes. De coupé- en cabrioletversies van de 2-Serie hebben elk hun eigen unieke styling, maar delen dezelfde sportieve uitstraling en hoogwaardige afwerking.
Het interieur van de BMW 2-Serie is ruim en comfortabel, met hoogwaardige materialen en een strak design. De stoelen bieden voldoende steun en comfort, ook tijdens lange ritten. Het dashboard is overzichtelijk ingedeeld en voorzien van allerlei moderne technologische snufjes, zoals een navigatiesysteem, Bluetooth-connectiviteit en een audiosysteem van hoge kwaliteit.
Motoren en prestaties
De BMW 2-Serie is leverbaar met diverse krachtige motoren, variërend van een 1.5 liter driecilinder benzinemotor tot een 3.0 liter zescilinder benzinemotor. Ook zijn er diverse diesel- en hybridevarianten beschikbaar. De motoren leveren indrukwekkende prestaties en zorgen voor een sportieve rijervaring. De auto accelereert snel en soepel en biedt voldoende vermogen om ook op hogere snelheden goed mee te kunnen komen in het verkeer.
Het rijgedrag van de BMW 2-Serie is uitstekend, mede dankzij de achterwielaandrijving die zorgt voor een goede balans en grip in bochten. De auto stuurt scherp en direct en biedt veel rijplezier, zowel op bochtige wegen als op lange snelwegen. De 2-Serie is ook comfortabel genoeg om dagelijks te gebruiken als gezinsauto, maar blinkt vooral uit als sportieve rijdersauto.
Uitrusting en opties
De BMW 2-Serie is leverbaar in diverse uitvoeringen en met een uitgebreid scala aan opties en uitrustingsniveaus. Standaard is de auto al voorzien van allerlei luxe en comfortabele voorzieningen, zoals airconditioning, elektrische ramen en spiegels, en een multifunctioneel stuurwiel. Optioneel zijn onder andere een panoramadak, adaptieve LED-koplampen en een head-up display.
Ook op het gebied van veiligheid en assistentiesystemen scoort de BMW 2-Serie goed. Zo is de auto voorzien van diverse rijhulpsystemen, zoals adaptive cruise control, lane departure warning en een noodremsysteem. Ook zijn er diverse parkeerhulpsystemen beschikbaar, zoals een achteruitrijcamera en parkeersensoren rondom de auto.
Concurrentie en prijs
De BMW 2-Serie bevindt zich in een competitieve markt, waarin hij concurreert met auto's als de Audi A3, Mercedes-Benz CLA en Volkswagen Golf GTI. De 2-Serie onderscheidt zich vooral door zijn sportieve rijgedrag en luxe uitstraling, waarmee hij een aantrekkelijke keuze is voor liefhebbers van premium compacte auto's.
De prijs van de BMW 2-Serie varieert afhankelijk van de gekozen motor, uitvoering en opties. De instapprijs van de 2-Serie ligt rond de €35.000 voor de coupéversie en €40.000 voor de cabrioletversie. Voor een volledig uitgeruste 2-Serie met krachtige motor en alle opties kan de prijs oplopen tot boven de €60.000.
Vergeet ook niet de BMW merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal BMW 2-Serie's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren 2-Serie's
Wanneer een nieuwe BMW 2-Serie voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte BMW 2-Serie personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een BMW 2-Serie.
De gemiddelde nieuwwaarde van de BMW 2-Serie komt daarmee uit op 46.911 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een BMW 2-Serie in Nederland zijn Grijs (9.530 stuks / 33%), Zwart (8.733 stuks / 30%), Blauw (4.220 stuks / 15%) en Wit (4.007 stuks / 14%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 9.530 | 33% |
Zwart | 8.733 | 30% |
Blauw | 4.220 | 15% |
Wit | 4.007 | 14% |
Rood | 727 | 3% |
Bruin | 682 | 2% |
Groen | 316 | 1% |
Oranje | 222 | 1% |
Geel | 219 | 1% |
Creme | 80 | < 1% |
Beige | 63 | < 1% |
Paars | 43 | < 1% |
? Onbekend | 20 | < 1% |
7.687 van de 28.862 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat 26.6% uit het buitenland komt. De meeste import BMW 2-Serie's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de BMW 2-Serie.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
218I ACTIVE TOURER | 7.561 | 26.2% |
218I | 4.159 | 14.4% |
218I GRAN TOURER | 3.157 | 10.9% |
225XE IPERFORMANCE | 2.035 | 7.1% |
220I ACTIVE TOURER | 1.945 | 6.7% |
220I | 1.690 | 5.9% |
218D Active Tourer | 815 | 2.8% |
220I GRAN TOURER | 785 | 2.7% |
225e xDrive Active Tourer | 672 | 2.3% |
225XE ACTIVE TOURER | 558 | 1.9% |
216I GRAN TOURER | 516 | 1.8% |
216D GRAN TOURER | 482 | 1.7% |
2002 | 477 | 1.7% |
216I ACTIVE TOURER | 430 | 1.5% |
216D ACTIVE TOURER | 363 | 1.3% |
218D GRAN TOURER | 303 | 1% |
M235I | 218 | 0.8% |
230I | 204 | 0.7% |
M240I | 192 | 0.7% |
M240I XDRIVE | 167 | 0.6% |
220D | 162 | 0.6% |
M235I XDRIVE | 144 | 0.5% |
225I ACTIVE TOURER | 137 | 0.5% |
230e xDrive Active Tourer | 136 | 0.5% |
223I ACTIVE TOURER | 129 | 0.4% |
OVERIG | 1.425 | 4.9% |
28.862 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de BMW 2-Serie.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
11AK | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Benzinemotor: 103 kW (140 pk) | nov 2019 | feb 2025 | € 47.457 | 3.342 | 11.6% |
11AL | Benzine Benzinemotor: 225 kW (306 pk) | nov 2019 | jan 2025 | € 75.150 | 110 | 0.4% |
11AM | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | apr 2020 | feb 2023 | € 47.665 | 14 | < 0.1% |
11BX | Benzine Benzinemotor: 90 kW (122 pk) | mei 2023 | feb 2025 | € 44.868 | 57 | 0.2% |
11CM | Benzine Benzinemotor: 135 kW (184 pk) | jan 2022 | feb 2025 | € 62.901 | 205 | 0.7% |
11CN | Diesel / Elektriciteit Dieselmotor: 140 kW (190 pk) Elektromotor(en): 2.2 kW (3 pk) | apr 2022 | jul 2022 | € 61.430 | 2 | < 0.1% |
11DE | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | mrt 2021 | jun 2021 | € 49.402 | 2 | < 0.1% |
1F51 | Benzine Benzinemotor: 180 kW (245 pk) | jul 2014 | mei 2017 | € 57.948 | 17 | 0.1% |
1H11 | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) Dieselmotor: 135 kW (184 pk) | mrt 2014 | aug 2015 | € 54.431 | 58 | 0.2% |
1H31 | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) Dieselmotor: 105 kW (143 pk) | apr 2014 | aug 2015 | € 45.155 | 12 | < 0.1% |
1H71 | Diesel Dieselmotor: 160 kW (218 pk) | mei 2014 | mei 2015 | € 63.344 | 5 | < 0.1% |
1J11 | Benzine Benzinemotor: 135 kW (184 pk) | feb 2014 | apr 2017 | € 49.268 | 172 | 0.6% |
1J71 | Benzine Benzinemotor: 240 kW (326 pk) | nov 2013 | jul 2016 | € 72.782 | 140 | 0.5% |
1J91 | Benzine Benzinemotor: 240 kW (326 pk) | jul 2014 | jun 2016 | € 73.149 | 22 | 0.1% |
1K51 | Benzine Benzinemotor: 180 kW (245 pk) | nov 2014 | jan 2017 | € 62.192 | 56 | 0.2% |
1L71 | Benzine Benzinemotor: 135 kW (184 pk) | nov 2014 | dec 2017 | € 53.994 | 331 | 1.1% |
1M11 | Benzine Benzinemotor: 240 kW (326 pk) | nov 2014 | sep 2016 | € 73.140 | 79 | 0.3% |
1M31 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | mrt 2015 | mrt 2018 | € 46.821 | 251 | 0.9% |
1M51 | Benzine Benzinemotor: 240 kW (326 pk) | jul 2015 | jul 2016 | € 79.305 | 12 | < 0.1% |
21BX | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | feb 2022 | mrt 2025 | € 50.368 | 754 | 2.6% |
21BY | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | feb 2022 | jan 2023 | € 58.336 | 8 | < 0.1% |
21CM | Benzine Benzinemotor: 180 kW (245 pk) | aug 2022 | jan 2025 | € 69.673 | 43 | 0.1% |
21EA | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Elektromotor(en): 80 kW (109 pk) | aug 2022 | mrt 2025 | € 55.162 | 671 | 2.3% |
2A31 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | jul 2014 | jan 2019 | € 38.440 | 5.020 | 17.4% |
2A51 | Benzine Benzinemotor: 120 kW (163 pk) Benzinemotor: 141 kW (192 pk) | nov 2014 | jun 2018 | € 45.418 | 1.206 | 4.2% |
2A71 | Benzine Benzinemotor: 170 kW (231 pk) | aug 2014 | nov 2017 | € 54.266 | 137 | 0.5% |
2A91 | Benzine Benzinemotor: 170 kW (231 pk) | nov 2014 | okt 2018 | € 58.140 | 88 | 0.3% |
2B11 | Diesel Dieselmotor: 70 kW (95 pk) | mei 2015 | jan 2018 | € 35.645 | 66 | 0.2% |
2B31 | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | dec 2014 | jan 2019 | € 40.804 | 305 | 1.1% |
2B91 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jan 2017 | nov 2017 | € 54.019 | 4 | < 0.1% |
2C11 | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jul 2014 | jan 2019 | € 43.058 | 769 | 2.7% |
2C31 | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | dec 2014 | nov 2017 | € 52.506 | 38 | 0.1% |
2C51 | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | dec 2014 | mrt 2018 | € 57.806 | 23 | 0.1% |
2C71 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Elektromotor(en): 65 kW (88 pk) | sep 2015 | dec 2018 | € 47.438 | 1.562 | 5.4% |
2D31 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | mrt 2015 | mrt 2019 | € 42.249 | 1.745 | 6% |
2D51 | Benzine Benzinemotor: 141 kW (192 pk) | mrt 2015 | apr 2019 | € 49.512 | 474 | 1.6% |
2D52 | Benzine Benzinemotor: 141 kW (192 pk) | nov 2016 | nov 2016 | € 54.112 | 1 | < 0.1% |
2D71 | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | mrt 2015 | feb 2018 | € 60.200 | 41 | 0.1% |
2D91 | Benzine Benzinemotor: 75 kW (102 pk) | jul 2015 | aug 2019 | € 36.491 | 155 | 0.5% |
2E11 | Diesel Dieselmotor: 70 kW (95 pk) | sep 2015 | jan 2018 | € 38.041 | 43 | 0.1% |
2E31 | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | mei 2015 | apr 2019 | € 43.282 | 423 | 1.5% |
2E51 | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | mrt 2015 | okt 2018 | € 47.471 | 254 | 0.9% |
2E71 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | sep 2015 | aug 2017 | € 57.470 | 20 | 0.1% |
2E91 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | aug 2016 | sep 2018 | € 50.211 | 4 | < 0.1% |
2F11 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | mei 2015 | apr 2018 | € 42.208 | 90 | 0.3% |
2F31 | Benzine Benzinemotor: 135 kW (184 pk) | sep 2016 | mrt 2018 | € 49.226 | 22 | 0.1% |
2F51 | Benzine Benzinemotor: 185 kW (252 pk) | okt 2016 | okt 2017 | € 58.583 | 12 | < 0.1% |
2G11 | Benzine Benzinemotor: 250 kW (340 pk) | jul 2016 | aug 2017 | € 68.305 | 30 | 0.1% |
2G31 | Benzine Benzinemotor: 250 kW (340 pk) | sep 2016 | jun 2018 | € 75.409 | 19 | 0.1% |
2G51 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | okt 2015 | feb 2017 | € 44.181 | 6 | < 0.1% |
2G71 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | jan 2015 | jun 2017 | € 49.377 | 30 | 0.1% |
2H11 | Diesel Dieselmotor: 165 kW (224 pk) | apr 2016 | apr 2016 | € 61.557 | 1 | < 0.1% |
2H31 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | jul 2017 | nov 2020 | € 46.561 | 106 | 0.4% |
2H51 | Benzine Benzinemotor: 135 kW (184 pk) | jul 2017 | jul 2021 | € 55.031 | 68 | 0.2% |
2H71 | Benzine Benzinemotor: 185 kW (252 pk) | jul 2017 | jun 2021 | € 61.235 | 27 | 0.1% |
2J51 | Benzine Benzinemotor: 250 kW (340 pk) | jul 2017 | feb 2021 | € 76.539 | 47 | 0.2% |
2J71 | Benzine Benzinemotor: 250 kW (340 pk) | sep 2017 | jan 2020 | € 80.388 | 19 | 0.1% |
2J91 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | sep 2017 | aug 2019 | € 52.160 | 5 | < 0.1% |
2K31 | Benzine Benzinemotor: 135 kW (184 pk) | aug 2016 | mrt 2018 | € 53.069 | 107 | 0.4% |
2K51 | Benzine Benzinemotor: 185 kW (252 pk) | jul 2016 | okt 2017 | € 62.623 | 25 | 0.1% |
2L11 | Benzine Benzinemotor: 250 kW (340 pk) | jul 2016 | nov 2017 | € 69.978 | 33 | 0.1% |
2L31 | Benzine Benzinemotor: 250 kW (340 pk) | jul 2016 | jun 2018 | € 77.505 | 19 | 0.1% |
2L51 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jan 2016 | jun 2017 | € 53.990 | 11 | < 0.1% |
2L71 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | mrt 2015 | okt 2016 | € 54.318 | 43 | 0.1% |
2L91 | Diesel Dieselmotor: 165 kW (224 pk) | aug 2015 | mei 2016 | € 66.310 | 5 | < 0.1% |
2M11 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | jul 2017 | mrt 2021 | € 51.257 | 278 | 1% |
2M31 | Benzine Benzinemotor: 135 kW (184 pk) | jul 2017 | feb 2022 | € 58.530 | 383 | 1.3% |
2M51 | Benzine Benzinemotor: 185 kW (252 pk) | jul 2017 | okt 2021 | € 66.682 | 93 | 0.3% |
2N11 | Benzine Benzinemotor: 250 kW (340 pk) | sep 2017 | jul 2021 | € 79.203 | 62 | 0.2% |
2N31 | Benzine Benzinemotor: 250 kW (340 pk) | aug 2017 | jul 2021 | € 87.837 | 27 | 0.1% |
2N51 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jan 2018 | dec 2019 | € 55.019 | 3 | < 0.1% |
2N71 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | sep 2017 | sep 2020 | € 62.595 | 4 | < 0.1% |
2N91 | Diesel Dieselmotor: 165 kW (224 pk) | aug 2018 | aug 2018 | € 66.198 | 1 | < 0.1% |
2U11 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | okt 2017 | okt 2020 | € 56.104 | 6 | < 0.1% |
2U51 | Diesel Dieselmotor: 165 kW (224 pk) | feb 2019 | feb 2019 | € 55.997 | 1 | < 0.1% |
2X71 | Benzine Benzinemotor: 75 kW (102 pk) | nov 2015 | jul 2018 | € 33.986 | 299 | 1% |
2X91 | Benzine Benzinemotor: 80 kW (109 pk) | jun 2018 | jun 2021 | € 35.576 | 74 | 0.3% |
31AK | Benzine Benzinemotor: 131 kW (178 pk) | nov 2020 | jan 2025 | € 54.676 | 407 | 1.4% |
31AM | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | okt 2020 | jan 2024 | € 51.717 | 20 | 0.1% |
31BX | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 150 kW (204 pk) Elektromotor(en): 14 kW (19 pk) Elektromotor(en): 15 kW (20 pk) | nov 2021 | jan 2025 | € 59.108 | 129 | 0.4% |
31CL | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | jan 2021 | aug 2021 | € 62.341 | 19 | 0.1% |
31GH | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 115 kW (156 pk) Elektromotor(en): 15 kW (20 pk) | feb 2025 | mrt 2025 | € 54.608 | 72 | 0.2% |
41BX | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 150 kW (204 pk) Elektromotor(en): 14 kW (19 pk) Elektromotor(en): 15 kW (20 pk) | sep 2022 | jan 2025 | € 64.909 | 12 | < 0.1% |
41CM | Benzine Benzinemotor: 275 kW (374 pk) | dec 2022 | mrt 2025 | € 87.990 | 20 | 0.1% |
51AL | Benzine Benzinemotor: 131 kW (178 pk) | apr 2021 | jan 2025 | € 63.177 | 8 | < 0.1% |
51AM | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | feb 2020 | mrt 2022 | € 59.529 | 16 | 0.1% |
51BX | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 110 kW (150 pk) Elektromotor(en): 130 kW (177 pk) | sep 2022 | feb 2025 | € 62.389 | 136 | 0.5% |
51BY | Diesel / Elektriciteit Dieselmotor: 145 kW (197 pk) Elektromotor(en): 14 kW (19 pk) | jan 2023 | feb 2024 | € 68.435 | 2 | < 0.1% |
51CM | Benzine Benzinemotor: 275 kW (374 pk) | okt 2021 | jan 2025 | € 95.716 | 83 | 0.3% |
61CM | Benzine Benzinemotor: 115 kW (156 pk) | okt 2022 | feb 2025 | € 57.605 | 96 | 0.3% |
6S11 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Benzinemotor: 103 kW (140 pk) | mei 2018 | jul 2022 | € 43.558 | 1.787 | 6.2% |
6S31 | Benzine Benzinemotor: 131 kW (178 pk) Benzinemotor: 141 kW (192 pk) | mrt 2018 | mei 2022 | € 49.541 | 401 | 1.4% |
6S71 | Benzine Benzinemotor: 170 kW (231 pk) | apr 2018 | jan 2021 | € 62.114 | 8 | < 0.1% |
6T51 | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | apr 2018 | mei 2021 | € 44.402 | 54 | 0.2% |
6T91 | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | mrt 2018 | aug 2021 | € 47.670 | 31 | 0.1% |
6U11 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | aug 2018 | aug 2018 | € 59.005 | 1 | < 0.1% |
6U31 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | jan 2019 | jan 2019 | € 54.130 | 1 | < 0.1% |
6U51 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | jan 2019 | jan 2019 | € 61.073 | 1 | < 0.1% |
6V11 | Benzine Benzinemotor: 80 kW (109 pk) | mei 2018 | nov 2022 | € 40.961 | 363 | 1.3% |
6V31 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Benzinemotor: 103 kW (140 pk) | jul 2017 | apr 2019 | € 43.202 | 14 | < 0.1% |
6V51 | Benzine Benzinemotor: 131 kW (178 pk) Benzinemotor: 141 kW (192 pk) | mrt 2018 | aug 2022 | € 52.872 | 310 | 1.1% |
6V71 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Benzinemotor: 103 kW (140 pk) | mei 2018 | jan 2023 | € 46.014 | 1.391 | 4.8% |
6W51 | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | mrt 2018 | mei 2022 | € 46.549 | 51 | 0.2% |
6W52 | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | feb 2019 | feb 2019 | € 47.813 | 1 | < 0.1% |
6W91 | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | apr 2018 | aug 2022 | € 51.129 | 50 | 0.2% |
6X11 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | dec 2018 | mrt 2021 | € 60.606 | 3 | < 0.1% |
6X31 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | mei 2018 | jun 2020 | € 56.713 | 6 | < 0.1% |
6X51 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | apr 2018 | jun 2021 | € 67.212 | 5 | < 0.1% |
6Y31 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 92 kW (125 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Elektromotor(en): 65 kW (88 pk) Elektromotor(en): 70 kW (95 pk) | mei 2018 | mrt 2022 | € 50.321 | 1.041 | 3.6% |
71AM | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | okt 2020 | mrt 2022 | € 63.936 | 3 | < 0.1% |
71BX | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 115 kW (156 pk) Elektromotor(en): 14 kW (19 pk) Elektromotor(en): 15 kW (20 pk) | feb 2022 | mrt 2025 | € 54.198 | 338 | 1.2% |
HS71 | Benzine Benzinemotor: 141 kW (192 pk) | jan 2016 | jan 2016 | € 49.572 | 1 | < 0.1% |
HT91 | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) | mrt 2016 | mrt 2016 | € 61.994 | 1 | < 0.1% |
LN31 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | nov 2016 | nov 2016 | € 37.779 | 1 | < 0.1% |
LR91 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | okt 2015 | okt 2015 | € 39.799 | 1 | < 0.1% |
WG31 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | okt 2016 | feb 2017 | € 36.188 | 2 | < 0.1% |
XM51 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | jul 2014 | jul 2014 | € 21.704 | 1 | < 0.1% |
XM71 | Benzine Benzinemotor: 141 kW (192 pk) | sep 2014 | sep 2014 | € 36.079 | 1 | < 0.1% |
XM91 | Benzine Benzinemotor: 170 kW (231 pk) | jan 2016 | jan 2016 | € 48.229 | 1 | < 0.1% |
XN31 | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | aug 2014 | aug 2014 | € 33.665 | 1 | < 0.1% |
XP11 | Benzine Benzinemotor: 55 kW (75 pk) | jul 2015 | jul 2015 | € 18.613 | 1 | < 0.1% |
XS51 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | mei 2015 | mei 2015 | € 31.743 | 1 | < 0.1% |
XS71 | Benzine Benzinemotor: 141 kW (192 pk) | apr 2015 | jun 2015 | € 48.841 | 2 | < 0.1% |
Onbekend | 1.271 | 4.4% | ||||
Totaal | 28.862 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 28
1 van 28
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
HHV-16-G | 15 maart 2025 2016 Geïmporteerd | 216D ACTIVE TOURER - UKL-L - 2B31 € 37.259 | Diesel Motor (1.5 liter): 85 kW (116 pk) |
HHT-54-B | 15 maart 2025 2023 Geïmporteerd | 218I ACTIVE TOURER - U2AT - 21BX € 42.561 | Benzine Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) |
HHT-21-G | 15 maart 2025 2023 Geïmporteerd | 218i Gran Tourer - F2GT - 6V71 € 53.822 | Benzine Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) |
HHN-94-L | 15 maart 2025 2023 Geïmporteerd | 218i Active Tourer - U2AT - 21BX € 43.613 | Benzine Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) |
HHH-32-B | 15 maart 2025 2025 | 220 - F7 - 31GH € 51.309 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.5 liter): 115 kW (156 pk) Elektromotor(s): 15 kW (20 pk) |
HHH-17-B | 15 maart 2025 2025 | 220 - F7 - 31GH € 48.593 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.5 liter): 115 kW (156 pk) Elektromotor(s): 15 kW (20 pk) |
HHT-78-G | 14 maart 2025 2023 Geïmporteerd | 218i Active Tourer - U2AT - 21BX € 42.855 | Benzine Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) |
HHT-38-F | 14 maart 2025 2021 Geïmporteerd | 220d xDrive Gran Tourer - F2GT - 6X51 € 70.156 | Diesel Motor (2 liter): 140 kW (190 pk) |
HHK-64-N | 14 maart 2025 2025 | 225E XDRIVE ACTIVE TOURER - U2AT - 21EA € 61.330 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
HHH-87-T | 14 maart 2025 2017 Geïmporteerd | M240I - 1C - 2G11 € 67.807 | Benzine Motor (3 liter): 250 kW (340 pk) |
HFZ-29-H | 14 maart 2025 2021 Geïmporteerd | 225XE IPERFORMANCE - F2AT - 6Y31 € 51.434 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.5 liter): 92 kW (125 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
HBG-39-N | 14 maart 2025 2021 Geïmporteerd | 220i Active Tourer - F2AT - 6S31 € 52.018 | Benzine Motor (2 liter): 131 kW (178 pk) |
GKG-62-S | 14 maart 2025 2019 Geïmporteerd | 225XE IPERFORMANCE - F2AT - 6Y31 € 50.108 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 65 kW (88 pk) |
GFG-67-Z | 14 maart 2025 2017 Geïmporteerd | 225XE IPERFORMANCE - F2AT - 2C71 € 41.389 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 65 kW (88 pk) |
HHS-65-K | 13 maart 2025 2021 Geïmporteerd | 225XE IPERFORMANCE - F2AT - 6Y31 € 45.881 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.5 liter): 92 kW (125 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
HHP-96-G | 13 maart 2025 2025 | 220 - F7 - 31GH € 54.992 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.5 liter): 115 kW (156 pk) Elektromotor(s): 15 kW (20 pk) |
HHF-01-N | 13 maart 2025 2025 | 220I ACTIVE TOURER - U2AT - 71BX € 57.402 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.5 liter): 115 kW (156 pk) Elektromotor(s): 15 kW (20 pk) |
HGX-06-D | 13 maart 2025 2025 | 225E XDRIVE ACTIVE TOURER - U2AT - 21EA € 54.990 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
HGH-38-V | 13 maart 2025 2017 Geïmporteerd | 225XE IPERFORMANCE - F2AT - 2C71 € 47.234 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 65 kW (88 pk) |
GHK-17-J | 13 maart 2025 2023 Geïmporteerd | 218i Active Tourer - U2AT - 21BX € 60.521 | Benzine Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) |
Z-726-HJ | 12 maart 2025 2021 Geïmporteerd | 218I GRAN TOURER - F2GT - 6V71 € 47.916 | Benzine Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) |
HHP-98-P | 12 maart 2025 2015 Geïmporteerd | 220I - 1C - 1L71 € 47.547 | Benzine Motor (2 liter): 135 kW (184 pk) |
HHP-31-P | 12 maart 2025 2016 Geïmporteerd | 218I GRAN TOURER - UKL-L - 2D31 € 46.940 | Benzine Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) |
HHP-17-P | 12 maart 2025 2016 Geïmporteerd | 218I ACTIVE TOURER - UKL-L - 2A31 € 33.755 | Benzine Motor (1.5 liter): 100 kW (136 pk) |
HHN-19-T | 12 maart 2025 2018 Geïmporteerd | M240I XDRIVE - 1C - 2J71 € 88.600 | Benzine Motor (3 liter): 250 kW (340 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de BMW 2-SerieGoogle op afbeeldingen van de BMW 2-Serie
Google op reviews van de BMW 2-Serie
BMW 2-Serie Wikipedia-pagina
Autoblog.nl
BMW 2 Serie
Autoreview.nl
BMW 2-serie: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
BMW 2-serie Gran Coupé (2024): er is één versie die BMW blijkbaar niet wil verkopen
Vernieuwde BMW 2-serie licht gewijzigd, maar toch véél lekkerder
BMW 2-serie Active Tourer test - Kan de Duitse midi-mpv waarmaken wat z'n grote mond belooft?
Nieuwe BMW 2-serie Active Tourer - voor huisvaders en - moeders die überholprestige willen
Zo steelt de nieuwe BMW 2-serie Coupé het hart van de diehard BMW-fans
Woohoo! De nieuwe BMW 2-serie Coupé heeft geen hazentanden
BMW 2-serie Gran Coupé: een twee voor vier
De BMW 2-serie Gran Coupé kent zijn prijzen
De sedanversie van de BMW 1-Serie heet 2-Serie Gran Coupé
BMW 2 Serie Gran Coupé kan er ook nog wel bij
Waarom de BMW 2-serie Gran Coupé het zwaar krijgt
Facelift voor BMW 2-serie Active en Gran Tourer
Autotest | BMW 2-serie Cabriolet
Autovisie.nl
Alles over BMW 2 Serie
Nieuwe BMW's, zoals deze 2-serie Gran Coupé, zijn net Kia's
Alles over BMW 2 Serie Gran Coupé
Gelekt! Dit is de nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé
De BMW 2-Serie Coupé heeft een facelift gehad... kennelijk
Er mist iets belangrijks in de nieuwe BMW 2-serie Active Tourer
Duik in de prijslijst: de nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer
'BMW 2 Serie Coupé behoudt achterwielaandrijving'
Nieuwe BMW 2 Serie Gran Coupé met vier deuren
BMW 2 Serie Gran Coupé: dit is 'm
BMW 2 Serie Gran Coupé kan er ook nog wel bij
Goed kijken! BMW 1 Serie en 2 Serie in het 'nieuw'
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/bmw/2-serie/
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/bmw/2-serie-tourer/
Autozine.nl
Autotest: BMW 2-Serie Active Tourer (2014 - 2021)
Autotest: BMW 2-Serie Coupe (2014 - 2021)
Autotest: BMW 2-Serie Gran Tourer (2015 - 2021)
Onze database is bijgewerkt tot 16 maart 2025.