Peugeot 5008
In Nederland rijden er van de Peugeot 5008 momenteel 21.826 rond als personenauto. Daarnaast zijn er ook nog 2 bedrijfsauto's. Totaal zijn er dus 21.828 5008-voertuigen. Peugeot heeft 880.250 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De 5008 heeft hierdoor een marktaandeel van 2.48% binnen alle modellen van Peugeot. De carrosserie is ingedeeld in de categorie mpv.
Bekijk de aandrijvingen van de 5008 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 18.689 | 85.6% |
Diesel | 2.352 | 10.8% |
Benzine (Mild Hybride) | 538 | 2.5% |
Overige | 247 | 1.1% |
De Peugeot 5008: een veelzijdige en ruime SUV
De Peugeot 5008 is een populaire SUV die sinds 2009 op de markt is. Het is een veelzijdige en ruime auto die geschikt is voor zowel gezinnen als zakelijke rijders. Met zijn moderne design, comfortabele interieur en geavanceerde technologieën is de Peugeot 5008 een aantrekkelijke keuze voor wie op zoek is naar een betrouwbare en praktische auto.
In dit artikel zullen we de belangrijkste kenmerken en specificaties van de Peugeot 5008 bespreken, evenals de voordelen van het rijden in deze SUV.
Design en interieur
De Peugeot 5008 heeft een modern en stijlvol design dat direct in het oog springt. Met zijn strakke lijnen, opvallende grille en LED-verlichting heeft de auto een sportieve uitstraling. De 5008 is verkrijgbaar in verschillende kleuren en afwerkingen, zodat je hem kunt aanpassen aan jouw persoonlijke smaak.
Het interieur van de Peugeot 5008 is ruim en comfortabel. De auto biedt plaats aan maximaal zeven personen, waardoor hij ideaal is voor gezinnen of groepen vrienden. De stoelen zijn ergonomisch ontworpen en bieden voldoende steun tijdens lange ritten. Daarnaast is de bagageruimte van de 5008 ook indrukwekkend: met alle stoelen neergeklapt heb je maar liefst 2.150 liter aan ruimte tot je beschikking.
Technologie en veiligheid
De Peugeot 5008 is uitgerust met geavanceerde technologieën die het rijden niet alleen comfortabeler, maar ook veiliger maken. Zo beschikt de auto over een groot touchscreen infotainmentsysteem waarmee je eenvoudig toegang hebt tot navigatie, entertainment en telefoonfuncties. Daarnaast kun je ook gebruik maken van Apple CarPlay en Android Auto om je smartphone te koppelen aan de auto.
Op het gebied van veiligheid biedt de Peugeot 5008 ook de nodige features. Zo is de auto voorzien van actieve rijhulpsystemen zoals Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist en Blind Spot Monitoring. Deze systemen helpen je om veilig en comfortabel op de weg te blijven, zelfs in druk verkeer of slechte weersomstandigheden.
Motor en prestaties
De Peugeot 5008 is leverbaar met verschillende motoropties, waaronder benzine- en dieselmotoren. De meest populaire motorvariant is de 1.2 PureTech benzinemotor met 130 pk, die voldoende kracht levert voor dagelijks gebruik. Voor wie meer vermogen wenst, is er ook een 1.6 PureTech benzinemotor met 180 pk beschikbaar.
Voor wie liever een diesel rijdt, is er de 1.5 BlueHDi dieselmotor met 130 pk. Deze motor is zuinig en efficiënt, wat resulteert in een laag brandstofverbruik en lagere CO2-uitstoot. Alle motorvarianten van de Peugeot 5008 zijn gekoppeld aan een soepele en responsieve automatische transmissie, waardoor je moeiteloos kunt schakelen tussen verschillende rijomstandigheden.
Rijervaring en comfort
Het rijden in de Peugeot 5008 is een plezierige ervaring dankzij het comfortabele onderstel en de soepele vering. De auto biedt een goede balans tussen comfort en sportiviteit, waardoor je zowel op lange snelwegritten als in druk stadsverkeer moeiteloos kunt rijden. De 5008 is ook voorzien van een aantal rijmodi die je kunt aanpassen aan jouw voorkeuren, zoals Eco, Normal en Sport.
Daarnaast is de Peugeot 5008 ook erg stil van binnen, dankzij de goede isolatie en geluidsdemping. Dit zorgt voor een ontspannen en rustige rijervaring, zelfs op hoge snelheden. Ook het zicht rondom de auto is goed, dankzij de grote ramen en slim geplaatste spiegels.
Vergeet ook niet de Peugeot merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Peugeot 5008's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren 5008's
Wanneer een nieuwe Peugeot 5008 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Peugeot 5008 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Peugeot 5008.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Peugeot 5008 komt daarmee uit op 40.290 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Peugeot 5008 in Nederland zijn Grijs (8.711 stuks / 40%), Zwart (5.564 stuks / 25%), Wit (3.278 stuks / 15%) en Blauw (2.737 stuks / 13%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 8.711 | 40% |
Zwart | 5.564 | 25% |
Wit | 3.278 | 15% |
Blauw | 2.737 | 13% |
Groen | 1.070 | 5% |
Bruin | 251 | 1% |
Rood | 165 | 1% |
Geel | 23 | < 1% |
Beige | 16 | < 1% |
Oranje | 11 | < 1% |
3.751 van de 21.826 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat 17.2% uit het buitenland komt. De meeste import Peugeot 5008's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Peugeot 5008.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
5008 | 20.848 | 95.5% |
0***** | 942 | 4.3% |
19 | 0.1% | |
3008 - 5008 | 12 | 0.1% |
5008 PREMIUM HDI | 1 | < 0,1% |
5008 1.2 AUT | 1 | < 0,1% |
N5008 GT-LINE 1.2L PURETECH 130 S&S | 1 | < 0,1% |
5008 1.6HDIFAP110 | 1 | < 0,1% |
5008 1,6 HDI | 1 | < 0,1% |
21.826 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Peugeot 5008.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
4 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 121 kW (165 pk) Benzinemotor: 133 kW (181 pk) Elektromotor(en): 81 kW (110 pk) | apr 2017 | jun 2023 | € 47.331 | 2.325 | 10.7% |
A | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Elektromotor(en): 16 kW (22 pk) | aug 2024 | jan 2025 | € 47.007 | 61 | 0.3% |
A5FS | Benzine / LPG LPG motor: 88 kW (120 pk) Benzinemotor: 88 kW (120 pk) | apr 2010 | mrt 2015 | € 28.887 | 544 | 2.5% |
A5FV | Benzine / LPG LPG motor: 115 kW (156 pk) Benzinemotor: 115 kW (156 pk) | okt 2009 | mei 2015 | € 34.588 | 879 | 4% |
A5FW | Benzine / LPG LPG motor: 88 kW (120 pk) Benzinemotor: 88 kW (120 pk) | okt 2009 | mrt 2011 | € 28.216 | 89 | 0.4% |
A5GZ | Benzine Benzinemotor: 121 kW (165 pk) | mrt 2015 | mrt 2017 | € 39.220 | 40 | 0.2% |
A9HD | Diesel Dieselmotor: 84 kW (114 pk) | nov 2012 | apr 2015 | € 32.680 | 184 | 0.8% |
A9HR | Diesel Dieselmotor: 82 kW (111 pk) | apr 2010 | aug 2013 | € 33.253 | 203 | 0.9% |
A9HZ | Diesel Dieselmotor: 80 kW (109 pk) | nov 2009 | mrt 2011 | € 32.859 | 21 | 0.1% |
AAHR | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jul 2015 | dec 2015 | € 38.688 | 5 | < 0.1% |
AAHS | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) | nov 2015 | nov 2015 | € 40.420 | 1 | < 0.1% |
AAHX | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | sep 2016 | sep 2016 | € 39.446 | 1 | < 0.1% |
ABHX | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | jun 2015 | jul 2015 | € 36.117 | 2 | < 0.1% |
ABHZ | Diesel Dieselmotor: 88 kW (120 pk) | okt 2014 | jun 2016 | € 35.825 | 29 | 0.1% |
AHNY | Benzine Benzinemotor: 96 kW (131 pk) | mei 2015 | jan 2017 | € 31.288 | 74 | 0.3% |
ARHD | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) | jul 2012 | sep 2012 | € 41.431 | 2 | < 0.1% |
ARHE | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jan 2010 | dec 2014 | € 37.285 | 60 | 0.3% |
ARHH | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) | okt 2010 | nov 2014 | € 46.233 | 21 | 0.1% |
C | Diesel / Elektriciteit Dieselmotor: 73 kW (99 pk) Dieselmotor: 85 kW (116 pk) Dieselmotor: 88 kW (120 pk) Dieselmotor: 96 kW (131 pk) Elektromotor(en): 157 kW (213 pk) | mrt 2017 | jan 2025 | € 47.037 | 1.189 | 5.4% |
E5FS | Benzine / LPG LPG motor: 88 kW (120 pk) Benzinemotor: 88 kW (120 pk) | apr 2010 | mei 2015 | € 29.929 | 755 | 3.5% |
E5FV | Benzine / LPG LPG motor: 115 kW (156 pk) Benzinemotor: 115 kW (156 pk) | mei 2009 | jan 2016 | € 33.816 | 2.390 | 11% |
E5FW | Benzine / LPG LPG motor: 88 kW (120 pk) Benzinemotor: 88 kW (120 pk) | jun 2009 | jun 2011 | € 28.765 | 282 | 1.3% |
E5GZ | Benzine Benzinemotor: 121 kW (165 pk) | mei 2015 | sep 2017 | € 39.061 | 68 | 0.3% |
E9HD | Diesel Dieselmotor: 84 kW (114 pk) | dec 2012 | okt 2015 | € 35.753 | 122 | 0.6% |
E9HR | Diesel Dieselmotor: 82 kW (111 pk) | apr 2010 | dec 2012 | € 34.618 | 104 | 0.5% |
E9HZ | Diesel Dieselmotor: 80 kW (109 pk) | okt 2009 | sep 2010 | € 33.368 | 32 | 0.1% |
EAHR | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | mei 2015 | jan 2016 | € 39.976 | 23 | 0.1% |
EAHV | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) | feb 2016 | feb 2016 | € 39.330 | 1 | < 0.1% |
EAHX | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jan 2015 | jan 2017 | € 40.744 | 8 | < 0.1% |
EBHX | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | nov 2015 | jan 2017 | € 37.792 | 10 | < 0.1% |
EBHZ | Diesel Dieselmotor: 88 kW (120 pk) | nov 2014 | nov 2016 | € 38.458 | 82 | 0.4% |
EHNY | Benzine Benzinemotor: 96 kW (131 pk) | mei 2015 | okt 2017 | € 32.687 | 182 | 0.8% |
ERHD | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) | dec 2011 | okt 2012 | € 39.274 | 4 | < 0.1% |
ERHE | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jan 2010 | dec 2014 | € 36.724 | 127 | 0.6% |
ERHH | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) | jul 2010 | mei 2015 | € 43.915 | 26 | 0.1% |
J | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) Dieselmotor: 130 kW (177 pk) Dieselmotor: 133 kW (181 pk) | apr 2017 | feb 2023 | € 52.558 | 229 | 1% |
R | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 96 kW (131 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Elektromotor(en): 16 kW (22 pk) | mrt 2017 | jan 2025 | € 41.918 | 11.507 | 52.7% |
Onbekend | 144 | 0.7% | ||||
Totaal | 21.826 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 32
1 van 32
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
HBS-86-V | 15 januari 2025 2025 | 5008 - K - C € 57.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
HBL-68-J | 15 januari 2025 2021 Geïmporteerd | 5008 - M - 4 € 51.174 | Benzine Motor (1.6 liter): 133 kW (181 pk) |
GZR-74-K | 15 januari 2025 2023 Geïmporteerd | 5008 - M - R € 42.750 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GZJ-88-D | 15 januari 2025 2025 | 5008 - K - C € 47.950 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GXP-70-G | 15 januari 2025 2025 | 5008 - K - C € 48.189 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GVZ-16-H | 15 januari 2025 2025 | 5008 - K - C € 57.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GSX-44-D | 15 januari 2025 2022 Geïmporteerd | 5008 - M - R € 45.699 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
HBS-01-K | 14 januari 2025 2025 | 5008 - K - C € 57.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
HBG-38-H | 14 januari 2025 2025 | 5008 - K - A € 48.311 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
GZK-23-T | 14 januari 2025 2019 Geïmporteerd | 5008 - M - R € 45.908 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GZD-30-V | 14 januari 2025 2025 | 5008 - K - C € 47.950 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GXV-14-N | 14 januari 2025 2025 | 5008 - K - C € 57.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
HBK-58-Z | 13 januari 2025 2025 | 5008 - K - C € 47.950 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GXX-99-K | 13 januari 2025 2025 | 5008 - K - A € 47.419 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
GVP-56-X | 13 januari 2025 2025 | 5008 - K - C € 57.550 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
HBL-72-H | 11 januari 2025 2019 Geïmporteerd | 5008 - M - R € 39.659 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GZK-12-V | 11 januari 2025 2021 Geïmporteerd | 5008 - M - 4 € 53.674 | Benzine Motor (1.6 liter): 133 kW (181 pk) |
GXR-26-X | 11 januari 2025 2019 Geïmporteerd | 5008 - M - 4 € 52.143 | Benzine Motor (1.6 liter): 133 kW (181 pk) |
GTS-72-B | 11 januari 2025 2019 Geïmporteerd | 5008 - M - R € 42.059 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GLL-91-K | 11 januari 2025 2020 Geïmporteerd | 5008 - M - R € 38.584 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GZX-97-R | 10 januari 2025 2025 | 5008 - K - C € 55.064 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GZS-34-N | 10 januari 2025 2025 | 5008 - K - C € 47.950 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GZR-08-B | 10 januari 2025 2025 | 5008 - K - C € 50.814 | Elektriciteit Elektromotor(s): 157 kW (213 pk) |
GZR-07-B | 10 januari 2025 2025 | 5008 - K - A € 47.419 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
GZJ-93-Z | 10 januari 2025 2025 | 5008 - M - R € 49.560 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Peugeot 5008Google op afbeeldingen van de Peugeot 5008
Google op reviews van de Peugeot 5008
Peugeot 5008 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Autotest: Peugeot 5008 2.0 HDiF
Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 Blue Lease Premium Nederland
Peugeot 5008 1.6 THP 165 GT-line (2017) - test en specificaties
Peugeot 5008 1.6 THP: 1e rij-indruk Nederland
Autoblog.nl
Peugeot 5008
Autoreview.nl
Peugeot 5008: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Is de Peugeot 5008 facelift méér dan een facelift?
Waarom je in de Peugeot e-5008 niet onderuitgezakt politici kunt uitschelden
Peugeot E-5008 (2024) review: 7-zits SUV is stiekem veel fijner dan 3008
Zevenzits Peugeot E-5008 is 3x riant: met ruimte, actieradius en garantie
Peugeot 5008 test: dankzij dit tovermiddel wordt een oud model ineens weer interessant
Peugeot 5008: stevige meerprijs voor derde zitrij
Autovisie.nl
Elektrische Peugeot e-5008 nu flink in prijs verlaagd
Alles over Peugeot 5008
Met de zevenzits Peugeot e-5008 kom je nog eens ergens
Peugeot 5008-prijs blijft net onder de 33 mille
Peugeot 5008 wordt zevenzits SUV
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/peugeot/5008/
Autozine.nl
Autotest: Peugeot 5008
Autotest: Peugeot 5008 (2017 - 2024)
Autotest: Peugeot 5008 (2009 - 2017)
Onze database is bijgewerkt tot 15 januari 2025.