HBK-59-S
Er rijden momenteel 12.292 Volvo EX30's rond in Nederland. Deze zwarte EX30 komt uit het jaar 2025 en is nu 2 maanden en 11 dagen oud. De huidige eigenaar heeft dit voertuig ook sindsdien. Deze personenauto rijdt op elektriciteit, 100% Elektrisch, ook wel Full Electric genoemd en heeft 5 zitplaatsen.
Van deze Volvo EX30 stationwagen rijden er in dezelfde variant (2ZEM) nog 2.332 voertuigen rond. Deze zijn geproduceerd tussen april 2024 en maart 2025. De nieuwwaarde ligt tussen de € 34.437 en € 42.980, waarbij de gemiddelde aanschafwaarde op € 38.188 uitkomt. De nieuwwaarde van deze EX30 bedraagt € 38.190 incl. BTW en BPM, daardoor is deze Volvo EX30 € 2 duurder dan gemiddeld.
Je trekt met deze Volvo geen straatstenen uit de grond, maar de maximumsnelheid ligt nog altijd op een keurige 180 km/uur. Deze Volvo EX30 is een typische middenklasser wat snelheid betreft. Hij hoort bij de 41% traagste personenauto's in Nederland.
Bekijk ook alle Volvo EX30 voertuigen in Nederland, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Volvo EX30 | 2025
Voertuigsoort | Personenauto |
Merk | Volvo |
Handelsbenaming | EX30 |
Lengte | 4,23 m |
Breedte | 1,84 m |
Hoogte | 1,55 m |
Kleur | ZWART |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal deuren | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Topsnelheid | 180 km/uur |
0 km (langzaam) (zeer snel) 300 km | |
Nieuwprijs | € 38.190 |
Bruto BPM | € 667 |
Inrichting | stationwagen |
Motor
Vermogen | Elektromotor(en): 200 kW (272 pk) |
Brandstof | Elektriciteit, 100% Elektrisch, ook wel Full Electric genoemd |
Motorcode(s) | TZ220XSA01 |
Aantal versnellingen | 1 |
Bouwjaar, apk, verzekering
Bouwjaar | 9 januari 2025 |
Leeftijd | 2 maanden en 11 dagen |
0 jaar (jong) (oud) 20 jaar | |
Laatste tenaamstelling | 9 januari 2025 |
De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 2 maanden en 11 dagen. | |
Geïmporteerd | Nee |
Voertuig verzekerd | Ja |
Taxi | Nee |
Openstaande terugroep actie | Nee |
Geldigheid APK | Dit voertuig is APK gekeurd tot 9 januari 2029. Het voertuig moet over 3 jaren, 9 maanden en 22 dagen gekeurd zijn. |
Gewichten
Massa ledig voertuig | 1.740 kg |
Massa rijklaar | 1.840 kg |
0 kg (licht) (zwaar) 3000 kg | |
Toegestane maximum massa inzittenden + bagage | 370 kg |
Toegestane maximum massa voertuig (= lege gewicht voertuig + laadvermogen) | 2.210 kg |
Technische max massa voertuig | 2.210 kg |
Maximum massa samenstelling | 3.210 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (voor) | 1.050 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (voor) | 1.050 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (achter) | 1.300 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (achter) | 1.300 kg |
Gewichten voor aanhanger
Maximale kogeldruk | onbekend |
Maximum massa trekken ongeremd | 750 kg |
Maximum massa trekken geremd | 1.000 kg |
Wanneer je alleen het B-rijbewijs hebt, mag je met dit voertuig een geremde aanhanger, caravan of vouwwagen incl. belading tot 1.000 kg trekken en ongeremd tot 750 kg.
Met een BE-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 3.500 kg inclusief belading, maar met dit voertuig mag je een geremde aanhanger tot 1.000 kg trekken.
Voor dit voertuig incl. een (geremde) aanhanger van 1.000 kg is het B-rijbewijs voldoende.
Met het B-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 750 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading). Of een aanhanger trekken van meer dan 750 kg als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading) uitkomen.
Overig
Aantal assen 2 | |
Vierwielaandrijving (4x4) Nee | |
Wielbasis (afstand tussen de voor- en achter as) 2,65 m | |
Spoorbreedte (afstand tussen de wielen) 1,59 m (voor) / 1,60 m (achter) | |
Europese voertuigcategorie M1 | |
Type 2 | |
Variant 2ZEM | |
Uitvoering 2ZEM1L0? | |
Typegoedkeuringsnummer e9*2018/858*11478*03 | |
Plaats chassisnummer Onbekend |
Tellerstand & tenaamstellen
Laatste registratie jaar tellerstand | 2025 |
Tellerstandoordeel | Logisch |
Tenaamstellen mogelijk | Ja |
Milieu
Actieradius snelweg elektrisch | |
Actieradius (theoretische) WLTP-test 337 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer (100 km/u) * 255 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter (100 km/u) * 220 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer (130 km/u) * 190 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter (130 km/u) * 155 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer met caravan (90 km/u) * 145 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter met caravan (90 km/u) * 110 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius stad elektrisch | |
Actieradius (theoretische) WLTP-test 441 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer * 345 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter * 300 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer met caravan * 210 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter met caravan * 170 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Verbruik, uitstoot en geluidsniveau | |
Elektrisch verbruik (WLTP) 17,1 kWh/100km (1 kW op 5,9km) | 0 kWh/km (zuinig) (onzuinig) 30 kWh/km |
CO2 Emissie 0 gr/km | 0 gr/km (schoon) (vervuilend) 300 gr/km |
Geluidsniveau rijdend 66 dB(A) | 62 dB(A) (relatief stil) (luidruchtig) 82 dB(A) |
Emissieklasse AX | (schoon) (vervuilend) |
Label Onbekend | |
Milieuklasse EG Goedkeuring (Lichte voertuigen) 715/2007*2023/443AX |
* De WLTP-Test is een laboratorium test en komt daardoor nog steeds niet altijd overeen met de werkelijkheid. Vandaar dat wij ook (bij benadering) een meer realistische schatting maken. Zie de WLTP-test-pagina voor meer informatie.
Vergeet ook niet alle Volvo EX30 voertuigen in Nederland te bekijken.
Kentekenburen van HBK-59-S - Voertuigen met sterk overeenkomende kentekens
Oh zo nutteloos, maar wel leuk om te weten. Bekijk hieronder kentekens die bijna gelijk zijn aan
HBK-59-S
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Merk | Model | Inrichting | Kleur | Nieuwwaarde | Op kenteken gezet in NL | Leeftijd voertuig |
---|---|---|---|---|---|---|---|
HBK-50-S | Volvo | XC40 | Stationwagen | € 56.181 | 09-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-51-S | Volvo | XC60 | Stationwagen | € 90.251 | 20-01-2025 | Nieuw | |
HBK-52-S | Volvo | XC60 | Stationwagen | € 79.604 | 08-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-53-S | Volvo | XC60 | Stationwagen | € 63.038 | 10-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-54-S | Volvo | XC90 | MPV | € 108.172 | 10-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-55-S | Volvo | XC60 | Stationwagen | € 79.060 | 10-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-56-S | Volvo | EX30 | Stationwagen | € 45.932 | 08-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-57-S | Volvo | EX30 | Stationwagen | € 41.190 | 10-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-58-S | Volvo | XC60 | Stationwagen | € 84.202 | 14-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-B | Land Rover | Discovery Sport | Stationwagen | € 78.239 | 11-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-D | BMW | X2 | Hatchback | € 60.995 | 04-01-2025 | 1 jaar | |
HBK-59-F | Nissan | Juke | MPV | € 38.990 | 07-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-H | Toyota | Aygo X | Hatchback | € 24.815 | 07-01-2025 | 2 jaar | |
HBK-59-J | Fiat | 500 | Hatchback | € 47.993 | 29-01-2025 | 1,6 jaar | |
HBK-59-K | Volkswagen | Passat | Stationwagen | € 57.317 | 12-02-2025 | 4 jaar | |
HBK-59-L | Lynk & Co | 01 | Stationwagen | € 44.882 | 17-01-2025 | 2,2 jaar | |
HBK-59-N | BMW | 2-Serie | Niet geregistreerd | Onbekend | 06-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-P | Dacia | Duster | Hatchback | € 35.273 | 18-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-R | Volkswagen | Polo | Hatchback | € 36.950 | 25-01-2025 | Nieuw | |
HBK-59-S | Volvo | EX30 | Stationwagen | € 38.190 | 09-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-T | Ferrari | SF90 Spider | Cabriolet | € 740.456 | 14-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-V | Audi | Q4 e-tron | Stationwagen | € 57.665 | 14-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-X | Land Rover | Range Rover Velar | Stationwagen | € 109.464 | 10-01-2025 | 0,2 jaar | |
HBK-59-Z | Peugeot | 3008 | MPV | € 46.349 | 31-01-2025 | Nieuw |
Personenauto's met ongeveer dezelfde afmeting, prijsklasse en/of gewicht
Hieronder staan personenauto modellen met ongeveer dezelfde prijsklasse van rond de € 38.188 en/of een afmeting van 423 x 184 cm en/of een gewicht van ± 1.740 kg.
Swipe voor complete tabel
Merk + Model | Gemiddelde nieuwwaarde | Lengte | Breedte | Gewicht |
---|---|---|---|---|
MG MG4 | € 36.500 | 429 cm | 184 cm | 1.770 kg |
Volkswagen ID.3 | € 38.100 | 427 cm | 181 cm | 1.710 kg |
CUPRA Born | € 39.700 | 432 cm | 181 cm | 1.740 kg |
Opel Ampera-E | € 40.500 | 416 cm | 177 cm | 1.590 kg |
Kia EV3 | € 41.700 | 430 cm | 185 cm | 1.750 kg |
BYD Dolphin | € 35.400 | 429 cm | 177 cm | 1.630 kg |
MG ZS | € 38.800 | 432 cm | 181 cm | 1.590 kg |
Hyundai Kona | € 41.200 | 419 cm | 180 cm | 1.640 kg |
Smart #1 | € 41.800 | 427 cm | 182 cm | 1.770 kg |
Kia Soul | € 38.900 | 420 cm | 180 cm | 1.630 kg |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Volvo EX30Google op afbeeldingen van de Volvo EX30
Google op reviews van de Volvo EX30
Volvo EX30 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Volvo EX30 Twin Motor Performance review (2024)
Volvo EX30 Single Motor Extended Range review (2023)
Autoblog.nl
Volvo EX30
Autoreview.nl
Volvo EX30: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Wil je een stoerdere Volvo EX30 dan de buren? Dat kost je 18.000 euro
Waarom de Volvo EX30 plotseling 3500 euro goedkoper is
Vijf jaar oude Volvo’s gaan iets meer op de EX30 lijken
Zo maakt de Lynk & Co 02 (2024) het de Volvo EX30 wel heel lastig
Hoe ondernemers nog meer spullen in de Volvo EX30 kunnen proppen
Hoe je al vanaf 368 euro in de populaire Volvo EX30 kan rijden
Volvo EX30: 3 voordelen en 3 nadelen
Hoe je al vanaf 438 euro in de populaire Volvo EX30 kan rijden
Nu de prijs van veel EV's daalt, wordt de Volvo EX30 juist duurder
Column - 'Gekkie, de Volvo EX30 is helemaal geen graafmachine'
De zomer is leuk, maar dit staat Volvo EX-rijders te wachten als het winter is
Zo probeert de Alfa Romeo Milano klanten uit de Volvo EX30 en Audi Q2 te lokken
Omoda E5 review: elektrische Volvo EX30-concurrent uit China is een beetje saai
Autovisie.nl
Volvo EX30 duizenden euro's goedkoper en nieuwe 'offroadversie'
Alles over Volvo EX30
De elektrische Lynk & Co 02 maakt de Volvo EX30 overbodig
Voor 2238 euro extra maakt Volvo jouw EX30 superruim!
Duurtest: Volvo EX30 laat zich van zijn positieve kant zien
Duurtest: Volvo EX30 terecht de bestverkochte EV?
Duik in de prijslijst: de nieuwe baby-Volvo: Volvo EX30
Felle kritiek op EX30: Volvo verkiest soundbar boven veiligheid
Waarom de Volvo EX30 vast jouw volgende elektrische auto wordt
De concurrent voor de Volvo EX30 komt ook uit China
Volvo EX30 is over twee jaar minder Chinees, maar niet Zweedser
Dit kost de duurste versie van het goedkoopste model van Volvo
Zeekr X is nieuwe Volvo-concurrent, maar heeft een groot nadeel
Volvo teaset EX30: een nieuw succesmodel?
Autozine.nl
Autotest: Volvo EX30
Onze database is bijgewerkt tot 16 maart 2025.