GHS-42-H
Er rijden momenteel 8.143 Citroën C5 Aircrosssen rond in Nederland. Deze witte C5 Aircross komt uit het jaar 2021 en is nu 3 jaren, 5 maanden en 15 dagen oud. De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 9 december 2024, dus sinds 1 maand en 10 dagen. Deze personenauto rijdt op benzine & elektriciteit, oftewel een Benzine (Plug-in Hybride) en heeft 5 zitplaatsen.
Gefeliciteerd nieuwe eigenaar!
Van deze Citroën C5 Aircross MPV rijden er in dezelfde variant (4) nog 4.127 voertuigen rond. Deze zijn geproduceerd tussen september 2018 en januari 2025. De nieuwwaarde ligt tussen de € 31.399 en € 80.486, waarbij de gemiddelde aanschafwaarde op € 44.918 uitkomt. De nieuwwaarde van deze C5 Aircross bedraagt € 468.191 incl. BTW en BPM, daardoor is deze Citroën C5 Aircross € 423.273 duurder dan gemiddeld.
Deze Citroën is een redelijk snelle auto met een topsnelheid van 225 km/uur. Daardoor behoort deze Citroën C5 Aircross tot de snelste 9.9% personenauto's van Nederland.
Het voertuig is geïmporteerd op 9 december 2024. Het voertuig was toen 3 jaren, 4 maanden en 5 dagen oud.
Bekijk ook alle Citroën C5 Aircross voertuigen in Nederland, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Citroën C5 Aircross | 2021
Voertuigsoort | Personenauto |
Merk | Citroën |
Handelsbenaming | C5 Aircross |
Lengte | 4,50 m |
Breedte | 1,86 m |
Hoogte | 1,70 m |
Kleur | WIT |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal deuren | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Topsnelheid | 225 km/uur |
0 km (langzaam) (zeer snel) 300 km | |
Nieuwprijs | € 468.191 |
Bruto BPM | € 768 |
Inrichting | MPV |
Motor
Vermogen | Verbrandingsmotor: 133 kW (181 pk) Elektromotor(en): 81.2 kW (110 pk) |
Continue vermogen | 133 kW |
Brandstof | Benzine & Elektriciteit, oftewel een Benzine (Plug-in Hybride) |
Motorcode(s) | 5G06 |
Werking motor(en) | Elektrische ontsteking, viertakt |
Aantal cilinders | 4 stuks |
Cilinderinhoud | 1598cc (1,6 liter motor) |
Transmissie | Automatisch |
Aantal versnellingen | 8 |
Bouwjaar, apk, verzekering
Bouwjaar | 4 augustus 2021 |
Leeftijd | 3 jaren, 5 maanden en 15 dagen |
0 jaar (jong) (oud) 20 jaar | |
Laatste tenaamstelling | 9 december 2024 |
De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 1 maand en 10 dagen. Gefeliciteerd nieuwe eigenaar! | |
Geïmporteerd | Ja, geïmporteerd op 9 december 2024. Het voertuig was toen 3 jaren, 4 maanden en 5 dagen oud. |
Voertuig verzekerd | Ja |
Taxi | Nee |
Openstaande terugroep actie | Nee. Zie 2 terugroepactie's uit het verleden. |
Geldigheid APK | Dit voertuig is APK gekeurd tot 9 december 2026. Het voertuig moet over 1 jaar, 10 maanden en 17 dagen gekeurd zijn. |
Gewichten
Massa ledig voertuig | 1.745 kg |
Massa rijklaar | 1.845 kg |
0 kg (licht) (zwaar) 3000 kg | |
Toegestane maximum massa inzittenden + bagage | 455 kg |
Toegestane maximum massa voertuig (= lege gewicht voertuig + laadvermogen) | 2.300 kg |
Technische max massa voertuig | 2.300 kg |
Maximum massa samenstelling | 3.600 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (voor) | 1.200 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (voor) | 1.200 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (achter) | 1.200 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (achter) | 1.200 kg |
Gewichten voor aanhanger
Maximale kogeldruk | onbekend |
Maximum massa trekken ongeremd | 750 kg |
Maximum massa trekken geremd | 1.300 kg |
Wanneer je alleen het B-rijbewijs hebt, mag je met dit voertuig een geremde aanhanger, caravan of vouwwagen incl. belading tot 1.200 kg trekken en ongeremd tot 750 kg.
Met een BE-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 3.500 kg inclusief belading, maar met dit voertuig mag je een geremde aanhanger tot 1.300 kg trekken.
Met het B-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 750 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading). Of een aanhanger trekken van meer dan 750 kg als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading) uitkomen.
Overig
Aantal assen 2 | |
Vierwielaandrijving (4x4) Nee | |
Wielbasis (afstand tussen de voor- en achter as) 2,73 m | |
Spoorbreedte (afstand tussen de wielen) 1,60 m (voor) / 1,63 m (achter) | |
Europese voertuigcategorie M1 | |
Type A | |
Variant 4 | |
Uitvoering DGZS-C1A000 | |
Typegoedkeuringsnummer e2*2007/46*0642*14 | |
Plaats chassisnummer Onbekend |
Tellerstand & tenaamstellen
Laatste registratie jaar tellerstand | 2024 |
Tellerstandoordeel | Geen oordeel |
Tenaamstellen mogelijk | Ja |
Milieu
CO2 Emissie gewogen gecombineerd (WLTP) 32 gr/km | 0 gr/km (schoon) (vervuilend) 300 gr/km |
CO2 Emissie gewogen gecombineerd (NEDC) 36 gr/km | 0 gr/km (schoon) (vervuilend) 300 gr/km |
Geluidsniveau stationair 65 dB(A) | 62 dB(A) (relatief stil) (luidruchtig) 82 dB(A) |
Emissieklasse EURO 6 / EURO 6 AP | EURO 6 (nieuwer) (ouder) EURO 0 |
Label Onbekend | |
Klasse Hybride Elektrisch Voertuig OVC-HEV | |
Milieuklasse EG Goedkeuring (Lichte voertuigen) 715/2007*2018/1832AP |
Terugroep actie's
Motorrijtuigen en aanhangwagens - elektrische installatie (1/2)
Producent heeft herstel gemeld
Stellantis Nederland B.V.4 april 2023
Referentiecode RDW: MGP230228
Referentiecode producent: JQE
Aantal getroffen voertuigen in Nederland: 513
Totaal aantal voertuigen terugroepactie wereldwijd: 22.941
De tractiebatterij kan oververhit raken door verkeerde batterijbewakingssoftware. Kans op brand in de tractiebatterij en/of de auto. De voertuigeigenaar wordt uitgenodigd een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de elektronische eenheid van de tractiebatterij (BMS) programmeren met verbeterde software. Als vervolgens wordt gedetecteerd dat de tractiebatterij niet in orde is, moet deze worden vervangen.
Meer informatie via: 0800-7384368.
Motorrijtuigen en aanhangwagens - elektrische installatie (2/2)
Producent heeft herstel gemeld
Stellantis Nederland B.V.24 maart 2023
Referentiecode RDW: MGP230185
Referentiecode producent: JHW
Aantal getroffen voertuigen in Nederland: 1.242
Totaal aantal voertuigen terugroepactie wereldwijd: 69.442
De onderste steun van de tractiebatterij kan mogelijk beschadigd raken door het binnendringen van water. Kortsluiting en een verhoogde kans op brand. De voertuigeigenaar wordt uitgenodigd een afspraak te maken met een merkdealer. Er worden dan afvoergaten in de onderste steun van de tractiebatterij gemaakt en een corrosiebescherming wordt aangebracht.
Meer informatie via: 0800-2487636.
Vergeet ook niet alle Citroën C5 Aircross voertuigen in Nederland te bekijken.
Kentekenburen van GHS-42-H - Voertuigen met sterk overeenkomende kentekens
Oh zo nutteloos, maar wel leuk om te weten. Bekijk hieronder kentekens die bijna gelijk zijn aan
GHS-42-H
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Merk | Model | Inrichting | Kleur | Nieuwwaarde | Op kenteken gezet in NL | Leeftijd voertuig |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GHS-40-H | Citroën | C5 Aircross | MPV | € 47.510 | 23-10-2024 | 3,7 jaar | |
GHS-41-H | Citroën | C5 Aircross | MPV | € 47.510 | 27-08-2024 | 3,5 jaar | |
GHS-42-B | Peugeot | 207 | Stationwagen | € 21.815 | 16-10-2024 | 13,5 jaar | |
GHS-42-F | Seat | Tarraco | Stationwagen | € 48.440 | 09-08-2024 | 0,7 jaar | |
GHS-42-H | Citroën | C5 Aircross | MPV | € 468.191 | 09-12-2024 | 3,5 jaar | |
GHS-42-K | Toyota | C-HR | Hatchback | € 46.145 | 12-08-2024 | 0,4 jaar | |
GHS-42-L | Volkswagen | Polo | Hatchback | € 28.940 | 27-08-2024 | 0,4 jaar | |
GHS-42-N | Mercedes-Benz | EQB | Stationwagen | € 60.149 | 21-08-2024 | 0,4 jaar | |
GHS-42-P | Suzuki | Swift | Hatchback | € 27.444 | 14-08-2024 | 0,4 jaar | |
GHS-42-R | BMW | 2-Serie | Sedan | € 51.613 | 26-08-2024 | 0,4 jaar | |
GHS-42-T | Kia | Stonic | Stationwagen | € 30.675 | 16-08-2024 | 0,4 jaar | |
GHS-42-V | Audi | A1 | Stationwagen | € 35.362 | 21-08-2024 | 0,4 jaar | |
GHS-42-X | Audi | A6 | Sedan | € 101.017 | 09-08-2024 | 3,7 jaar | |
GHS-42-Z | Citroën | C3 | Hatchback | € 26.026 | 15-08-2024 | 0,4 jaar | |
GHS-43-H | Fiat | 500X | MPV | € 35.765 | 10-08-2024 | 4,6 jaar | |
GHS-44-H | Volkswagen | Tiguan | Stationwagen | € 43.576 | 28-10-2024 | 11,1 jaar | |
GHS-45-H | Mercedes-Benz | GLA | Stationwagen | € 65.774 | 30-10-2024 | 3,6 jaar | |
GHS-46-H | Jeep | Compass | MPV | € 46.504 | 14-10-2024 | 2,1 jaar | |
GHS-47-H | Toyota | C-HR | Hatchback | € 41.352 | 16-08-2024 | 1 jaar |
Personenauto's met ongeveer dezelfde afmeting, prijsklasse en/of gewicht
Hieronder staan personenauto modellen met ongeveer dezelfde prijsklasse van rond de € 44.918 en/of een afmeting van 450 x 186 cm en/of een gewicht van ± 1.745 kg.
Swipe voor complete tabel
Merk + Model | Gemiddelde nieuwwaarde | Lengte | Breedte | Gewicht |
---|---|---|---|---|
Lynk & Co 01 | € 42.400 | 454 cm | 186 cm | 1.850 kg |
Hyundai Tucson | € 46.400 | 450 cm | 187 cm | 1.630 kg |
Kia Sportage | € 46.500 | 452 cm | 187 cm | 1.680 kg |
Mitsubishi Eclipse Cross | € 41.500 | 455 cm | 181 cm | 1.870 kg |
Jeep Compass | € 47.400 | 440 cm | 182 cm | 1.720 kg |
Nissan Leaf | € 45.100 | 449 cm | 179 cm | 1.660 kg |
Toyota RAV 4 | € 49.200 | 460 cm | 186 cm | 1.580 kg |
Peugeot 3008 | € 47.800 | 454 cm | 189 cm | 1.820 kg |
Mercedes-Benz A-klasse | € 49.100 | 456 cm | 185 cm | 1.600 kg |
Volkswagen ID.4 | € 45.100 | 458 cm | 185 cm | 1.890 kg |
CUPRA Formentor | € 47.600 | 445 cm | 184 cm | 1.600 kg |
Renault Scenic | € 48.200 | 447 cm | 186 cm | 1.800 kg |
Opel Ampera | € 48.900 | 450 cm | 179 cm | 1.630 kg |
Jeep Cherokee | € 44.400 | 450 cm | 188 cm | 1.840 kg |
BYD Atto 3 | € 40.500 | 446 cm | 188 cm | 1.730 kg |
Smart #3 | € 45.000 | 440 cm | 184 cm | 1.850 kg |
Zeekr X | € 44.200 | 443 cm | 184 cm | 1.850 kg |
Nissan E-NV200 | € 42.900 | 456 cm | 176 cm | 1.690 kg |
Opel Antara | € 43.400 | 460 cm | 185 cm | 1.720 kg |
Dodge Nitro | € 42.400 | 458 cm | 186 cm | 1.870 kg |
CUPRA Leon | € 44.300 | 440 cm | 180 cm | 1.570 kg |
Peugeot e-Rifter | € 43.800 | 454 cm | 185 cm | 1.710 kg |
Chevrolet Volt | € 45.700 | 450 cm | 179 cm | 1.630 kg |
Opel Combo-e Life | € 42.300 | 447 cm | 185 cm | 1.660 kg |
Seat Leon | € 43.600 | 440 cm | 180 cm | 1.570 kg |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Citroën C5 AircrossGoogle op afbeeldingen van de Citroën C5 Aircross
Google op reviews van de Citroën C5 Aircross
Topgear.nl
Citroën C5 Aircross Hybrid review (2024)
Citroën C5 Aircross 225 ë-EAT8 Shine review (2022):
Citroën C5 Aircross Hybrid 225 Shine (2021) - test en specs
Citroën C5 Aircross PureTech 180 Shine
Citroën C5 Aircross (2018) - rijtest en specificaties Nederland
Autoreview.nl
Nieuwe Citroën C5 Aircross (2025) verpulvert zijn kleine broer
Review: Citroën C5 Aircross Hybrid (2023) – waarom 6 pk absoluut 3740 euro waard is
Citroën C5 Aircross review (2022) - Hè hè, eindelijk een schaamteloos comfortabele suv!
Prijsvergelijking: Citroën C5 X vs. DS 9, Peugeot 508 SW en Citroën C5 Aircross
Citroën doet niet luchtig over gefacelifte C5 Aircross
Eerste review Citroën C5 Aircross Puretech 130
Nu ook optimaal relaxen in basisversie Citroën C5 Aircross
Autovisie.nl
De elektrische Citroën C5 Aircross komt straks 700 kilometer ver
Alles over Citroën C5 Aircross
Duik in de prijslijst: de vernieuwde Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross (2018); een test van de Franse SUV en de prijs
Review: Citroën C5 Aircross (2018)
Dit zijn de prijzen van de Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross Hybrid Concept in 2020 op de markt
Citroën C5 Aircross is klaar voor Europa
Citroën C5 Aircross zet in op comfort
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/citroen/c5-aircross/
Autozine.nl
Autotest: Citroen C5 Aircross
Autotest: Citroen C5 Aircross
Rij-impressie: Citroen C5 Aircross
Onze database is bijgewerkt tot 15 januari 2025.