Smart #3
In Nederland rijden er van de Smart #3 momenteel 386 rond. Smart heeft 20.984 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De #3 heeft hierdoor een marktaandeel van 1.84% binnen alle modellen van Smart. De carrosserie is ingedeeld in de categorie hatchback.
Bekijk de aandrijvingen van de #3 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 386 | 100% |
Vergeet ook niet de Smart merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Smart #3's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren #3's
Wanneer een nieuwe Smart #3 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Smart #3 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Smart #3.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Smart #3 komt daarmee uit op 44.965 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Smart #3 in Nederland zijn Zwart (127 stuks / 33%), Grijs (96 stuks / 25%), Wit (70 stuks / 18%) en Rood (36 stuks / 9%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Zwart | 127 | 33% |
Grijs | 96 | 25% |
Wit | 70 | 18% |
Rood | 36 | 9% |
Blauw | 29 | 8% |
Groen | 20 | 5% |
Geel | 5 | 1% |
Oranje | 3 | 1% |
2 van de 386 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (0.5%) uit het buitenland komt. De meeste import Smart #3's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Smart #3.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
3 | 386 | 100% |
386 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Smart #3.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
0000 | Elektriciteit Elektromotor(en): 200 kW (272 pk) | okt 2023 | dec 2024 | € 43.523 | 291 | 75.4% |
0010 | Elektriciteit Elektromotor(en): 115 kW (156 pk) | jan 2024 | dec 2024 | € 49.881 | 86 | 22.3% |
Onbekend | 9 | 2.3% | ||||
Totaal | 386 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 16
1 van 16
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GVJ-42-F | 6 december 2024 2024 | 3 - HC11 € 49.830 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GTK-57-P | 6 december 2024 2024 | 3 - HC11 € 44.990 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GTG-67-L | 6 december 2024 2024 | 3 - HC11 - 0000 € 42.330 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GVP-63-X | 5 december 2024 2024 | 3 - HC11 € 44.990 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GVJ-13-H | 5 december 2024 2024 | 3 - HC11 € 44.990 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GVB-79-G | 5 december 2024 2024 | 3 - HC11 - 0000 € 44.990 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GRJ-41-P | 4 december 2024 2024 | 3 - HC11 - 0010 € 49.830 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GTV-56-B | 2 december 2024 2024 | 3 - HC11 - 0010 € 50.710 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GTV-54-B | 30 november 2024 2024 | 3 - HC11 - 0000 € 37.330 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GTL-59-F | 30 november 2024 2024 | 3 - HC11 € 42.330 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GTR-74-J | 29 november 2024 2024 | 3 - HC11 - 0010 € 49.830 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GTR-73-J | 29 november 2024 2024 | 3 - HC11 - 0000 € 44.990 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GTK-64-P | 27 november 2024 2024 | 3 - HC11 € 42.330 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GTK-59-P | 26 november 2024 2024 | 3 - HC11 € 49.830 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GRL-82-P | 26 november 2024 2024 | 3 - HC11 - 0000 € 42.330 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GTK-58-P | 22 november 2024 2024 | 3 - HC11 € 37.330 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GTJ-15-P | 22 november 2024 2024 | 3 - HC11 - 0000 € 44.990 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GSV-69-N | 22 november 2024 2024 | 3 - HC11 - 0010 € 49.830 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GSR-43-B | 22 november 2024 2024 | 3 - HC11 - 0000 € 42.330 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GRL-34-P | 22 november 2024 2024 | 3 - HC11 - 0000 € 44.990 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GLS-37-R | 22 november 2024 2024 | 3 - HC11 - 0000 € 44.990 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GTK-62-P | 21 november 2024 2024 | 3 - HC11 € 44.990 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GSV-96-N | 21 november 2024 2024 | 3 - HC11 - 0010 € 49.830 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GSV-66-N | 21 november 2024 2024 | 3 - HC11 - 0000 € 45.870 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GSH-90-K | 21 november 2024 2024 | 3 - HC11 - 0000 € 42.330 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 7 december 2024.