Citroën C4
In Nederland rijden er van de Citroën C4 momenteel 13.319 rond als personenauto. Daarnaast zijn er ook nog 16 bedrijfsauto's en 1 motorrijtuig met beperkte snelheid. Totaal zijn er dus 13.336 C4-voertuigen. Citroën heeft 457.907 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De C4 heeft hierdoor een marktaandeel van 2.91% binnen alle modellen van Citroën. De carrosserie is ingedeeld als hatchback (99%) en overig (1%).
Bekijk de aandrijvingen van de C4 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 12.027 | 90.3% |
Diesel | 707 | 5.3% |
Benzine & LPG | 362 | 2.7% |
Benzine (Mild Hybride) | 215 | 1.6% |
Overige | 8 | 0.1% |
De Citroën C4 is een compacte hatchback die sinds 2004 op de markt is gebracht door de Franse autofabrikant Citroën. De auto is ontworpen als opvolger van de Citroën Xsara en is inmiddels toe aan zijn derde generatie. Met zijn opvallende design, comfortabele interieur en uitstekende rijprestaties heeft de Citroën C4 een trouwe schare fans weten te verzamelen.
Design
De Citroën C4 staat bekend om zijn opvallende design, dat gekenmerkt wordt door strakke lijnen, een dynamische uitstraling en een futuristisch interieur. De auto heeft een sportieve en moderne uitstraling, met een gestroomlijnde carrosserie en scherpe koplampen die de voorkant van de auto een agressieve look geven. De achterkant van de auto is eveneens strak vormgegeven, met een geïntegreerde spoiler en opvallende achterlichten.
Het interieur van de Citroën C4 is ruim en comfortabel, met hoogwaardige materialen en een ergonomisch design. De stoelen zijn comfortabel en bieden voldoende steun, terwijl het dashboard overzichtelijk is ingedeeld en voorzien is van alle benodigde functies en knoppen. Het stuurwiel is multifunctioneel en biedt de bestuurder de mogelijkheid om diverse functies te bedienen zonder zijn handen van het stuur te halen.
Rijprestaties
De Citroën C4 staat bekend om zijn uitstekende rijprestaties, die mede te danken zijn aan de geavanceerde technologieën en systemen die in de auto zijn geïntegreerd. De auto is voorzien van een reeks krachtige en efficiënte motoren, die zorgen voor een soepele en responsieve rijervaring. De C4 is verkrijgbaar met zowel benzine- als dieselmotoren, die allemaal voldoen aan de nieuwste milieunormen en zuinig in verbruik zijn.
Daarnaast beschikt de Citroën C4 over een geavanceerd onderstel en een uitgebalanceerde wielophanging, waardoor de auto stabiel en comfortabel op de weg ligt. De auto reageert direct op stuurbewegingen en biedt een uitstekende grip in bochten, waardoor de bestuurder altijd het gevoel heeft de controle te hebben. De Citroën C4 is ook voorzien van diverse rijhulpsystemen, zoals Lane Departure Warning en Adaptive Cruise Control, die de veiligheid en het comfort van de inzittenden verhogen.
Technologie
De Citroën C4 is uitgerust met een uitgebreid scala aan geavanceerde technologieën, die het rijden niet alleen veiliger en comfortabeler maken, maar ook leuker. De auto is voorzien van een infotainmentsysteem met touchscreen, dat toegang biedt tot diverse functies zoals navigatie, multimedia en connectiviteit. Daarnaast is de Citroën C4 voorzien van Apple CarPlay en Android Auto, waardoor de bestuurder zijn smartphone eenvoudig kan koppelen en bedienen via het touchscreen.
Verder beschikt de Citroën C4 over een uitgebreid pakket aan veiligheidssystemen, zoals ABS, ESP, Hill Start Assist en een uitgebreid airbagsysteem. De auto is ook voorzien van een achteruitrijcamera en parkeersensoren, die het parkeren en manoeuvreren in krappe ruimtes vereenvoudigen. Daarnaast is de Citroën C4 voorzien van een Head-Up Display, dat belangrijke informatie zoals de snelheid en navigatie-instructies direct op de voorruit projecteert.
Duurzaamheid
De Citroën C4 is ontworpen met het oog op duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. De auto voldoet aan de nieuwste milieunormen en is voorzien van diverse technologieën die het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot minimaliseren. Zo beschikt de C4 over een Start-Stop systeem, dat de motor automatisch uitschakelt wanneer de auto stilstaat en weer inschakelt wanneer de bestuurder het gaspedaal intrapt.
Daarnaast is de Citroën C4 verkrijgbaar met een elektrische aandrijflijn, die volledig emissievrij is en bijdraagt aan een schonere en duurzamere mobiliteit. De elektrische versie van de C4 heeft een indrukwekkend rijbereik en kan snel worden opgeladen via een laadpaal of wallbox. Met de elektrische Citroën C4 kunnen bestuurders genieten van alle voordelen van elektrisch rijden, zoals lage operationele kosten en een stille en soepele rijervaring.
Vergeet ook niet de Citroën merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Citroën C4's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren C4's
Wanneer een nieuwe Citroën C4 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Citroën C4 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Citroën C4.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Citroën C4 komt daarmee uit op 26.188 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Citroën C4 in Nederland zijn Grijs (5.100 stuks / 38%), Zwart (2.793 stuks / 21%), Blauw (2.326 stuks / 17%) en Rood (1.246 stuks / 9%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 5.100 | 38% |
Zwart | 2.793 | 21% |
Blauw | 2.326 | 17% |
Rood | 1.246 | 9% |
Wit | 717 | 5% |
Bruin | 400 | 3% |
Beige | 387 | 3% |
Oranje | 171 | 1% |
Groen | 121 | 1% |
Geel | 34 | < 1% |
Paars | 21 | < 1% |
Creme | 3 | < 1% |
1.843 van de 13.319 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat 13.8% uit het buitenland komt. De meeste import Citroën C4's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Citroën C4.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
C4 | 13.236 | 99.4% |
C 4 | 10 | 0.1% |
C4 IX | 8 | 0.1% |
C4 1.6 | 8 | 0.1% |
C 4 IX | 7 | 0.1% |
CITROEN C4 | 7 | 0.1% |
C 4 G | 5 | < 0,1% |
C4 1.6I 16V | 2 | < 0,1% |
C4 1.6I | 2 | < 0,1% |
AC4 TORPEDO | 2 | < 0,1% |
C4 G | 2 | < 0,1% |
C4 1.4 | 1 | < 0,1% |
C4-9 | 1 | < 0,1% |
C4 20I EXCLUSIVE | 1 | < 0,1% |
C 4 F | 1 | < 0,1% |
C4 1X | 1 | < 0,1% |
AC4 TORPEDO COMMERCIALE | 1 | < 0,1% |
C4 14I COOL | 1 | < 0,1% |
C 4 1X | 1 | < 0,1% |
ROSALIE C4 | 1 | < 0,1% |
CITROEN C4 1.4I | 1 | < 0,1% |
AC4 FAMILIALE | 1 | < 0,1% |
C4 TORPEDO | 1 | < 0,1% |
C4 VT120 | 1 | < 0,1% |
C4 1.4I 16V | 1 | < 0,1% |
OVERIG | 16 | 0.1% |
13.319 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Citroën C4.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
A | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 74 kW (101 pk) Benzinemotor: 96 kW (131 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Benzinemotor: 114 kW (155 pk) Elektromotor(en): 16 kW (22 pk) | nov 2020 | apr 2025 | € 32.912 | 2.483 | 18.6% |
A5FW | Benzine / LPG LPG motor: 88 kW (120 pk) Benzinemotor: 88 kW (120 pk) | okt 2008 | dec 2010 | € 22.717 | 64 | 0.5% |
A5FX | Benzine Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | sep 2008 | jan 2011 | € 26.748 | 27 | 0.2% |
A9HV | Diesel Dieselmotor: 66 kW (90 pk) | aug 2008 | aug 2009 | € 24.349 | 2 | < 0.1% |
A9HX | Diesel Dieselmotor: 66 kW (90 pk) | feb 2005 | mrt 2010 | € 25.326 | 17 | 0.1% |
A9HY | Diesel Dieselmotor: 80 kW (109 pk) | apr 2005 | sep 2005 | € 27.682 | 2 | < 0.1% |
A9HZ | Diesel Dieselmotor: 80 kW (109 pk) | jan 2008 | okt 2009 | € 28.210 | 5 | < 0.1% |
AKFU | Benzine / LPG LPG motor: 65 kW (88 pk) Benzinemotor: 65 kW (88 pk) | dec 2004 | mei 2010 | € 20.438 | 146 | 1.1% |
ANFU | Benzine / LPG LPG motor: 80 kW (109 pk) Benzinemotor: 80 kW (109 pk) | okt 2004 | okt 2009 | € 23.122 | 924 | 6.9% |
ARFJ | Benzine / LPG LPG motor: 103 kW (140 pk) Benzinemotor: 103 kW (140 pk) | dec 2005 | mrt 2008 | € 27.560 | 35 | 0.3% |
ARFK | Benzine Benzinemotor: 130 kW (177 pk) | okt 2004 | jan 2008 | € 32.132 | 42 | 0.3% |
ARFN | Benzine / LPG LPG motor: 100 kW (136 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | jan 2005 | dec 2006 | € 26.750 | 71 | 0.5% |
ARHR | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) | apr 2005 | mrt 2007 | € 33.415 | 4 | < 0.1% |
B | Diesel Dieselmotor: 81 kW (110 pk) Dieselmotor: 96 kW (131 pk) | dec 2020 | jun 2023 | € 33.988 | 84 | 0.6% |
C | Benzine / Elektriciteit / LPG LPG motor: 85 kW (116 pk) Benzinemotor: 88 kW (120 pk) Elektromotor(en): 100 kW (136 pk) | nov 2011 | sep 2021 | € 26.168 | 71 | 0.5% |
C5FS | Benzine / LPG Benzinemotor: 0.9 kW (1.2 pk) Benzinemotor: 88 kW (120 pk) LPG motor: 88 kW (120 pk) | okt 2010 | jan 2015 | € 24.686 | 1.970 | 14.8% |
C5FT | Benzine Benzinemotor: 103 kW (140 pk) | dec 2008 | aug 2009 | € 31.558 | 7 | 0.1% |
C5FV | Benzine Benzinemotor: 115 kW (156 pk) | jun 2010 | jan 2015 | € 29.746 | 324 | 2.4% |
C5FW | Benzine / LPG LPG motor: 88 kW (120 pk) Benzinemotor: 88 kW (120 pk) | aug 2008 | feb 2011 | € 22.449 | 863 | 6.5% |
C5FX | Benzine Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | aug 2008 | okt 2009 | € 28.941 | 9 | 0.1% |
C8FP | Benzine / LPG LPG motor: 70 kW (95 pk) Benzinemotor: 70 kW (95 pk) | mrt 2011 | mrt 2015 | € 21.998 | 487 | 3.7% |
C9HD | Diesel Dieselmotor: 84 kW (114 pk) | jan 2013 | mei 2015 | € 27.487 | 77 | 0.6% |
C9HP | Diesel Dieselmotor: 68 kW (92 pk) | jan 2011 | jun 2015 | € 40.703 | 163 | 1.2% |
C9HR | Diesel Dieselmotor: 82 kW (111 pk) | dec 2010 | jun 2013 | € 29.092 | 99 | 0.7% |
C9HV | Diesel Dieselmotor: 66 kW (90 pk) | apr 2007 | jun 2010 | € 25.381 | 25 | 0.2% |
C9HX | Diesel Dieselmotor: 66 kW (90 pk) | aug 2005 | nov 2010 | € 24.576 | 27 | 0.2% |
C9HY | Diesel Dieselmotor: 80 kW (109 pk) | jul 2005 | mei 2006 | € 28.848 | 7 | 0.1% |
C9HZ | Diesel Dieselmotor: 80 kW (109 pk) | jan 2006 | aug 2010 | € 27.998 | 59 | 0.4% |
CAHR | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jul 2015 | jan 2016 | € 31.232 | 3 | < 0.1% |
CAHX | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | mei 2016 | mrt 2017 | € 28.841 | 2 | < 0.1% |
CBHX | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | nov 2015 | apr 2017 | € 28.856 | 7 | 0.1% |
CBHY | Diesel Dieselmotor: 73 kW (99 pk) | feb 2015 | mei 2018 | € 27.658 | 25 | 0.2% |
CBHZ | Diesel Dieselmotor: 88 kW (120 pk) | feb 2015 | mei 2018 | € 28.976 | 37 | 0.3% |
CHNY | Benzine / LPG LPG motor: 96 kW (131 pk) Benzinemotor: 96 kW (131 pk) | jul 2013 | jul 2018 | € 28.043 | 1.124 | 8.4% |
CHNZ | Benzine Benzinemotor: 81 kW (110 pk) | apr 2015 | apr 2018 | € 24.276 | 140 | 1.1% |
CKFU | Benzine / LPG LPG motor: 65 kW (88 pk) Benzinemotor: 65 kW (88 pk) | jan 2005 | okt 2010 | € 20.714 | 656 | 4.9% |
CNFU | Benzine / LPG LPG motor: 80 kW (109 pk) Benzinemotor: 80 kW (109 pk) | nov 2004 | mei 2009 | € 23.106 | 2.824 | 21.2% |
CRFJ | Benzine / LPG LPG motor: 103 kW (140 pk) Benzinemotor: 103 kW (140 pk) | jan 2005 | jul 2008 | € 30.765 | 120 | 0.9% |
CRFN | Benzine / LPG LPG motor: 100 kW (136 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | nov 2004 | aug 2006 | € 27.513 | 57 | 0.4% |
CRHE | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | jan 2011 | feb 2015 | € 34.987 | 8 | 0.1% |
CRHF | Diesel Dieselmotor: 103 kW (140 pk) | apr 2009 | apr 2009 | - | 1 | < 0.1% |
CRHR | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) | feb 2005 | jul 2007 | € 42.794 | 4 | < 0.1% |
NC9HP | Diesel Dieselmotor: 68 kW (92 pk) | feb 2014 | jul 2014 | € 25.352 | 6 | < 0.1% |
UARFJ | Benzine Benzinemotor: 103 kW (140 pk) | jun 2007 | jun 2007 | - | 1 | < 0.1% |
Onbekend | 210 | 1.6% | ||||
Totaal | 13.319 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 32
1 van 32
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
HLX-36-L | 25 april 2025 2025 | C4 - B - A € 36.499 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
HLX-35-L | 25 april 2025 2025 | C4 - B - A € 36.150 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
HLX-34-L | 25 april 2025 2025 | C4 - B - A € 36.499 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
HLX-33-L | 25 april 2025 2025 | C4 - B - A € 36.499 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
HLX-26-L | 25 april 2025 2025 | C4 - B - A € 36.499 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
HLX-25-L | 25 april 2025 2025 | C4 - B - A € 36.499 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
HLX-24-L | 25 april 2025 2025 | C4 - B - A € 36.150 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
HLL-19-R | 25 april 2025 2025 | C4 - B - A € 33.749 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
GZB-77-V | 25 april 2025 2022 Geïmporteerd | C4 - B - A € 33.760 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
HLG-23-H | 23 april 2025 2025 | C4 - B - A € 33.749 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
HLJ-11-X | 22 april 2025 2025 | C4 - B - A € 40.356 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
HJT-55-N | 22 april 2025 2021 Geïmporteerd | C4 - B - A € 30.275 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
GGT-02-L | 19 april 2025 2022 Geïmporteerd | C4 - B - A € 35.510 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
HLD-76-Z | 18 april 2025 2025 | C4 - B - A € 33.749 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
HJX-89-B | 18 april 2025 2024 Geïmporteerd | C4 - B - A € 39.004 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
HLL-96-V | 17 april 2025 2021 Geïmporteerd | C4 - B - B € 32.398 | Diesel Motor (1.5 liter): 96 kW (131 pk) |
HFR-92-X | 17 april 2025 2024 Geïmporteerd | C4 - B - A € 33.729 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
HLK-41-L | 16 april 2025 2016 Geïmporteerd | C4 - N - CBHY € 25.810 | Diesel Motor (1.6 liter): 73 kW (99 pk) |
HLJ-78-T | 15 april 2025 2009 Geïmporteerd | C4 - L***** - C5FW Onbekend | Benzine Motor (1.6 liter): 88 kW (120 pk) |
HLD-74-Z | 15 april 2025 2025 | C4 - B - A € 37.241 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
HLD-69-Z | 15 april 2025 2025 | C4 - B - A € 33.309 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
HKS-12-K | 15 april 2025 2023 Geïmporteerd | C4 - B - A € 33.520 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
HHZ-26-X | 15 april 2025 2024 Geïmporteerd | C4 - B - A € 36.851 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
HDB-49-K | 15 april 2025 2024 Geïmporteerd | C4 - B - A € 38.705 | Benzine Motor (1.2 liter): 96 kW (131 pk) |
HKG-38-S | 14 april 2025 2025 | C4 - B - A € 34.069 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.2 liter): 100 kW (136 pk) Elektromotor(s): 16 kW (21 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 25 april 2025.