GNK-59-Z
Er rijden momenteel 7.999 Hyundai Ioniq 5's rond in Nederland. Deze grijze Ioniq 5 komt uit het jaar 2024 en is nu 6 maanden en 19 dagen oud. De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 22 januari 2025, dus sinds 5 maanden en 28 dagen. Deze personenauto rijdt op elektriciteit, 100% Elektrisch, ook wel Full Electric genoemd en heeft 5 zitplaatsen.
Van deze Hyundai Ioniq5 MPV rijden er in dezelfde variant (F5E22) nog 371 voertuigen rond. Deze zijn geproduceerd tussen augustus 2024 en juli 2025. De nieuwwaarde ligt tussen de € 45.900 en € 60.090, waarbij de gemiddelde aanschafwaarde op € 53.144 uitkomt. De nieuwwaarde van deze Ioniq5 bedraagt € 54.795 incl. BTW en BPM, daardoor is deze Hyundai Ioniq5 € 1.651 duurder dan gemiddeld.
Je trekt met deze Hyundai geen straatstenen uit de grond, maar de maximumsnelheid ligt nog altijd op een keurige 185 km/uur. Deze Hyundai Ioniq5 is een typische middenklasser wat snelheid betreft. Hij hoort bij de 45.7% traagste personenauto's in Nederland.
Bekijk ook alle Hyundai Ioniq 5 voertuigen in Nederland, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Hyundai Ioniq5 | 2024
Voertuigsoort | Personenauto |
Merk | Hyundai |
Handelsbenaming | Ioniq5 |
Lengte | 4,66 m |
Breedte | 1,89 m |
Hoogte | 1,61 m |
Kleur | GRIJS |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal deuren | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Topsnelheid | 185 km/uur |
0 km (langzaam) (zeer snel) 300 km | |
Nieuwprijs | € 54.795 |
Bruto BPM | BPM onbekend of geen BPM betaald |
Inrichting | MPV |
Motor
Vermogen | Elektromotor(en): 168.1 kW (229 pk) |
Brandstof | Elektriciteit, 100% Elektrisch, ook wel Full Electric genoemd |
Motorcode(s) | EM17 |
Transmissie | Automatisch |
Aantal versnellingen | 1 |
Bouwjaar, apk, verzekering
Bouwjaar | 31 december 2024 |
Leeftijd | 6 maanden en 19 dagen |
0 jaar (jong) (oud) 20 jaar | |
Laatste tenaamstelling | 22 januari 2025 |
De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 5 maanden en 28 dagen. | |
Geïmporteerd | Nee |
Voertuig verzekerd | Ja |
Taxi | Nee |
Openstaande terugroep actie | Nee |
Geldigheid APK | Dit voertuig is APK gekeurd tot 31 december 2028. Het voertuig moet over 3 jaren, 5 maanden en 15 dagen gekeurd zijn. |
Gewichten
Massa ledig voertuig | 1.960 kg |
Massa rijklaar | 2.060 kg |
0 kg (licht) (zwaar) 3000 kg | |
Toegestane maximum massa inzittenden + bagage | 530 kg |
Toegestane maximum massa voertuig (= lege gewicht voertuig + laadvermogen) | 2.590 kg |
Technische max massa voertuig | 2.590 kg |
Maximum massa samenstelling | 4.190 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (voor) | 1.280 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (voor) | 1.280 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (achter) | 1.455 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (achter) | 1.455 kg |
Gewichten voor aanhanger
Maximale kogeldruk | onbekend |
Maximum massa trekken ongeremd | 750 kg |
Maximum massa trekken geremd | 1.600 kg |
Wanneer je alleen het B-rijbewijs hebt, mag je met dit voertuig een geremde aanhanger, caravan of vouwwagen incl. belading tot 910 kg trekken en ongeremd tot 750 kg.
Met een BE-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 3.500 kg inclusief belading, maar met dit voertuig mag je een geremde aanhanger tot 1.600 kg trekken.
Met het B-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 750 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading). Of een aanhanger trekken van meer dan 750 kg als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading) uitkomen.
Overig
Aantal assen 2 | |
Vierwielaandrijving (4x4) Nee | |
Wielbasis (afstand tussen de voor- en achter as) 3,00 m | |
Spoorbreedte (afstand tussen de wielen) 1,64 m (voor) / 1,65 m (achter) | |
Europese voertuigcategorie M1 | |
Type NE | |
Variant F5E22 | |
Uitvoering E11A11 | |
Typegoedkeuringsnummer e9*2018/858*11054*06 | |
Plaats chassisnummer Onbekend |
Tellerstand & tenaamstellen
Laatste registratie jaar tellerstand | 2025 |
Tellerstandoordeel | Onlogisch |
Tenaamstellen mogelijk | Ja |
Milieu
Actieradius snelweg elektrisch | |
Actieradius (theoretische) WLTP-test 570 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer (100 km/u) * 430 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter (100 km/u) * 370 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer (130 km/u) * 320 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter (130 km/u) * 260 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer met caravan (90 km/u) * 245 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter met caravan (90 km/u) * 190 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius stad elektrisch | |
Actieradius (theoretische) WLTP-test 784 km | 0 km (beperkt) (zeer ver) 784 km |
Actieradius realistisch zomer * 610 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter * 535 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch zomer met caravan * 375 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Actieradius realistisch winter met caravan * 300 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
Verbruik, uitstoot en geluidsniveau | |
Elektrisch verbruik (WLTP) 16,0 kWh/100km (1 kW op 6,3km) | 0 kWh/km (zuinig) (onzuinig) 30 kWh/km |
CO2 Emissie 0 gr/km | 0 gr/km (schoon) (vervuilend) 300 gr/km |
Geluidsniveau rijdend 67 dB(A) | 62 dB(A) (relatief stil) (luidruchtig) 82 dB(A) |
Emissieklasse AX | (schoon) (vervuilend) |
Label Onbekend | |
Milieuklasse EG Goedkeuring (Lichte voertuigen) 715/2007*2023/443AX |
* De WLTP-Test is een laboratorium test en komt daardoor nog steeds niet altijd overeen met de werkelijkheid. Vandaar dat wij ook (bij benadering) een meer realistische schatting maken. Zie de WLTP-test-pagina voor meer informatie.
Vergeet ook niet alle Hyundai Ioniq 5 voertuigen in Nederland te bekijken.
Kentekenburen van GNK-59-Z - Voertuigen met sterk overeenkomende kentekens
Oh zo nutteloos, maar wel leuk om te weten. Bekijk hieronder kentekens die bijna gelijk zijn aan
GNK-59-Z
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Merk | Model | Inrichting | Kleur | Nieuwwaarde | Op kenteken gezet in NL | Leeftijd voertuig |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GNK-50-Z | Hyundai | Kona | MPV | € 37.395 | 03-01-2025 | 0,5 jaar | |
GNK-51-Z | Skoda | Enyaq | Stationwagen | € 57.255 | 23-10-2024 | 0,7 jaar | |
GNK-52-Z | Hyundai | Kona | MPV | € 37.395 | 03-01-2025 | 0,5 jaar | |
GNK-53-Z | Skoda | Enyaq | Stationwagen | € 60.945 | 15-10-2024 | 0,8 jaar | |
GNK-54-Z | Hyundai | Kona | MPV | € 37.395 | 03-01-2025 | 0,5 jaar | |
GNK-55-Z | Hyundai | Kona | MPV | € 37.395 | 03-01-2025 | 0,5 jaar | |
GNK-56-Z | Seat | Ateca | Stationwagen | € 36.459 | 25-10-2024 | 0,7 jaar | |
GNK-57-Z | Hyundai | Ioniq 5 | MPV | € 54.795 | 03-01-2025 | 0,5 jaar | |
GNK-58-Z | Hyundai | Ioniq 5 | MPV | € 54.795 | 03-01-2025 | 0,5 jaar | |
GNK-59-B | Hyundai | Tucson | MPV | € 54.545 | 26-10-2024 | 0,7 jaar | |
GNK-59-D | Kia | Ceed | Stationwagen | € 39.445 | 23-10-2024 | 0,7 jaar | |
GNK-59-F | Toyota | C-HR | Hatchback | € 48.395 | 05-10-2024 | 0,8 jaar | |
GNK-59-G | Volkswagen | Polo | Hatchback | € 29.330 | 30-09-2024 | 0,8 jaar | |
GNK-59-H | Smart | Fortwo | Coupe | € 23.455 | 04-10-2024 | 4,3 jaar | |
GNK-59-J | Smart | #3 | Hatchback | € 49.830 | 15-10-2024 | 0,8 jaar | |
GNK-59-K | Volvo | EX30 | Stationwagen | € 45.389 | 08-10-2024 | 0,8 jaar | |
GNK-59-L | Jeep | Avenger | MPV | € 38.947 | 30-09-2024 | 0,8 jaar | |
GNK-59-N | Opel | Astra | Stationwagen | € 41.148 | 09-10-2024 | 0,8 jaar | |
GNK-59-P | Hyundai | i10 | Hatchback | € 21.195 | 30-10-2024 | 0,7 jaar | |
GNK-59-R | Aston Martin | Volante | Cabriolet | € 619.765 | 02-10-2024 | 0,8 jaar | |
GNK-59-S | Skoda | Kodiaq | Stationwagen | € 51.396 | 10-10-2024 | 0,8 jaar | |
GNK-59-T | Skoda | Fabia | Hatchback | € 30.137 | 29-10-2024 | 0,7 jaar | |
GNK-59-V | Volkswagen | Polo | Hatchback | € 30.517 | 17-10-2024 | 0,8 jaar | |
GNK-59-X | Hyundai | i20 | Hatchback | € 26.695 | 25-11-2024 | 0,6 jaar | |
GNK-59-Z | Hyundai | Ioniq 5 | MPV | € 54.795 | 31-12-2024 | 0,5 jaar |
Personenauto's met ongeveer dezelfde afmeting, prijsklasse en/of gewicht
Hieronder staan personenauto modellen met ongeveer dezelfde prijsklasse van rond de € 53.144 en/of een afmeting van 466 x 189 cm en/of een gewicht van ± 1.960 kg.
Swipe voor complete tabel
Merk + Model | Gemiddelde nieuwwaarde | Lengte | Breedte | Gewicht |
---|---|---|---|---|
Tesla Model Y | € 53.900 | 476 cm | 192 cm | 1.930 kg |
Volkswagen ID.4 | € 53.100 | 458 cm | 185 cm | 2.140 kg |
Polestar 2 | € 56.600 | 461 cm | 189 cm | 2.020 kg |
Skoda Enyaq | € 54.800 | 467 cm | 188 cm | 2.040 kg |
Kia EV6 | € 53.600 | 468 cm | 188 cm | 1.890 kg |
Ford Mustang Mach-E | € 54.400 | 473 cm | 188 cm | 2.080 kg |
Tesla Model 3 | € 56.600 | 470 cm | 185 cm | 1.780 kg |
Audi Q4 e-tron | € 56.200 | 459 cm | 187 cm | 2.120 kg |
Toyota bZ4X | € 52.200 | 469 cm | 186 cm | 1.890 kg |
Volkswagen ID.5 | € 56.200 | 460 cm | 185 cm | 2.040 kg |
Nissan Ariya | € 54.900 | 460 cm | 185 cm | 2.010 kg |
Mercedes-Benz EQB | € 56.900 | 469 cm | 183 cm | 2.010 kg |
Ford Kuga | € 47.900 | 475 cm | 188 cm | 1.770 kg |
Xpeng G6 | € 49.300 | 475 cm | 192 cm | 2.050 kg |
CUPRA Tavascan | € 52.600 | 464 cm | 186 cm | 2.090 kg |
Ford Capri | € 51.100 | 463 cm | 187 cm | 2.010 kg |
Toyota RAV 4 | € 57.600 | 461 cm | 186 cm | 1.900 kg |
Volvo V60 | € 58.100 | 476 cm | 185 cm | 1.960 kg |
Suzuki Across | € 56.500 | 464 cm | 186 cm | 1.910 kg |
Subaru Solterra | € 56.800 | 469 cm | 186 cm | 2.000 kg |
Jeep Wrangler | € 54.100 | 475 cm | 188 cm | 1.910 kg |
Opel Grandland | € 51.900 | 465 cm | 191 cm | 1.990 kg |
Mitsubishi Outlander | € 58.400 | 472 cm | 186 cm | 2.080 kg |
Skoda Kodiaq | € 54.800 | 476 cm | 186 cm | 1.770 kg |
Land Rover Discovery | € 52.000 | 471 cm | 189 cm | 2.080 kg |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Hyundai Ioniq 5Google op afbeeldingen van de Hyundai Ioniq 5
Google op reviews van de Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Met de Ioniq 5 slaat Hyundai een nieuwe weg in - hoe bevalt ie?
Autoblog.nl
Hyundai Ioniq 5
Autoreview.nl
Hyundai IONIQ 5: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Ioniq 9 duurder dan Kia EV9 - maar Hyundai slaat terug met ijzersterke troef
9 dingen die de Hyundai Ioniq 9 (2025) anders doet dan de Kia EV9
TEST: elektrische Hyundai Ioniq 5 N dolt brutale BMW M2 op 4 manieren
Hyundai Ioniq 5 N: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Test Hyundai Ioniq 5 N: leukste elektrische auto zet Duitse concurrentie voor schut
Waarom de Hyundai Ioniq 5 plotseling 9150 euro goedkoper is geworden
Test: 5 nieuwtjes over de nieuwe Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh)
Nieuwe Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh): actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Waarom je hart een sprongetje maakt bij het zien van deze Hyundai Ioniq 5 N. Maar je maag niet ...
Test Hyundai Kona Electric (2022) - Moet je doorsparen voor een Hyundai Ioniq 5, of niet?
Hyundai Ioniq 5 kopen? Wacht nog even, dan heeft-ie een grotere actieradius
Hyundai Ioniq 5: is private lease voordeliger dan kopen?
Test: zo vermorzelt de Hyundai Ioniq 5 de veel duurdere Audi Q4 E-Tron en BMW iX3
Autovisie.nl
Alles over Hyundai Ioniq 5
Dit kost de Hyundai Ioniq 5 N in Nederland
Elektrische Hyundai Ioniq 5 N leuker dan sportieve benzineauto
Duik in de prijslijst: Hyundai Ioniq 5 N – volledig elektrische hot hatch
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Hyundai Ioniq 5
Binnenkort zie je deze Hyundai Ioniq 5 eN1 Cup-auto op het circuit
De Hyundai Ioniq 5 N is een supersportwagen met vijf zitplaatsen
Waarom zijn 'versnellingsbak' de Hyundai Ioniq 5 N triest maakt
Is deze Hyundai Ioniq 5 N een van de leukste elektrische auto's?
Geeft Hyundai de kersverse Ioniq 5 nu al een update?
De Genesis GV60 is de premiumbroer van Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5
Kia EV6 komt een dorp verder dan de Hyundai Ioniq 5
Autovisie Kennisquiz: Bijzonderheden van Hyundai Ioniq 5
Door de Ioniq 5 kijkt iedereen nu naar Hyundai - Review
Autoweek.nl
Hyundai Ioniq 5 - nieuws, informatie en prijzen
Autozine.nl
Autotest: Hyundai IONIQ 5
Autotest: Hyundai IONIQ 5
Autotest: Hyundai IONIQ 5
Onze database is bijgewerkt tot 16 juli 2025.