Hyundai Ioniq 6
In Nederland rijden er van de Hyundai Ioniq 6 momenteel 1.547 rond. Hyundai heeft 341.905 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Ioniq 6 heeft hierdoor een marktaandeel van 0.45% binnen alle modellen van Hyundai. De carrosserie is ingedeeld in de categorie sedan.
Bekijk de aandrijvingen van de Ioniq 6 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 1.547 | 100% |
De Hyundai IONIQ 6: een revolutionaire elektrische auto
Hyundai heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in elektrische voertuigen en heeft met de IONIQ-lijn een belangrijke positie verworven in de markt voor elektrische auto's. De Hyundai IONIQ 6 is het nieuwste model in deze lijn en belooft een revolutie te worden op het gebied van elektrisch rijden. Met zijn innovatieve design, geavanceerde technologie en indrukwekkende prestaties is de IONIQ 6 een auto die de concurrentie ver achter zich laat.
Design
Het eerste wat opvalt aan de Hyundai IONIQ 6 is zijn opvallende design. De auto heeft een strakke en sportieve uitstraling, met een gestroomlijnde carrosserie en elegante lijnen. De voorkant van de auto wordt gedomineerd door een grote grille en slanke koplampen, terwijl de achterkant een futuristische uitstraling heeft met zijn geïntegreerde spoiler en slanke achterlichten. De IONIQ 6 is verkrijgbaar in verschillende kleuren en afwerkingen, waardoor elke eigenaar zijn eigen unieke stijl kan creëren.
Interieur
Het interieur van de Hyundai IONIQ 6 is even indrukwekkend als het exterieur. De auto biedt plaats aan vijf personen en heeft een ruim en comfortabel interieur met hoogwaardige materialen en afwerkingen. De stoelen zijn ergonomisch ontworpen en bieden uitstekend comfort en ondersteuning, zelfs tijdens lange ritten. Het dashboard is voorzien van een groot touchscreen display waarop alle belangrijke informatie over de auto en het rijden wordt weergegeven. Daarnaast is de IONIQ 6 uitgerust met een geavanceerd infotainmentsysteem met ondersteuning voor Apple CarPlay en Android Auto, waardoor het gemakkelijk is om verbonden te blijven terwijl u onderweg bent.
Technologie
Op het gebied van technologie is de Hyundai IONIQ 6 een echte koploper. De auto is voorzien van een krachtige elektrische aandrijflijn die zorgt voor indrukwekkende prestaties en een soepele en stille rijervaring. Met een vermogen van meer dan 300 pk en een acceleratie van 0-100 km/u in minder dan 5 seconden, is de IONIQ 6 een echte krachtpatser op de weg. Daarnaast heeft de auto een indrukwekkend rijbereik van meer dan 500 kilometer op een volle acculading, waardoor lange afstanden geen enkel probleem zijn.
Veiligheid
Veiligheid staat bij Hyundai altijd voorop en dat is bij de IONIQ 6 niet anders. De auto is uitgerust met een uitgebreid pakket aan veiligheidsvoorzieningen, waaronder adaptieve cruise control, lane keeping assist, blind spot monitoring en een 360-graden camera. Daarnaast heeft de IONIQ 6 een stevige en stabiele carrosserie die voldoet aan de strengste veiligheidsnormen, waardoor de inzittenden optimaal beschermd zijn in geval van een ongeval.
Duurzaamheid
Als elektrische auto is de Hyundai IONIQ 6 natuurlijk een duurzame keuze voor wie milieubewust wil rijden. De auto stoot geen schadelijke gassen uit en verbruikt geen fossiele brandstoffen, waardoor hij een minimale impact heeft op het milieu. Daarnaast is de IONIQ 6 gemaakt van duurzame materialen en is hij volledig recyclebaar, waardoor hij een bijdrage levert aan een circulaire economie.
Vergeet ook niet de Hyundai merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Hyundai Ioniq 6's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Ioniq 6's
Wanneer een nieuwe Hyundai Ioniq 6 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Hyundai Ioniq 6 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Hyundai Ioniq 6.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Hyundai Ioniq 6 komt daarmee uit op 55.781 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Hyundai Ioniq 6 in Nederland zijn Grijs (565 stuks / 37%), Blauw (380 stuks / 25%), Zwart (212 stuks / 14%) en Wit (143 stuks / 9%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 565 | 37% |
Blauw | 380 | 25% |
Zwart | 212 | 14% |
Wit | 143 | 9% |
Geel | 129 | 8% |
Groen | 61 | 4% |
Rood | 57 | 4% |
2 van de 1.547 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (0.1%) uit het buitenland komt. De meeste import Hyundai Ioniq 6's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Hyundai Ioniq 6.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
IONIQ6 | 1.547 | 100% |
1.547 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Hyundai Ioniq 6.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
F5E12 | Elektriciteit Elektromotor(en): 111 kW (151 pk) | jan 2023 | okt 2024 | € 47.673 | 231 | 14.9% |
F5E22 | Elektriciteit Elektromotor(en): 56 kW (76 pk) Elektromotor(en): 168 kW (228 pk) | jan 2023 | okt 2024 | € 55.854 | 1.020 | 65.9% |
F5E34 | Elektriciteit Elektromotor(en): 239 kW (325 pk) | feb 2023 | okt 2024 | € 61.858 | 296 | 19.1% |
Totaal | 1.547 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 40
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GNX-14-J | 12 oktober 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E34 € 63.990 | Elektriciteit Elektromotor(s): 239 kW (325 pk) |
GNJ-62-X | 11 oktober 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 60.190 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GNH-79-F | 11 oktober 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E12 € 46.295 | Elektriciteit Elektromotor(s): 111 kW (151 pk) |
GNH-60-T | 11 oktober 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E12 € 45.895 | Elektriciteit Elektromotor(s): 111 kW (151 pk) |
GNH-82-F | 9 oktober 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E12 € 44.800 | Elektriciteit Elektromotor(s): 111 kW (151 pk) |
X-683-RG | 8 oktober 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 58.695 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GNH-81-F | 8 oktober 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E12 € 44.800 | Elektriciteit Elektromotor(s): 111 kW (151 pk) |
GNS-42-N | 5 oktober 2024 2023 Geïmporteerd | IONIQ6 - CE - F5E12 € 44.800 | Elektriciteit Elektromotor(s): 111 kW (151 pk) |
GLX-30-K | 1 oktober 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 58.895 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GKG-03-G | 1 oktober 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 58.695 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
T-406-ZH | 30 september 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E12 € 45.695 | Elektriciteit Elektromotor(s): 111 kW (151 pk) |
GLN-84-L | 27 september 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 55.195 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GJV-77-R | 25 september 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 55.195 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GKG-61-D | 24 september 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 59.990 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GJV-07-S | 24 september 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 52.190 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GKG-79-D | 13 september 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 55.395 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GJT-08-B | 9 september 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 55.195 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GJJ-57-G | 9 september 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 55.195 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GKJ-48-X | 5 september 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 55.395 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GJV-96-R | 2 september 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 57.800 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GJT-12-B | 31 augustus 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 58.695 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
X-851-PX | 30 augustus 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 57.800 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
T-180-FT | 28 augustus 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 58.895 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GDX-07-D | 26 augustus 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 58.895 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
GDX-98-B | 24 augustus 2024 2024 | IONIQ6 - CE - F5E22 € 58.695 | Elektriciteit Elektromotor(s): 168 kW (229 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Hyundai Ioniq 6Google op afbeeldingen van de Hyundai Ioniq 6
Google op reviews van de Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Hyundai Ioniq 6 AWD review (2023): Waarom de instapper beter is
Hyundai Ioniq 6 RWD review (2023)
Hyundai Ioniq Hybrid (2016) - Autotest en specificaties - Laatkomertje
Autoblog.nl
Hyundai Ioniq 6
Autoreview.nl
Hyundai IONIQ 6: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Hyundai Ioniq 6: zo heb je ook in de winter een grote actieradius
Hyundai Ioniq 6: supersnel opladen tot 230 kW is een must voor EV’s
Hyundai Ioniq 6: waarom de ideale elektrische auto een sedan is
Deze 6 functies van de Hyundai Ioniq 6 maken EV-rijders blij
Waarom de Hyundai Ioniq 6 onze Auto van het jaar 2023 is
Hyundai Ioniq 6 (2023): 3 voordelen, 3 nadelen
Cameraspiegels van Hyundai Ioniq 6 getest: 8 nadelen, 5 voordelen
Hyundai Ioniq 6 actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Hyundai Ioniq 6 test: waarom een elektrische sedan met een laag stroomverbruik sexy is
Hyundai Ioniq 6 prijs (2023): goedkoper dan Ioniq 5, maar reken je niet te snel rijk
Met deze benzine-auto viert Hyundai het succes van de elektrische Ioniq 5 en Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6 prijzen: groot bedrag voor een grote actieradius - First Edition uitverkocht
6 redenen waarom wij ons verheugen op de Hyundai Ioniq 6 (en Ioniq 7)
Autovisie.nl
Alles over Hyundai Ioniq 6
Duik in de prijslijst: de Hyundai IONIQ 6, de goedkoopste
Opmerkelijk! De Hyundai Ioniq 6 is goedkoper dan de Ioniq 5
Dit kost de Hyundai Ioniq 6 First Edition in Nederland
Utrecht - Berlijn op één battterij: in de Hyundai Ioniq 6 kan het
Extreem gestroomlijnde Hyundai Ioniq 6 in Nederland!
Hyundai Ioniq 6 doet het beter dan de Mercedes-Benz EQE
Eindelijk weer een gestroomlijnde EV: Hyundai deelt eerste schets Ioniq 6
Hyundai Ioniq 5 is nu meer een Kia EV6
Hyundai geeft specificaties prijs van fraaie Ioniq 6
Hyundai Ioniq 5 goedkoper dan Kia EV6? Het prijsverschil uitgelegd
Autozine.nl
Autotest: Hyundai IONIQ 6
Onze database is bijgewerkt tot 13 oktober 2024.