Mitsubishi Outlander
In Nederland rijden er van de Mitsubishi Outlander momenteel 34.721 rond als personenauto. Daarnaast zijn er ook nog 209 bedrijfsauto's. Totaal zijn er dus 34.930 Outlander-voertuigen. Mitsubishi heeft 145.408 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Outlander heeft hierdoor een marktaandeel van 24% binnen alle modellen van Mitsubishi. De carrosserie is ingedeeld als stationwagen (99%) en overig (1%).
Bekijk de aandrijvingen van de Outlander in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine (Mild Hybride) | 16.895 | 48.7% |
Benzine | 10.459 | 30.1% |
Benzine (Plug-in Hybride) | 6.157 | 17.7% |
Benzine & LPG | 804 | 2.3% |
Diesel | 406 | 1.2% |
De Mitsubishi Outlander: een veelzijdige SUV voor avonturiers
De Mitsubishi Outlander is een populaire SUV die al sinds 2001 op de markt is. Het Japanse automerk Mitsubishi heeft met de Outlander een veelzijdige en betrouwbare auto op de markt gebracht die geschikt is voor zowel dagelijks gebruik als avontuurlijke uitstapjes. In dit artikel zullen we dieper ingaan op de verschillende aspecten van de Mitsubishi Outlander en waarom deze auto zo geliefd is bij een breed publiek.
Design en interieur
De Mitsubishi Outlander heeft een stoer en sportief design dat direct opvalt op de weg. Met zijn strakke lijnen, krachtige grille en robuuste uitstraling is de Outlander een echte eyecatcher. De auto is verkrijgbaar in verschillende kleuren en uitvoeringen, zodat er voor iedereen wel een geschikte variant is.
Het interieur van de Mitsubishi Outlander is ruim en comfortabel, met voldoende plek voor vijf volwassenen en hun bagage. De stoelen zijn ergonomisch gevormd en bieden goede ondersteuning tijdens lange ritten. Het dashboard is overzichtelijk ingedeeld en voorzien van moderne technologie, zoals een touchscreen infotainmentsysteem en digitale instrumenten.
Prestaties en rijgedrag
De Mitsubishi Outlander is leverbaar met verschillende motoren, waaronder een benzine- en hybridevariant. De hybride versie combineert een krachtige benzinemotor met een elektrische motor, wat zorgt voor een zuinig verbruik en lagere CO2-uitstoot. De auto accelereert vlot en soepel, en het rijgedrag is stabiel en comfortabel.
Dankzij de vierwielaandrijving en hoge bodemvrijheid is de Mitsubishi Outlander ook geschikt voor off-road avonturen. Met de verschillende rijmodi, zoals eco, comfort en sport, kan de bestuurder de rijervaring aanpassen aan de omstandigheden. De auto is wendbaar en goed te manoeuvreren in stedelijk gebied, maar ook op onverharde wegen.
Veiligheid en technologie
Veiligheid staat bij Mitsubishi hoog in het vaandel en dat is te merken aan de vele veiligheidssystemen die standaard aanwezig zijn in de Outlander. Zo beschikt de auto over adaptieve cruise control, lane departure warning, blind spot monitoring en automatische noodremassistentie. Deze systemen helpen de bestuurder om veilig en ontspannen te rijden, ook in druk verkeer of slechte weersomstandigheden.
Op het gebied van technologie is de Mitsubishi Outlander ook goed uitgerust. Het infotainmentsysteem is voorzien van Apple CarPlay en Android Auto, zodat de bestuurder zijn smartphone eenvoudig kan koppelen en bedienen via het touchscreen. Ook zijn er verschillende connectiviteitsmogelijkheden, zoals Bluetooth en USB-aansluitingen, om muziek te streamen of handsfree te bellen.
Vergeet ook niet de Mitsubishi merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Mitsubishi Outlander's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Outlander's
Wanneer een nieuwe Mitsubishi Outlander voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Mitsubishi Outlander personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Mitsubishi Outlander.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Mitsubishi Outlander komt daarmee uit op 43.216 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Mitsubishi Outlander in Nederland zijn Grijs (11.386 stuks / 33%), Zwart (11.048 stuks / 32%), Wit (5.813 stuks / 17%) en Blauw (3.096 stuks / 9%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 11.386 | 33% |
Zwart | 11.048 | 32% |
Wit | 5.813 | 17% |
Blauw | 3.096 | 9% |
Bruin | 1.942 | 6% |
Rood | 1.216 | 4% |
Beige | 178 | 1% |
Groen | 31 | < 1% |
Geel | 11 | < 1% |
3.067 van de 34.721 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (8.8%) uit het buitenland komt. De meeste import Mitsubishi Outlander's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Mitsubishi Outlander.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
MITSUBISHI OUTLANDER | 34.593 | 99.6% |
OUTLANDER | 104 | 0.3% |
OUTLANDER SPORT | 6 | < 0,1% |
OUTLANDER 4WD | 2 | < 0,1% |
OUTLANDER PHEV | 2 | < 0,1% |
OUTLANDER GLS | 2 | < 0,1% |
MITSUBISCHI OUTLANDER | 1 | < 0,1% |
OUTLANDER SE | 1 | < 0,1% |
OUTLANDER SPORT SE | 1 | < 0,1% |
OUTLANDER LS 4WD | 1 | < 0,1% |
OUTLANDER GX 4HS PHEV AUTO | 1 | < 0,1% |
OUTLANDER GT | 1 | < 0,1% |
OUTLANDER 3.0 V6 | 1 | < 0,1% |
OUTLANDER GT V6 | 1 | < 0,1% |
OUTLANDER 2.0 | 1 | < 0,1% |
MITHIBISHI OUTLANDER | 1 | < 0,1% |
OUTLANDER 2,4 MPI A/T 4WD | 1 | < 0,1% |
OUTLANDER 2.0 4WD CTV | 1 | < 0,1% |
34.721 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Mitsubishi Outlander.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
CB121 | Diesel Dieselmotor: 103 kW (140 pk) | feb 2011 | okt 2012 | € 44.371 | 5 | < 0.1% |
CB221 | Diesel Dieselmotor: 130 kW (177 pk) | sep 2010 | nov 2012 | € 38.187 | 32 | 0.1% |
CB311 | Diesel Dieselmotor: 130 kW (177 pk) | sep 2010 | jun 2012 | € 36.243 | 33 | 0.1% |
CB411 | Benzine / LPG LPG motor: 108 kW (147 pk) Benzinemotor: 108 kW (147 pk) | nov 2009 | jul 2013 | € 31.448 | 2.401 | 6.9% |
CB511 | Benzine / LPG LPG motor: 125 kW (170 pk) Benzinemotor: 125 kW (170 pk) | aug 2008 | apr 2012 | € 32.782 | 324 | 0.9% |
CB521 | Benzine / LPG LPG motor: 125 kW (170 pk) Benzinemotor: 125 kW (170 pk) | sep 2008 | jun 2012 | € 41.440 | 331 | 1% |
CB621 | Benzine Benzinemotor: 125 kW (170 pk) | dec 2010 | dec 2010 | € 65.271 | 1 | < 0.1% |
CB721 | Diesel Dieselmotor: 115 kW (156 pk) | okt 2008 | dec 2012 | € 47.097 | 51 | 0.1% |
CB722 | Diesel Dieselmotor: 115 kW (156 pk) | okt 2010 | okt 2010 | € 45.377 | 1 | < 0.1% |
CB821 | Diesel Dieselmotor: 103 kW (140 pk) | jun 2009 | nov 2009 | € 43.472 | 3 | < 0.1% |
CU211 | Benzine / LPG LPG motor: 100 kW (136 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | mrt 2003 | mei 2010 | € 28.095 | 2.519 | 7.3% |
CU221 | Benzine / LPG LPG motor: 100 kW (136 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | mrt 2003 | mrt 2006 | - | 235 | 0.7% |
CU222 | Benzine / LPG LPG motor: 100 kW (136 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | apr 2003 | dec 2004 | - | 30 | 0.1% |
CU321 | Benzine / LPG LPG motor: 148 kW (201 pk) Benzinemotor: 148 kW (201 pk) | jan 2005 | sep 2008 | - | 51 | 0.1% |
CU322 | Benzine Benzinemotor: 148 kW (201 pk) | aug 2005 | aug 2005 | - | 1 | < 0.1% |
CU521 | Benzine / LPG LPG motor: 118 kW (160 pk) Benzinemotor: 118 kW (160 pk) | okt 2003 | okt 2010 | € 36.963 | 583 | 1.7% |
CW121 | Diesel Dieselmotor: 103 kW (140 pk) | nov 2010 | nov 2010 | € 61.973 | 1 | < 0.1% |
CW511 | Benzine / LPG LPG motor: 125 kW (170 pk) Benzinemotor: 125 kW (170 pk) | okt 2007 | jan 2011 | € 34.199 | 568 | 1.6% |
CW521 | Benzine / LPG LPG motor: 125 kW (170 pk) Benzinemotor: 125 kW (170 pk) | okt 2007 | jun 2010 | € 39.386 | 449 | 1.3% |
CW721 | Diesel Dieselmotor: 115 kW (156 pk) | dec 2007 | feb 2010 | € 44.149 | 36 | 0.1% |
CW821 | Diesel Dieselmotor: 103 kW (140 pk) | feb 2007 | mei 2009 | € 44.256 | 56 | 0.2% |
CW921 | Diesel Dieselmotor: 103 kW (140 pk) | dec 2007 | dec 2007 | € 41.698 | 1 | < 0.1% |
GF611 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | sep 2012 | apr 2018 | € 37.892 | 60 | 0.2% |
GF621 | Diesel Dieselmotor: 110 kW (150 pk) | aug 2012 | aug 2018 | € 47.692 | 100 | 0.3% |
GF711 | Benzine / LPG LPG motor: 110 kW (150 pk) Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | aug 2012 | aug 2021 | € 35.860 | 3.168 | 9.1% |
GF721 | Benzine / LPG LPG motor: 110 kW (150 pk) Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | sep 2012 | jun 2020 | € 41.158 | 348 | 1% |
GF722 | Benzine Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | feb 2016 | feb 2016 | € 41.679 | 1 | < 0.1% |
GGP21 | Benzine / Elektriciteit / LPG LPG motor: 89 kW (121 pk) LPG motor: 99 kW (135 pk) Benzinemotor: 89 kW (121 pk) Benzinemotor: 99 kW (135 pk) Elektromotor(en): 9 kW (12.2 pk) Elektromotor(en): 25 kW (34 pk) Elektromotor(en): 30 kW (41 pk) Elektromotor(en): 55 kW (75 pk) Elektromotor(en): 60 kW (82 pk) Elektromotor(en): 70 kW (95 pk) Elektromotor(en): 99 kW (135 pk) Elektromotor(en): 110 kW (150 pk) Elektromotor(en): 120 kW (163 pk) Elektromotor(en): 130 kW (177 pk) | okt 2013 | dec 2021 | € 46.561 | 22.807 | 65.7% |
GGP22 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 89 kW (121 pk) Benzinemotor: 99 kW (135 pk) Elektromotor(en): 60 kW (82 pk) Elektromotor(en): 70 kW (95 pk) Elektromotor(en): 130 kW (177 pk) | mei 2014 | jan 2020 | € 46.590 | 121 | 0.3% |
Onbekend | 404 | 1.2% | ||||
Totaal | 34.721 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 22
1 van 22
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GPD-23-Z | 12 oktober 2024 2018 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 44.530 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 89 kW (121 pk) Elektromotor(s): 60 kW (82 pk) |
GPH-41-S | 11 oktober 2024 2013 Geïmporteerd | OUTLANDER € 50.373 | Benzine Motor (2.4 liter): 124 kW (169 pk) |
GNX-52-Z | 11 oktober 2024 2019 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 52.711 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GLL-26-K | 11 oktober 2024 2019 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 42.921 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GPG-56-B | 10 oktober 2024 2018 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 49.523 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GPD-32-L | 9 oktober 2024 2021 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 35.295 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 130 kW (177 pk) |
GNZ-97-V | 8 oktober 2024 2016 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 41.990 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 89 kW (121 pk) Elektromotor(s): 60 kW (82 pk) |
GNZ-29-V | 8 oktober 2024 2016 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GF711 € 35.679 | Benzine Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) |
GJT-69-X | 7 oktober 2024 2019 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 45.999 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
Z-580-PH | 5 oktober 2024 2016 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 53.990 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 89 kW (121 pk) Elektromotor(s): 60 kW (82 pk) |
GLS-64-F | 5 oktober 2024 2019 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 46.890 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GBN-69-P | 5 oktober 2024 2018 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 45.330 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GGB-03-B | 4 oktober 2024 2016 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 41.990 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 89 kW (121 pk) Elektromotor(s): 60 kW (82 pk) |
GNP-99-D | 3 oktober 2024 2020 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 47.421 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GKB-83-G | 3 oktober 2024 2021 Geïmporteerd | Mitsubishi Outlander - CW0 - GGP21 € 37.520 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 130 kW (177 pk) |
GNL-83-R | 2 oktober 2024 2019 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 46.890 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GKR-94-P | 2 oktober 2024 2019 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 38.000 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GHK-30-B | 2 oktober 2024 2020 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 42.031 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GHJ-91-F | 2 oktober 2024 2020 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 38.630 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GGP-10-X | 2 oktober 2024 2014 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 51.990 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 89 kW (121 pk) Elektromotor(s): 60 kW (82 pk) |
GKP-29-K | 1 oktober 2024 2019 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 44.269 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
GKB-31-J | 1 oktober 2024 2017 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 46.783 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 89 kW (121 pk) Elektromotor(s): 60 kW (82 pk) |
GJR-17-J | 1 oktober 2024 2018 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 45.320 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 89 kW (121 pk) Elektromotor(s): 60 kW (82 pk) |
GKX-10-T | 30 september 2024 2020 Geïmporteerd | Mitsubishi Outlander - CW0 - GGP21 € 42.989 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 130 kW (177 pk) |
GNJ-42-F | 28 september 2024 2020 Geïmporteerd | MITSUBISHI OUTLANDER - CW0 - GGP21 € 60.497 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.4 liter): 99 kW (135 pk) Elektromotor(s): 70 kW (95 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Mitsubishi OutlanderGoogle op afbeeldingen van de Mitsubishi Outlander
Google op reviews van de Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Autotest: Mitsubishi Outlander 2.0 2WD
Mitsubishi Outlander PHEV (2014) - test en specificaties
Mitsubishi Oultander PHEV 2015 - Testdrive Nederland
BMW 330e vs Mitsubishi Outlander vs VW Passat GTE
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle (2018 facelift) test en specs
Mitsubishi Outlander Phev Premium (2017) - test en specificaties
Autoblog.nl
Mitsubishi Outlander
Autoreview.nl
Zo gaat de nieuwe Mitsubishi Outlander PHEV (2025) zijn concurrenten te lijf
Mitsubishi onthult Vision Ralliart Concept - Zo zien wij de Outlander graag terug!
Hybride suv’s getest: waarom is de Mitsubishi Outlander 3000 tot 14.000 euro goedkoper?
Welke hybride suv met stekker is het zuinigst? BMW X1, Ford Kuga of Mitsubishi Outlander
Hierom is de Mitsubishi Outlander PHEV mijn auto van het decennium
Autotest | Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander
Autovisie.nl
Alles over Mitsubishi Outlander
Vijf redenen waarom je (niet) een tweedehands Mitsubishi Outlander moet kopen
Mitsubishi Vision Ralliart Concept is dikke Outlander
Mitsubishi Outlander staat klaar, maar niet voor Europa
Mitsubishi Outlander PHEV blijft in trek in Europa
Mitsubishi gaat racen met Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV tikt 100.000 aan
Mitsubishi GT-PHEV: Nieuwe Outlander in de dop
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/mitsubishi/outlander/
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/mitsubishi/outlander-sport/
Autozine.nl
Autotest: Mitsubishi Outlander Sport
Autotest: Mitsubishi Outlander PHEV
Autotest: Mitsubishi Outlander (2012 - 2022)
Autotest: Mitsubishi Outlander
Autotest: Mitsubishi Outlander PHEV
Autotest: Mitsubishi Outlander (2007 - 2012)
Autotest: Mitsubishi Outlander (2012 - 2022)
Autotest: Mitsubishi Outlander
Onze database is bijgewerkt tot 13 oktober 2024.