Hyundai i10
In Nederland rijden er van de Hyundai i10 momenteel 91.192 rond. Hyundai heeft 342.342 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De i10 heeft hierdoor een marktaandeel van 26.6% binnen alle modellen van Hyundai. De carrosserie is ingedeeld als hatchback (55%) en mpv (45%).
Bekijk de aandrijvingen van de i10 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 90.958 | 99.9% |
Overige | 121 | 0.1% |
De Hyundai i10: een compacte en betrouwbare stadsauto
De Hyundai i10 is een populaire keuze voor mensen die op zoek zijn naar een compacte en betrouwbare stadsauto. Met zijn compacte formaat, zuinige motor en moderne features is de i10 een ideale auto voor dagelijks gebruik in de stad. In dit artikel zullen we de verschillende aspecten van de Hyundai i10 bespreken, van zijn design en prestaties tot zijn interieur en veiligheidsvoorzieningen.
Design
De Hyundai i10 heeft een modern en sportief design dat goed past bij zijn compacte formaat. De auto heeft een strakke en dynamische uitstraling, met scherpe lijnen en een opvallende grille aan de voorkant. De i10 is verkrijgbaar in verschillende kleuren en uitvoeringen, waardoor er voor iedereen wel een geschikte variant te vinden is.
Het interieur van de i10 is ruim en comfortabel, met voldoende hoofd- en beenruimte voor zowel de bestuurder als de passagiers. De stoelen zijn ergonomisch gevormd en bieden voldoende steun tijdens lange ritten. Het dashboard is overzichtelijk ingedeeld en voorzien van moderne technologie, zoals een touchscreen infotainmentsysteem en smartphone-connectiviteit.
Prestaties
Ondanks zijn compacte formaat, levert de Hyundai i10 indrukwekkende prestaties op de weg. De auto is voorzien van een zuinige en krachtige motor die voldoende vermogen levert om soepel en snel door het drukke stadsverkeer te manoeuvreren. De i10 is wendbaar en gemakkelijk te besturen, waardoor parkeren en file rijden een fluitje van een cent zijn.
De Hyundai i10 is ook zeer zuinig in het verbruik, wat hem een budgetvriendelijke keuze maakt voor mensen die veel in de stad rijden. Met een gemiddeld brandstofverbruik van rond de 5 liter per 100 kilometer, is de i10 een van de zuinigste auto's in zijn klasse.
Interieur en features
Het interieur van de Hyundai i10 is voorzien van hoogwaardige materialen en moderne features die het rijden nog comfortabeler maken. De auto is uitgerust met een touchscreen infotainmentsysteem dat eenvoudig te bedienen is en voorzien is van functies zoals navigatie, Bluetooth-connectiviteit en smartphone-integratie.
Daarnaast beschikt de i10 over een aantal handige opbergmogelijkheden, zoals een ruime bagageruimte en diverse opbergvakken in het interieur. De stoelen zijn comfortabel en verstelbaar, zodat u altijd een optimale zitpositie kunt vinden. Ook zijn er verschillende opties beschikbaar om het interieur van de i10 verder te personaliseren, zoals verschillende bekledingsmaterialen en kleuropties.
Veiligheid
Veiligheid staat bij Hyundai hoog in het vaandel en dat is te merken aan de vele veiligheidsvoorzieningen die standaard in de i10 zijn ingebouwd. De auto is voorzien van een uitgebreid airbagsysteem dat de bestuurder en passagiers beschermt bij een aanrijding. Daarnaast beschikt de i10 over een stabiliteitscontrolesysteem dat ervoor zorgt dat de auto stabiel blijft in bochten en bij plotselinge manoeuvres.
Verder is de Hyundai i10 uitgerust met een noodremsysteem dat automatisch ingrijpt als er een botsing dreigt te gebeuren. Ook zijn er verschillende assistentiesystemen beschikbaar, zoals een dodehoekassistent en een parkeerhulp, die het rijden in de stad nog veiliger maken.
Vergeet ook niet de Hyundai merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Hyundai i10's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren i10's
Wanneer een nieuwe Hyundai i10 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Hyundai i10 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Hyundai i10.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Hyundai i10 komt daarmee uit op 13.011 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Hyundai i10 in Nederland zijn Grijs (28.079 stuks / 31%), Wit (20.439 stuks / 22%), Zwart (16.351 stuks / 18%) en Blauw (13.830 stuks / 15%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 28.079 | 31% |
Wit | 20.439 | 22% |
Zwart | 16.351 | 18% |
Blauw | 13.830 | 15% |
Rood | 6.950 | 8% |
Beige | 2.871 | 3% |
Bruin | 989 | 1% |
Groen | 570 | 1% |
Geel | 461 | 1% |
Oranje | 398 | < 1% |
Paars | 254 | < 1% |
8.363 van de 91.192 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (9.2%) uit het buitenland komt. De meeste import Hyundai i10's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Hyundai i10.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
I10 | 50.468 | 55.3% |
I 10 | 40.712 | 44.6% |
I10 1,2 FL | 2 | < 0,1% |
I 10 1,1 | 2 | < 0,1% |
I10, 1,1 FL | 2 | < 0,1% |
I10 1.25 | 1 | < 0,1% |
I10 1.2 | 1 | < 0,1% |
I 10, 1,1 | 1 | < 0,1% |
I 10 1.1 | 1 | < 0,1% |
I10, 1.1 FL | 1 | < 0,1% |
I10 1.1 | 1 | < 0,1% |
91.192 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Hyundai i10.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
A5P31 | Benzine Benzinemotor: 62 kW (84 pk) | jan 2021 | mrt 2022 | € 21.218 | 3 | < 0.1% |
A5P51 | Benzine Benzinemotor: 66 kW (90 pk) Benzinemotor: 74 kW (101 pk) | jul 2020 | aug 2024 | € 21.801 | 677 | 0.7% |
B4P11 | Benzine / LPG LPG motor: 49 kW (67 pk) Benzinemotor: 46 kW (63 pk) Benzinemotor: 49 kW (67 pk) | okt 2013 | sep 2024 | € 16.205 | 21.216 | 23.3% |
B4P21 | Benzine / LPG Benzinemotor: 48 kW (65 pk) Benzinemotor: 49 kW (67 pk) LPG motor: 49 kW (67 pk) | mei 2015 | apr 2021 | € 13.473 | 21.470 | 23.5% |
B5L11 | Benzine / LPG Benzinemotor: 51 kW (69 pk) LPG motor: 49 kW (67 pk) | mrt 2014 | jul 2018 | € 13.829 | 22 | < 0.1% |
B5P11 | Benzine / LPG LPG motor: 49 kW (67 pk) Benzinemotor: 46 kW (63 pk) Benzinemotor: 48 kW (65 pk) Benzinemotor: 49 kW (67 pk) | nov 2013 | sep 2024 | € 18.298 | 5.986 | 6.6% |
B5P21 | Benzine Benzinemotor: 48 kW (65 pk) Benzinemotor: 49 kW (67 pk) | apr 2014 | jan 2020 | € 13.480 | 184 | 0.2% |
B5P31 | Benzine / LPG Benzinemotor: 62 kW (84 pk) Benzinemotor: 64 kW (87 pk) LPG motor: 64 kW (87 pk) | nov 2013 | nov 2023 | € 17.548 | 760 | 0.8% |
F5D11 | Diesel Dieselmotor: 55 kW (75 pk) | jan 2009 | jan 2011 | € 17.518 | 7 | < 0.1% |
F5P11 | Alcohol / Benzine / LPG Alcohol motor: 49 kW (67 pk) Benzinemotor: 48 kW (65 pk) Benzinemotor: 49 kW (67 pk) LPG motor: 47 kW (64 pk) LPG motor: 49 kW (67 pk) | feb 2008 | feb 2012 | € 9.699 | 17.135 | 18.8% |
F5P21 | Benzine / LPG LPG motor: 57 kW (77 pk) Benzinemotor: 57 kW (77 pk) | sep 2008 | jun 2011 | € 11.315 | 3.519 | 3.9% |
F5P31 | Benzine / LPG LPG motor: 51 kW (69 pk) Benzinemotor: 51 kW (69 pk) | jan 2011 | mei 2014 | € 10.088 | 4.726 | 5.2% |
F5P41 | Benzine / LPG LPG motor: 51 kW (69 pk) Benzinemotor: 51 kW (69 pk) | jan 2011 | feb 2014 | € 9.765 | 10.098 | 11.1% |
F5P51 | Benzine / LPG LPG motor: 63 kW (86 pk) Benzinemotor: 63 kW (86 pk) | dec 2010 | feb 2014 | € 11.186 | 5.074 | 5.6% |
Onbekend | 315 | 0.3% | ||||
Totaal | 91.192 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 40
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GJZ-85-X | 10 september 2024 2024 | I10 - AC3 - B5P11 € 24.145 | Benzine Motor (1 liter): 46 kW (63 pk) |
GDZ-69-X | 10 september 2024 2024 | I10 - AC3 - B4P11 € 19.300 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
GDJ-61-F | 10 september 2024 2022 Geïmporteerd | i10 - AC3 - B4P11 € 21.209 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
GKD-88-D | 9 september 2024 2024 | I10 - AC3 - B5P11 € 20.700 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
GJZ-74-S | 9 september 2024 2024 | I10 - AC3 - B4P11 € 21.095 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
GKB-57-H | 8 september 2024 2022 Geïmporteerd | i10 - AC3 - B5P11 € 19.992 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
Z-439-NR | 7 september 2024 2016 Geïmporteerd | I10 - IA - B5P11 € 18.177 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
Z-185-HV | 7 september 2024 2010 Geïmporteerd | I 10 - PA - F5P11 € 8.294 | Benzine Motor (1.1 liter): 49 kW (67 pk) |
Z-999-KJ | 6 september 2024 2009 Geïmporteerd | I 10 - PA - F5P11 Onbekend | Benzine Motor (1.1 liter): 49 kW (67 pk) |
S-457-RJ | 6 september 2024 2020 Geïmporteerd | I10 - IA - B4P21 € 14.005 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
GKH-65-R | 6 september 2024 2024 | I10 - AC3 - B5P11 € 24.145 | Benzine Motor (1 liter): 46 kW (63 pk) |
GKD-21-F | 6 september 2024 2024 | I10 - AC3 - B4P11 € 21.195 | Benzine Motor (1 liter): 46 kW (63 pk) |
GJL-47-X | 6 september 2024 2020 Geïmporteerd | i10 - AC3 - B5P11 € 19.050 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
GJK-35-J | 6 september 2024 2021 Geïmporteerd | i10 - AC3 - B5P11 € 18.697 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
GJK-24-T | 6 september 2024 2024 | I10 - AC3 - B4P11 € 21.095 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
GHZ-29-R | 6 september 2024 2024 | I10 - AC3 - B5P11 € 24.145 | Benzine Motor (1 liter): 46 kW (63 pk) |
GGZ-14-B | 6 september 2024 2023 Geïmporteerd | I10 - AC3 - B4P11 € 19.594 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
GGG-60-K | 6 september 2024 2019 Geïmporteerd | I10 - IA - B5P31 € 16.363 | Benzine Motor (1.2 liter): 64 kW (87 pk) |
GGB-33-H | 6 september 2024 2023 Geïmporteerd | I10 - AC3 - B5P11 € 19.198 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
S-548-PK | 5 september 2024 2018 Geïmporteerd | I10 - IA - B5P11 € 12.044 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (66 pk) |
GKN-92-S | 5 september 2024 2015 Geïmporteerd | I10 - IA - B5P11 € 15.439 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (66 pk) |
GKN-17-D | 5 september 2024 2021 Geïmporteerd | i10 - AC3 - B5P11 € 17.216 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
GJJ-68-G | 5 september 2024 2024 | I10 - AC3 - B4P11 € 20.800 | Benzine Motor (1 liter): 46 kW (63 pk) |
GHD-50-K | 5 september 2024 2024 | I10 - AC3 - B4P11 € 19.300 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
GHB-45-L | 5 september 2024 2024 | I10 - AC3 - B4P11 € 20.400 | Benzine Motor (1 liter): 49 kW (67 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Hyundai i10Google op afbeeldingen van de Hyundai i10
Google op reviews van de Hyundai i10
Hyundai i10 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Autotest: Hyundai i10 1.1 i-Catcher
Autotest: Hyundai i10 1.2 i-Catcher 5-bak
Hyundai i10 1.0i
Hyundai i10 1.0 Premium (2020) - test en specs
Autoblog.nl
Hyundai i10
Autoreview.nl
Hyundai i10: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Hyundai i10 (2024) is voortaan duurder; dit is de reden
Deze aanbieding maakt de Hyundai i10 een van de goedkoopste private lease auto’s
Vernieuwde Hyundai i10 (2023) is nu duurder dan een Kia Picanto
Review Hyundai i10: een goedkope auto onder de 15.000 euro, het kán nog
Eerste review: Hyundai i10 (2020)
Gunstige prijs Hyundai i10: goedkoper dan concurrentie
Hyundai i10 N Line is een lekker stadsgebakje
Nieuwe Hyundai i10 (2019): smoelt goed, lekker ruim
Zo komt de nieuwe Hyundai i10 er niet uit te zien
Autovisie.nl
Alles over Hyundai i10
De ‘nieuwe’ Hyundai i10 lijkt op het eerste oog niet zo nieuw
Hyundai start productie van 100 pk-sterke i10 N Line
Hyundai i10 N-Line was niet gepland voor IAA, maar stond er toch
Hyundai i10 N Line heeft 100 pk en handbak
Stoerdere neus voor vernieuwde Hyundai i10
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/hyundai/i10/
Autozine.nl
Autotest: Hyundai i10 (2008 - 2013)
Autotest: Hyundai i10 (2008 - 2013)
Autotest: Hyundai i10 (2013 - 2019)
Autotest: Hyundai i10
Onze database is bijgewerkt tot 10 september 2024.