Polestar 2
In Nederland rijden er van de Polestar 2 momenteel 11.622 rond. Polestar heeft 11.894 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De 2 heeft hierdoor een marktaandeel van 97.7% binnen alle modellen van Polestar. De carrosserie is ingedeeld in de categorie sedan.
Bekijk de aandrijvingen van de 2 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 11.622 | 100% |
De Polestar 2: een revolutie in elektrisch rijden
De elektrische auto-industrie is de afgelopen jaren explosief gegroeid, met steeds meer automakers die zich toeleggen op het produceren van elektrische voertuigen. Een van de meest opvallende nieuwkomers in deze markt is Polestar, een Zweeds automerk dat zich richt op het produceren van luxe elektrische auto's met een focus op design, prestaties en duurzaamheid. Hun nieuwste model, de Polestar 2, belooft een revolutie te worden in elektrisch rijden.
De Polestar 2 werd voor het eerst onthuld in 2019 en is sindsdien uitgegroeid tot een van de meest gewilde elektrische auto's op de markt. Het model combineert een strak en modern design met indrukwekkende prestaties en een uitgebreid scala aan technologische functies. Met een bereik van meer dan 400 kilometer op een volle lading en een acceleratie van 0-100 km/u in minder dan 5 seconden, is de Polestar 2 een serieuze concurrent voor andere elektrische auto's in zijn klasse.
Een van de meest opvallende kenmerken van de Polestar 2 is het minimalistische interieur, dat is ontworpen met aandacht voor detail en hoogwaardige materialen. Het dashboard is voorzien van een groot touchscreen display dat toegang biedt tot alle functies van de auto, van het navigatiesysteem tot de klimaatregeling. Het interieur is ruim en comfortabel, met voldoende hoofd- en beenruimte voor zowel de bestuurder als de passagiers.
Naast het indrukwekkende design en de prestaties, is de Polestar 2 ook een van de meest duurzame elektrische auto's op de markt. Het model is volledig CO2-neutraal en wordt geproduceerd met behulp van duurzame materialen en productieprocessen. Polestar heeft zich ook gecommitteerd aan het verminderen van de milieu-impact van hun productie en het bevorderen van duurzame mobiliteit.
Een ander belangrijk aspect van de Polestar 2 is de connectiviteit en technologische functies. De auto is voorzien van geavanceerde rijhulpsystemen, zoals adaptieve cruisecontrol en automatische noodremmen, die de veiligheid en het gemak van het rijden verbeteren. Daarnaast is de Polestar 2 uitgerust met een geavanceerd infotainmentsysteem dat compatibel is met zowel Apple CarPlay als Android Auto, waardoor bestuurders naadloos verbinding kunnen maken met hun smartphone.
De Polestar 2 is ook een van de eerste auto's die volledig geïntegreerd is met het internet, waardoor het mogelijk is om de auto op afstand te bedienen en te monitoren via een smartphone-app. Dit betekent dat bestuurders de auto kunnen vergrendelen en ontgrendelen, de klimaatregeling kunnen aanpassen en zelfs de laadstatus kunnen controleren, allemaal vanaf hun telefoon.
Een ander voordeel van de Polestar 2 is het uitgebreide laadnetwerk dat door het bedrijf wordt aangeboden. Polestar heeft geïnvesteerd in het ontwikkelen van een netwerk van snellaadstations die verspreid zijn over heel Europa, waardoor bestuurders gemakkelijk en snel hun auto kunnen opladen tijdens lange reizen. Dit maakt de Polestar 2 een aantrekkelijke optie voor mensen die regelmatig lange afstanden rijden en zich geen zorgen willen maken over het vinden van een laadstation.
Al met al is de Polestar 2 een indrukwekkende elektrische auto die het potentieel heeft om de markt te verstoren en een nieuwe standaard te zetten voor elektrisch rijden. Met zijn opvallende design, indrukwekkende prestaties en geavanceerde technologische functies, is de Polestar 2 een auto die zowel liefhebbers van elektrisch rijden als autoliefhebbers in het algemeen zal aanspreken.
Als u op zoek bent naar een elektrische auto die niet alleen milieuvriendelijk is, maar ook stijlvol en leuk om te rijden, dan is de Polestar 2 zeker een model om in overweging te nemen. Met zijn combinatie van design, prestaties en duurzaamheid, vertegenwoordigt de Polestar 2 de toekomst van elektrisch rijden en belooft hij een spannende en veelbelovende keuze te zijn voor autoliefhebbers over de hele wereld.
Vergeet ook niet de Polestar merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Polestar 2's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren 2's
Wanneer een nieuwe Polestar 2 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Polestar 2 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Polestar 2.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Polestar 2 komt daarmee uit op 56.733 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Polestar 2 in Nederland zijn Grijs (4.817 stuks / 41%), Zwart (3.224 stuks / 28%), Blauw (2.164 stuks / 19%) en Wit (1.405 stuks / 12%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 4.817 | 41% |
Zwart | 3.224 | 28% |
Blauw | 2.164 | 19% |
Wit | 1.405 | 12% |
Groen | 7 | < 1% |
Bruin | 4 | < 1% |
Geel | 1 | < 1% |
773 van de 11.622 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (6.7%) uit het buitenland komt. De meeste import Polestar 2's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Polestar 2.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
POLESTAR 2 | 11.622 | 100% |
11.622 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Polestar 2.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
VSEC | Elektriciteit Elektromotor(en): 165 kW (224 pk) | aug 2021 | feb 2023 | € 48.146 | 985 | 8.5% |
VSED | Elektriciteit Elektromotor(en): 150 kW (204 pk) Elektromotor(en): 300 kW (408 pk) Elektromotor(en): 350 kW (476 pk) | jun 2020 | mrt 2024 | € 61.896 | 4.841 | 41.7% |
VSEF | Elektriciteit Elektromotor(en): 80 kW (109 pk) Elektromotor(en): 170 kW (231 pk) | mrt 2022 | dec 2023 | € 49.987 | 1.008 | 8.7% |
VSEG | Elektriciteit Elektromotor(en): 170 kW (231 pk) | aug 2021 | apr 2024 | € 54.435 | 2.839 | 24.4% |
VSET | Elektriciteit Elektromotor(en): 150 kW (204 pk) Elektromotor(en): 350 kW (476 pk) | aug 2022 | jun 2024 | € 72.683 | 112 | 1% |
VSEU | Elektriciteit Elektromotor(en): 200 kW (272 pk) | aug 2024 | okt 2024 | € 46.393 | 95 | 0.8% |
VSFC | Elektriciteit Elektromotor(en): 200 kW (272 pk) | okt 2023 | okt 2024 | € 48.786 | 552 | 4.7% |
VSFD | Elektriciteit Elektromotor(en): 310 kW (421 pk) | jul 2023 | sep 2024 | € 61.520 | 142 | 1.2% |
VSFE | Elektriciteit Elektromotor(en): 220 kW (299 pk) | jul 2023 | okt 2024 | € 55.478 | 975 | 8.4% |
VSFF | Elektriciteit Elektromotor(en): 135 kW (184 pk) Elektromotor(en): 350 kW (476 pk) | jul 2023 | okt 2024 | € 70.657 | 63 | 0.5% |
Onbekend | 10 | 0.1% | ||||
Totaal | 11.622 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 40
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GNR-47-T | 11 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 48.000 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GNP-63-K | 11 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 49.350 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GNG-87-V | 11 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSFE € 56.750 | Elektriciteit Elektromotor(s): 220 kW (299 pk) |
GND-39-Z | 11 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSFE € 49.900 | Elektriciteit Elektromotor(s): 220 kW (299 pk) |
GLP-20-Z | 11 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 45.100 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GLN-35-F | 11 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 46.350 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GLG-63-P | 11 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 46.750 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GKX-73-X | 11 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSFE € 54.400 | Elektriciteit Elektromotor(s): 220 kW (299 pk) |
GNP-64-K | 10 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 48.000 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GLZ-03-Z | 10 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 45.100 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GLZ-01-Z | 10 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 48.000 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GLV-86-Z | 10 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 46.750 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GPD-50-L | 9 oktober 2024 2022 Geïmporteerd | POLESTAR 2 - V - VSED € 94.924 | Elektriciteit Elektromotor(s): 300 kW (408 pk) |
GNP-65-K | 9 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 49.250 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GND-37-Z | 9 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSFE € 55.650 | Elektriciteit Elektromotor(s): 220 kW (299 pk) |
GLT-69-B | 9 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSFC € 44.900 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GNP-66-K | 8 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 49.250 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GNL-95-J | 8 oktober 2024 2021 Geïmporteerd | Polestar 2 - V - VSED € 52.899 | Elektriciteit Elektromotor(s): 300 kW (408 pk) |
GLT-70-B | 8 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 47.800 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GLP-21-Z | 8 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 45.100 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GLP-16-Z | 8 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 48.000 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GLT-71-B | 7 oktober 2024 2024 | POLESTAR 2 - V - VSEU € 51.600 | Elektriciteit Elektromotor(s): 200 kW (272 pk) |
GJN-39-P | 7 oktober 2024 2024 Geïmporteerd | POLESTAR 2 - V € 52.210 | Elektriciteit Elektromotor(s): 170 kW (231 pk) |
GLH-32-R | 5 oktober 2024 2022 Geïmporteerd | Polestar 2 - V - VSEG € 50.899 | Elektriciteit Elektromotor(s): 170 kW (231 pk) |
Z-938-JP | 4 oktober 2024 2022 Geïmporteerd | Polestar 2 - V - VSEG € 55.399 | Elektriciteit Elektromotor(s): 170 kW (231 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 13 oktober 2024.