HBF-79-S
Er rijden momenteel 7.379 Hyundai Ioniq 5's rond in Nederland. Deze grijze Ioniq 5 komt uit het jaar 2021 en is nu 3 jaren, 1 maand en 2 dagen oud. De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 30 december 2024, dus sinds 20 dagen. Deze personenauto rijdt op elektriciteit, 100% Elektrisch, ook wel Full Electric genoemd en heeft 5 zitplaatsen.
Gefeliciteerd nieuwe eigenaar!
Van deze Hyundai Ioniq5 MPV rijden er in dezelfde variant (F5E32) nog 2.698 voertuigen rond. Deze zijn geproduceerd tussen mei 2021 en juni 2024. De nieuwwaarde ligt tussen de € 43.909 en € 76.580, waarbij de gemiddelde aanschafwaarde op € 53.577 uitkomt. De nieuwwaarde van deze Ioniq5 bedraagt € 6.394.851 incl. BTW en BPM, daardoor is deze Hyundai Ioniq5 € 6.341.274 duurder dan gemiddeld.
Je trekt met deze Hyundai geen straatstenen uit de grond, maar de maximumsnelheid ligt nog altijd op een keurige 185 km/uur. Deze Hyundai Ioniq5 is een typische middenklasser wat snelheid betreft. Hij hoort bij de 45.6% traagste personenauto's in Nederland.
Het voertuig is geïmporteerd op 30 december 2024. Het voertuig was toen 3 jaren en 13 dagen oud.
Bekijk ook alle Hyundai Ioniq 5 voertuigen in Nederland, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Hyundai Ioniq5 | 2021
Voertuigsoort | Personenauto |
Merk | Hyundai |
Handelsbenaming | Ioniq5 |
Lengte | 4,64 m |
Breedte | 1,89 m |
Kleur | GRIJS |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal deuren | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Topsnelheid | 185 km/uur |
0 km (langzaam) (zeer snel) 300 km | |
Nieuwprijs | € 6.394.851 |
Bruto BPM | BPM onbekend of geen BPM betaald |
Inrichting | MPV |
Motor
Vermogen | Elektromotor(en): 160 kW (218 pk) |
Brandstof | Elektriciteit, 100% Elektrisch, ook wel Full Electric genoemd |
Motorcode(s) | EM17 |
Transmissie | Automatisch |
Aantal versnellingen | 1 |
Bouwjaar, apk, verzekering
Bouwjaar | 17 december 2021 |
Leeftijd | 3 jaren, 1 maand en 2 dagen |
0 jaar (jong) (oud) 20 jaar | |
Laatste tenaamstelling | 30 december 2024 |
De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 20 dagen. Gefeliciteerd nieuwe eigenaar! | |
Geïmporteerd | Ja, geïmporteerd op 30 december 2024. Het voertuig was toen 3 jaren en 13 dagen oud. |
Voertuig verzekerd | Ja |
Taxi | Nee |
Openstaande terugroep actie | Ja. Zie 2 terugroepactie's uit het verleden. |
Geldigheid APK | Dit voertuig is APK gekeurd tot 31 december 2026. Het voertuig moet over 1 jaar, 11 maanden en 11 dagen gekeurd zijn. |
Gewichten
Massa ledig voertuig | 1.885 kg |
Massa rijklaar | 1.985 kg |
0 kg (licht) (zwaar) 3000 kg | |
Toegestane maximum massa inzittenden + bagage | 445 kg |
Toegestane maximum massa voertuig (= lege gewicht voertuig + laadvermogen) | 2.430 kg |
Technische max massa voertuig | 2.430 kg |
Maximum massa samenstelling | 4.030 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (voor) | 1.280 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (voor) | 1.280 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (achter) | 1.370 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (achter) | 1.370 kg |
Gewichten voor aanhanger
Maximale kogeldruk | onbekend |
Maximum massa trekken ongeremd | 750 kg |
Maximum massa trekken geremd | 1.600 kg |
Wanneer je alleen het B-rijbewijs hebt, mag je met dit voertuig een geremde aanhanger, caravan of vouwwagen incl. belading tot 1.070 kg trekken en ongeremd tot 750 kg.
Met een BE-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 3.500 kg inclusief belading, maar met dit voertuig mag je een geremde aanhanger tot 1.600 kg trekken.
Met het B-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 750 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading). Of een aanhanger trekken van meer dan 750 kg als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading) uitkomen.
Overig
Aantal assen 2 | |
Vierwielaandrijving (4x4) Nee | |
Wielbasis (afstand tussen de voor- en achter as) 3,00 m | |
Spoorbreedte (afstand tussen de wielen) 1,64 m (voor) / 1,65 m (achter) | |
Europese voertuigcategorie M1 | |
Type NE | |
Variant F5E32 | |
Uitvoering E11A11 | |
Typegoedkeuringsnummer e9*2018/858*11054*01 | |
Plaats chassisnummer Onbekend |
Tellerstand & tenaamstellen
Laatste registratie jaar tellerstand | 2024 |
Tellerstandoordeel | Geen oordeel |
Tenaamstellen mogelijk | Ja |
Milieu
CO2 Emissie 0 gr/km | 0 gr/km (schoon) (vervuilend) 300 gr/km |
Geluidsniveau rijdend 69 dB(A) | 62 dB(A) (relatief stil) (luidruchtig) 82 dB(A) |
Emissieklasse AX | (schoon) (vervuilend) |
Label Onbekend | |
Milieuklasse EG Goedkeuring (Lichte voertuigen) 715/2007*2018/1832AX |
Terugroep actie's
Motorrijtuigen en aanhangwagens - elektrische installatie (1/2)
Openstaande terugroepactie
Hyundai Motor Netherlands b.v.18 april 2024
Referentiecode RDW: MGP240137
Referentiecode producent: 41D033
Aantal getroffen voertuigen in Nederland: 8.384
Totaal aantal voertuigen terugroepactie wereldwijd: 155.760
De controle-unit van de hoogspanningsbatterij kan bij zware belasting het 12-volt systeem in de auto niet ondersteunen. Als gevolg laadt de 12-volt accu dan niet bij en raakt verder leeg. Met waarschuwing vooraf van een te lage spanning van de 12-volt accu uiteindelijk uitschakelen van de aandrijving van het voertuig. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software wordt aangepast en indien nodig wordt ook de controle-unit vervangen.
Motorrijtuigen - krachtoverbrenging (2/2)
Openstaande terugroepactie
Hyundai Motor Netherlands b.v.19 mei 2022
Referentiecode RDW: MGP220200
Referentiecode producent: 21D064
Aantal getroffen voertuigen in Nederland: 2.669
Totaal aantal voertuigen terugroepactie wereldwijd: 64.735
De transmissierem werkt mogelijk niet correct Het voertuig kan ongewenst verplaatsen bij het gebruik van alleen de parkeerrem van de transmissie in stand P. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met de merkdealer. De software van de automaat wordt aangepast.
Vergeet ook niet alle Hyundai Ioniq 5 voertuigen in Nederland te bekijken.
Kentekenburen van HBF-79-S - Voertuigen met sterk overeenkomende kentekens
Oh zo nutteloos, maar wel leuk om te weten. Bekijk hieronder kentekens die bijna gelijk zijn aan
HBF-79-S
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Merk | Model | Inrichting | Kleur | Nieuwwaarde | Op kenteken gezet in NL | Leeftijd voertuig |
---|---|---|---|---|---|---|---|
HBF-70-S | Ford | Transit | Voor rolstoelen toegankelijk voertuig | € 77.591 | 30-12-2024 | Nieuw | |
HBF-71-S | Ford | Transit | Voor rolstoelen toegankelijk voertuig | € 77.591 | 30-12-2024 | Nieuw | |
HBF-72-S | Ford | Transit | Voor rolstoelen toegankelijk voertuig | € 77.591 | 30-12-2024 | Nieuw | |
HBF-73-S | Ford | Transit | Voor rolstoelen toegankelijk voertuig | € 77.591 | 30-12-2024 | Nieuw | |
HBF-74-S | Ford | Transit | Voor rolstoelen toegankelijk voertuig | € 77.591 | 30-12-2024 | Nieuw | |
HBF-75-S | Ford | Transit | Voor rolstoelen toegankelijk voertuig | € 77.591 | 30-12-2024 | Nieuw | |
HBF-76-S | Mini | Cooper SE | Hatchback | € 44.004 | 30-12-2024 | 3,1 jaar | |
HBF-78-S | Kia | Picanto | MPV | € 19.109 | 30-11-2022 | 5,3 jaar | |
HBF-79-B | Volvo | EX30 | Stationwagen | € 49.090 | 03-01-2025 | Nieuw | |
HBF-79-G | Citroën | C5 Aircross | MPV | € 46.789 | 14-01-2025 | 1,6 jaar | |
HBF-79-S | Hyundai | Ioniq 5 | MPV | € 6.394.851 | 30-12-2024 | 3,1 jaar | |
HBF-79-Z | BYD | Seal | Sedan | € 44.990 | 13-01-2025 | Nieuw |
Personenauto's met ongeveer dezelfde afmeting, prijsklasse en/of gewicht
Hieronder staan personenauto modellen met ongeveer dezelfde prijsklasse van rond de € 53.577 en/of een afmeting van 464 x 189 cm en/of een gewicht van ± 1.885 kg.
Swipe voor complete tabel
Merk + Model | Gemiddelde nieuwwaarde | Lengte | Breedte | Gewicht |
---|---|---|---|---|
Tesla Model 3 | € 55.100 | 470 cm | 185 cm | 1.770 kg |
Volkswagen ID.4 | € 53.100 | 458 cm | 185 cm | 2.050 kg |
Polestar 2 | € 56.900 | 461 cm | 189 cm | 2.020 kg |
Skoda Enyaq | € 55.200 | 467 cm | 188 cm | 2.040 kg |
Kia EV6 | € 53.600 | 468 cm | 188 cm | 1.880 kg |
Ford Mustang Mach-E | € 54.100 | 473 cm | 188 cm | 2.070 kg |
Volkswagen ID.5 | € 56.300 | 460 cm | 185 cm | 2.040 kg |
Toyota bZ4X | € 52.300 | 469 cm | 186 cm | 1.890 kg |
Nissan Ariya | € 55.900 | 460 cm | 185 cm | 2.010 kg |
Audi Q4 e-tron | € 55.800 | 459 cm | 187 cm | 1.870 kg |
BMW X3 | € 58.200 | 457 cm | 185 cm | 1.720 kg |
Mercedes-Benz EQB | € 58.000 | 469 cm | 183 cm | 2.010 kg |
Volkswagen Tiguan | € 57.300 | 454 cm | 185 cm | 1.720 kg |
BMW iX2 | € 57.200 | 455 cm | 185 cm | 1.860 kg |
Peugeot 3008 | € 48.500 | 454 cm | 189 cm | 1.770 kg |
Suzuki Across | € 56.700 | 464 cm | 186 cm | 1.920 kg |
Mercedes-Benz GLK | € 55.600 | 457 cm | 184 cm | 1.730 kg |
BMW 3-Serie | € 58.100 | 471 cm | 183 cm | 1.740 kg |
Ford Capri | € 52.400 | 463 cm | 187 cm | 2.020 kg |
Lexus RC 300h | € 58.200 | 470 cm | 184 cm | 1.700 kg |
Renault Avantime | € 48.800 | 464 cm | 184 cm | 1.730 kg |
Subaru Solterra | € 57.700 | 469 cm | 186 cm | 2.000 kg |
Mazda CX-7 | € 53.500 | 470 cm | 187 cm | 1.760 kg |
Renault Rafale | € 57.300 | 471 cm | 186 cm | 1.750 kg |
Toyota RAV 4 | € 56.800 | 460 cm | 186 cm | 1.900 kg |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Hyundai Ioniq 5Google op afbeeldingen van de Hyundai Ioniq 5
Google op reviews van de Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Met de Ioniq 5 slaat Hyundai een nieuwe weg in - hoe bevalt ie?
Autoblog.nl
Hyundai Ioniq 5
Autoreview.nl
Hyundai IONIQ 5: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
9 dingen die de Hyundai Ioniq 9 (2025) anders doet dan de Kia EV9
TEST: elektrische Hyundai Ioniq 5 N dolt brutale BMW M2 op 4 manieren
Hyundai Ioniq 5 N: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Test Hyundai Ioniq 5 N: leukste elektrische auto zet Duitse concurrentie voor schut
Waarom de Hyundai Ioniq 5 plotseling 9150 euro goedkoper is geworden
Test: 5 nieuwtjes over de nieuwe Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh)
Nieuwe Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh): actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Waarom je hart een sprongetje maakt bij het zien van deze Hyundai Ioniq 5 N. Maar je maag niet ...
Test Hyundai Kona Electric (2022) - Moet je doorsparen voor een Hyundai Ioniq 5, of niet?
Hyundai Ioniq 5 kopen? Wacht nog even, dan heeft-ie een grotere actieradius
Hyundai Ioniq 5: is private lease voordeliger dan kopen?
Test: zo vermorzelt de Hyundai Ioniq 5 de veel duurdere Audi Q4 E-Tron en BMW iX3
Test Hyundai Ioniq 5, BMW iX3 en Audi Q4 E-Tron: welke elektrische suv heeft de grootste actieradius?
Autovisie.nl
Alles over Hyundai Ioniq 5
Elektrische Hyundai Ioniq 5 N leuker dan sportieve benzineauto
Duik in de prijslijst: Hyundai Ioniq 5 N – volledig elektrische hot hatch
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Hyundai Ioniq 5
Binnenkort zie je deze Hyundai Ioniq 5 eN1 Cup-auto op het circuit
Dit kost de Hyundai Ioniq 5 N in Nederland
De Hyundai Ioniq 5 N is een supersportwagen met vijf zitplaatsen
Waarom zijn 'versnellingsbak' de Hyundai Ioniq 5 N triest maakt
Is deze Hyundai Ioniq 5 N een van de leukste elektrische auto's?
Geeft Hyundai de kersverse Ioniq 5 nu al een update?
De Genesis GV60 is de premiumbroer van Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5
Kia EV6 komt een dorp verder dan de Hyundai Ioniq 5
Autovisie Kennisquiz: Bijzonderheden van Hyundai Ioniq 5
Door de Ioniq 5 kijkt iedereen nu naar Hyundai - Review
Autoweek.nl
Hyundai Ioniq 5 - nieuws, informatie en prijzen
Autozine.nl
Autotest: Hyundai IONIQ 5
Autotest: Hyundai IONIQ 5
Autotest: Hyundai IONIQ 5
Onze database is bijgewerkt tot 15 januari 2025.