BMW iX2
In Nederland rijden er van de BMW iX2 momenteel 572 rond. BMW heeft 582.105 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De iX2 heeft hierdoor een marktaandeel van 0.1% binnen alle modellen van BMW. De carrosserie is ingedeeld in de categorie hatchback.
Bekijk de aandrijvingen van de iX2 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 572 | 100% |
De BMW iX2: een revolutionair nieuw elektrisch automodel
In de wereld van elektrische auto's is er de afgelopen jaren een enorme groei te zien. Steeds meer automerken investeren in de ontwikkeling van elektrische voertuigen om zo te voldoen aan de groeiende vraag naar duurzame mobiliteit. BMW is een van de automerken die voorop loopt in deze ontwikkeling en heeft al verschillende elektrische modellen op de markt gebracht. Een van de nieuwste toevoegingen aan het elektrische assortiment van BMW is de iX2, een compacte elektrische SUV die de lat hoog legt op het gebied van prestaties, design en duurzaamheid.
De BMW iX2 is gebaseerd op de populaire X2 SUV van BMW, maar dan volledig elektrisch. Het design van de iX2 is strak en modern, met een gestroomlijnde carrosserie en opvallende details die het een futuristische uitstraling geven. De auto is voorzien van de kenmerkende BMW niergrille, die nu echter gesloten is en dienst doet als aerodynamisch element om de luchtweerstand te verminderen. De koplampen zijn uitgerust met de nieuwste LED-technologie en geven de auto een krachtige uitstraling.
Ook het interieur van de BMW iX2 is van hoog niveau. Het dashboard is voorzien van een groot touchscreen display waarop alle belangrijke informatie over de auto en het navigatiesysteem te zien is. De materialen die gebruikt zijn in het interieur zijn van hoge kwaliteit en dragen bij aan het luxe gevoel dat de iX2 uitstraalt. De stoelen zijn comfortabel en bieden voldoende steun, zodat ook lange ritten een plezier zijn om te maken.
Maar het meest indrukwekkende aan de BMW iX2 is natuurlijk de elektrische aandrijving. De auto is voorzien van een krachtige elektrische motor die zorgt voor indrukwekkende prestaties. De iX2 accelereert van 0 naar 100 km/u in slechts enkele seconden en heeft een topsnelheid van ruim 200 km/u. Het rijbereik van de iX2 is ook indrukwekkend te noemen, met een actieradius van meer dan 400 kilometer op een volle acculading. Dit maakt de iX2 niet alleen geschikt voor dagelijks gebruik, maar ook voor langere ritten zonder tussentijds opladen.
Een ander belangrijk aspect van de BMW iX2 is de duurzaamheid. BMW heeft veel aandacht besteed aan het verkleinen van de ecologische voetafdruk van de auto en heeft daarom gekozen voor duurzame materialen en productiemethoden. Zo is de carrosserie van de iX2 grotendeels gemaakt van gerecycled aluminium en kunststof, wat de CO2-uitstoot van de productie aanzienlijk verlaagt. Daarnaast is de auto voorzien van een geavanceerd energiemanagementsysteem dat ervoor zorgt dat de accu zo efficiënt mogelijk wordt opgeladen en ontladen, wat de levensduur van de accu verlengt en het energieverbruik reduceert.
Naast de duurzaamheid van de BMW iX2 heeft BMW ook veel aandacht besteed aan de veiligheid van de auto. De iX2 is voorzien van de nieuwste veiligheidssystemen, zoals adaptieve cruisecontrol, rijstrookassistentie en automatische noodremmen. Daarnaast is de carrosserie van de iX2 zo ontworpen dat deze optimale bescherming biedt bij een eventuele aanrijding. De combinatie van deze veiligheidsvoorzieningen zorgt ervoor dat de inzittenden van de iX2 altijd veilig en beschermd zijn.
De BMW iX2 is niet alleen een technologisch hoogstandje, maar ook een auto die het rijplezier van een elektrische auto naar een hoger niveau tilt. De krachtige elektrische motor zorgt voor een soepele en stille rijervaring, terwijl het lage zwaartepunt van de auto zorgt voor een uitstekende wegligging in bochten. Het rijden in de iX2 is dan ook een genot, zowel in de stad als op de snelweg.
Al met al is de BMW iX2 een indrukwekkend elektrisch automodel dat de lat hoog legt op het gebied van prestaties, design en duurzaamheid. Met zijn krachtige elektrische aandrijving, luxe interieur en geavanceerde veiligheidssystemen is de iX2 een auto die niet alleen goed is voor het milieu, maar ook voor de bestuurder en zijn passagiers. De BMW iX2 laat zien dat elektrisch rijden niet alleen duurzaam, maar ook spannend en plezierig kan zijn. Met dit nieuwe elektrische automodel zet BMW opnieuw een grote stap richting een duurzame toekomst van mobiliteit.
Vergeet ook niet de BMW merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal BMW iX2's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren iX2's
Wanneer een nieuwe BMW iX2 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte BMW iX2 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een BMW iX2.
De gemiddelde nieuwwaarde van de BMW iX2 komt daarmee uit op 62.205 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een BMW iX2 in Nederland zijn Grijs (235 stuks / 41%), Zwart (195 stuks / 34%), Wit (51 stuks / 9%) en Blauw (36 stuks / 6%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 235 | 41% |
Zwart | 195 | 34% |
Wit | 51 | 9% |
Blauw | 36 | 6% |
Groen | 33 | 6% |
Rood | 22 | 4% |
3 van de 572 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (0.5%) uit het buitenland komt. De meeste import BMW iX2's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de BMW iX2.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
IX2 EDRIVE20 | 428 | 74.8% |
IX2 XDRIVE30 | 144 | 25.2% |
572 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de BMW iX2.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
51GM | Elektriciteit Elektromotor(en): 150 kW (204 pk) | mrt 2024 | okt 2024 | € 58.770 | 428 | 74.8% |
71GM | Elektriciteit Elektromotor(en): 140 kW (190 pk) Elektromotor(en): 225 kW (306 pk) | nov 2023 | okt 2024 | € 72.416 | 144 | 25.2% |
Totaal | 572 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 23
1 van 23
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GLR-52-H | 12 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 59.311 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GPD-03-F | 11 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 64.663 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNX-30-F | 11 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 58.843 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNT-83-L | 11 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 60.189 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNT-74-L | 11 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 65.219 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNT-30-L | 11 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 55.052 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNF-78-T | 11 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 55.017 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GLR-53-H | 11 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 53.338 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNX-38-F | 10 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 61.409 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNN-61-N | 10 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 56.474 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNL-62-F | 10 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 64.033 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNR-61-X | 9 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 56.141 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNR-45-X | 9 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 62.218 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNP-22-N | 9 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 65.164 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNN-69-F | 9 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 63.769 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNR-43-X | 8 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 53.628 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GJZ-88-F | 8 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 58.190 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNK-95-L | 7 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 56.700 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNH-04-D | 7 oktober 2024 2024 | IX2 XDRIVE30 - U2X - 71GM € 58.622 | Elektriciteit Elektromotor(s): 225 kW (306 pk) |
GNH-06-F | 5 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 60.561 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GLT-15-G | 5 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 56.367 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNP-31-N | 4 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 52.708 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNN-22-H | 4 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 52.354 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNH-87-B | 4 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 55.739 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
GNH-81-B | 4 oktober 2024 2024 | IX2 EDRIVE20 - U2X - 51GM € 54.578 | Elektriciteit Elektromotor(s): 150 kW (204 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de BMW iX2Google op afbeeldingen van de BMW iX2
Google op reviews van de BMW iX2
Topgear.nl
BMW iX2 review: Voegt de minder praktische SUV wat toe?
Autoreview.nl
BMW X2 (2023): voor het eerst een elektrische iX2, maar het lijkt wel een kleine X4
Autovisie.nl
Waarom de X2 eindelijk bij de rest van de BMW-modellen past
Onze database is bijgewerkt tot 13 oktober 2024.