Renault Megane E-Tech
In Nederland rijden er van de Renault Megane E-Tech momenteel 8.093 rond. Renault heeft 814.464 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Megane E-Tech heeft hierdoor een marktaandeel van 0.99% binnen alle modellen van Renault. De carrosserie is ingedeeld als hatchback (84%) en stationwagen (16%).
Bekijk de aandrijvingen van de Megane E-Tech in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 6.740 | 83.3% |
Benzine (Plug-in Hybride) | 1.350 | 16.7% |
Overige | 3 | 0% |
Renault Megane E-Tech: de toekomst van elektrisch rijden
Elektrisch rijden wordt steeds populairder en steeds meer automerken komen met elektrische modellen op de markt. Een van de nieuwste toevoegingen aan het assortiment is de Renault Megane E-Tech. Deze elektrische auto belooft een combinatie van stijl, comfort en duurzaamheid. In dit artikel gaan we dieper in op de specificaties en voordelen van de Renault Megane E-Tech en kijken we naar de rol die deze auto kan spelen in de toekomst van elektrisch rijden.
Design en comfort
De Renault Megane E-Tech valt direct op door zijn strakke en moderne design. De auto heeft een gestroomlijnde vorm en scherpe lijnen, wat zorgt voor een sportieve uitstraling. Het interieur van de auto is ruim en comfortabel, met hoogwaardige materialen en een ergonomisch ontwerp. De stoelen zijn ergonomisch gevormd en bieden voldoende steun, ook tijdens lange ritten. Daarnaast is de auto voorzien van allerlei handige technologische snufjes, zoals een digitaal dashboard en een groot touchscreen waarmee je eenvoudig alle functies van de auto kunt bedienen.
Duurzaamheid en prestaties
De Renault Megane E-Tech is een volledig elektrische auto, wat betekent dat hij geen schadelijke uitstoot heeft en dus bijdraagt aan een schonere en gezondere leefomgeving. De auto is voorzien van een krachtige elektromotor die zorgt voor vlotte acceleratie en soepele rijprestaties. Met een actieradius van meer dan 400 kilometer op een volle accu is de Renault Megane E-Tech ook geschikt voor langere afstanden. Bovendien is de auto uitgerust met regeneratief remmen, wat betekent dat de accu wordt opgeladen tijdens het remmen en zo het energieverbruik vermindert.
Veiligheid en technologie
Veiligheid staat hoog in het vaandel bij Renault en dat is ook terug te zien in de Renault Megane E-Tech. De auto is voorzien van een uitgebreid pakket aan veiligheidssystemen, zoals automatische noodremmen, rijstrookassistentie en verkeersbordherkenning. Daarnaast is de auto uitgerust met de nieuwste technologische snufjes, zoals adaptive cruise control en parkeersensoren. Met al deze systemen aan boord ben je altijd goed beschermd en kun je met een gerust hart de weg op.
Toekomst van elektrisch rijden
De Renault Megane E-Tech is een voorbeeld van de toekomst van elektrisch rijden. Steeds meer automerken investeren in elektrische modellen en proberen de technologie verder te ontwikkelen. Elektrisch rijden heeft vele voordelen ten opzichte van traditionele brandstofauto's, zoals lagere operationele kosten, minder onderhoud en een lagere impact op het milieu. Daarnaast worden elektrische auto's steeds betaalbaarder en zijn er steeds meer laadpunten beschikbaar, waardoor het steeds aantrekkelijker wordt om over te stappen op elektrisch rijden.
De Renault Megane E-Tech is een goede keuze voor wie op zoek is naar een stijlvolle, comfortabele en duurzame elektrische auto. Met zijn moderne design, ruime interieur en krachtige prestaties is deze auto een echte blikvanger op de weg. Bovendien draag je met de Renault Megane E-Tech bij aan een schonere en gezondere leefomgeving. Kortom, de Renault Megane E-Tech is een auto die de toekomst van elektrisch rijden belichaamt en een mooie stap vooruit in de ontwikkeling van duurzame mobiliteit.
Vergeet ook niet de Renault merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Renault Megane E-Tech's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Megane E-Tech's
Wanneer een nieuwe Renault Megane E-Tech voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Renault Megane E-Tech personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Renault Megane E-Tech.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Renault Megane E-Tech komt daarmee uit op 42.589 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Renault Megane E-Tech in Nederland zijn Grijs (2.896 stuks / 36%), Wit (1.938 stuks / 24%), Zwart (1.737 stuks / 21%) en Blauw (1.091 stuks / 13%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 2.896 | 36% |
Wit | 1.938 | 24% |
Zwart | 1.737 | 21% |
Blauw | 1.091 | 13% |
Rood | 412 | 5% |
Bruin | 17 | < 1% |
Groen | 2 | < 1% |
768 van de 8.093 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (9.5%) uit het buitenland komt. De meeste import Renault Megane E-Tech's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Renault Megane E-Tech.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
MEGANE E-TECH ELECTRIC | 6.740 | 83.3% |
MEGANE E-TECH PLUG-IN HYBRID | 1.352 | 16.7% |
MEGANE E-TECH | 1 | < 0,1% |
8.093 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Renault Megane E-Tech.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
BE2 | Elektriciteit Elektromotor(en): 96 kW (131 pk) Elektromotor(en): 160 kW (218 pk) | mrt 2022 | feb 2025 | € 43.778 | 6.739 | 83.3% |
BJ2 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 69 kW (94 pk) Elektromotor(en): 49 kW (67 pk) Elektromotor(en): 74 kW (101 pk) | jul 2021 | mei 2023 | € 37.379 | 71 | 0.9% |
KJ2 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 67 kW (91 pk) Elektromotor(en): 25 kW (34 pk) Elektromotor(en): 49 kW (67 pk) Elektromotor(en): 74 kW (101 pk) | okt 2019 | jun 2024 | € 36.621 | 1.275 | 15.8% |
Onbekend | 8 | 0.1% | ||||
Totaal | 8.093 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 37
1 van 37
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
HDG-28-T | 15 februari 2025 2023 Geïmporteerd | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 44.899 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
Z-131-JR | 14 februari 2025 2021 Geïmporteerd | MEGANE E-TECH PLUG-IN HYBRID - RFB - BJ2 € 37.550 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 49 kW (67 pk) |
HFL-73-J | 14 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 39.695 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
HBX-68-N | 14 februari 2025 2021 Geïmporteerd | MEGANE E-TECH PLUG-IN HYBRID - RFB - KJ2 € 30.670 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 67 kW (91 pk) Elektromotor(s): 49 kW (67 pk) |
GSN-04-H | 14 februari 2025 2020 Geïmporteerd | MEGANE E-TECH PLUG-IN HYBRID - RFB - KJ2 € 37.379 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 67 kW (91 pk) Elektromotor(s): 49 kW (67 pk) |
HFF-47-Z | 13 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 39.095 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
HFD-73-P | 13 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 36.595 | Elektriciteit Elektromotor(s): 96 kW (131 pk) |
HDT-82-X | 13 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 39.295 | Elektriciteit Elektromotor(s): 96 kW (131 pk) |
GGP-30-F | 13 februari 2025 2023 Geïmporteerd | MEGANE E-TECH PLUG-IN HYBRID - RFB - KJ2 € 41.364 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 67 kW (91 pk) Elektromotor(s): 49 kW (67 pk) |
HFG-35-D | 12 februari 2025 2022 Geïmporteerd | MEGANE E-TECH PLUG-IN HYBRID - RFB - KJ2 € 31.944 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 67 kW (91 pk) Elektromotor(s): 49 kW (67 pk) |
HFD-22-P | 12 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 40.095 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
HDN-83-L | 10 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 42.095 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
HDS-04-H | 7 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 42.895 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
HBK-68-Z | 7 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 40.095 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
HFG-40-B | 6 februari 2025 2022 Geïmporteerd | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 49.199 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
HFG-39-B | 6 februari 2025 2022 Geïmporteerd | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 48.000 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
HDZ-24-F | 6 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 43.995 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
HDP-48-V | 6 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 41.695 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
HDL-94-K | 6 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 41.195 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
GXB-96-G | 5 februari 2025 2021 Geïmporteerd | MEGANE E-TECH PLUG-IN HYBRID - RFB - KJ2 € 39.234 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 67 kW (91 pk) Elektromotor(s): 49 kW (67 pk) |
HFD-45-F | 4 februari 2025 2023 Geïmporteerd | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 40.799 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
GZK-94-H | 4 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 42.450 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
HDP-61-G | 3 februari 2025 2021 Geïmporteerd | MEGANE E-TECH PLUG-IN HYBRID - RFB - KJ2 € 35.463 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 67 kW (91 pk) Elektromotor(s): 74 kW (101 pk) |
GZS-75-B | 3 februari 2025 2025 | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 45.800 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
GZS-57-H | 3 februari 2025 2023 Geïmporteerd | MEGANE E-TECH ELECTRIC - RCB - BE2 € 44.249 | Elektriciteit Elektromotor(s): 160 kW (218 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Renault Megane E-TechGoogle op afbeeldingen van de Renault Megane E-Tech
Google op reviews van de Renault Megane E-Tech
Topgear.nl
MG 4 vs VW ID.3 vs Renault Megane E-Tech review (2022) - TG
Renault Megane E-Tech EV60 (2022) - Actieradius, specificaties en review
Autoblog.nl
Renault Mégane E-Tech
Autoreview.nl
Waarom de Renault Megane E-Tech plotseling 2950 euro goedkoper is geworden
Waarom de Renault Megane E-Tech plotseling duizenden duizenden euro's goedkoper is
Naar Parijs rijden met de Renault Megane E-Tech electric? Geen probleem!
Renault Megane E-Tech electric: niet de eerste mijlpaal in de Megane-historie
Deze gadgets van de Renault Megane E-Tech electric maken elke EV-rijder blij
Waarom de Renault Megane E-Tech electric onze Auto van het jaar 2022 is
Drie voordelen en drie nadelen van de Renault Megane E-Tech Electric
Elektrische Renault Megane E-Tech Electric: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Oh la la! De Renault Mégane E-Tech Electric heeft de grootste die er is [UPDATE: prijzen bekend]
Renault is nog 'nouvelle vague' over de elektrische Mégane E-Tech Electric
Autovisie.nl
Duurtest: 6 maanden lang met een Renault Megane E-Tech
Duurtest: Hoe goed de Renault Mégane E-Tech in praktijk is
Duik in de prijslijst: de Renault Mégane E-Tech Electric
Niet de eerste, wel de beste? Renault Megane E-Tech Electric (Review)
Dit is de eerste elektrische Renault Mégane E-tech
Onze database is bijgewerkt tot 15 februari 2025.