Volvo XC90
In Nederland rijden er van de Volvo XC90 momenteel 26.631 rond als personenauto. Daarnaast zijn er ook nog 634 bedrijfsauto's. Totaal zijn er dus 27.265 XC90-voertuigen. Volvo heeft 477.699 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De XC90 heeft hierdoor een marktaandeel van 5.7% binnen alle modellen van Volvo. De carrosserie is ingedeeld als mpv (94%) en stationwagen (6%).
Bekijk de aandrijvingen van de XC90 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine (Plug-in Hybride) | 7.717 | 29% |
Benzine | 7.557 | 28.4% |
Benzine (Mild Hybride) | 5.598 | 21% |
Diesel | 5.115 | 19.2% |
Benzine & LPG | 481 | 1.8% |
Overige | 163 | 0.6% |
De Volvo XC90: Een icoon van luxe en veiligheid
De Volvo XC90 is een van de meest iconische modellen van Volvo en staat bekend om zijn combinatie van luxe, comfort en veiligheid. Sinds de lancering van de eerste generatie in 2002 heeft de XC90 een trouwe schare fans verzameld en is het uitgegroeid tot een van de best verkochte modellen van het merk. In dit artikel zullen we dieper ingaan op de geschiedenis, kenmerken en voordelen van de Volvo XC90.
Geschiedenis
De eerste generatie XC90 werd gelanceerd in 2002 en was meteen een groot succes voor Volvo. Het was de eerste SUV van het merk en werd geprezen om zijn ruime interieur, comfortabele rijervaring en innovatieve veiligheidsvoorzieningen. De XC90 werd al snel een favoriet onder gezinnen en werd bekroond met verschillende prijzen, waaronder de titel van North American Truck of the Year in 2003.
In 2015 introduceerde Volvo de tweede generatie XC90, die nog meer luxe en geavanceerde technologie bood. Deze nieuwe versie van de XC90 was de eerste auto die werd gebouwd op Volvo's modulaire SPA-platform, wat resulteerde in een lichtere en stijvere carrosserie. De XC90 kreeg ook een geheel nieuw interieurontwerp, met hoogwaardige materialen en een minimalistische esthetiek.
Kenmerken
De Volvo XC90 is een SUV die bekend staat om zijn comfortabele en luxe interieur, evenals zijn indrukwekkende veiligheidsvoorzieningen. Een van de meest opvallende kenmerken van de XC90 is het interieurontwerp, dat is ontworpen met aandacht voor detail en hoogwaardige materialen. Het dashboard is voorzien van een groot touchscreen display dat toegang biedt tot verschillende functies, zoals navigatie, entertainment en connectiviteitsopties.
De XC90 biedt ook een ruim interieur, met voldoende ruimte voor maximaal zeven passagiers. De stoelen zijn comfortabel en ondersteunend, waardoor lange ritten aangenaam blijven. De achterbank kan worden neergeklapt om extra bagageruimte te creëren, waardoor de XC90 ook praktisch is voor het vervoeren van grote ladingen.
Op het gebied van veiligheid is de XC90 uitgerust met een uitgebreid scala aan geavanceerde technologieën. Standaard veiligheidsvoorzieningen zijn onder meer automatische noodremmen, rijstrookassistentie en verkeersbordherkenning. Optionele functies zijn onder meer adaptieve cruisecontrol, dodehoekwaarschuwing en een 360-graden camera.
Motoropties
De Volvo XC90 is verkrijgbaar met verschillende motoropties, waaronder benzine-, diesel- en hybride aandrijflijnen. De T5- en T6-benzinemotoren zijn voorzien van een 2,0-liter viercilinder motor, terwijl de D5-dieselmotor een 2,0-liter viercilinder motor met turbo is. De T8 Twin Engine is een plug-in hybride aandrijflijn die een elektromotor combineert met een benzinemotor voor een vermogen van maximaal 400 pk.
De hybride aandrijflijn van de XC90 biedt niet alleen indrukwekkende prestaties, maar ook een lager brandstofverbruik en lagere emissies. De elektromotor kan worden opgeladen via een stopcontact of een laadstation en biedt een elektrisch bereik van ongeveer 35 kilometer. Dit maakt de XC90 een milieuvriendelijke keuze voor bestuurders die op zoek zijn naar een luxe SUV met een lage impact op het milieu.
Rijervaring
De Volvo XC90 biedt een comfortabele en soepele rijervaring, dankzij het geavanceerde onderstel en de stijve carrosserie. De SUV biedt een goede balans tussen comfort en sportiviteit, waardoor het zowel geschikt is voor lange snelwegritten als voor bochtige wegen. De optionele luchtvering zorgt voor een nog comfortabeler rijervaring, met de mogelijkheid om de rijhoogte aan te passen voor verschillende rijomstandigheden.
De XC90 is ook voorzien van verschillende rijmodi, waaronder Eco, Comfort, Off-road en Dynamic. Deze modi passen de respons van de motor, de stuurinrichting en de ophanging aan om de rijervaring aan te passen aan de voorkeuren van de bestuurder. De XC90 biedt ook optionele semi-autonome rijhulpsystemen, zoals Pilot Assist, die het rijden gemakkelijker en veiliger maken.
Vergeet ook niet de Volvo merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Volvo XC90's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren XC90's
Wanneer een nieuwe Volvo XC90 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Volvo XC90 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Volvo XC90.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Volvo XC90 komt daarmee uit op 90.033 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Volvo XC90 in Nederland zijn Zwart (9.653 stuks / 36%), Grijs (9.405 stuks / 35%), Blauw (4.563 stuks / 17%) en Wit (1.471 stuks / 6%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Zwart | 9.653 | 36% |
Grijs | 9.405 | 35% |
Blauw | 4.563 | 17% |
Wit | 1.471 | 6% |
Bruin | 823 | 3% |
Groen | 445 | 2% |
Rood | 165 | 1% |
Beige | 71 | < 1% |
Geel | 21 | < 1% |
Paars | 11 | < 1% |
Oranje | 1 | < 1% |
? Onbekend | 2 | < 1% |
11.802 van de 26.631 personenauto's zijn geïmporteerd
Dat is behoorlijk deel, namelijk (44.3%) komt dus uit het buitenland. De meeste import Volvo XC90's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vooral duurdere personenauto's (met een relatief hoge BPM in Nederland) worden vaak geïmporteerd. Dit zijn vaak personenauto's met een grotere uitstoot (o.a. co2). In Nederland betaal je per co2-punt meer belasting, dit stijg relatief harder naarmate de personenauto meer uitstoot.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Volvo XC90.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
XC90 | 18.439 | 69.2% |
XC90 T8 TWIN ENGINE | 7.648 | 28.7% |
XC 90 | 171 | 0.6% |
XC90 2.5T AWD | 44 | 0.2% |
VOLVO XC90 | 34 | 0.1% |
XC90 T6 | 34 | 0.1% |
XC90 3.2 AWD | 31 | 0.1% |
XC90 EXCELLENCE | 31 | 0.1% |
XC90 3.2 | 25 | 0.1% |
XC90 T6 AWD | 21 | 0.1% |
XC90 V8 AWD | 13 | < 0,1% |
XC90 AWD | 9 | < 0,1% |
XC90 V8 EXECUTIVE | 7 | < 0,1% |
XC90 2,5T AWD | 6 | < 0,1% |
XC90 V8 | 6 | < 0,1% |
XC90 2.5T | 6 | < 0,1% |
XC 90 T6 AWD | 5 | < 0,1% |
XC 90 3.2 AWD | 5 | < 0,1% |
XC 90 3.2 | 3 | < 0,1% |
XC90 3.2 AWD R | 3 | < 0,1% |
VOLVO XC90 2.5T AWD | 3 | < 0,1% |
XC90 D5 AWD | 3 | < 0,1% |
XC 90 T6 | 3 | < 0,1% |
XC90 D5 | 3 | < 0,1% |
XC90 T8 | 3 | < 0,1% |
OVERIG | 75 | 0.3% |
26.631 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Volvo XC90.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
CM59 | Benzine / LPG LPG motor: 154 kW (209 pk) Benzinemotor: 154 kW (209 pk) | nov 2002 | jun 2010 | € 63.524 | 480 | 1.8% |
CM69 | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) | jan 2008 | aug 2008 | € 75.330 | 5 | < 0.1% |
CM71 | Diesel Dieselmotor: 136 kW (185 pk) | sep 2005 | mrt 2010 | € 75.569 | 154 | 0.6% |
CM79 | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) | feb 2003 | mrt 2006 | € 78.994 | 38 | 0.1% |
CM85 | Benzine / LPG LPG motor: 232 kW (315 pk) Benzinemotor: 232 kW (315 pk) | dec 2004 | dec 2008 | € 92.489 | 53 | 0.2% |
CM91 | Benzine / LPG LPG motor: 200 kW (272 pk) Benzinemotor: 200 kW (272 pk) | dec 2002 | nov 2005 | € 78.256 | 79 | 0.3% |
CM98 | Benzine / LPG LPG motor: 175 kW (238 pk) Benzinemotor: 175 kW (238 pk) | aug 2006 | mrt 2010 | € 76.033 | 136 | 0.5% |
CR59 | Benzine Benzinemotor: 154 kW (209 pk) | jan 2006 | mrt 2006 | - | 3 | < 0.1% |
CR69 | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) | mrt 2008 | mrt 2008 | € 68.035 | 1 | < 0.1% |
CR71 | Diesel Dieselmotor: 136 kW (185 pk) | nov 2005 | okt 2009 | € 83.590 | 42 | 0.2% |
CR85 | Benzine / LPG LPG motor: 232 kW (315 pk) Benzinemotor: 232 kW (315 pk) | feb 2005 | dec 2008 | € 98.660 | 39 | 0.1% |
CR91 | Benzine Benzinemotor: 200 kW (272 pk) | dec 2004 | nov 2005 | € 88.131 | 7 | < 0.1% |
CR98 | Benzine / LPG LPG motor: 175 kW (238 pk) Benzinemotor: 175 kW (238 pk) | sep 2006 | jun 2009 | € 85.375 | 42 | 0.2% |
CT30 | Diesel Dieselmotor: 147 kW (200 pk) | jan 2011 | jan 2015 | € 85.979 | 86 | 0.3% |
CT59 | Benzine Benzinemotor: 154 kW (209 pk) | okt 2005 | aug 2006 | € 78.890 | 10 | < 0.1% |
CT69 | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) | jul 2008 | dec 2011 | € 78.080 | 12 | < 0.1% |
CT71 | Diesel Dieselmotor: 136 kW (185 pk) | okt 2005 | feb 2011 | € 85.781 | 241 | 0.9% |
CT79 | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) | jan 2005 | okt 2005 | € 85.369 | 8 | < 0.1% |
CT85 | Benzine / LPG LPG motor: 232 kW (315 pk) Benzinemotor: 232 kW (315 pk) | jan 2005 | feb 2011 | € 101.238 | 381 | 1.4% |
CT91 | Benzine / LPG LPG motor: 200 kW (272 pk) Benzinemotor: 200 kW (272 pk) | dec 2004 | jan 2006 | € 91.997 | 34 | 0.1% |
CT95 | Benzine Benzinemotor: 179 kW (243 pk) | jul 2010 | mei 2012 | € 97.091 | 19 | 0.1% |
CT98 | Benzine / LPG LPG motor: 175 kW (238 pk) Benzinemotor: 175 kW (238 pk) | sep 2006 | feb 2010 | € 86.341 | 213 | 0.8% |
CZ30 | Diesel Dieselmotor: 147 kW (200 pk) | dec 2010 | nov 2014 | € 69.697 | 707 | 2.7% |
CZ59 | Benzine / LPG Benzinemotor: 154 kW (209 pk) Benzinemotor: 177 kW (241 pk) LPG motor: 154 kW (209 pk) | okt 2002 | jun 2011 | € 69.753 | 2.136 | 8% |
CZ69 | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) | feb 2008 | jun 2014 | € 76.700 | 56 | 0.2% |
CZ71 | Diesel Dieselmotor: 136 kW (185 pk) Dieselmotor: 151 kW (205 pk) | jul 2005 | sep 2012 | € 77.834 | 718 | 2.7% |
CZ79 | Diesel Dieselmotor: 120 kW (163 pk) | jan 2003 | jul 2006 | € 72.400 | 438 | 1.6% |
CZ85 | Benzine / LPG LPG motor: 232 kW (315 pk) Benzinemotor: 232 kW (315 pk) | nov 2004 | sep 2010 | € 94.080 | 254 | 1% |
CZ91 | Benzine / LPG LPG motor: 200 kW (272 pk) Benzinemotor: 200 kW (272 pk) | dec 2002 | feb 2006 | € 80.647 | 836 | 3.1% |
CZ95 | Benzine Benzinemotor: 179 kW (243 pk) | jun 2010 | apr 2012 | € 91.495 | 13 | < 0.1% |
CZ98 | Benzine / LPG LPG motor: 175 kW (238 pk) Benzinemotor: 175 kW (238 pk) | jun 2006 | jul 2010 | € 77.904 | 500 | 1.9% |
LC06 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 220 kW (299 pk) Elektromotor(en): 10 kW (14 pk) | mrt 2020 | jan 2022 | € 98.151 | 2 | < 0.1% |
LC10 | Benzine Benzinemotor: 187 kW (254 pk) | jan 2016 | dec 2017 | € 86.834 | 14 | 0.1% |
LC25 | Benzine Benzinemotor: 184 kW (250 pk) | nov 2017 | dec 2019 | € 93.322 | 14 | 0.1% |
LC68 | Diesel Dieselmotor: 173 kW (235 pk) Dieselmotor: 177 kW (241 pk) | jun 2016 | jun 2019 | € 90.639 | 109 | 0.4% |
LCA2 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) | mei 2015 | dec 2017 | € 100.561 | 57 | 0.2% |
LCA3 | Benzine Benzinemotor: 228 kW (310 pk) | dec 2017 | feb 2020 | € 106.870 | 23 | 0.1% |
LCA4 | Diesel Dieselmotor: 165 kW (224 pk) | apr 2015 | mei 2017 | € 88.355 | 170 | 0.6% |
LCA7 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | jan 2016 | jan 2016 | € 85.417 | 1 | < 0.1% |
LCA8 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | okt 2015 | feb 2019 | € 79.012 | 38 | 0.1% |
LCK2 | Diesel / Elektriciteit Dieselmotor: 173 kW (235 pk) Elektromotor(en): 10 kW (14 pk) | dec 2019 | sep 2021 | € 95.720 | 16 | 0.1% |
LCL1 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 184 kW (250 pk) Elektromotor(en): 10 kW (14 pk) | jul 2020 | jul 2020 | € 83.176 | 3 | < 0.1% |
LEBM | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 223 kW (303 pk) Elektromotor(en): 65 kW (88 pk) | jul 2019 | mei 2021 | € 95.921 | 15 | 0.1% |
LF06 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 220 kW (299 pk) Elektromotor(en): 8 kW (10.9 pk) Elektromotor(en): 10 kW (14 pk) | feb 2020 | jul 2021 | € 107.621 | 9 | < 0.1% |
LF10 | Benzine Benzinemotor: 187 kW (254 pk) | sep 2015 | jan 2019 | € 88.139 | 407 | 1.5% |
LF25 | Benzine Benzinemotor: 184 kW (250 pk) Benzinemotor: 186 kW (253 pk) | dec 2017 | jan 2020 | € 95.868 | 363 | 1.4% |
LF68 | Diesel Dieselmotor: 173 kW (235 pk) Dieselmotor: 177 kW (241 pk) | mei 2016 | dec 2019 | € 94.011 | 719 | 2.7% |
LFA2 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) | feb 2015 | apr 2018 | € 101.113 | 163 | 0.6% |
LFA3 | Benzine Benzinemotor: 228 kW (310 pk) Benzinemotor: 240 kW (326 pk) | dec 2017 | dec 2020 | € 107.145 | 77 | 0.3% |
LFA4 | Diesel Dieselmotor: 165 kW (224 pk) | feb 2015 | feb 2018 | € 93.921 | 650 | 2.4% |
LFA7 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | jan 2016 | okt 2018 | € 87.637 | 17 | 0.1% |
LFA8 | Diesel Dieselmotor: 140 kW (190 pk) | okt 2015 | aug 2019 | € 73.583 | 578 | 2.2% |
LFBA | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Benzinemotor: 246 kW (334 pk) Elektromotor(en): 49 kW (67 pk) Elektromotor(en): 60 kW (82 pk) Elektromotor(en): 65 kW (88 pk) Elektromotor(en): 88 kW (120 pk) Elektromotor(en): 235 kW (320 pk) | apr 2015 | dec 2018 | € 91.683 | 5.720 | 21.5% |
LFBM | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 223 kW (303 pk) Benzinemotor: 233 kW (317 pk) Elektromotor(en): 13 kW (18 pk) Elektromotor(en): 52 kW (71 pk) Elektromotor(en): 58 kW (79 pk) Elektromotor(en): 60 kW (82 pk) Elektromotor(en): 64 kW (87 pk) Elektromotor(en): 65 kW (88 pk) Elektromotor(en): 107 kW (145 pk) Elektromotor(en): 223 kW (303 pk) | mei 2018 | jan 2023 | € 94.760 | 4.189 | 15.7% |
LFH5 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 228 kW (310 pk) Elektromotor(en): 107 kW (145 pk) | dec 2021 | nov 2024 | € 100.809 | 2.211 | 8.3% |
LFH7 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 228 kW (310 pk) Elektromotor(en): 107 kW (145 pk) | nov 2023 | dec 2024 | € 102.451 | 997 | 3.7% |
LFK2 | Benzine / Diesel / Elektriciteit Benzinemotor: 173 kW (235 pk) Dieselmotor: 173 kW (235 pk) Dieselmotor: 180 kW (245 pk) Elektromotor(en): 10 kW (14 pk) | jul 2017 | jul 2023 | € 99.383 | 157 | 0.6% |
LFL1 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 184 kW (250 pk) Elektromotor(en): 10 kW (14 pk) | dec 2019 | sep 2022 | € 93.843 | 51 | 0.2% |
LTBA | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Elektromotor(en): 65 kW (88 pk) Elektromotor(en): 235 kW (320 pk) | mei 2016 | okt 2018 | € 128.320 | 28 | 0.1% |
LTBM | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 223 kW (303 pk) Elektromotor(en): 65 kW (88 pk) | sep 2018 | mrt 2019 | € 128.242 | 2 | < 0.1% |
Onbekend | 2.090 | 7.8% | ||||
Totaal | 26.631 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 21
1 van 21
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
N-598-HJ | 5 december 2024 2002 Geïmporteerd | XC90 - C - CZ59 Onbekend | Benzine Motor (2.5 liter): 154 kW (209 pk) |
GVS-60-V | 5 december 2024 2021 Geïmporteerd | XC90 - L € 93.957 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 223 kW (303 pk) Elektromotor(s): 65 kW (88 pk) |
GVP-58-V | 5 december 2024 2021 Geïmporteerd | XC90 - L € 96.081 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 223 kW (303 pk) Elektromotor(s): 65 kW (88 pk) |
GVG-83-B | 5 december 2024 2022 Geïmporteerd | XC90 - L € 115.745 | Diesel / Elektriciteit Motor (2 liter): 173 kW (235 pk) Elektromotor(s): 10 kW (14 pk) |
GVG-46-L | 5 december 2024 2021 Geïmporteerd | XC90 - L € 93.540 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 223 kW (303 pk) Elektromotor(s): 65 kW (88 pk) |
GTG-35-X | 5 december 2024 2024 | XC90 - L - LFH7 € 102.378 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
GSG-75-T | 5 december 2024 2024 | XC90 - L - LFH7 € 102.378 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
GRP-17-R | 5 december 2024 2024 Geïmporteerd | XC90 - L - LFH7 € 63.648 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
GVN-76-Z | 4 december 2024 2024 | XC90 - L € 109.293 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
GVL-30-L | 4 december 2024 2024 | XC90 - L € 100.548 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
GVK-35-L | 4 december 2024 2018 Geïmporteerd | XC90 T8 TWIN ENGINE - L € 99.640 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 223 kW (303 pk) Elektromotor(s): 52 kW (71 pk) |
GVJ-31-R | 4 december 2024 2024 | XC90 - L € 104.169 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
GVB-30-X | 4 december 2024 2024 | XC90 - L - LFH7 € 102.080 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
GKX-24-G | 4 december 2024 2024 Geïmporteerd | XC90 - L - LFH5 € 97.556 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
Z-242-FN | 3 december 2024 2022 Geïmporteerd | XC90 - L - LFH5 € 99.937 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
GVK-32-S | 3 december 2024 2020 Geïmporteerd | XC90 T8 Twin Engine - L € 96.690 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 223 kW (303 pk) Elektromotor(s): 65 kW (88 pk) |
GTS-32-K | 3 december 2024 2024 Geïmporteerd | XC90 - L € 99.353 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
GNX-24-X | 3 december 2024 2019 Geïmporteerd | XC90 T8 TWIN ENGINE - L - LFBM € 87.945 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 223 kW (303 pk) |
GKT-10-Z | 3 december 2024 2023 Geïmporteerd | XC90 - L - LFH5 € 100.417 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
GGK-98-J | 3 december 2024 2024 Geïmporteerd | XC90 - L - LFH5 € 99.338 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
S-446-ZT | 2 december 2024 2019 Geïmporteerd | XC90 T8 TWIN ENGINE - L - LFBM € 83.183 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 223 kW (303 pk) Elektromotor(s): 52 kW (71 pk) |
GVJ-57-R | 2 december 2024 2020 Geïmporteerd | XC90 T8 Twin Engine - L € 97.895 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 223 kW (303 pk) Elektromotor(s): 65 kW (88 pk) |
GTD-43-F | 2 december 2024 2021 Geïmporteerd | XC90 - L - LFBM € 89.778 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 223 kW (303 pk) Elektromotor(s): 65 kW (88 pk) |
GRN-03-G | 2 december 2024 2024 | XC90 - L - LFH7 € 101.083 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 228 kW (310 pk) Elektromotor(s): 107 kW (145 pk) |
Z-296-JH | 30 november 2024 2019 Geïmporteerd | XC90 T8 TWIN ENGINE - L - LFBM € 96.272 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 223 kW (303 pk) Elektromotor(s): 65 kW (88 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Volvo XC90Google op afbeeldingen van de Volvo XC90
Google op reviews van de Volvo XC90
Volvo XC90 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Uitgelicht: Winderig wedstrijdje: Volvo XC90 vs Blokart
Volvo XC90 T8 Twin Engine - Autotest - Verbluffende machine
Volvo XC90 D5 AWD (2015) test en specificaties Nederland
Volvo XC90 in de stad: koning van de chill
Volvo XC90 B5 AWD R-Design - Autotest en specificaties Nederland
Autoblog.nl
Volvo XC90
Autoreview.nl
Volvo XC90: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Review Volvo XC90 T8 Plug-in Hybrid (2024):
Volvo XC90 (2015-2024): problemen, betrouwbaarheid, prijs
Bejaarde Volvo XC90 (2024) wil na forse facelift Tinder weer op
Dit is de nieuwe, volledig elektrische Volvo XC90! Of toch niet?
Test Volvo XC90 B5
Volvo XC60 en XC90 krijgen er mild hybrid-varianten bij
Volvo XC90 R-Design: voor extra pit
Heico Sportiv ontwikkelt sportpakket voor Volvo XC90
Applaus: Volvo XC90 T8 goed voor 400 pk en 14%
Heico Sportiv bodykit voor Volvo XC90
Luxueuze Volvo XC90 Executive
Autovisie.nl
Alles over Volvo XC90
Levensduur Volvo XC90 tóch verlengd: wat is er nieuw?
Is dit de nieuwe naam voor de Volvo XC90-opvolger?
Opvolger Volvo XC90 komt in twee varianten
Opgefriste Volvo XC90 is klaar voor zijn afscheid
Breaking: Eerste rij-indruk Volvo XC90
Volvo levert 24.000 zelfrijdende XC90's aan Uber
Zoek de verschillen: Kia Telluride vs Volvo XC90
Volvo XC90 T6 met stekkeraansluiting in de maak
Volvo XC90 Excellence is duurste Volvo ooit
Opvolger Volvo XC90 ook in Amerika in productie
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/volvo/xc90/
Autozine.nl
Autotest: Volvo XC90
Autotest: Volvo XC90 (2002 - 2014)
Onze database is bijgewerkt tot 5 december 2024.