HVH-80-Z
Er rijden momenteel 48 Ferrari 296 GTB's rond in Nederland. Deze grijze 296 GTB komt uit het jaar 2022 en is nu 2 jaren, 8 maanden en 8 dagen oud. De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 2 juli 2025, dus sinds 17 dagen. Deze personenauto rijdt op benzine & elektriciteit, oftewel een Benzine (Plug-in Hybride) en heeft 2 zitplaatsen.
Gefeliciteerd nieuwe eigenaar!
Van deze Ferrari 296 GTB coupe rijden er in dezelfde variant (KA) nog 48 voertuigen rond. Deze zijn geproduceerd tussen maart 2022 en februari 2025. De nieuwwaarde ligt tussen de € 306.547 en € 478.857, waarbij de gemiddelde aanschafwaarde op € 378.293 uitkomt. De nieuwwaarde van deze 296 GTB bedraagt € 414.248 incl. BTW en BPM, daardoor is deze Ferrari 296 GTB € 35.955 duurder dan gemiddeld.
Dit racemonster van Ferrari gaat hard! De maximumsnelheid ligt maar liefst op 330 km/uur. Daardoor behoort deze Ferrari 296 GTB tot de aller-aller snelste personenauto's van Nederland.
Het voertuig is geïmporteerd op 2 juli 2025. Het voertuig was toen 2 jaren, 7 maanden en 20 dagen oud.
Bekijk ook alle Ferrari 296 GTB voertuigen in Nederland, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Ferrari 296 GTB | 2022
Voertuigsoort | Personenauto |
Merk | Ferrari |
Handelsbenaming | 296 GTB |
Lengte | 4,57 m |
Breedte | 1,96 m |
Hoogte | 1,19 m |
Kleur | GRIJS |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal deuren | 2 |
Aantal wielen | 4 |
Topsnelheid | 330 km/uur |
0 km (langzaam) (zeer zeer snel) 330 km | |
Nieuwprijs | € 414.248 |
Bruto BPM | € 11.755 |
Inrichting | coupe |
Motor
Vermogen | Verbrandingsmotor: 488 kW (663 pk) Elektromotor(en): 137 kW (186 pk) |
Continue vermogen | 488 kW |
Brandstof | Benzine & Elektriciteit, oftewel een Benzine (Plug-in Hybride) |
Motorcode(s) | F163 BC |
Werking motor(en) | Elektrische ontsteking, viertakt |
Aantal cilinders | 6 stuks |
Cilinderinhoud | 2992cc (3,0 liter motor) |
Transmissie | Automatisch |
Aantal versnellingen | 8 |
Bouwjaar, apk, verzekering
Bouwjaar | 11 november 2022 |
Leeftijd | 2 jaren, 8 maanden en 8 dagen |
0 jaar (jong) (oud) 20 jaar | |
Laatste tenaamstelling | 2 juli 2025 |
De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 17 dagen. Gefeliciteerd nieuwe eigenaar! | |
Geïmporteerd | Ja, geïmporteerd op 2 juli 2025. Het voertuig was toen 2 jaren, 7 maanden en 20 dagen oud. |
Voertuig verzekerd | Nee |
Taxi | Nee |
Openstaande terugroep actie | Ja |
Geldigheid APK | Dit voertuig is APK gekeurd tot 11 november 2026. Het voertuig moet over 1 jaar, 3 maanden en 24 dagen gekeurd zijn. |
Gewichten
Massa ledig voertuig | 1.635 kg |
Massa rijklaar | 1.735 kg |
0 kg (licht) (zwaar) 3000 kg | |
Toegestane maximum massa inzittenden + bagage | 217 kg |
Toegestane maximum massa voertuig (= lege gewicht voertuig + laadvermogen) | 1.952 kg |
Technische max massa voertuig | 1.952 kg |
Maximum massa samenstelling | - kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (voor) | 870 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (voor) | 870 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (achter) | 1.095 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (achter) | 1.095 kg |
Gewichten voor aanhanger
Maximale kogeldruk | onbekend |
Maximum massa trekken ongeremd | - kg |
Maximum massa trekken geremd | - kg |
Let op: Dit voertuig mag geen aanhanger trekken of er zijn geen gewichten bekend voor dit voertuig.
Overig
Aantal assen 2 | |
Vierwielaandrijving (4x4) Nee | |
Wielbasis (afstand tussen de voor- en achter as) 2,60 m | |
Spoorbreedte (afstand tussen de wielen) 1,67 m (voor) / 1,63 m (achter) | |
Europese voertuigcategorie M1 | |
Type F 171 | |
Variant KA | |
Uitvoering A | |
Typegoedkeuringsnummer e3*2018/858*00044*01 | |
Plaats chassisnummer Onbekend |
Tellerstand & tenaamstellen
Laatste registratie jaar tellerstand | 2025 |
Tellerstandoordeel | Geen oordeel |
Tenaamstellen mogelijk | Ja |
Milieu
Geluidsniveau stationair 100 dB(A) | 62 dB(A) (relatief stil) (zeer luidruchtig) 100 dB(A) |
Emissieklasse EURO 6 / EURO 6 AP | EURO 6 (nieuwer) (ouder) EURO 0 |
Label Onbekend | |
Klasse Hybride Elektrisch Voertuig OVC-HEV | |
Milieuklasse EG Goedkeuring (Lichte voertuigen) 715/2007*2018/1832AP |
Vergeet ook niet alle Ferrari 296 GTB voertuigen in Nederland te bekijken.
Kentekenburen van HVH-80-Z - Voertuigen met sterk overeenkomende kentekens
Oh zo nutteloos, maar wel leuk om te weten. Bekijk hieronder kentekens die bijna gelijk zijn aan
HVH-80-Z
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Merk | Model | Inrichting | Kleur | Nieuwwaarde | Op kenteken gezet in NL | Leeftijd voertuig |
---|---|---|---|---|---|---|---|
HVH-80-B | Kia | Sportage | MPV | € 50.920 | 08-07-2025 | Nieuw | |
HVH-80-D | Mini | Aceman | Hatchback | € 41.340 | 05-07-2025 | Nieuw | |
HVH-80-F | Ford | Puma | MPV | € 39.513 | 03-07-2025 | Nieuw | |
HVH-80-L | Skoda | Enyaq | Stationwagen | € 54.630 | 15-07-2025 | Nieuw | |
HVH-80-N | Seat | Ibiza | Hatchback | € 26.925 | 08-07-2025 | Nieuw | |
HVH-80-P | Jaecoo | JaeCOO7 Phev | Hatchback | € 39.900 | 16-07-2025 | Nieuw | |
HVH-80-S | Kia | Soul | Hatchback | € 44.770 | 27-06-2025 | 4,6 jaar | |
HVH-80-X | Peugeot | 208 | Hatchback | € 26.305 | 30-06-2025 | Nieuw | |
HVH-80-Z | Ferrari | 296 GTB | Coupe | € 414.248 | 02-07-2025 | 2,7 jaar | |
HVH-81-Z | Ford | Kuga | MPV | € 46.134 | 01-07-2025 | 3,8 jaar | |
HVH-82-Z | Fiat | 500 | Hatchback | € 20.051 | 05-07-2025 | 6,1 jaar | |
HVH-84-Z | Lynk & Co | 01 | Stationwagen | € 41.882 | 01-07-2025 | 2,6 jaar | |
HVH-85-Z | Volvo | XC40 | Stationwagen | € 51.924 | 08-07-2025 | 2,9 jaar | |
HVH-87-Z | Volkswagen | T-Roc | Stationwagen | € 38.485 | 02-07-2025 | 5,3 jaar | |
HVH-89-Z | Land Rover | Range Rover Evoque | Stationwagen | € 59.840 | 08-07-2025 | 3,9 jaar |
Personenauto's met ongeveer dezelfde afmeting, prijsklasse en/of gewicht
Hieronder staan personenauto modellen met ongeveer dezelfde prijsklasse van rond de € 378.293 en/of een afmeting van 457 x 196 cm en/of een gewicht van ± 1.635 kg.
Swipe voor complete tabel
Merk + Model | Gemiddelde nieuwwaarde | Lengte | Breedte | Gewicht |
---|---|---|---|---|
Porsche 911 | € 358.100 | 454 cm | 190 cm | 1.690 kg |
Lamborghini Huracan | € 362.800 | 453 cm | 194 cm | 1.620 kg |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Ferrari 296 GTBGoogle op afbeeldingen van de Ferrari 296 GTB
Google op reviews van de Ferrari 296 GTB
Topgear.nl
Ferrari 296 GTB (2022) - Review - Hoe bevalt de hybride V6?
Autoreview.nl
Ferrari 296 GTB test: strak van de adrenaline met 300 km/h over de Nürburgring
Er is één goede reden om geen Ferrari 296 GTB te willen: de 296 GTS
Met de Ferrari 296 GTB kun je volledig elektrisch naar de supermarkt en terug
Autovisie.nl
Alles over Ferrari 296 GTB
Dit gaat de Ferrari 296 GTB kosten
Prijsindicatie Ferrari 296 GTB, voordeel in Nederland
Onthulde Ferrari 'Dino V6-Hybrid' heet 296 GTB
Onze database is bijgewerkt tot 16 juli 2025.