Porsche 911
In Nederland rijden er van de Porsche 911 momenteel 19.202 rond. Porsche heeft 59.005 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De 911 heeft hierdoor een marktaandeel van 32.5% binnen alle modellen van Porsche. De carrosserie is ingedeeld als coupe (60%), cabriolet (35%) en niet geregistreerd (5%).
Bekijk de aandrijvingen van de 911 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 19.191 | 99.9% |
Overige | 10 | 0.1% |
De Porsche 911: een icoon op de weg
De Porsche 911 is een van de meest herkenbare en geliefde sportwagens ter wereld. Sinds zijn debuut in 1963 heeft de 911 een cultstatus verworven en is hij uitgegroeid tot een icoon op de weg. Met zijn karakteristieke design, krachtige prestaties en ongeëvenaarde rijervaring heeft de 911 een speciale plaats ingenomen in de harten van autoliefhebbers over de hele wereld.
Geschiedenis
De geschiedenis van de Porsche 911 begon in de vroege jaren zestig, toen Porsche besloot om een opvolger te ontwikkelen voor de succesvolle Porsche 356. Het resultaat was de Porsche 901, die in 1963 werd geïntroduceerd op de Autosalon van Frankfurt. Kort daarna moest Porsche de naam van de auto veranderen in 911 vanwege een conflict met Peugeot, die de rechten op de naam "901" had.
De eerste generatie 911, ook wel bekend als de 911 "Classic", was uitgerust met een luchtgekoelde zescilinder boxermotor en had een vermogen van 130 pk. De auto was een groot succes en vestigde de reputatie van Porsche als producent van hoogwaardige sportwagens.
In de loop der jaren heeft de 911 verschillende evoluties en facelifts ondergaan, maar het basisontwerp is altijd trouw gebleven aan het oorspronkelijke concept. De auto heeft een onmiskenbare uitstraling dankzij zijn ronde koplampen, vloeiende lijnen en brede heupen. De 911 is een tijdloos ontwerp dat nog steeds even populair is als bij zijn debuut bijna zestig jaar geleden.
Modellen en varianten
Door de jaren heen heeft Porsche verschillende modellen en varianten van de 911 uitgebracht om aan de uiteenlopende behoeften van klanten te voldoen. De 911 is verkrijgbaar in verschillende carrosserievarianten, waaronder de coupé, cabriolet, Targa en speedster. Daarnaast zijn er ook verschillende prestatievarianten beschikbaar, zoals de 911 Turbo, GT3 en GT2 RS, die allemaal zijn ontworpen voor maximale prestaties op het circuit.
Een van de meest iconische varianten van de 911 is de 911 Turbo, die voor het eerst werd geïntroduceerd in 1975. De Turbo is uitgerust met een krachtige turbomotor en staat bekend om zijn indrukwekkende acceleratie en topsnelheid. De Turbo heeft in de loop der jaren verschillende generaties en facelifts ondergaan, maar blijft een van de meest begeerde modellen in de 911-line-up.
Een andere populaire variant van de 911 is de GT3, die voor het eerst werd geïntroduceerd in 1999. De GT3 is ontworpen voor circuitgebruik en is uitgerust met een high-performance motor, raceophanging en aerodynamische verbeteringen. De GT3 is geliefd bij autoliefhebbers vanwege zijn compromisloze prestaties en rijervaring.
Rijervaring
Wat de Porsche 911 echt onderscheidt van andere sportwagens is de ongeëvenaarde rijervaring die hij biedt. De 911 staat bekend om zijn uitstekende rijgedrag, responsieve stuurgedrag en krachtige prestaties. Of je nu op de snelweg rijdt of op het circuit, de 911 voelt altijd als een verlengstuk van jezelf en reageert direct op je input.
De 911 is uitgerust met een krachtige zescilinder boxermotor die een indrukwekkend vermogen levert. Het geluid van de motor is rauw en opwindend, en de acceleratie is adembenemend. De 911 is in staat om in slechts enkele seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten en heeft een topsnelheid van meer dan 300 km/u, afhankelijk van het model.
Het onderstel van de 911 is perfect uitgebalanceerd en zorgt voor een optimale wegligging in bochten en bij hoge snelheden. De auto is voorzien van geavanceerde ophangingstechnologie en elektronische rijhulpsystemen die de bestuurder helpen om het maximale uit de auto te halen. Het remvermogen van de 911 is ook indrukwekkend, dankzij de high-performance remmen die zorgen voor snelle en stabiele vertraging.
Interieur en technologie
Het interieur van de Porsche 911 is ontworpen met de bestuurder in gedachten en straalt luxe en vakmanschap uit. Het dashboard is overzichtelijk en ergonomisch ontworpen, met hoogwaardige materialen en afwerkingen die een premium uitstraling geven. De stoelen zijn comfortabel en ondersteunend, zelfs tijdens snelle bochten en acceleraties.
De 911 is voorzien van een breed scala aan geavanceerde technologische functies die het rijden veiliger en comfortabeler maken. Een van de meest opvallende kenmerken is het Porsche Communication Management (PCM) systeem, dat een touchscreen-display, navigatie, smartphone-integratie en spraakbesturing omvat. Andere beschikbare opties zijn onder meer adaptieve cruisecontrol, rijstrookassistentie en parkeerhulp.
Vergeet ook niet de Porsche merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Porsche 911's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren 911's
Wanneer een nieuwe Porsche 911 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Porsche 911 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Porsche 911.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Porsche 911 komt daarmee uit op 194.272 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Porsche 911 in Nederland zijn Grijs (6.347 stuks / 33%), Zwart (5.556 stuks / 29%), Blauw (2.873 stuks / 15%) en Wit (1.257 stuks / 7%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 6.347 | 33% |
Zwart | 5.556 | 29% |
Blauw | 2.873 | 15% |
Wit | 1.257 | 7% |
Rood | 1.127 | 6% |
Groen | 926 | 5% |
Bruin | 372 | 2% |
Geel | 305 | 2% |
Paars | 205 | 1% |
Oranje | 166 | 1% |
Beige | 57 | < 1% |
Rose | 5 | < 1% |
Creme | 1 | < 1% |
? Onbekend | 5 | < 1% |
13.357 van de 19.202 personenauto's zijn geïmporteerd
Meer dan de helft (69.6%) komt uit het buitenland. De meeste import Porsche 911's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vooral duurdere personenauto's (met een relatief hoge BPM in Nederland) worden vaak geïmporteerd. Dit zijn vaak personenauto's met een grotere uitstoot (o.a. co2). In Nederland betaal je per co2-punt meer belasting, dit stijg relatief harder naarmate de personenauto meer uitstoot.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Porsche 911.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
911 CARRERA | 3.553 | 18.5% |
911 CARRERA 4S | 2.910 | 15.2% |
911 CARRERA S | 1.850 | 9.6% |
911 TURBO S | 1.140 | 5.9% |
911 TURBO | 877 | 4.6% |
911 | 842 | 4.4% |
911 CARRERA 4 | 728 | 3.8% |
911 GT3 | 673 | 3.5% |
911 CARRERA 4 GTS | 572 | 3% |
911 SC COUPE | 372 | 1.9% |
911 GT3 RS | 313 | 1.6% |
911 CARRERA COUPE | 308 | 1.6% |
911 T | 300 | 1.6% |
911 CARRERA 2 COUPE U9 | 296 | 1.5% |
911 CARRERA CABRIOLET | 235 | 1.2% |
993 | 206 | 1.1% |
911 CARRERA 4 U9 | 190 | 1% |
911 SC | 179 | 0.9% |
911 CARRERA 2 | 171 | 0.9% |
911 CARRERA COUPE E2 | 170 | 0.9% |
911 S | 159 | 0.8% |
911 CARRERA 2 CABRIOLET U9 | 111 | 0.6% |
911CARRERA COUPE | 107 | 0.6% |
PORSCHE 911 | 105 | 0.5% |
911 CARRERA CABRIOLET E2 | 100 | 0.5% |
OVERIG | 2.735 | 14.2% |
19.202 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Porsche 911.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
CA11 | Benzine Benzinemotor: 200 kW (272 pk) Benzinemotor: 210 kW (286 pk) Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 239 kW (325 pk) Benzinemotor: 257 kW (349 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) | jun 1995 | okt 2024 | € 161.667 | 337 | 1.8% |
CA12 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 239 kW (325 pk) Benzinemotor: 257 kW (349 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) | sep 1997 | jul 2024 | € 155.201 | 620 | 3.2% |
CA21 | Benzine Benzinemotor: 210 kW (286 pk) Benzinemotor: 239 kW (325 pk) Benzinemotor: 257 kW (349 pk) | okt 1995 | jun 2013 | € 130.851 | 41 | 0.2% |
CA22 | Benzine Benzinemotor: 239 kW (325 pk) Benzinemotor: 257 kW (349 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) | okt 2005 | jan 2024 | € 155.741 | 116 | 0.6% |
CB11 | Benzine Benzinemotor: 210 kW (286 pk) Benzinemotor: 261 kW (355 pk) Benzinemotor: 294 kW (400 pk) Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | nov 1995 | dec 2020 | € 147.469 | 242 | 1.3% |
CB12 | Benzine Benzinemotor: 261 kW (355 pk) Benzinemotor: 294 kW (400 pk) Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | jul 2004 | mei 2024 | € 171.720 | 655 | 3.4% |
CB21 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 261 kW (355 pk) Benzinemotor: 294 kW (400 pk) | nov 1998 | sep 2014 | € 151.465 | 167 | 0.9% |
CB22 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 261 kW (355 pk) Benzinemotor: 294 kW (400 pk) Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | okt 1998 | jul 2024 | € 193.869 | 878 | 4.6% |
CC11 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Benzinemotor: 280 kW (381 pk) Benzinemotor: 316 kW (430 pk) | jan 1999 | sep 2013 | € 188.146 | 8 | < 0.1% |
CC12 | Benzine Benzinemotor: 316 kW (430 pk) | sep 2012 | aug 2014 | € 168.697 | 13 | 0.1% |
CC21 | Benzine Benzinemotor: 280 kW (381 pk) Benzinemotor: 300 kW (408 pk) Benzinemotor: 316 kW (430 pk) Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | jun 1995 | mrt 2013 | € 186.257 | 30 | 0.2% |
CC22 | Benzine Benzinemotor: 280 kW (381 pk) Benzinemotor: 316 kW (430 pk) Benzinemotor: 353 kW (480 pk) | apr 2006 | okt 2024 | € 223.646 | 180 | 0.9% |
CD11 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Benzinemotor: 254 kW (345 pk) Benzinemotor: 405 kW (551 pk) | okt 1999 | jun 2023 | € 301.934 | 40 | 0.2% |
CD12 | Benzine Benzinemotor: 254 kW (345 pk) | jun 2008 | aug 2011 | € 136.389 | 36 | 0.2% |
CD21 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Benzinemotor: 254 kW (345 pk) Benzinemotor: 316 kW (430 pk) | nov 1996 | jan 2009 | € 140.400 | 4 | < 0.1% |
CD22 | Benzine Benzinemotor: 254 kW (345 pk) Benzinemotor: 427 kW (581 pk) | nov 2008 | apr 2024 | € 212.943 | 25 | 0.1% |
CE11 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) | sep 1999 | jan 2012 | € 143.478 | 80 | 0.4% |
CE12 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) | sep 1999 | sep 2011 | € 151.894 | 110 | 0.6% |
CE21 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | apr 1998 | dec 2010 | € 160.047 | 58 | 0.3% |
CE22 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) Benzinemotor: 300 kW (408 pk) Benzinemotor: 478 kW (650 pk) | sep 1999 | sep 2024 | € 286.245 | 493 | 2.6% |
CF11 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Benzinemotor: 300 kW (408 pk) | aug 2001 | jan 2011 | € 247.035 | 58 | 0.3% |
CF12 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) | jun 2001 | apr 2006 | - | 51 | 0.3% |
CF21 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Benzinemotor: 300 kW (408 pk) | aug 2001 | dec 2011 | € 163.028 | 17 | 0.1% |
CF22 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Benzinemotor: 300 kW (408 pk) Benzinemotor: 353 kW (480 pk) | jun 2001 | jun 2024 | € 284.033 | 68 | 0.4% |
CG11 | Benzine Benzinemotor: 254 kW (345 pk) Benzinemotor: 375 kW (510 pk) | feb 2003 | jun 2024 | € 292.843 | 44 | 0.2% |
CG12 | Benzine Benzinemotor: 350 kW (476 pk) Benzinemotor: 375 kW (510 pk) | sep 2013 | sep 2024 | € 276.387 | 300 | 1.6% |
CG21 | Benzine Benzinemotor: 254 kW (345 pk) | mei 2002 | mei 2002 | - | 1 | < 0.1% |
CH11 | Benzine Benzinemotor: 386 kW (525 pk) | jan 2024 | okt 2024 | € 456.397 | 16 | 0.1% |
CH12 | Benzine Benzinemotor: 368 kW (500 pk) Benzinemotor: 386 kW (525 pk) | mei 2015 | aug 2024 | € 327.462 | 194 | 1% |
CK11 | Benzine Benzinemotor: 272 kW (370 pk) | sep 2016 | feb 2019 | € 157.002 | 15 | 0.1% |
CK12 | Benzine Benzinemotor: 272 kW (370 pk) Benzinemotor: 290 kW (394 pk) | nov 2015 | okt 2024 | € 144.491 | 137 | 0.7% |
CK21 | Benzine Benzinemotor: 210 kW (286 pk) | jan 1997 | jan 1997 | - | 1 | < 0.1% |
CK22 | Benzine Benzinemotor: 272 kW (370 pk) | feb 2016 | sep 2018 | € 149.341 | 40 | 0.2% |
CL11 | Benzine Benzinemotor: 309 kW (420 pk) | mrt 2016 | dec 2018 | € 170.166 | 3 | < 0.1% |
CL12 | Benzine Benzinemotor: 309 kW (420 pk) | okt 2015 | aug 2018 | € 159.084 | 97 | 0.5% |
CL21 | Benzine Benzinemotor: 309 kW (420 pk) | dec 2016 | dec 2016 | € 157.502 | 1 | < 0.1% |
CL22 | Benzine Benzinemotor: 309 kW (420 pk) | dec 2015 | aug 2019 | € 173.329 | 150 | 0.8% |
CM12 | Benzine Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | jan 2018 | jan 2018 | € 143.440 | 1 | < 0.1% |
CM22 | Benzine Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | dec 2016 | aug 2019 | € 194.713 | 106 | 0.6% |
CN11 | Benzine Benzinemotor: 368 kW (500 pk) | jul 2016 | jan 2017 | € 290.161 | 12 | 0.1% |
CP11 | Benzine Benzinemotor: 368 kW (500 pk) | sep 2017 | aug 2018 | € 260.493 | 72 | 0.4% |
CP12 | Benzine Benzinemotor: 368 kW (500 pk) | jun 2017 | aug 2019 | € 254.024 | 58 | 0.3% |
CR11 | Benzine Benzinemotor: 265 kW (360 pk) Benzinemotor: 302 kW (411 pk) Benzinemotor: 305 kW (415 pk) | jun 1999 | sep 2010 | € 199.096 | 154 | 0.8% |
CR12 | Benzine Benzinemotor: 383 kW (521 pk) | apr 2018 | dec 2020 | € 309.838 | 43 | 0.2% |
CS11 | Benzine Benzinemotor: 280 kW (381 pk) Benzinemotor: 302 kW (411 pk) Benzinemotor: 320 kW (435 pk) | feb 2003 | feb 2011 | € 174.544 | 59 | 0.3% |
CS22 | Benzine Benzinemotor: 383 kW (521 pk) | jul 2013 | feb 2015 | € 208.145 | 27 | 0.1% |
CT11 | Benzine Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | feb 2010 | aug 2010 | € 219.954 | 19 | 0.1% |
CT22 | Benzine Benzinemotor: 412 kW (560 pk) | jul 2013 | sep 2015 | € 239.183 | 93 | 0.5% |
CU11 | Benzine Benzinemotor: 368 kW (500 pk) | feb 2011 | jul 2012 | € 261.521 | 7 | < 0.1% |
CV22 | Benzine Benzinemotor: 397 kW (540 pk) | dec 2015 | okt 2017 | € 229.336 | 14 | 0.1% |
CW22 | Benzine Benzinemotor: 427 kW (581 pk) | jan 2016 | okt 2018 | € 264.739 | 105 | 0.5% |
CX22 | Benzine Benzinemotor: 446 kW (606 pk) | nov 2017 | mei 2018 | € 308.726 | 10 | 0.1% |
CY12 | Benzine Benzinemotor: 515 kW (700 pk) | jan 2018 | jan 2019 | € 394.177 | 36 | 0.2% |
KA11 | Benzine Benzinemotor: 210 kW (286 pk) Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 239 kW (325 pk) Benzinemotor: 257 kW (349 pk) | nov 1995 | apr 2014 | € 137.976 | 160 | 0.8% |
KA12 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 239 kW (325 pk) Benzinemotor: 257 kW (349 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) | mei 1998 | jul 2024 | € 168.423 | 487 | 2.5% |
KA21 | Benzine Benzinemotor: 210 kW (286 pk) Benzinemotor: 239 kW (325 pk) Benzinemotor: 257 kW (349 pk) | okt 1995 | jun 2013 | € 148.238 | 20 | 0.1% |
KA22 | Benzine Benzinemotor: 239 kW (325 pk) Benzinemotor: 257 kW (349 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) | okt 2005 | dec 2023 | € 171.159 | 104 | 0.5% |
KB11 | Benzine Benzinemotor: 210 kW (286 pk) Benzinemotor: 261 kW (355 pk) Benzinemotor: 294 kW (400 pk) | okt 1995 | jul 2014 | € 170.272 | 115 | 0.6% |
KB12 | Benzine Benzinemotor: 261 kW (355 pk) Benzinemotor: 294 kW (400 pk) Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | feb 2005 | jul 2024 | € 187.075 | 505 | 2.6% |
KB21 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 261 kW (355 pk) Benzinemotor: 294 kW (400 pk) Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | okt 1998 | feb 2022 | € 189.301 | 100 | 0.5% |
KB22 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 261 kW (355 pk) Benzinemotor: 294 kW (400 pk) Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | jun 1998 | feb 2024 | € 204.866 | 980 | 5.1% |
KC11 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Benzinemotor: 280 kW (381 pk) | mrt 2000 | sep 2007 | - | 4 | < 0.1% |
KC12 | Benzine Benzinemotor: 316 kW (430 pk) | feb 2013 | jun 2013 | € 192.003 | 2 | < 0.1% |
KC21 | Benzine Benzinemotor: 280 kW (381 pk) | feb 2006 | jun 2008 | - | 4 | < 0.1% |
KC22 | Benzine Benzinemotor: 280 kW (381 pk) Benzinemotor: 316 kW (430 pk) Benzinemotor: 353 kW (480 pk) | feb 2006 | sep 2024 | € 244.885 | 211 | 1.1% |
KD11 | Benzine Benzinemotor: 254 kW (345 pk) | jul 2008 | jan 2010 | € 142.978 | 8 | < 0.1% |
KD12 | Benzine Benzinemotor: 254 kW (345 pk) | jul 2008 | jan 2012 | € 146.305 | 36 | 0.2% |
KD21 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Benzinemotor: 254 kW (345 pk) | jun 1999 | aug 2009 | - | 2 | < 0.1% |
KD22 | Benzine Benzinemotor: 254 kW (345 pk) Benzinemotor: 427 kW (581 pk) | jan 2009 | jul 2023 | € 223.700 | 23 | 0.1% |
KE11 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) | jun 1999 | jul 2010 | € 163.309 | 77 | 0.4% |
KE12 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) | okt 1999 | apr 2011 | € 162.917 | 150 | 0.8% |
KE21 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) | nov 1999 | sep 2010 | € 155.513 | 34 | 0.2% |
KE22 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) Benzinemotor: 283 kW (385 pk) Benzinemotor: 300 kW (408 pk) Benzinemotor: 478 kW (650 pk) | jun 1999 | okt 2024 | € 300.614 | 588 | 3.1% |
KF11 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) | jan 2001 | jul 2005 | - | 55 | 0.3% |
KF12 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Benzinemotor: 300 kW (408 pk) | jun 2001 | mrt 2012 | € 244.927 | 100 | 0.5% |
KF21 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) | sep 2001 | jun 2004 | - | 24 | 0.1% |
KF22 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Benzinemotor: 300 kW (408 pk) | sep 2001 | jul 2012 | € 173.423 | 83 | 0.4% |
KK11 | Benzinemotor: 235 kW (320 pk) Benzinemotor: 300 kW (408 pk) | jun 1997 | jun 1997 | - | 1 | < 0.1% |
KK12 | Benzine Benzinemotor: 272 kW (370 pk) Benzinemotor: 290 kW (394 pk) | dec 2015 | okt 2024 | € 157.623 | 78 | 0.4% |
KK22 | Benzine Benzinemotor: 272 kW (370 pk) | jan 2016 | mei 2018 | € 161.141 | 34 | 0.2% |
KL12 | Benzine Benzinemotor: 309 kW (420 pk) | nov 2015 | aug 2018 | € 169.756 | 84 | 0.4% |
KL22 | Benzine Benzinemotor: 309 kW (420 pk) | jan 2016 | mrt 2019 | € 183.748 | 189 | 1% |
KM22 | Benzine Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | mrt 2017 | aug 2019 | € 205.722 | 111 | 0.6% |
KR11 | Benzine Benzinemotor: 375 kW (510 pk) | aug 2019 | dec 2020 | € 386.964 | 26 | 0.1% |
KS22 | Benzine Benzinemotor: 383 kW (521 pk) | jan 2014 | sep 2015 | € 229.800 | 16 | 0.1% |
KT22 | Benzine Benzinemotor: 412 kW (560 pk) | dec 2013 | aug 2015 | € 255.388 | 58 | 0.3% |
KV22 | Benzine Benzinemotor: 397 kW (540 pk) | jan 2016 | jul 2018 | € 246.126 | 13 | 0.1% |
KW22 | Benzine Benzinemotor: 427 kW (581 pk) | jan 2016 | jan 2019 | € 277.116 | 110 | 0.6% |
LA11 | Benzine Benzinemotor: 210 kW (286 pk) | okt 1996 | apr 2003 | - | 35 | 0.2% |
LA21 | Benzine Benzinemotor: 210 kW (286 pk) | okt 1995 | apr 1999 | - | 91 | 0.5% |
LB11 | Benzine Benzinemotor: 210 kW (286 pk) | jan 1997 | dec 2003 | - | 14 | 0.1% |
LK11 | Benzinemotor: 210 kW (286 pk) | okt 1996 | okt 1996 | - | 1 | < 0.1% |
LK21 | Benzine Benzinemotor: 221 kW (300 pk) | jan 1997 | feb 1998 | - | 5 | < 0.1% |
LT21 | Benzine Benzinemotor: 309 kW (420 pk) | jun 2000 | jan 2004 | - | 75 | 0.4% |
LT22 | Benzine Benzinemotor: 309 kW (420 pk) | jun 2000 | jan 2005 | € 195.932 | 69 | 0.4% |
LU21 | Benzine Benzinemotor: 353 kW (480 pk) | jan 2006 | jun 2009 | € 221.717 | 55 | 0.3% |
LU22 | Benzine Benzinemotor: 353 kW (480 pk) | feb 2006 | okt 2009 | € 221.989 | 99 | 0.5% |
LW21 | Benzine Benzinemotor: 390 kW (530 pk) | jan 2008 | jan 2010 | € 276.475 | 10 | 0.1% |
LX11 | Benzine Benzinemotor: 340 kW (462 pk) | jun 2001 | mrt 2003 | - | 11 | 0.1% |
LX21 | Benzine Benzinemotor: 368 kW (500 pk) | apr 2011 | apr 2011 | € 197.800 | 1 | < 0.1% |
LX22 | Benzine Benzinemotor: 368 kW (500 pk) | nov 2009 | mrt 2012 | € 222.613 | 25 | 0.1% |
LY21 | Benzine Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | jun 2001 | aug 2005 | - | 11 | 0.1% |
LY22 | Benzine Benzinemotor: 331 kW (450 pk) Benzinemotor: 390 kW (530 pk) | jan 2002 | jan 2013 | € 233.359 | 37 | 0.2% |
LZ11 | Benzine Benzinemotor: 355 kW (483 pk) Benzinemotor: 456 kW (620 pk) | mrt 2004 | mrt 2012 | € 295.089 | 8 | < 0.1% |
MF21 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) | okt 2003 | mei 2005 | - | 16 | 0.1% |
MF22 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) | jun 2003 | apr 2006 | € 165.724 | 49 | 0.3% |
MT21 | Benzine Benzinemotor: 309 kW (420 pk) | okt 2003 | jul 2004 | - | 8 | < 0.1% |
MT22 | Benzine Benzinemotor: 309 kW (420 pk) | jan 2004 | feb 2006 | - | 8 | < 0.1% |
MU21 | Benzine Benzinemotor: 353 kW (480 pk) | okt 2007 | jan 2009 | € 222.029 | 11 | 0.1% |
MU22 | Benzine Benzinemotor: 353 kW (480 pk) | sep 2007 | apr 2010 | € 235.537 | 49 | 0.3% |
MX21 | Benzine Benzinemotor: 368 kW (500 pk) | apr 2010 | okt 2011 | € 225.586 | 3 | < 0.1% |
MX22 | Benzine Benzinemotor: 368 kW (500 pk) | jan 2010 | mrt 2011 | € 226.412 | 17 | 0.1% |
MY21 | Benzine Benzinemotor: 331 kW (450 pk) | jun 2004 | jun 2004 | - | 1 | < 0.1% |
MY22 | Benzine Benzinemotor: 331 kW (450 pk) Benzinemotor: 390 kW (530 pk) | mei 2004 | sep 2012 | € 244.238 | 31 | 0.2% |
PF21 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) | jan 2002 | okt 2006 | - | 83 | 0.4% |
PF22 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) | jun 2001 | mei 2005 | € 142.262 | 106 | 0.6% |
PG21 | Benzine Benzinemotor: 254 kW (345 pk) | aug 2002 | mrt 2003 | - | 4 | < 0.1% |
TA11 | Benzine Benzinemotor: 210 kW (286 pk) | jan 1996 | apr 1998 | - | 30 | 0.2% |
TB11 | Benzine Benzinemotor: 210 kW (286 pk) | nov 1995 | okt 1997 | - | 20 | 0.1% |
TB21 | Benzine Benzinemotor: 261 kW (355 pk) | dec 2007 | dec 2007 | - | 1 | < 0.1% |
TB22 | Benzine Benzinemotor: 261 kW (355 pk) | aug 2008 | aug 2008 | € 184.711 | 1 | < 0.1% |
TF11 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) | jan 2002 | feb 2004 | - | 12 | 0.1% |
TF12 | Benzine Benzinemotor: 235 kW (320 pk) | jan 2002 | jan 2006 | - | 24 | 0.1% |
TK11 | Benzinemotor: 235 kW (320 pk) | jan 1998 | mrt 1998 | - | 2 | < 0.1% |
Onbekend | 7.445 | 38.8% | ||||
Totaal | 19.202 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 40
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
X-509-KL | 11 oktober 2024 2021 Geïmporteerd | 911 TURBO - 992 - KD22 € 297.290 | Benzine Motor (3.7 liter): 427 kW (581 pk) |
GPF-22-N | 11 oktober 2024 2024 | 911 CARRERA T - 992 - CA11 € 226.090 | Benzine Motor (3 liter): 283 kW (385 pk) |
GNZ-50-H | 11 oktober 2024 2022 Geïmporteerd | 911 GT3 - 992 - CG12 € 282.223 | Benzine Motor (4 liter): 375 kW (510 pk) |
GNP-49-G | 11 oktober 2024 2023 Geïmporteerd | 911 Carrera 4 GTS - 992 - KC22 € 266.285 | Benzine Motor (3 liter): 353 kW (480 pk) |
GKZ-06-R | 11 oktober 2024 1993 Geïmporteerd | 911 TURBO Onbekend | Benzine Motor (3.6 liter): 265 kW (360 pk) |
GKK-56-R | 11 oktober 2024 2018 Geïmporteerd | 911 GT2 RS - 991G - CY12 € 399.122 | Benzine Motor (3.8 liter): 515 kW (700 pk) |
GPG-81-B | 10 oktober 2024 2023 Geïmporteerd | 911 DAKAR - 992K - CF22 € 331.903 | Benzine Motor (3 liter): 353 kW (480 pk) |
GPG-75-B | 10 oktober 2024 2018 Geïmporteerd | 911 GT3 - 991 - CP12 € 265.111 | Benzine Motor (4 liter): 368 kW (500 pk) |
GNZ-47-B | 10 oktober 2024 2006 Geïmporteerd | 911 CARRERA 4 - 997 Onbekend | Benzine Motor (3.6 liter): 239 kW (325 pk) |
GNX-71-J | 10 oktober 2024 1986 Geïmporteerd | 911 COUPE Onbekend | Benzine Motor (3.2 liter): 170 kW (231 pk) |
GNX-15-G | 10 oktober 2024 2004 Geïmporteerd | 911 CARRERA 4S Onbekend | Benzine Motor (3.6 liter): 235 kW (320 pk) |
GLK-81-F | 10 oktober 2024 2020 Geïmporteerd | 911 CARRERA S - 992 - CB12 € 172.982 | Benzine Motor (3 liter): 331 kW (450 pk) |
GKR-87-J | 10 oktober 2024 2024 | 911 CARRERA - 992 - CK12 € 215.767 | Benzine Motor (3 liter): 290 kW (394 pk) |
GPD-80-K | 9 oktober 2024 2001 Geïmporteerd | 911 GT2 - 996 TURBO - LX11 Onbekend | Benzine Motor (3.6 liter): 340 kW (462 pk) |
GNP-74-G | 9 oktober 2024 2024 | 911 S/T - 992G - CH11 € 461.920 | Benzine Motor (4 liter): 386 kW (525 pk) |
GNJ-07-S | 8 oktober 2024 2020 Geïmporteerd | 911 GT3 RS - 991H - CR12 € 327.501 | Benzine Motor (4 liter): 383 kW (521 pk) |
GNG-65-T | 8 oktober 2024 2022 Geïmporteerd | 911 Carrera 4 GTS - 992 - CC22 € 249.436 | Benzine Motor (3 liter): 353 kW (480 pk) |
Z-874-PL | 5 oktober 2024 2023 Geïmporteerd | 911 CARRERA 4 GTS - 992 - KC22 € 263.520 | Benzine Motor (3 liter): 353 kW (480 pk) |
GNT-40-F | 5 oktober 2024 2024 Geïmporteerd | 911 Carrera 4 GTS - 992 - KC22 € 279.227 | Benzine Motor (3 liter): 353 kW (480 pk) |
GNS-18-J | 5 oktober 2024 2023 Geïmporteerd | 911 Carrera 4 GTS - 992 - KC22 € 256.940 | Benzine Motor (3 liter): 353 kW (480 pk) |
GND-01-X | 5 oktober 2024 2024 | 911 CARRERA - 992 - KK12 € 225.031 | Benzine Motor (3 liter): 290 kW (394 pk) |
GNB-84-X | 5 oktober 2024 2022 Geïmporteerd | 911 CARRERA 4 GTS - 992 - CC22 € 230.149 | Benzine Motor (3 liter): 353 kW (480 pk) |
GLS-90-V | 5 oktober 2024 2024 | 911 TURBO S - 992 - KE22 € 386.856 | Benzine Motor (3.7 liter): 478 kW (650 pk) |
GNT-49-G | 4 oktober 2024 2022 Geïmporteerd | 911 Carrera 4 GTS - 992 - CC22 € 216.340 | Benzine Motor (3 liter): 353 kW (480 pk) |
GNG-68-S | 4 oktober 2024 2024 | 911 CARRERA - 992 - KK12 € 273.455 | Benzine Motor (3 liter): 290 kW (394 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Porsche 911Google op afbeeldingen van de Porsche 911
Google op reviews van de Porsche 911
Porsche 911 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Porsche 911 Carrera (992.2) (2024) review: goedkoopste de beste?
Uitgelicht: 911 GT3
Autotest: Porsche 911 GT3 RS
Autotest: Porsche 911 Turbo Cabriolet
Uitgelicht: Alle 911’s (die er toe doen)
Autotest: Porsche 911 3.8 S PDK
Autotest: Porsche 911 GT3 (2009)
Autotest: Porsche 911 Turbo (handgeschakeld)
Autotest: Porsche 911 300R
Autotest: Porsche 911 Sport Classic
Uitgelicht: 911 vs R8 vs GT-R
Uitgelicht: Porsche 911 GT3 RS facelift
Uitgelicht: Porsche 911 GT3 R Hybrid
Autotest: Porsche 911 Turbo S
Autoblog.nl
Porsche 911
Porsche 911 GT3
Autoreview.nl
Porsche 911 (992): prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Porsche 911 Carrera (2024) review - met een EV was dit nooit gebeurd
Hoe Porsche ons weet in te palmen met een simpel ruitmotiefje
Porsche 911 facelift (2024): geen stekker, wel hybride, nog geen prijzen bekend
Eerste beelden nieuwe Porsche 911 (998)
Tracktest - Porsche 911 GT3 RS: dit is de beste 911 aller tijden
Je gruwelt of smult van deze Porsche 911
Mazda wil concurrent Porsche 911 bouwen - met rotatiemotor!
Porsche 911 GT3 RS test: waarom dit de beste van allemaal is
Porsche 911 Dakar (2023): deze hoge instap auto wil je ook als je jong bent
Porsche 911 Carrera T (2023): waarom lichter beter is
Kia EV6 GT test: sneller dan een Porsche 911 (en 90.705 euro goedkoper)
Auto Review 9 in de webshop - Deze Kia is sneller dan een Porsche 911
Waarom deze Porsche 911 met 'aarsgewei' 3,6 miljoen euro opleverde
Autovisie.nl
Porsche 911 Dakar te duur? Check dan deze Nissan Z Warrior
Alles over Porsche 911
Bizarre crash: 81-jarige Oostenrijker stort met Porsche 911 in rivier
Porsche elektrificeert legendarische sportwagen: hybride 911
Nieuwe Porsche 911: nu als snelle hybride met meer vermogen
Koop nu snel een Porsche 911! Voor het straks te laat is...
Porsche 911 met klapkoplampen is een treurige verschijning
Nissan kijkt af bij Porsche! Dit is hun 911 Dakar: de Safari Rally Z
Nederlandse overheid verkoopt bijna nieuwe Porsche 911
De GT3 R Rennsport is de ultieme Porsche 911, maar je ‘m niet wil
Waarom de Porsche 911 moet oppassen voor deze Alpine A310
Zoveel Nederlanders hebben daadwerkelijk een Porsche 911
Video: Banjeren door het zand met de Porsche 911 Dakar!
525 pk en handbak: Porsche 911 S/T is puristisch feestnummer
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/porsche/911/
Autozine.nl
Autotest: Porsche 911
Autotest: Porsche 911 (2005 - 2012)
Onze database is bijgewerkt tot 13 oktober 2024.