HVG-47-G
Er rijden momenteel 19.416 Porsche 911's rond in Nederland. Deze zwarte 911 komt uit het jaar 2023 en is nu 2 jaren, 5 maanden en 12 dagen oud. De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 3 juli 2025, dus sinds 16 dagen. Deze personenauto rijdt op benzine en heeft 2 zitplaatsen.
Gefeliciteerd nieuwe eigenaar!
Van deze Porsche 911 GT3 coupe rijden er in dezelfde variant (CG12) nog 318 voertuigen rond. Deze zijn geproduceerd tussen september 2013 en juni 2025. De nieuwwaarde ligt tussen de € 197.600 en € 392.249, waarbij de gemiddelde aanschafwaarde op € 276.500 uitkomt. De nieuwwaarde van deze 911 GT3 bedraagt € 277.105 incl. BTW en BPM, daardoor is deze Porsche 911 GT3 € 605 duurder dan gemiddeld.
Dit racemonster van Porsche gaat hard! De maximumsnelheid ligt maar liefst op 318 km/uur. Daardoor behoort deze Porsche 911 GT3 tot de aller-aller snelste personenauto's van Nederland.
Het voertuig is geïmporteerd op 3 juli 2025. Het voertuig was toen 2 jaren, 4 maanden en 23 dagen oud.
Bekijk ook alle Porsche 911 voertuigen in Nederland, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Porsche 911 GT3 | 2023
Voertuigsoort | Personenauto |
Merk | Porsche |
Handelsbenaming | 911 GT3 |
Lengte | 4,57 m |
Breedte | 1,85 m |
Hoogte | 1,28 m |
Kleur | ZWART |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal deuren | 2 |
Aantal wielen | 4 |
Topsnelheid | 318 km/uur |
0 km (langzaam) (zeer zeer snel) 318 km | |
Nieuwprijs | € 277.105 |
Bruto BPM | € 67.484 |
Inrichting | coupe |
Motor
Vermogen | Verbrandingsmotor: 375 kW (510 pk) |
Continue vermogen | 375 kW |
Brandstof | Benzine |
Motorcode(s) | DRM |
Werking motor(en) | Elektrische ontsteking, viertakt |
Aantal cilinders | 6 stuks |
Cilinderinhoud | 3996cc (4,0 liter motor) |
Transmissie | Automatisch |
Aantal versnellingen | 7 |
Bouwjaar, apk, verzekering
Bouwjaar | 7 februari 2023 |
Leeftijd | 2 jaren, 5 maanden en 12 dagen |
0 jaar (jong) (oud) 20 jaar | |
Laatste tenaamstelling | 3 juli 2025 |
De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 16 dagen. Gefeliciteerd nieuwe eigenaar! | |
Geïmporteerd | Ja, geïmporteerd op 3 juli 2025. Het voertuig was toen 2 jaren, 4 maanden en 23 dagen oud. |
Voertuig verzekerd | Ja |
Taxi | Nee |
Openstaande terugroep actie | Nee |
Geldigheid APK | Dit voertuig is APK gekeurd tot 7 februari 2027. Het voertuig moet over 1 jaar, 6 maanden en 21 dagen gekeurd zijn. |
Gewichten
Massa ledig voertuig | 1.410 kg |
Massa rijklaar | 1.510 kg |
0 kg (licht) (zwaar) 2500 kg | |
Toegestane maximum massa inzittenden + bagage | 246 kg |
Toegestane maximum massa voertuig (= lege gewicht voertuig + laadvermogen) | 1.756 kg |
Technische max massa voertuig | 1.756 kg |
Maximum massa samenstelling | - kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (voor) | 750 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (voor) | 750 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (achter) | 1.040 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (achter) | 1.040 kg |
Gewichten voor aanhanger
Maximale kogeldruk | onbekend |
Maximum massa trekken ongeremd | - kg |
Maximum massa trekken geremd | - kg |
Let op: Dit voertuig mag geen aanhanger trekken of er zijn geen gewichten bekend voor dit voertuig.
Overig
Aantal assen 2 | |
Vierwielaandrijving (4x4) Nee | |
Wielbasis (afstand tussen de voor- en achter as) 2,46 m | |
Spoorbreedte (afstand tussen de wielen) 1,60 m (voor) / 1,55 m (achter) | |
Europese voertuigcategorie M1 | |
Type 992 | |
Variant CG12 | |
Uitvoering 3211000 | |
Typegoedkeuringsnummer e13*2007/46*0992*14 | |
Plaats chassisnummer Onbekend |
Tellerstand & tenaamstellen
Laatste registratie jaar tellerstand | 2025 |
Tellerstandoordeel | Geen oordeel |
Tenaamstellen mogelijk | Ja |
Milieu
Verbruik verbrandingsmotor gecombineerd (NEDC) 12.4 l/100km (1 liter op 8,1km) | 0 l/km (zuinig) (zeer onzuinig) 12.4 l/km |
Verbruik verbrandingsmotor gecombineerd (WLTP) 12.9 l/100km (1 liter op 7,8km) | 0 l/km (zuinig) (zeer onzuinig) 12.9 l/km |
CO2 Emissie gecombineerd (WLTP) 293 gr/km | 0 gr/km (schoon) (vervuilend) 300 gr/km |
CO2 Emissie gecombineerd (NEDC) 283 gr/km | 0 gr/km (schoon) (vervuilend) 300 gr/km |
Geluidsniveau stationair 98 dB(A) | 62 dB(A) (relatief stil) (zeer luidruchtig) 98 dB(A) |
Emissieklasse EURO 6 / EURO 6 AP | EURO 6 (nieuwer) (ouder) EURO 0 |
Label Onbekend | |
Milieuklasse EG Goedkeuring (Lichte voertuigen) 715/2007*2018/1832AP |
Zie de WLTP-test-pagina voor meer informatie over WLTP en NEDC.
Vergeet ook niet alle Porsche 911 voertuigen in Nederland te bekijken.
Kentekenburen van HVG-47-G - Voertuigen met sterk overeenkomende kentekens
Oh zo nutteloos, maar wel leuk om te weten. Bekijk hieronder kentekens die bijna gelijk zijn aan
HVG-47-G
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Merk | Model | Inrichting | Kleur | Nieuwwaarde | Op kenteken gezet in NL | Leeftijd voertuig |
---|---|---|---|---|---|---|---|
HVG-44-G | Volkswagen | Golf | Stationwagen | € 52.931 | 09-07-2025 | 4,5 jaar | |
HVG-45-G | Volkswagen | Passat | Stationwagen | € 57.503 | 27-06-2025 | 4,4 jaar | |
HVG-47-B | Hyundai | Tucson | MPV | € 53.045 | 09-07-2025 | Nieuw | |
HVG-47-F | Ford | Focus | Stationwagen | € 38.613 | 28-06-2025 | 1,9 jaar | |
HVG-47-G | Porsche | 911 | Coupe | € 277.105 | 03-07-2025 | 2,4 jaar | |
HVG-47-J | Jeep | Compass | MPV | € 50.794 | 15-07-2025 | 3,7 jaar | |
HVG-47-K | Audi | Q3 | Hatchback | € 55.441 | 07-07-2025 | 3,9 jaar | |
HVG-47-L | Suzuki | Ignis | Hatchback | € 22.129 | 12-07-2025 | 4,6 jaar | |
HVG-47-N | Toyota | Corolla | Stationwagen | € 41.447 | 09-07-2025 | Nieuw | |
HVG-47-P | Seat | Ateca | Stationwagen | € 42.234 | 10-07-2025 | Nieuw | |
HVG-47-S | Suzuki | Swift | Hatchback | € 21.280 | 02-07-2025 | 12,7 jaar | |
HVG-47-T | Ford | Kuga | MPV | € 44.539 | 03-07-2025 | Nieuw | |
HVG-47-V | BMW | iX1 | Stationwagen | € 58.149 | 04-07-2025 | Nieuw | |
HVG-48-G | Volkswagen | Polo | Hatchback | € 20.535 | 06-07-2025 | 10,4 jaar |
Personenauto's met ongeveer dezelfde afmeting, prijsklasse en/of gewicht
Hieronder staan personenauto modellen met ongeveer dezelfde prijsklasse van rond de € 276.500 en/of een afmeting van 457 x 185 cm en/of een gewicht van ± 1.410 kg.
Swipe voor complete tabel
Merk + Model | Gemiddelde nieuwwaarde | Lengte | Breedte | Gewicht |
---|---|---|---|---|
Ferrari 458 | € 292.900 | 454 cm | 194 cm | 1.480 kg |
Ferrari 430 | € 265.800 | 451 cm | 192 cm | 1.530 kg |
Ferrari 488 | € 302.300 | 457 cm | 195 cm | 1.490 kg |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Porsche 911Google op afbeeldingen van de Porsche 911
Google op reviews van de Porsche 911
Porsche 911 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Porsche 911 Carrera (992.2) (2024) review: goedkoopste de beste?
Uitgelicht: 911 GT3
Autotest: Porsche 911 GT3 RS
Autotest: Porsche 911 Turbo Cabriolet
Uitgelicht: Alle 911’s (die er toe doen)
Autotest: Porsche 911 3.8 S PDK
Autotest: Porsche 911 GT3 (2009)
Autotest: Porsche 911 Turbo (handgeschakeld)
Autotest: Porsche 911 300R
Autotest: Porsche 911 Sport Classic
Uitgelicht: 911 vs R8 vs GT-R
Uitgelicht: Porsche 911 GT3 RS facelift
Uitgelicht: Porsche 911 GT3 R Hybrid
Autotest: Porsche 911 Turbo S
Autoblog.nl
Porsche 911
Porsche 911 GT3
Autoreview.nl
Porsche 911 (992): prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
TEST Porsche 911 GT3 Touring: ideaal voor naar de bakker óf de Nürburgring
Je raadt nooit in welk Europees land de Porsche 911 de bestverkochte auto is
Porsche 911 Carrera S (2025): nota bene de handigste optie is gratis
TEST Porsche 911 - waarom we stiekem hopen dat-ie nooit elektrisch wordt
Porsche 911 Carrera (2024) review - met een EV was dit nooit gebeurd
Hoe Porsche ons weet in te palmen met een simpel ruitmotiefje
Porsche 911 facelift (2024): geen stekker, wel hybride, nog geen prijzen bekend
Eerste beelden nieuwe Porsche 911 (998)
Tracktest - Porsche 911 GT3 RS: dit is de beste 911 aller tijden
Je gruwelt of smult van deze Porsche 911
Mazda wil concurrent Porsche 911 bouwen - met rotatiemotor!
Porsche 911 GT3 RS test: waarom dit de beste van allemaal is
Porsche 911 Dakar (2023): deze hoge instap auto wil je ook als je jong bent
Autovisie.nl
Alles over Porsche 911
Waarom we denken dat de Porsche 911 'Flachbau' terugkomt
Ritje in gewonnen Porsche 911 GT3 RS eindigt in tranen
Koop deze vrachtwagen! Dan krijg je er zes Porsche 911's bij
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
Gefacelifte Porsche 911 Carrera S gaat in 3,3 tellen naar 100 km/h
Porsche 911 S/T-koper heeft een kinderachtig gevoel voor humor
Kan het nóg extremer? Porsche levert 911 GT3 RS nu ook zo
Het dak gaat eraf! Porsche 911 Carrera T is liefhebbersmodel
Er is weinig veranderd aan de Porsche 911 GT3. En dat is prima
Porsche 911 Dakar te duur? Check dan deze Nissan Z Warrior
Bizarre crash: 81-jarige Oostenrijker stort met Porsche 911 in rivier
Porsche elektrificeert legendarische sportwagen: hybride 911
Nieuwe Porsche 911: nu als snelle hybride met meer vermogen
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/porsche/911/
Autozine.nl
Autotest: Porsche 911
Autotest: Porsche 911 (2005 - 2012)
Onze database is bijgewerkt tot 16 juli 2025.