GPZ-93-G
Er rijden momenteel 19.197 Porsche 911's rond in Nederland. Deze zwarte 911 komt uit het jaar 2024 en is nu 1 maand en 6 dagen oud. De huidige eigenaar heeft dit voertuig ook sindsdien. Deze personenauto rijdt op benzine en heeft 2 zitplaatsen.
Gefeliciteerd nieuwe eigenaar!
Van deze Porsche 911 GT3 RS coupe rijden er in dezelfde variant (CH12) nog 196 voertuigen rond. Deze zijn geproduceerd tussen mei 2015 en november 2024. De nieuwwaarde ligt tussen de € 137.611 en € 541.788, waarbij de gemiddelde aanschafwaarde op € 329.404 uitkomt. De nieuwwaarde van deze 911 GT3 RS bedraagt € 427.587 incl. BTW en BPM, daardoor is deze Porsche 911 GT3 RS € 98.183 duurder dan gemiddeld.
Dit racemonster van Porsche gaat hard! De maximumsnelheid ligt maar liefst op 296 km/uur. Daardoor behoort deze Porsche 911 GT3 RS tot de aller-aller snelste personenauto's van Nederland.
Bekijk ook alle Porsche 911 voertuigen in Nederland, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Porsche 911 GT3 RS | 2024
Voertuigsoort | Personenauto |
Merk | Porsche |
Handelsbenaming | 911 GT3 RS |
Lengte | 4,57 m |
Breedte | 1,90 m |
Hoogte | 1,32 m |
Kleur | ZWART |
Aantal zitplaatsen | 2 |
Aantal deuren | 2 |
Aantal wielen | 4 |
Topsnelheid | 296 km/uur |
0 km (langzaam) (zeer snel) 300 km | |
Nieuwprijs | € 427.587 |
Bruto BPM | € 89.417 |
Inrichting | coupe |
Motor
Vermogen | Verbrandingsmotor: 386 kW (525 pk) |
Continue vermogen | 386 kW |
Brandstof | Benzine |
Motorcode(s) | DVY |
Werking motor(en) | Elektrische ontsteking, viertakt |
Aantal cilinders | 6 stuks |
Cilinderinhoud | 3996cc (4,0 liter motor) |
Transmissie | Automatisch |
Aantal versnellingen | 7 |
Bouwjaar, apk, verzekering
Bouwjaar | 2 november 2024 |
Leeftijd | 1 maand en 6 dagen |
0 jaar (jong) (oud) 20 jaar | |
Laatste tenaamstelling | 2 november 2024 |
De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 1 maand en 6 dagen. Gefeliciteerd nieuwe eigenaar! | |
Geïmporteerd | Nee |
Voertuig verzekerd | Ja |
Taxi | Nee |
Openstaande terugroep actie | Nee |
Geldigheid APK | Dit voertuig is APK gekeurd tot 2 november 2028. Het voertuig moet over 3 jaren, 10 maanden en 26 dagen gekeurd zijn. |
Gewichten
Massa ledig voertuig | 1.425 kg |
Massa rijklaar | 1.525 kg |
0 kg (licht) (zwaar) 2500 kg | |
Toegestane maximum massa inzittenden + bagage | 270 kg |
Toegestane maximum massa voertuig (= lege gewicht voertuig + laadvermogen) | 1.795 kg |
Technische max massa voertuig | 1.795 kg |
Maximum massa samenstelling | - kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (voor) | 740 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (voor) | 740 kg |
Wettelijk toegestane maximum aslast (achter) | 1.065 kg |
Technisch toegestane maximum aslast (achter) | 1.065 kg |
Gewichten voor aanhanger
Maximale kogeldruk | onbekend |
Maximum massa trekken ongeremd | - kg |
Maximum massa trekken geremd | - kg |
Let op: Dit voertuig mag geen aanhanger trekken of er zijn geen gewichten bekend voor dit voertuig.
Overig
Aantal assen 2 | |
Vierwielaandrijving (4x4) Nee | |
Wielbasis (afstand tussen de voor- en achter as) 2,46 m | |
Spoorbreedte (afstand tussen de wielen) 1,63 m (voor) / 1,58 m (achter) | |
Europese voertuigcategorie M1 | |
Type 992M | |
Variant CH12 | |
Uitvoering 7210000 | |
Typegoedkeuringsnummer e13*KS18/858*00015*03 | |
Plaats chassisnummer Onbekend |
Tellerstand & tenaamstellen
Laatste registratie jaar tellerstand | 2024 |
Tellerstandoordeel | Logisch |
Tenaamstellen mogelijk | Ja |
Milieu
Verbruik verbrandingsmotor gecombineerd (WLTP) 13.2 l/100km (1 liter op 7,6km) | 0 l/km (zuinig) (zeer onzuinig) 13.2 l/km |
CO2 Emissie gecombineerd (WLTP) 299 gr/km | 0 gr/km (schoon) (vervuilend) 300 gr/km |
Geluidsniveau rijdend 72 dB(A) | 62 dB(A) (relatief stil) (luidruchtig) 82 dB(A) |
Geluidsniveau stationair 97 dB(A) | 62 dB(A) (relatief stil) (zeer luidruchtig) 97 dB(A) |
Emissieklasse EURO 6 / EURO 6 EA | EURO 6 (nieuwer) (ouder) EURO 0 |
Label G | A (schoon) (vervuilend) G |
Milieuklasse EG Goedkeuring (Lichte voertuigen) 715/2007*2023/443EA |
Zie de WLTP-test-pagina voor meer informatie over WLTP en NEDC.
Vergeet ook niet alle Porsche 911 voertuigen in Nederland te bekijken.
Kentekenburen van GPZ-93-G - Voertuigen met sterk overeenkomende kentekens
Oh zo nutteloos, maar wel leuk om te weten. Bekijk hieronder kentekens die bijna gelijk zijn aan
GPZ-93-G
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Merk | Model | Inrichting | Kleur | Nieuwwaarde | Op kenteken gezet in NL | Leeftijd voertuig |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GPZ-90-G | Audi | Q6 | Stationwagen | € 81.405 | 01-11-2024 | Nieuw | |
GPZ-91-G | Audi | Q2 | Stationwagen | € 47.596 | 30-10-2024 | Nieuw | |
GPZ-92-G | Audi | Q6 | Stationwagen | € 86.690 | 26-10-2024 | Nieuw | |
GPZ-93-B | Kia | Niro | Stationwagen | € 48.045 | 31-10-2024 | Nieuw | |
GPZ-93-D | BMW | 5-Serie | Sedan | € 77.201 | 28-10-2024 | Nieuw | |
GPZ-93-F | Audi | A3 | Hatchback | € 37.512 | 24-10-2024 | Nieuw | |
GPZ-93-G | Porsche | 911 | Coupe | € 427.587 | 02-11-2024 | Nieuw | |
GPZ-93-H | Citroën | C3 | Hatchback | € 24.020 | 23-10-2024 | Nieuw | |
GPZ-93-K | Dacia | Sandero | Hatchback | € 26.670 | 25-10-2024 | Nieuw | |
GPZ-93-N | Tesla | Model Y | MPV | € 46.340 | 30-10-2024 | Nieuw | |
GPZ-93-S | MG | MG4 | Hatchback | € 37.790 | 29-10-2024 | Nieuw | |
GPZ-93-Z | Toyota | Yaris Cross | Hatchback | € 32.177 | 05-12-2024 | 1,6 jaar | |
GPZ-94-G | CUPRA | Born | Stationwagen | € 37.280 | 31-10-2024 | Nieuw | |
GPZ-95-G | CUPRA | Formentor | Stationwagen | € 61.083 | 14-11-2024 | Nieuw | |
GPZ-96-G | Volkswagen | T-Cross | Stationwagen | € 36.805 | 29-10-2024 | Nieuw | |
GPZ-97-G | Audi | Q4 e-tron | Hatchback | € 63.665 | 25-10-2024 | Nieuw | |
GPZ-98-G | Mercedes-Benz | CLA | Stationwagen | € 52.513 | 21-10-2024 | 2,5 jaar | |
GPZ-99-G | Polestar | 2 | Sedan | € 90.750 | 21-10-2024 | 1,4 jaar |
Personenauto's met ongeveer dezelfde afmeting, prijsklasse en/of gewicht
Hieronder staan personenauto modellen met ongeveer dezelfde prijsklasse van rond de € 329.404 en/of een afmeting van 457 x 190 cm en/of een gewicht van ± 1.425 kg.
Swipe voor complete tabel
Merk + Model | Gemiddelde nieuwwaarde | Lengte | Breedte | Gewicht |
---|---|---|---|---|
Ferrari 458 | € 308.200 | 454 cm | 194 cm | 1.540 kg |
Ferrari 488 | € 321.900 | 457 cm | 196 cm | 1.540 kg |
Lamborghini Huracan | € 333.200 | 450 cm | 193 cm | 1.490 kg |
Ferrari Roma | € 300.600 | 466 cm | 197 cm | 1.560 kg |
Ferrari F8 Tributo | € 356.100 | 461 cm | 198 cm | 1.510 kg |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Porsche 911Google op afbeeldingen van de Porsche 911
Google op reviews van de Porsche 911
Porsche 911 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Porsche 911 Carrera (992.2) (2024) review: goedkoopste de beste?
Uitgelicht: 911 GT3
Autotest: Porsche 911 GT3 RS
Autotest: Porsche 911 Turbo Cabriolet
Uitgelicht: Alle 911’s (die er toe doen)
Autotest: Porsche 911 3.8 S PDK
Autotest: Porsche 911 GT3 (2009)
Autotest: Porsche 911 Turbo (handgeschakeld)
Autotest: Porsche 911 300R
Autotest: Porsche 911 Sport Classic
Uitgelicht: 911 vs R8 vs GT-R
Uitgelicht: Porsche 911 GT3 RS facelift
Uitgelicht: Porsche 911 GT3 R Hybrid
Autotest: Porsche 911 Turbo S
Autoblog.nl
Porsche 911
Porsche 911 GT3
Autoreview.nl
Porsche 911 (992): prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
TEST Porsche 911 - waarom we stiekem hopen dat-ie nooit elektrisch wordt
Porsche 911 Carrera (2024) review - met een EV was dit nooit gebeurd
Hoe Porsche ons weet in te palmen met een simpel ruitmotiefje
Porsche 911 facelift (2024): geen stekker, wel hybride, nog geen prijzen bekend
Eerste beelden nieuwe Porsche 911 (998)
Tracktest - Porsche 911 GT3 RS: dit is de beste 911 aller tijden
Je gruwelt of smult van deze Porsche 911
Mazda wil concurrent Porsche 911 bouwen - met rotatiemotor!
Met deze Hyundai rijd je in 3,4 seconden het ego van Porsche 911-rijders aan stukken
Porsche 911 GT3 RS test: waarom dit de beste van allemaal is
Porsche 911 Dakar (2023): deze hoge instap auto wil je ook als je jong bent
Porsche 911 Carrera T (2023): waarom lichter beter is
Kia EV6 GT test: sneller dan een Porsche 911 (en 90.705 euro goedkoper)
Autovisie.nl
Kan het nóg extremer? Porsche levert 911 GT3 RS nu ook zo
Alles over Porsche 911
Het dak gaat eraf! Porsche 911 Carrera T is liefhebbersmodel
Er is weinig veranderd aan de Porsche 911 GT3. En dat is prima
Porsche 911 Dakar te duur? Check dan deze Nissan Z Warrior
Bizarre crash: 81-jarige Oostenrijker stort met Porsche 911 in rivier
Porsche elektrificeert legendarische sportwagen: hybride 911
Nieuwe Porsche 911: nu als snelle hybride met meer vermogen
Koop nu snel een Porsche 911! Voor het straks te laat is...
Porsche 911 met klapkoplampen is een treurige verschijning
Nissan kijkt af bij Porsche! Dit is hun 911 Dakar: de Safari Rally Z
Nederlandse overheid verkoopt bijna nieuwe Porsche 911
De GT3 R Rennsport is de ultieme Porsche 911, maar je ‘m niet wil
Waarom de Porsche 911 moet oppassen voor deze Alpine A310
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/porsche/911/
Autozine.nl
Autotest: Porsche 911
Autotest: Porsche 911 (2005 - 2012)
Onze database is bijgewerkt tot 7 december 2024.