JHG-28-N
Er rijden momenteel 29.708 Dacia Sandero's rond in Nederland. Deze grijze Sandero komt uit het jaar 2025 en is nu 1 maand en 2 dagen oud. De huidige eigenaar heeft dit voertuig ook sindsdien. Deze personenauto rijdt op benzine en heeft 5 zitplaatsen.
Gefeliciteerd nieuwe eigenaar!
Van deze Dacia Sandero hatchback rijden er in dezelfde variant (BEV) nog 7.219 voertuigen rond. Deze zijn geproduceerd tussen december 2020 en november 2025. De nieuwwaarde ligt tussen de € 13.314 en € 37.784, waarbij de gemiddelde aanschafwaarde op € 21.784 uitkomt. De nieuwwaarde van deze Sandero bedraagt € 23.500 incl. BTW en BPM, daardoor is deze Dacia Sandero € 1.716 duurder dan gemiddeld.
Je trekt met deze Dacia geen straatstenen uit de grond, maar de maximumsnelheid ligt nog altijd op een keurige 180 km/uur. Deze Dacia Sandero is een typische middenklasser wat snelheid betreft. Hij hoort bij de 41.4% traagste personenauto's in Nederland.
Bekijk ook alle Dacia Sandero voertuigen in Nederland, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Dacia Sandero | 2025
| Voertuigsoort | Personenauto |
| Merk | Dacia |
| Handelsbenaming | Sandero |
| Lengte | 4,10 m |
| Breedte | 1,78 m |
| Hoogte | 1,53 m |
| Kleur | GRIJS |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aantal deuren | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Topsnelheid | 180 km/uur |
0 km (langzaam) (zeer snel) 300 km | |
| Nieuwprijs | € 23.500 |
| Bruto BPM | € 6.542 |
| Inrichting | hatchback |
Motor
| Vermogen | Verbrandingsmotor: 81 kW (110 pk) |
| Continue vermogen | 81 kW |
| Brandstof | Benzine |
| Motorcode(s) | H5D C4 |
| Werking motor(en) | Elektrische ontsteking, viertakt |
| Aantal cilinders | 3 stuks |
| Cilinderinhoud | 999cc (1,0 liter motor) |
| Aantal versnellingen | 6 |
Bouwjaar, apk, verzekering
| Bouwjaar | 10 oktober 2025 |
| Leeftijd | 1 maand en 2 dagen |
0 jaar (jong) (oud) 20 jaar | |
| Laatste tenaamstelling | 10 oktober 2025 |
De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 1 maand en 2 dagen. Gefeliciteerd nieuwe eigenaar! | |
| Geïmporteerd | Nee |
| Voertuig verzekerd | Ja |
| Taxi | Nee |
| Openstaande terugroep actie | Nee |
| Geldigheid APK | Dit voertuig is APK gekeurd tot 10 oktober 2029. Het voertuig moet over 3 jaren, 10 maanden en 27 dagen gekeurd zijn. |
Gewichten
| Massa ledig voertuig | 1.078 kg |
| Massa rijklaar | 1.178 kg |
0 kg (licht) (zwaar) 2500 kg | |
| Toegestane maximum massa inzittenden + bagage | 412 kg |
| Toegestane maximum massa voertuig (= lege gewicht voertuig + laadvermogen) | 1.590 kg |
| Technische max massa voertuig | 1.590 kg |
| Maximum massa samenstelling | 2.690 kg |
| Wettelijk toegestane maximum aslast (voor) | 870 kg |
| Technisch toegestane maximum aslast (voor) | 870 kg |
| Wettelijk toegestane maximum aslast (achter) | 790 kg |
| Technisch toegestane maximum aslast (achter) | 790 kg |
Gewichten voor aanhanger
| Maximale kogeldruk | onbekend |
| Maximum massa trekken ongeremd | 585 kg |
| Maximum massa trekken geremd | 1.100 kg |
Wanneer je alleen het B-rijbewijs hebt, mag je met dit voertuig een geremde aanhanger, caravan of vouwwagen incl. belading tot 1.100 kg trekken en ongeremd tot 585 kg.
Met een BE-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 3.500 kg inclusief belading, maar met dit voertuig mag je een geremde aanhanger tot 1.100 kg trekken.
Voor dit voertuig incl. een (geremde) aanhanger van 1.100 kg is het B-rijbewijs voldoende.
Met het B-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 750 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading). Of een aanhanger trekken van meer dan 750 kg als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading) uitkomen.
Overig
| Aantal assen 2 | |
| Vierwielaandrijving (4x4) Nee | |
| Wielbasis (afstand tussen de voor- en achter as) 2,60 m | |
| Spoorbreedte (afstand tussen de wielen) 1,52 m (voor) / 1,52 m (achter) | |
| Europese voertuigcategorie M1 | |
| Type DJF | |
| Variant BEV | |
| Uitvoering MD6WA4GM520B | |
| Typegoedkeuringsnummer e19*2007/46*0026*27 | |
| Plaats chassisnummer Onbekend |
Tellerstand & tenaamstellen
| Laatste registratie jaar tellerstand | 2025 |
| Tellerstandoordeel | Logisch |
| Tenaamstellen mogelijk | Ja |
Milieu
| Verbruik verbrandingsmotor gecombineerd (WLTP) 5.5 l/100km (1 liter op 18,2km) | 0 l/km (zuinig) (onzuinig) 10 l/km |
| CO2 Emissie gecombineerd (WLTP) 124 gr/km | 0 gr/km (schoon) (vervuilend) 300 gr/km |
| Geluidsniveau rijdend 69 dB(A) | 62 dB(A) (relatief stil) (luidruchtig) 82 dB(A) |
| Geluidsniveau stationair 86 dB(A) | 62 dB(A) (relatief stil) (zeer luidruchtig) 86 dB(A) |
| Emissieklasse EURO 6 / EURO 6 EA | EURO 6 (nieuwer) (ouder) EURO 0 |
| Label C | A (schoon) (vervuilend) G |
| Milieuklasse EG Goedkeuring (Lichte voertuigen) 715/2007*2023/443EA | |
Zie de WLTP-test-pagina voor meer informatie over WLTP en NEDC.
Vergeet ook niet alle Dacia Sandero voertuigen in Nederland te bekijken.
Kentekenburen van JHG-28-N - Voertuigen met sterk overeenkomende kentekens
Oh zo nutteloos, maar wel leuk om te weten. Bekijk hieronder kentekens die bijna gelijk zijn aan
JHG-28-N
Swipe voor complete tabel
| Kenteken | Merk | Model | Inrichting | Kleur | Nieuwwaarde | Op kenteken gezet in NL | Leeftijd voertuig |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| JHG-20-N | Dacia | Duster | Hatchback | € 33.850 | 08-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-21-N | Renault | Megane E-Tech | Hatchback | € 38.145 | 10-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-22-N | Renault | T | Hatchback | € 29.595 | 08-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-23-N | Dacia | Duster | Hatchback | € 35.723 | 08-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-24-N | Renault | Symbioz | Hatchback | € 42.673 | 07-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-26-N | Dacia | Bigster | Hatchback | € 38.199 | 09-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-27-N | Renault | Symbioz | Hatchback | € 40.674 | 11-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-28-B | Peugeot | 5008 | MPV | € 47.539 | 08-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-28-D | Kia | Picanto | MPV | € 19.590 | 09-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-28-F | Kia | Ceed | Stationwagen | € 34.890 | 08-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-28-G | Skoda | Kodiaq | Stationwagen | € 53.160 | 17-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-28-H | Skoda | Kodiaq | Stationwagen | € 54.050 | 08-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-28-J | Citroën | 2CV | Hatchback | Onbekend | 01-10-2025 | 38,2 jaar | |
| JHG-28-K | BMW | 7-Serie | Sedan | Onbekend | 01-10-2025 | 22,7 jaar | |
| JHG-28-N | Dacia | Sandero | Hatchback | € 23.500 | 10-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-28-P | BYD | Seal U | MPV | € 38.609 | 20-10-2025 | 0,4 jaar | |
| JHG-28-R | Citroën | C3 Aircross | MPV | € 33.904 | 09-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-28-S | Peugeot | 2008 | MPV | € 42.936 | 10-10-2025 | Nieuw | |
| JHG-28-X | Citroën | C3 Aircross | MPV | € 32.596 | 07-11-2025 | 4,7 jaar | |
| JHG-28-Z | Kia | Sportage | MPV | € 48.931 | 16-10-2025 | 3,3 jaar | |
| JHG-29-N | Dacia | Bigster | Hatchback | € 38.445 | 04-10-2025 | Nieuw |
Personenauto's met ongeveer dezelfde afmeting, prijsklasse en/of gewicht
Hieronder staan personenauto modellen met ongeveer dezelfde prijsklasse van rond de € 21.784 en/of een afmeting van 410 x 178 cm en/of een gewicht van ± 1.078 kg.
Swipe voor complete tabel
| Merk + Model | Gemiddelde nieuwwaarde | Lengte | Breedte | Gewicht |
|---|---|---|---|---|
| Ford Fiesta | € 22.600 | 407 cm | 176 cm | 1.140 kg |
| Renault Captur | € 23.500 | 412 cm | 178 cm | 1.160 kg |
| Seat Ibiza | € 22.000 | 406 cm | 178 cm | 1.050 kg |
| Renault Clio | € 22.000 | 420 cm | 173 cm | 1.110 kg |
| Mazda 2 | € 20.600 | 407 cm | 170 cm | 980 kg |
| Kia Venga | € 21.400 | 408 cm | 177 cm | 1.170 kg |
| Hyundai ix20 | € 22.300 | 411 cm | 177 cm | 1.170 kg |
| Nissan Micra | € 21.700 | 400 cm | 174 cm | 1.010 kg |
| Citroën C4 Cactus | € 22.100 | 416 cm | 173 cm | 990 kg |
| Ford B-Max | € 23.500 | 408 cm | 175 cm | 1.190 kg |
| Kia Rio | € 21.000 | 407 cm | 173 cm | 1.080 kg |
| Alfa Romeo MiTo | € 22.100 | 406 cm | 172 cm | 1.110 kg |
| Peugeot 307 | € 23.600 | 420 cm | 176 cm | 1.180 kg |
| Toyota Corolla | € 21.300 | 419 cm | 171 cm | 1.150 kg |
| Nissan Note | € 19.900 | 410 cm | 169 cm | 1.080 kg |
| Mitsubishi Space Star | € 20.400 | 404 cm | 170 cm | 1.160 kg |
| Honda Jazz | € 22.300 | 402 cm | 169 cm | 1.060 kg |
| Daihatsu Terios | € 22.900 | 407 cm | 170 cm | 1.150 kg |
| Opel Astra | € 22.900 | 411 cm | 171 cm | 1.090 kg |
| Citroën C3 | € 20.800 | 400 cm | 175 cm | 1.000 kg |
| Citroën C3 Picasso | € 23.100 | 410 cm | 177 cm | 1.190 kg |
| Hyundai i20 | € 20.600 | 405 cm | 174 cm | 1.040 kg |
| Honda Civic | € 20.800 | 414 cm | 170 cm | 1.110 kg |
| Seat Leon | € 22.300 | 418 cm | 174 cm | 1.180 kg |
| Nissan Juke | € 23.500 | 414 cm | 177 cm | 1.140 kg |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Dacia SanderoGoogle op afbeeldingen van de Dacia Sandero
Google op reviews van de Dacia Sandero
Dacia Sandero Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Autotest: Dacia Sandero 1.6 MPI Ambiance
Dacia Sandero TCe 90 Lauréate
De coolste auto’s: Dacia Sandero
Dacia Sandero Stepway TCe 110 Extreme (2023) - review en specs
Dacia Sandero Stepway TCe 90 Comfort (2021) test en specs
Dacia Sandero Stepway TCe 90 Lauréate - Autotest en specificaties
Autoblog.nl
Dacia Sandero
Autoreview.nl
Dacia Sandero: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Bestverkochte auto in Europa krijgt actieradius van 1590 kilometer
Tweedehands Dacia Sandero (2021-): problemen, betrouwbaarheid en prijzen
Facelift Dacia Sandero (2026): populairste auto van Europa gaat op elektrische toer
Waarom Europa in 2027 nog verliefder wordt op de Dacia Sandero
Dacia-directeur waarschuwt nu al voor 3 minpunten van elektrische Sandero
4 simpele voordelen van de Dacia Sandero die elke auto moet hebben
Waarom de Dacia Sandero maar 2 van de 5 sterren krijgt in de crashtest van Euro NCAP
Prijsvergelijking: kun je een goedkopere auto kopen dan de Dacia Sandero?
Eerste review Dacia Sandero Stepway (2021): wie wil er nog een Renault Clio?
Veel luxe vind je niet in de nieuwe Dacia Sandero ... en dat is prima
Niet-autoliefhebbers opgelet! De Dacia Logan en Sandero zijn nieuw
Eerste review Dacia Sandero Stepway Tce 100 Bi-Fuel
Autovisie.nl
Spotgoedkope Dacia heeft actieradius van bijna 1.600 kilometer
Dacia Sandero nieuws, testen en reviews door de redactie van Autovisie.nl
De vernieuwde Dacia Jogger en Sandero ruiken jouw alcoholadem
Dacia-baas soms nu al nadelen toekomstige Sandero op
Vijf redenen waarom je (niet) een Dacia Sandero moet kopen
Zonnige primeur voor Dacia Sandero komt niet naar Nederland
Duik in de prijslijst: Dacia Sandero, hoe duur kun je hem maken?
Nieuwe Dacia Sandero: een flinke stap voorwaarts
Nieuwe Dacia Sandero heeft iets meer zelfvertrouwen
Dacia Sandero 2020 rijdt in Amsterdam!
Geen elektrificatie voor volgende Dacia Sandero
Familiegezicht voor Dacia Sandero en Logan
Dacia Logan en Sandero kunnen weer even mee
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/dacia/sandero/
Autozine.nl
Autotest: Dacia Sandero
Autotest: Dacia Sandero (2008 - 2012)
Autotest: Dacia Sandero (2012 - 2020)
Autotest: Dacia Sandero
Autotest: Dacia Sandero
Dacia.nl
78 Sandero Reviews | Recencies | Wat vinden onze klanten?
Onze database is bijgewerkt tot 11 november 2025.