Renault Symbioz
In Nederland rijden er van de Renault Symbioz momenteel 601 rond. Renault heeft 816.519 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Symbioz heeft hierdoor een marktaandeel van 0.07% binnen alle modellen van Renault. De carrosserie is ingedeeld in de categorie hatchback.
Bekijk de aandrijvingen van de Symbioz in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine (Plug-in Hybride) | 601 | 100% |
Renault Symbioz: de toekomst van de auto-industrie
In de wereld van de auto-industrie zijn er constant nieuwe ontwikkelingen en innovaties die ervoor zorgen dat auto's steeds geavanceerder en efficiënter worden. Een van de meest opvallende en veelbelovende ontwerpen die de aandacht heeft getrokken van autoliefhebbers en experts is de Renault Symbioz. Dit futuristische automodel belichaamt de visie van Renault op de toekomst van mobiliteit en laat zien hoe auto's kunnen evolueren om te voldoen aan de behoeften van de moderne samenleving.
De Renault Symbioz is een conceptauto die voor het eerst werd gepresenteerd op de Frankfurt Motor Show in 2017. Het is ontworpen als een volledig elektrische en autonome auto die is uitgerust met geavanceerde technologieën en innovatieve functies. Het doel van de Symbioz is om een voorproefje te geven van hoe auto's er in de toekomst uit zullen zien en hoe ze kunnen worden geïntegreerd in ons dagelijks leven.
Een van de meest opvallende kenmerken van de Renault Symbioz is zijn futuristische en aerodynamische ontwerp. Het exterieur van de auto is strak en gestroomlijnd, met vloeiende lijnen en een minimalistische uitstraling. De voorkant van de Symbioz is voorzien van smalle LED-koplampen en een opvallende grille, terwijl de achterkant van de auto een sportieve uitstraling heeft met een geïntegreerde spoiler en diffuser. Het geheel wordt afgemaakt met een opvallende lakkleur die de futuristische uitstraling van de auto versterkt.
Maar het echte hoogtepunt van de Renault Symbioz is zijn interieur. Het interieur van de auto is ontworpen als een verlengstuk van de woonkamer, met comfortabele stoelen, een ruime cabine en hoogwaardige materialen. De auto is voorzien van een groot touchscreen display dat dienst doet als het centrale bedieningspaneel van de auto, waarmee de bestuurder toegang heeft tot alle functies en instellingen van de auto. Daarnaast is de Symbioz uitgerust met geavanceerde connectiviteitsfuncties, zoals spraakbesturing en smartphone-integratie, waardoor de bestuurder altijd verbonden is met de buitenwereld.
Een ander opvallend kenmerk van de Renault Symbioz is zijn autonome rijtechnologie. De auto is uitgerust met geavanceerde sensoren en camera's die ervoor zorgen dat de auto zelfstandig kan rijden zonder tussenkomst van de bestuurder. Dit zorgt niet alleen voor een veiligere rijervaring, maar ook voor meer gemak en comfort tijdens het rijden. De Symbioz kan zelfstandig inparkeren, van rijbaan wisselen en zelfs navigeren door druk stadsverkeer, waardoor de bestuurder zich kan concentreren op andere taken of gewoon ontspannen tijdens het rijden.
Maar de Renault Symbioz is meer dan alleen een futuristisch ontwerp en geavanceerde technologieën. Het is ook een statement van Renault over de toekomst van mobiliteit en duurzaamheid. De Symbioz is volledig elektrisch aangedreven en stoot geen schadelijke emissies uit, waardoor het een milieuvriendelijk alternatief is voor traditionele benzine- en dieselauto's. Daarnaast is de Symbioz ontworpen met het oog op duurzaamheid en recycling, met materialen die gemakkelijk kunnen worden gerecycled aan het einde van de levensduur van de auto.
De Renault Symbioz is niet zomaar een conceptauto, maar een voorbode van wat er komen gaat in de auto-industrie. Het laat zien hoe auto's kunnen evolueren om te voldoen aan de behoeften van de moderne samenleving en hoe technologieën zoals autonoom rijden en elektrische aandrijving een revolutie teweeg kunnen brengen in de manier waarop we ons verplaatsen. Met de Symbioz zet Renault de toon voor de toekomst van mobiliteit en laat het zien dat de mogelijkheden eindeloos zijn.
Al met al is de Renault Symbioz een indrukwekkend staaltje van technologische innovatie en design. Het combineert geavanceerde technologieën met een futuristisch ontwerp en een duurzame aandrijving, waardoor het een van de meest veelbelovende conceptauto's is van de afgelopen jaren. Met de Symbioz laat Renault zien dat de toekomst van mobiliteit er rooskleurig uitziet en dat auto's kunnen evolueren tot meer dan alleen een vervoersmiddel. De Renault Symbioz is een blik in de toekomst van de auto-industrie en laat zien dat de mogelijkheden eindeloos zijn.
Vergeet ook niet de Renault merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Renault Symbioz's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Symbioz's
Wanneer een nieuwe Renault Symbioz voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Renault Symbioz personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Renault Symbioz.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Renault Symbioz komt daarmee uit op 40.098 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Renault Symbioz in Nederland zijn Grijs (261 stuks / 43%), Blauw (204 stuks / 34%), Zwart (80 stuks / 13%) en Rood (32 stuks / 5%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 261 | 43% |
Blauw | 204 | 34% |
Zwart | 80 | 13% |
Rood | 32 | 5% |
Wit | 24 | 4% |
1 van de 601 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (0.2%) uit het buitenland komt. De meeste import Renault Symbioz's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Renault Symbioz.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
SYMBIOZ | 601 | 100% |
601 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Renault Symbioz.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
DH2 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 69 kW (94 pk) Elektromotor(en): 36 kW (49 pk) Elektromotor(en): 51 kW (69 pk) | jul 2024 | jan 2025 | € 40.098 | 601 | 100% |
Totaal | 601 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 20
1 van 20
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
HBN-34-T | 15 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 43.768 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
HBG-69-B | 14 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 39.953 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZS-23-F | 14 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 41.920 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZS-22-F | 14 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 39.720 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZK-98-J | 14 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 40.054 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZK-97-J | 14 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 40.054 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZK-96-J | 14 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 40.054 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZR-40-Z | 13 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 36.752 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZK-61-H | 13 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 42.254 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
HBL-06-X | 11 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 41.595 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZK-16-G | 11 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 42.554 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GVP-80-P | 11 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 38.554 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
HBG-06-B | 10 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 36.420 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZZ-61-P | 10 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 37.720 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZZ-23-N | 10 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 37.720 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZK-59-F | 10 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 36.587 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
HBK-19-P | 9 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 36.095 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZR-80-Z | 9 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 41.687 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZK-82-J | 9 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 42.087 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
HBK-28-P | 8 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 38.395 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
HBK-27-P | 8 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 40.368 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
HBG-68-B | 8 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 41.920 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZS-16-B | 7 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 37.720 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZR-94-V | 7 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 37.553 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
GZK-60-H | 7 januari 2025 2025 | SYMBIOZ - RJB - DH2 € 41.686 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 69 kW (94 pk) Elektromotor(s): 51 kW (69 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Renault SymbiozGoogle op afbeeldingen van de Renault Symbioz
Google op reviews van de Renault Symbioz
Topgear.nl
Renault Symbioz Review (2024): Hoe rijdt de zoveelste crossover?
Renault Symbioz - Autotest en Specificaties Nederland
Autoreview.nl
Renault Symbioz: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
TEST Renault Symbioz (2024): hybride SUV voor mensen die dol zijn op hun gezin
Renault Symbioz (2024) volgt na bijna 60 jaar deze beroemde Renault op
Slechts één keer eerder was een autonaam van Renault zo vergezocht
Autovisie.nl
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Renault Symbioz
Alles over Renault Symbioz
Dit kost de Renault Symbioz in Nederland
Captur te klein? Deze Renault Symbioz heeft een maatje meer
Wonderlijk! Renault Symbioz is auto en huis tegelijk
Autozine.nl
Autotest: Renault Symbioz
Onze database is bijgewerkt tot 15 januari 2025.