GZJ-50-F
Er rijden momenteel 1.898 Kia EV9's rond in Nederland. Deze groene EV9 komt uit het jaar 2024 en is nu 10 maanden en 13 dagen oud. De huidige eigenaar heeft dit voertuig ook sindsdien. Deze personenauto rijdt op elektriciteit, 100% Elektrisch, ook wel Full Electric genoemd en heeft 7 zitplaatsen.
Van deze Kia EV9 MPV rijden er in dezelfde variant (F7E34) nog 803 voertuigen rond. Deze zijn geproduceerd tussen oktober 2023 en november 2025. De nieuwwaarde ligt tussen de € 66.894 en € 82.456, waarbij de gemiddelde aanschafwaarde op € 78.025 uitkomt. De nieuwwaarde van deze EV9 bedraagt € 77.890 incl. BTW en BPM, deze Kia EV9 is daardoor € 135 goedkoper dan gemiddeld.
Deze Kia is een redelijk snelle auto met een topsnelheid van 200 km/uur. Deze Kia EV9 is een typische middenklasser wat snelheid betreft. Hij behoort bij de 31.9% snellere personenauto's in Nederland.
Bekijk ook alle Kia EV9 voertuigen in Nederland, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Kia EV9 | 2024
| Voertuigsoort | Personenauto |
| Merk | Kia |
| Handelsbenaming | EV9 |
| Lengte | 5,02 m |
| Breedte | 1,98 m |
| Hoogte | 1,78 m |
| Kleur | GROEN |
| Aantal zitplaatsen | 7 |
| Aantal deuren | 5 |
| Aantal wielen | 4 |
| Topsnelheid | 200 km/uur |
0 km (langzaam) (zeer snel) 300 km | |
| Nieuwprijs | € 77.890 |
| Bruto BPM | BPM onbekend of geen BPM betaald |
| Inrichting | MPV |
Motor
| Vermogen | Elektromotor(en): 282.6 kW (384 pk) |
| Brandstof | Elektriciteit, 100% Elektrisch, ook wel Full Electric genoemd |
| Motorcode(s) | EM18, EM16 |
| Transmissie | Automatisch |
| Aantal versnellingen | 1 |
Bouwjaar, apk, verzekering
| Bouwjaar | 30 december 2024 |
| Leeftijd | 10 maanden en 13 dagen |
0 jaar (jong) (oud) 20 jaar | |
| Laatste tenaamstelling | 30 december 2024 |
De huidige eigenaar heeft dit voertuig sinds 10 maanden en 13 dagen. | |
| Geïmporteerd | Nee |
| Voertuig verzekerd | Ja |
| Taxi | Nee |
| Openstaande terugroep actie | Nee |
| Geldigheid APK | Dit voertuig is APK gekeurd tot 30 december 2028. Het voertuig moet over 3 jaren, 1 maand en 17 dagen gekeurd zijn. |
Gewichten
| Massa ledig voertuig | 2.564 kg |
| Massa rijklaar | 2.664 kg |
0 kg (licht) (zwaar) 3000 kg | |
| Toegestane maximum massa inzittenden + bagage | 576 kg |
| Toegestane maximum massa voertuig (= lege gewicht voertuig + laadvermogen) | 3.240 kg |
| Technische max massa voertuig | 3.240 kg |
| Maximum massa samenstelling | 5.740 kg |
| Wettelijk toegestane maximum aslast (voor) | 1.590 kg |
| Technisch toegestane maximum aslast (voor) | 1.590 kg |
| Wettelijk toegestane maximum aslast (achter) | 1.860 kg |
| Technisch toegestane maximum aslast (achter) | 1.860 kg |
Gewichten voor aanhanger
| Maximale kogeldruk | onbekend |
| Maximum massa trekken ongeremd | 750 kg |
| Maximum massa trekken geremd | 2.500 kg |
Wanneer je alleen het B-rijbewijs hebt, mag je met dit voertuig een geremde aanhanger, caravan of vouwwagen incl. belading tot 750 kg trekken en ook ongeremd tot 750 kg.
Met een BE-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 3.500 kg inclusief belading, maar met dit voertuig mag je een geremde aanhanger tot 2.500 kg trekken.
Met het B-rijbewijs mag je een aanhanger trekken van maximaal 750 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading). Of een aanhanger trekken van meer dan 750 kg als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kg (lege gewicht aanhanger incl. belading) uitkomen.
Overig
| Aantal assen 2 | |
| Vierwielaandrijving (4x4) Ja | |
| Wielbasis (afstand tussen de voor- en achter as) 3,10 m | |
| Spoorbreedte (afstand tussen de wielen) 1,69 m (voor) / 1,70 m (achter) | |
| Europese voertuigcategorie M1 | |
| Type MV1 | |
| Variant F7E34 | |
| Uitvoering E11B11 | |
| Typegoedkeuringsnummer e4*2018/858*00178*02 | |
| Plaats chassisnummer Onbekend |
Tellerstand & tenaamstellen
| Laatste registratie jaar tellerstand | 2025 |
| Tellerstandoordeel | Logisch |
| Tenaamstellen mogelijk | Ja |
Milieu
| Actieradius snelweg elektrisch | |
| Actieradius (theoretische) WLTP-test 505 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
| Actieradius realistisch zomer (100 km/u) * 380 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
| Actieradius realistisch winter (100 km/u) * 330 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
| Actieradius realistisch zomer (130 km/u) * 285 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
| Actieradius realistisch winter (130 km/u) * 230 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
| Actieradius realistisch zomer met caravan (90 km/u) * 215 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
| Actieradius realistisch winter met caravan (90 km/u) * 165 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
| Actieradius stad elektrisch | |
| Actieradius (theoretische) WLTP-test 668 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
| Actieradius realistisch zomer * 520 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
| Actieradius realistisch winter * 455 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
| Actieradius realistisch zomer met caravan * 320 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
| Actieradius realistisch winter met caravan * 255 km | 0 km (beperkt) (ver) 750 km |
| Verbruik, uitstoot en geluidsniveau | |
| Elektrisch verbruik (WLTP) 22,0 kWh/100km (1 kW op 4,5km) | 0 kWh/km (zuinig) (onzuinig) 30 kWh/km |
| CO2 Emissie 0 gr/km | 0 gr/km (schoon) (vervuilend) 300 gr/km |
| Geluidsniveau rijdend 68 dB(A) | 62 dB(A) (relatief stil) (luidruchtig) 82 dB(A) |
| Emissieklasse AX | (schoon) (vervuilend) |
| Label Onbekend | |
| Milieuklasse EG Goedkeuring (Lichte voertuigen) 715/2007*2023/443AX | |
* De WLTP-Test is een laboratorium test en komt daardoor nog steeds niet altijd overeen met de werkelijkheid. Vandaar dat wij ook (bij benadering) een meer realistische schatting maken. Zie de WLTP-test-pagina voor meer informatie.
Vergeet ook niet alle Kia EV9 voertuigen in Nederland te bekijken.
Kentekenburen van GZJ-50-F - Voertuigen met sterk overeenkomende kentekens
Oh zo nutteloos, maar wel leuk om te weten. Bekijk hieronder kentekens die bijna gelijk zijn aan
GZJ-50-F
Swipe voor complete tabel
| Kenteken | Merk | Model | Inrichting | Kleur | Nieuwwaarde | Op kenteken gezet in NL | Leeftijd voertuig |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GZJ-50-B | Citroën | C3 | Hatchback | € 28.400 | 30-12-2024 | 0,9 jaar | |
| GZJ-50-D | Peugeot | e-Rifter | MPV | € 48.370 | 21-02-2025 | 0,7 jaar | |
| GZJ-50-F | Kia | EV9 | MPV | € 77.890 | 30-12-2024 | 0,9 jaar | |
| GZJ-50-G | Lamborghini | Urus | MPV | € 459.649 | 11-01-2025 | 0,8 jaar | |
| GZJ-50-H | Volkswagen | ID. Buzz | Stationwagen | € 70.010 | 22-01-2025 | 0,8 jaar | |
| GZJ-50-J | Audi | Q4 e-tron | Stationwagen | € 54.845 | 31-12-2024 | 0,9 jaar | |
| GZJ-50-K | Audi | Q4 e-tron | Hatchback | € 57.870 | 22-01-2025 | 0,8 jaar | |
| GZJ-50-L | Volkswagen | T-Roc | Stationwagen | € 36.660 | 31-12-2024 | 0,9 jaar | |
| GZJ-50-N | Audi | Q4 e-tron | Stationwagen | € 56.520 | 07-01-2025 | 0,8 jaar | |
| GZJ-50-P | Volkswagen | Passat | Stationwagen | € 64.045 | 22-01-2025 | 0,8 jaar | |
| GZJ-50-R | Skoda | Enyaq | Stationwagen | € 48.765 | 31-12-2024 | 0,9 jaar | |
| GZJ-50-S | Audi | Q2 | Stationwagen | € 44.756 | 19-02-2025 | 0,7 jaar | |
| GZJ-50-T | Volkswagen | Polo | Hatchback | € 30.000 | 23-01-2025 | 0,8 jaar | |
| GZJ-50-V | Skoda | Superb | Stationwagen | € 51.668 | 04-01-2025 | 0,9 jaar | |
| GZJ-50-X | Skoda | Octavia | Stationwagen | € 31.895 | 30-12-2024 | 0,9 jaar | |
| GZJ-50-Z | Citroën | E-C4 | Hatchback | € 39.964 | 27-12-2024 | 0,9 jaar | |
| GZJ-51-F | Kia | EV9 | MPV | € 77.890 | 30-12-2024 | 0,9 jaar | |
| GZJ-52-F | Kia | Picanto | MPV | € 18.710 | 06-01-2025 | 0,8 jaar | |
| GZJ-53-F | Kia | Picanto | MPV | € 19.910 | 30-12-2024 | 0,9 jaar | |
| GZJ-54-F | Kia | Picanto | MPV | € 18.215 | 24-12-2024 | 0,9 jaar | |
| GZJ-55-F | Kia | Picanto | MPV | € 18.710 | 28-12-2024 | 0,9 jaar | |
| GZJ-56-F | Kia | Picanto | MPV | € 21.415 | 03-01-2025 | 0,9 jaar | |
| GZJ-57-F | Kia | EV6 | MPV | € 52.360 | 02-01-2025 | 0,9 jaar | |
| GZJ-58-F | Kia | Niro | Stationwagen | € 37.780 | 09-01-2025 | 0,8 jaar | |
| GZJ-59-F | Kia | Niro | Stationwagen | € 36.075 | 02-01-2025 | 0,9 jaar |
Personenauto's met ongeveer dezelfde afmeting, prijsklasse en/of gewicht
Hieronder staan personenauto modellen met ongeveer dezelfde prijsklasse van rond de € 78.025 en/of een afmeting van 502 x 198 cm en/of een gewicht van ± 2.564 kg.
Swipe voor complete tabel
| Merk + Model | Gemiddelde nieuwwaarde | Lengte | Breedte | Gewicht |
|---|---|---|---|---|
| Ford Explorer | € 81.900 | 508 cm | 200 cm | 2.450 kg |
| Audi Q8 e-tron | € 82.900 | 492 cm | 196 cm | 2.490 kg |
| Hyundai IONIQ 9 | € 78.800 | 506 cm | 198 cm | 2.570 kg |
| Volkswagen ID. Buzz | € 80.600 | 496 cm | 199 cm | 2.720 kg |
| Volkswagen 21 | € 71.600 | 496 cm | 199 cm | 2.670 kg |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Kia EV9Google op afbeeldingen van de Kia EV9
Google op reviews van de Kia EV9
Topgear.nl
Kia EV9 Launch Edition GT-Line review (2023): Da real MPV
Autoblog.nl
Kia EV9
Autoreview.nl
Kia EV9: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Kia EV9 krijgt gezelschap van een Skoda - en misschien wel een probleem
Waarom de Kia EV9 opeens 8000 euro goedkoper is
TEST: Kia EV9 leert de grote Duitse automerken 4 belangrijke lessen
Kia EV9: 3 voordelen en 3 nadelen
De nieuwe Kia EV9 is vanaf nu beschikbaar voor private lease
Kia EV9: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Kia EV9 (2023) review: gewaagd, loodzwaar, baanbrekend, peperduur
De elektrische Kia EV9 in 9 opmerkelijke cijfers
Kia EV9 test: 7-zits auto laat alle bescheidenheid varen
Revolutionaire Kia EV9-techniek: geld verdienen aan de stroom van je elektrische auto
Kia EV9 specs: prima actieradius en een enorme batterij, maar ook een dooie mus
Kia EV9 (2023): de binnenkant is prettiger dan de buitenkant
Zit je in de Kia EV6 te krap? Wacht dan op deze Kia EV9
Autovisie.nl
Dit is waarom de Kia EV9 ineens veel goedkoper is geworden
Alles over Kia EV9
Waarom de Kia EV9 straks duizenden euro's minder duur wordt
Duik in de prijslijst: de Kia EV9, wat de Koreaanse mastodont kost
De Kia EV9 is een van de grootste elektrische auto's!
Waarom je in de Kia EV9 makkelijk wagenziek zou kunnen worden
Kia laat EV9 zien, een gigantische elektrische SUV
De volgende grote elektrische SUV: Kia EV9
Dit wordt de nieuwe en grote elektrische Kia, de EV9
Autozine.nl
Autotest: Kia EV9
Onze database is bijgewerkt tot 11 november 2025.