Piaggio Zip Rst


In Nederland rijden er van de Piaggio Zip Rst momenteel 686 rond. Piaggio heeft 256.070 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Zip Rst heeft hierdoor een marktaandeel van 0.27% binnen alle modellen van Piaggio.

Bekijk de aandrijvingen van de Zip Rst in Nederland:

Brandstof / aandrijving Aantal Percentage
Benzine 686100%

Piaggio Zip Rst: de ultieme stadsbrommer

Piaggio is een bekend Italiaans merk dat al decennialang bekend staat om zijn kwalitatieve scooters en brommers. Een van de populaire modellen van Piaggio is de Zip Rst, een compacte en sportieve stadsbrommer die ideaal is voor dagelijks gebruik in de stad. In dit artikel zullen we dieper ingaan op de specificaties, kenmerken en voordelen van de Piaggio Zip Rst.

De Piaggio Zip Rst is een moderne en trendy brommer die perfect is voor jongeren en stadsbewoners die op zoek zijn naar een efficiënt en betrouwbaar vervoersmiddel. Met zijn compacte formaat en wendbaarheid is de Zip Rst ideaal voor het drukke stadsverkeer, waar manoeuvreerbaarheid en snelheid van essentieel belang zijn.

Een van de belangrijkste kenmerken van de Piaggio Zip Rst is zijn krachtige en zuinige viertaktmotor. Deze motor levert voldoende vermogen om snel en soepel door het verkeer te kunnen manoeuvreren, terwijl hij tegelijkertijd zuinig is in verbruik en milieuvriendelijk is. Met een maximaal vermogen van 3,2 kW bij 7.500 tpm en een koppel van 3,9 Nm bij 6.000 tpm, biedt de Zip Rst voldoende prestaties voor dagelijks gebruik in de stad.

Een ander belangrijk aspect van de Piaggio Zip Rst is zijn comfortabele en ergonomische zitpositie. Het zadel van de Zip Rst is ruim en comfortabel, waardoor lange ritten geen enkel probleem zijn. Bovendien is het stuur van de Zip Rst ergonomisch gevormd, waardoor het gemakkelijk en comfortabel is om de brommer te besturen, zelfs tijdens lange ritten.

Naast zijn prestaties en comfort biedt de Piaggio Zip Rst ook tal van handige en praktische functies. Zo beschikt de Zip Rst over een ruim opbergvak onder het zadel, waarin je gemakkelijk je helm, slot of andere spullen kunt opbergen. Daarnaast is de Zip Rst voorzien van een handige bagagedrager achterop, waarop je gemakkelijk een tas of andere bagage kunt meenemen.

Een ander voordeel van de Piaggio Zip Rst is zijn moderne en sportieve design. Met zijn strakke lijnen, opvallende kleuren en sportieve details is de Zip Rst een echte eyecatcher op de weg. Of je nu door de stad rijdt of op weg bent naar je werk, met de Zip Rst steel je gegarandeerd de show.

Naast zijn prestaties, comfort en design is de Piaggio Zip Rst ook zeer veilig in gebruik. De Zip Rst is uitgerust met een krachtig remsysteem, bestaande uit hydraulische schijfremmen aan de voor- en achterzijde, waardoor je snel en veilig kunt stoppen in noodsituaties. Bovendien is de Zip Rst voorzien van heldere en krachtige verlichting, waardoor je goed zichtbaar bent voor andere weggebruikers, zelfs bij slechte weersomstandigheden.

Kortom, de Piaggio Zip Rst is een ideale stadsbrommer voor jongeren en stadsbewoners die op zoek zijn naar een betrouwbaar, efficiënt en trendy vervoersmiddel. Met zijn krachtige motor, comfortabele zitpositie, praktische functies en moderne design is de Zip Rst de perfecte keuze voor wie op zoek is naar een compacte en sportieve brommer voor dagelijks gebruik in de stad. Met de Piaggio Zip Rst ben je altijd snel, wendbaar en veilig onderweg.

Vergeet ook niet de Piaggio merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.


Huidig aantal Piaggio Zip Rst's op de Nederlandse weg


Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte scooters / brommers in Nederland als geïmporteerde scooters / brommers uit het buitenland.

De Piaggio Zip Rst is in Nederland het meest op kenteken gezet in 2006 met 478 stuks.


Eerste toelating / Bouwjaren Zip Rst's


Wanneer een nieuwe Piaggio Zip Rst voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de scooter. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type scooter / brommer in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Piaggio Zip Rst scooters / brommers die in Nederland (nog) op de weg rijden.

De gemiddelde leeftijd van deze scooter / brommer komt uit op 20,1 jaren, oftewel bouwjaar november 2004. Is de jouw Zip Rst van voor november 2004 dan is deze dus ouder dan gemiddeld, is het bouwjaar na november 2004 dan is deze jonger dan het Nederlandse gemiddelde.


686 van de 686 scooters / brommers zijn geïmporteerd



Maar liefst 100% komt oorspronkelijk dus uit het buitenland. De meeste import Piaggio Zip Rst's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vooral duurdere scooters / brommers (met een relatief hoge BPM in Nederland) worden vaak geïmporteerd. Dit zijn vaak scooters / brommers met een grotere uitstoot (o.a. co2). In Nederland betaal je per co2-punt meer belasting, dit stijg relatief harder naarmate de scooter meer uitstoot.


Handelsbenamingen


Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Zip Rst.

Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming Aantal Percentage
ZIP RST 45 KM 686 100%
686 100%


Varianten


Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Zip Rst.

Vind de variant(code) via jouw kenteken


Swipe voor complete tabel
VariantBrandstof & MotorvermogenGeproduceerd van Geproduceerd tot Gemiddelde nieuwwaarde Aantal Percentage
Onbekend 686 100%
Totaal 686 100%


Nieuwste kentekens


Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de scooters / brommers die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.

Pagina
1 van 28
Swipe voor complete tabel
Kenteken Toelating & Bouwjaar Omschrijving & NieuwwaardeBrandstof & Motorvermogen
FSZ-89-V
5 november 2024
1996 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM - ZIP
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
FSH-79-G
12 juni 2024
1998 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM - SC06
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
FKD-49-S
31 januari 2022
1996 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
FJN-79-X
9 november 2021
2002 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
FJG-66-B
21 september 2021
1997 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
FDS-55-Z
23 oktober 2020
1999 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
DVP-66-D
6 augustus 2019
1999 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
DBT-90-T
6 mei 2015
1999 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
F-079-XR
18 augustus 2014
2001 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
F-192-NP
3 april 2013
2000 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
F-131-HL
2 april 2012
2000 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
F-064-DH
4 juli 2011
1998 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
D-267-ZV
4 mei 2011
2002 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
D-602-XG
31 januari 2011
1999 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
D-215-VB
29 september 2010
1994 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
D-757-TK
27 augustus 2010
1997 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
D-060-SJ
16 juli 2010
1998 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
FV-308-P
17 maart 2010
1998 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
D-531-LT
23 februari 2010
1997 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
D-733-LB
16 december 2009
1998 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
D-625-KV
10 december 2009
2003 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
D-164-KT
25 november 2009
2003 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
D-669-HT
20 augustus 2009
2000 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
D-700-HN
10 augustus 2009
1998 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)
D-887-HG
28 juli 2009
1997 Geïmporteerd
ZIP RST 45 KM
?
Onbekend
Benzine
Motor: 1 kW (1.7 pk)


Onze database is bijgewerkt tot 7 december 2024.

Zoek op kenteken

europa
NL
 

Zoek op merk of model

Zoek op merk of model auto, motor, scooter etc.

Top 10

Piaggio scooters / brommers die de afgelopen 12 maanden op kenteken gezet zijn.

  1. Piaggio ZIP (2.317x)
  2. Piaggio Sprint (1.466x)
  3. Piaggio Vespa Primavera 50 (317x)
  4. Piaggio Vespa Primavera (193x)
  5. Piaggio Liberty (129x)
  6. Piaggio Piaggio 1 (114x)
  7. Piaggio Runner (51x)
  8. Piaggio Ape (39x)
  9. Piaggio Gilera Runner (33x)
  10. Piaggio SSL (31x)
Top