Piaggio Piaggio 1
In Nederland rijden er van de Piaggio Piaggio 1 momenteel 802 rond als scooter / brommer. Daarnaast zijn er ook nog 8 motoren. Totaal zijn er dus 810 Piaggio 1-voertuigen. Piaggio heeft 255.191 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Piaggio 1 heeft hierdoor een marktaandeel van 0.32% binnen alle modellen van Piaggio.
Bekijk de aandrijvingen van de Piaggio 1 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 802 | 100% |
Piaggio is een bekend Italiaans merk dat al sinds 1884 actief is in de productie van scooters en brommers. Een van de populaire modellen van Piaggio is de Piaggio Piaggio 1. Deze scooter staat bekend om zijn stijlvolle design, betrouwbare prestaties en gebruiksvriendelijke functies. In dit artikel zullen we dieper ingaan op de Piaggio Piaggio 1 en wat deze scooter zo speciaal maakt.
De Piaggio Piaggio 1 is een compacte en wendbare scooter die ideaal is voor stadsverkeer. Met zijn slanke en gestroomlijnde ontwerp is de Piaggio Piaggio 1 een echte blikvanger op de weg. Het frame van de scooter is gemaakt van hoogwaardig staal, wat zorgt voor een stevige en duurzame constructie. De scooter is verkrijgbaar in verschillende kleuren en afwerkingen, zodat je hem kunt aanpassen aan je eigen stijl.
Wat de Piaggio Piaggio 1 echt onderscheidt van andere scooters is zijn krachtige motor. De Piaggio Piaggio 1 is uitgerust met een viertaktmotor die zorgt voor soepele acceleratie en snelle reactietijden. Met een maximaal vermogen van X pk kan de Piaggio Piaggio 1 moeiteloos hellingen beklimmen en snelheden bereiken tot X km/u. Of je nu naar je werk pendelt of een ritje maakt door de stad, de Piaggio Piaggio 1 biedt altijd voldoende vermogen en prestaties.
Naast zijn krachtige motor is de Piaggio Piaggio 1 ook voorzien van een aantal handige functies die het rijden nog comfortabeler maken. Zo beschikt de scooter over een ruim zadel met voldoende zitplaats voor twee personen, wat ideaal is voor lange ritten. Daarnaast is de Piaggio Piaggio 1 uitgerust met een digitaal dashboard waarop je eenvoudig je snelheid, brandstofniveau en andere belangrijke informatie kunt aflezen.
Veiligheid staat bij Piaggio hoog in het vaandel en dat is ook te zien aan de Piaggio Piaggio 1. De scooter is voorzien van een geavanceerd remsysteem met schijfremmen aan zowel de voor- als achterzijde, wat zorgt voor een uitstekende remkracht en optimale controle. Daarnaast beschikt de Piaggio Piaggio 1 over heldere koplampen en achterlichten die zorgen voor een goede zichtbaarheid, zelfs bij slechte weersomstandigheden.
Het onderhoud van de Piaggio Piaggio 1 is ook eenvoudig en kostenefficiënt. De scooter is uitgerust met een betrouwbaar brandstofsysteem dat zorgt voor een efficiënt brandstofverbruik en een lage uitstoot. Daarnaast zijn de onderdelen van de Piaggio Piaggio 1 gemakkelijk te vervangen en te onderhouden, wat zorgt voor een lange levensduur van de scooter.
Kortom, de Piaggio Piaggio 1 is een uitstekende keuze voor wie op zoek is naar een betrouwbare en stijlvolle scooter voor dagelijks gebruik. Met zijn krachtige motor, comfortabele zitplaatsen en geavanceerde veiligheidsfuncties biedt de Piaggio Piaggio 1 alles wat je nodig hebt voor een plezierige en zorgeloze rijervaring. Of je nu door de stad wilt cruisen of lange afstanden wilt afleggen, de Piaggio Piaggio 1 staat altijd voor je klaar.
Vergeet ook niet de Piaggio merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Piaggio Piaggio 1's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte scooters / brommers in Nederland als geïmporteerde scooters / brommers uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Piaggio 1's
Wanneer een nieuwe Piaggio Piaggio 1 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de scooter. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type scooter / brommer in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Piaggio Piaggio 1 scooters / brommers die in Nederland (nog) op de weg rijden.
2 van de 802 scooters / brommers zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (0.2%) uit het buitenland komt. De meeste import Piaggio Piaggio 1's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Piaggio 1.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
PIAGGIO 1 | 802 | 100% |
802 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Piaggio 1.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | sep 2021 | jun 2025 | - | 492 | 61.3% | |
2 | jan 2022 | mei 2025 | - | 131 | 16.3% | |
3 | dec 2022 | jun 2025 | - | 169 | 21.1% | |
Onbekend | 10 | 1.2% | ||||
Totaal | 802 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de scooters / brommers die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 33
1 van 33
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
FJP-84-S | 18 juni 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTF-06-J | 14 juni 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTT-86-L | 4 juni 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 3 ? Onbekend | Elektriciteit |
FJP-85-S | 28 mei 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTV-57-V | 27 mei 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 2 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTV-98-N | 21 mei 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FNP-57-R | 19 mei 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 3 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTV-31-D | 17 mei 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 3 ? Onbekend | Elektriciteit |
FJS-55-N | 17 mei 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FLK-58-V | 15 mei 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FJV-86-S | 10 mei 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FJS-03-N | 9 mei 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FPG-96-J | 2 mei 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 2 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTS-99-R | 30 april 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FPR-85-V | 29 april 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 2 ? Onbekend | Elektriciteit |
FLN-98-F | 29 april 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FJT-66-F | 24 april 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTR-95-J | 19 april 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 3 ? Onbekend | Elektriciteit |
FJT-96-J | 19 april 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTP-34-Z | 16 april 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 3 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTJ-91-Z | 9 april 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 3 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTP-99-R | 3 april 2025 2023 Geïmporteerd | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTP-65-K | 2 april 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 3 ? Onbekend | Elektriciteit |
FJT-64-F | 31 maart 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTP-86-D | 29 maart 2025 2025 | PIAGGIO 1 - CE0 - 3 ? Onbekend | Elektriciteit |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 18 juni 2025.