Piaggio ZIP
In Nederland rijden er van de Piaggio ZIP momenteel 53.925 rond als scooter / brommer. Daarnaast zijn er ook nog 282 motoren. Totaal zijn er dus 54.207 ZIP-voertuigen. Piaggio heeft 256.070 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De ZIP heeft hierdoor een marktaandeel van 21.2% binnen alle modellen van Piaggio.
Bekijk de aandrijvingen van de ZIP in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 53.922 | 100% |
Piaggio is een bekend Italiaans merk dat al sinds 1884 actief is in de productie van scooters en brommers. Een van de populaire modellen van Piaggio is de Piaggio ZIP. De Piaggio ZIP is een compacte en wendbare scooter die ideaal is voor stadsverkeer. In dit artikel zullen we dieper ingaan op de verschillende modellen van de Piaggio ZIP en de kenmerken die deze scooters zo geliefd maken bij zowel jongeren als volwassenen.
De Piaggio ZIP is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen en motorinhouden, waardoor er voor iedereen wel een geschikt model te vinden is. Zo is er de Piaggio ZIP 50 2T, met een 50cc tweetakt motor die zorgt voor vlotte acceleratie en een topsnelheid van ongeveer 45 kilometer per uur. Deze uitvoering is ideaal voor jongeren vanaf 16 jaar die hun eerste scooter willen aanschaffen. Daarnaast is er ook de Piaggio ZIP 50 4T, met een 50cc viertakt motor die zuiniger is in verbruik en minder schadelijke uitstoot heeft. Deze uitvoering is geschikt voor dagelijks gebruik in de stad en heeft een topsnelheid van ongeveer 45 kilometer per uur.
Voor wie op zoek is naar iets meer vermogen en snelheid, is er de Piaggio ZIP 125. Deze scooter is uitgerust met een 125cc viertakt motor die zorgt voor vlotte acceleratie en een topsnelheid van ongeveer 90 kilometer per uur. Met de Piaggio ZIP 125 kun je gemakkelijk langere afstanden afleggen en is het ook mogelijk om op de snelweg te rijden. Deze uitvoering is dan ook geschikt voor volwassenen die op zoek zijn naar een betrouwbare en comfortabele scooter voor dagelijks gebruik.
Wat de Piaggio ZIP zo aantrekkelijk maakt, is het moderne en sportieve design. De scooters zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en hebben een strakke en dynamische uitstraling. Daarnaast zijn de Piaggio ZIP modellen voorzien van handige features zoals een digitaal dashboard, LED-verlichting en een ruim opbergvak onder het zadel. Hierdoor kun je gemakkelijk je helm en andere spullen meenemen tijdens het rijden.
Naast het design en de features, staat Piaggio ook bekend om de kwaliteit en betrouwbaarheid van hun scooters. De Piaggio ZIP modellen zijn voorzien van hoogwaardige materialen en onderdelen, waardoor ze lang meegaan en weinig onderhoud nodig hebben. Daarnaast zijn de scooters ook erg comfortabel om op te rijden, dankzij de ergonomische zitpositie en de goede vering.
Een ander voordeel van de Piaggio ZIP is de goede wendbaarheid en stabiliteit. Door het lichte gewicht en de compacte afmetingen van de scooter, kun je gemakkelijk manoeuvreren in het drukke stadsverkeer en smalle straatjes. Daarnaast zorgen de goede remmen en de stabiele wegligging ervoor dat je veilig en zelfverzekerd kunt rijden, ook bij hogere snelheden.
De Piaggio ZIP scooters zijn ook erg zuinig in verbruik, wat ze extra aantrekkelijk maakt voor dagelijks gebruik. De viertakt motoren zijn zuinig en hebben een laag brandstofverbruik, waardoor je veel kilometers kunt maken op een volle tank. Daarnaast zijn de onderhoudskosten van de Piaggio ZIP modellen ook relatief laag, wat de scooters een goede investering maakt op de lange termijn.
Kortom, de Piaggio ZIP is een veelzijdige en betrouwbare scooter die geschikt is voor zowel jongeren als volwassenen. Met verschillende modellen en motorinhouden is er voor iedereen wel een geschikte uitvoering te vinden. De moderne en sportieve uitstraling, de handige features en de goede rijeigenschappen maken de Piaggio ZIP een populaire keuze in het segment van scooters en brommers. Als je op zoek bent naar een comfortabele, betrouwbare en zuinige scooter voor dagelijks gebruik, dan is de Piaggio ZIP zeker het overwegen waard.
Vergeet ook niet de Piaggio merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Piaggio ZIP's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte scooters / brommers in Nederland als geïmporteerde scooters / brommers uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren ZIP's
Wanneer een nieuwe Piaggio ZIP voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de scooter. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type scooter / brommer in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Piaggio ZIP scooters / brommers die in Nederland (nog) op de weg rijden.
2.987 van de 53.925 scooters / brommers zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (5.5%) uit het buitenland komt. De meeste import Piaggio ZIP's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio ZIP.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
C25 | 21.942 | 40.7% |
ZIP | 20.971 | 38.9% |
10.601 | 19.7% | |
ZIP SP | 216 | 0.4% |
ZIP FAST RIDER 45 KM/H | 69 | 0.1% |
ZIP 50 | 14 | < 0,1% |
ZIP AGUA | 13 | < 0,1% |
ZIP 25 | 11 | < 0,1% |
ZIP RST | 10 | < 0,1% |
ZIP SP KAT | 8 | < 0,1% |
ZIP FAST RIDER | 7 | < 0,1% |
ZIP 25 RST | 6 | < 0,1% |
ZIP FR | 5 | < 0,1% |
ZIPP | 4 | < 0,1% |
ZIP 50 2T | 4 | < 0,1% |
ZIP SP 98 | 4 | < 0,1% |
ZIP C25 | 3 | < 0,1% |
ZIP SP50 | 3 | < 0,1% |
ZIP 50 / 2000 | 3 | < 0,1% |
ZIP SP 50 | 3 | < 0,1% |
ZIP SSL 50 | 2 | < 0,1% |
ZIP 45 RST | 2 | < 0,1% |
ZIP 50/2000 | 2 | < 0,1% |
ZIP 45 | 1 | < 0,1% |
ZIP 4T | 1 | < 0,1% |
OVERIG | 20 | < 0,1% |
53.925 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio ZIP.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Benzine Benzinemotor: 1.6 kW (2.2 pk) Benzinemotor: 2.1 kW (2.9 pk) Benzinemotor: 2.2 kW (3 pk) Benzinemotor: 2.3 kW (3.1 pk) Benzinemotor: 3 kW (4.1 pk) | jan 2000 | dec 2024 | - | 9.997 | 18.5% |
2 | Benzine Benzinemotor: 1.5 kW (2 pk) Benzinemotor: 1.6 kW (2.2 pk) Benzinemotor: 2 kW (2.7 pk) Benzinemotor: 2.6 kW (3.5 pk) Benzinemotor: 3 kW (4.1 pk) | jun 2000 | nov 2024 | - | 6.574 | 12.2% |
3 | Benzine Benzinemotor: 3.5 kW (4.8 pk) | jun 2001 | aug 2005 | - | 3 | < 0.1% |
5 | Benzine Benzinemotor: 0.9 kW (1.2 pk) Benzinemotor: 2.1 kW (2.9 pk) | jun 2000 | jun 2006 | - | 309 | 0.6% |
6 | Benzine Benzinemotor: 1 kW (1.4 pk) Benzinemotor: 3.5 kW (4.8 pk) | jun 1999 | aug 2005 | - | 64 | 0.1% |
7 | Benzine Benzinemotor: 2.8 kW (3.8 pk) | jun 2000 | aug 2005 | - | 38 | 0.1% |
8 | Benzine Benzinemotor: 2.5 kW (3.4 pk) | aug 2005 | jan 2007 | - | 28 | 0.1% |
9 | Benzine Benzinemotor: 3.3 kW (4.5 pk) | jun 2001 | mei 2018 | - | 172 | 0.3% |
A | Benzine Benzinemotor: 1.2 kW (1.6 pk) Benzinemotor: 2.6 kW (3.5 pk) Benzinemotor: 2.8 kW (3.8 pk) Benzinemotor: 3.2 kW (4.4 pk) | jun 2003 | dec 2017 | - | 365 | 0.7% |
B | Benzine Benzinemotor: 1.2 kW (1.6 pk) Benzinemotor: 2.6 kW (3.5 pk) | jun 2000 | jun 2009 | - | 358 | 0.7% |
C | Benzine Benzinemotor: 1.5 kW (2 pk) Benzinemotor: 2 kW (2.7 pk) Benzinemotor: 2.6 kW (3.5 pk) Benzinemotor: 3 kW (4.1 pk) Benzinemotor: 3.3 kW (4.5 pk) | aug 1997 | dec 2019 | - | 6.881 | 12.8% |
D | Benzine Benzinemotor: 1 kW (1.4 pk) Benzinemotor: 1.2 kW (1.6 pk) Benzinemotor: 1.5 kW (2 pk) Benzinemotor: 1.6 kW (2.2 pk) Benzinemotor: 1.7 kW (2.3 pk) Benzinemotor: 2 kW (2.7 pk) Benzinemotor: 2.2 kW (3 pk) Benzinemotor: 2.5 kW (3.4 pk) Benzinemotor: 2.6 kW (3.5 pk) Benzinemotor: 3.2 kW (4.4 pk) | jun 2006 | dec 2019 | - | 16.771 | 31.1% |
E | Benzine Benzinemotor: 1.6 kW (2.2 pk) Benzinemotor: 3 kW (4.1 pk) Benzinemotor: 3.3 kW (4.5 pk) | okt 2008 | feb 2023 | - | 2.027 | 3.8% |
N/A | Benzine Benzinemotor: 1.3 kW (1.8 pk) Benzinemotor: 2.6 kW (3.5 pk) Benzinemotor: 2.7 kW (3.7 pk) | jun 2000 | okt 2016 | - | 1.072 | 2% |
Onbekend | 9.266 | 17.2% | ||||
Totaal | 53.925 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de scooters / brommers die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 40
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
FTD-84-R | 7 december 2024 2018 Geïmporteerd | ZIP - CA2 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FTD-05-G | 7 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FSX-12-B | 7 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FSV-63-V | 7 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FSJ-13-L | 7 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FRN-55-S | 7 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTD-94-L | 6 december 2024 2024 | ZIP - CD2 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTD-76-T | 6 december 2024 1997 Geïmporteerd | ZIP 50 - SSL ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.5 pk) |
FTD-52-K | 6 december 2024 2024 | ZIP - CD2 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTD-06-B | 6 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTD-04-T | 6 december 2024 2002 Geïmporteerd | C25 - C25 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.1 pk) |
FTB-92-F | 6 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTB-38-D | 6 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FSZ-90-R | 6 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FSZ-41-X | 6 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTD-95-L | 5 december 2024 2024 | ZIP - CD2 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTD-70-D | 5 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTB-43-Z | 5 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTB-01-J | 5 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTD-81-P | 4 december 2024 1996 Geïmporteerd | ZIP - SSL ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.1 pk) |
FTD-59-H | 4 december 2024 2024 | ZIP - CD2 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTD-34-J | 4 december 2024 2024 | ZIP - CD2 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTD-04-G | 4 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTB-67-Z | 4 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FSV-30-K | 4 december 2024 2024 | ZIP - CD2 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 7 december 2024.