Piaggio Runner
In Nederland rijden er van de Piaggio Runner momenteel 125 rond als scooter / brommer. Daarnaast zijn er ook nog 479 motoren. Totaal zijn er dus 604 Runner-voertuigen. Piaggio heeft 256.078 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Runner heeft hierdoor een marktaandeel van 0.24% binnen alle modellen van Piaggio.
Bekijk de aandrijvingen van de Runner in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 125 | 100% |
Vergeet ook niet de Piaggio merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Piaggio Runner's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte scooters / brommers in Nederland als geïmporteerde scooters / brommers uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Runner's
Wanneer een nieuwe Piaggio Runner voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de scooter. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type scooter / brommer in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Piaggio Runner scooters / brommers die in Nederland (nog) op de weg rijden.
121 van de 125 scooters / brommers zijn geïmporteerd
Maar liefst 96.8% komt oorspronkelijk dus uit het buitenland. De meeste import Piaggio Runner's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vooral duurdere scooters / brommers (met een relatief hoge BPM in Nederland) worden vaak geïmporteerd. Dit zijn vaak scooters / brommers met een grotere uitstoot (o.a. co2). In Nederland betaal je per co2-punt meer belasting, dit stijg relatief harder naarmate de scooter meer uitstoot.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Runner.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
RUNNER | 96 | 76.8% |
RUNNER SP | 9 | 7.2% |
C14 RUNNER | 3 | 2.4% |
GILERA RUNNER | 2 | 1.6% |
RUNNER 50 | 2 | 1.6% |
RUNNER C 14 DD SP | 1 | 0.8% |
C14 RUNNER | 1 | 0.8% |
RUNNER 50S | 1 | 0.8% |
RUNNER FX | 1 | 0.8% |
C 14 RUNNER | 1 | 0.8% |
RUNNER 50 SP | 1 | 0.8% |
RUNNER C14 | 1 | 0.8% |
GILLERA RUNNER 50 | 1 | 0.8% |
RUNNER 25 | 1 | 0.8% |
RUNNER DARK DREAM | 1 | 0.8% |
RUNNER 50 SP | 1 | 0.8% |
GILERA C14 RUNNER 50 | 1 | 0.8% |
GILLERA RUNNER | 1 | 0.8% |
125 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Runner.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
Onbekend | 125 | 100% | ||||
Totaal | 125 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de scooters / brommers die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 5
1 van 5
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
FTB-87-R | 19 november 2024 1998 Geïmporteerd | RUNNER ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FTB-66-P | 18 november 2024 1999 Geïmporteerd | RUNNER - GILERA ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FTB-50-D | 8 november 2024 1999 Geïmporteerd | RUNNER - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSZ-77-V | 7 november 2024 2002 Geïmporteerd | RUNNER - C36 ? Onbekend | Benzine Motor: 4 kW (5.4 pk) |
FSZ-29-Z | 6 november 2024 1997 Geïmporteerd | RUNNER DARK DREAM - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSX-30-B | 10 oktober 2024 2000 Geïmporteerd | RUNNER - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSV-37-N | 3 oktober 2024 2001 Geïmporteerd | RUNNER SP - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSV-89-F | 27 september 2024 1997 Geïmporteerd | RUNNER ? Onbekend | Benzine |
FST-99-J | 17 september 2024 1997 Geïmporteerd | RUNNER - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FST-49-G | 16 september 2024 1998 Geïmporteerd | RUNNER SP ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSR-54-H | 3 september 2024 2000 Geïmporteerd | GILLERA RUNNER - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSR-91-D | 30 augustus 2024 2000 Geïmporteerd | RUNNER ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSR-33-F | 30 augustus 2024 2000 Geïmporteerd | RUNNER - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 4 kW (5.2 pk) |
FSP-33-S | 26 augustus 2024 1998 Geïmporteerd | RUNNER - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSP-22-D | 16 augustus 2024 2000 Geïmporteerd | RUNNER ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSN-83-X | 14 augustus 2024 2002 Geïmporteerd | RUNNER ? Onbekend | Benzine Motor: 4 kW (5.4 pk) |
FSL-69-T | 29 juli 2024 2001 Geïmporteerd | RUNNER - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSK-02-R | 10 juli 2024 2000 Geïmporteerd | RUNNER - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSK-46-J | 9 juli 2024 1998 Geïmporteerd | RUNNER - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSK-66-G | 8 juli 2024 1997 Geïmporteerd | RUNNER ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.1 pk) |
FSK-01-F | 5 juli 2024 1997 Geïmporteerd | RUNNER ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSK-28-B | 4 juli 2024 1997 Geïmporteerd | RUNNER ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSJ-43-L | 27 juni 2024 2001 Geïmporteerd | RUNNER - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSG-20-T | 19 juni 2024 1999 Geïmporteerd | RUNNER - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FSH-45-J | 14 juni 2024 2000 Geïmporteerd | RUNNER - C14 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 5 december 2024.