Piaggio Sprint


In Nederland rijden er van de Piaggio Sprint momenteel 53.541 rond als scooter / brommer. Daarnaast zijn er ook nog 211 motoren. Totaal zijn er dus 53.752 Sprint-voertuigen. Piaggio heeft 256.990 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Sprint heeft hierdoor een marktaandeel van 20.9% binnen alle modellen van Piaggio.

Bekijk de aandrijvingen van de Sprint in Nederland:

Brandstof / aandrijving Aantal Percentage
Benzine 53.46599.9%
Overige 700.1%

Piaggio is een bekend Italiaans merk dat al sinds 1884 actief is in de productie van tweewielers. Een van de populaire modellen van Piaggio is de Piaggio Sprint, een scooter die bekend staat om zijn sportieve uitstraling en betrouwbare prestaties. In dit artikel zullen we dieper ingaan op de verschillende modellen van de Piaggio Sprint en wat deze scooters zo uniek maakt.

De Piaggio Sprint is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen, waaronder de Sprint 50, Sprint 125 en Sprint 150. Elk van deze modellen heeft zijn eigen specifieke kenmerken en voordelen, maar ze delen allemaal dezelfde sportieve en dynamische uitstraling. De Sprint 50 is een ideale keuze voor stadsvervoer, terwijl de Sprint 125 en 150 meer geschikt zijn voor langere afstanden en hogere snelheden.

Een van de kenmerken die de Piaggio Sprint zo populair maakt, is het moderne en strakke design. De scooters zijn voorzien van scherpe lijnen, opvallende kleuren en stijlvolle details die zorgen voor een sportieve uitstraling. Daarnaast zijn de scooters uitgerust met hoogwaardige materialen en componenten die zorgen voor een lange levensduur en betrouwbare prestaties.

Een ander belangrijk kenmerk van de Piaggio Sprint is het comfort en de gebruiksvriendelijkheid. De scooters zijn voorzien van een ergonomisch ontwerp, een comfortabele zitting en een ruim opbergvak onder het zadel. Daarnaast zijn de scooters uitgerust met geavanceerde technologieën, zoals een digitaal dashboard, LED-verlichting en een geavanceerd remsysteem, die zorgen voor een veilige en comfortabele rijervaring.

Wat de prestaties betreft, staan de Piaggio Sprint scooters bekend om hun krachtige en efficiënte motoren. De Sprint 50 is uitgerust met een zuinige 50cc motor die voldoende vermogen levert voor stadsvervoer, terwijl de Sprint 125 en 150 beschikken over krachtige motoren die hogere snelheden en langere afstanden mogelijk maken. Daarnaast zijn de motoren van de Piaggio Sprint scooters milieuvriendelijk en voldoen ze aan de strengste emissienormen.

Naast de prestaties en het design, biedt Piaggio ook een uitgebreid assortiment aan accessoires en opties voor de Sprint scooters. Zo zijn er verschillende windschermen, bagagedragers, handvatten en andere accessoires beschikbaar om de scooter naar eigen wens aan te passen. Daarnaast zijn er ook verschillende kleuropties beschikbaar, zodat de scooter perfect bij de persoonlijke stijl van de eigenaar past.

Kortom, de Piaggio Sprint is een veelzijdige en betrouwbare scooter die geschikt is voor zowel dagelijks woon-werkverkeer als langere ritten. Met zijn sportieve design, comfortabele rijervaring en krachtige prestaties is de Piaggio Sprint een populaire keuze onder scooterliefhebbers over de hele wereld. Met de verschillende modellen en opties die beschikbaar zijn, is er voor iedereen wel een Piaggio Sprint scooter die perfect aansluit bij zijn of haar wensen en behoeften.

Vergeet ook niet de Piaggio merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.


Huidig aantal Piaggio Sprint's op de Nederlandse weg


Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte scooters / brommers in Nederland als geïmporteerde scooters / brommers uit het buitenland.

De Piaggio Sprint is in Nederland het meest op kenteken gezet in 2020 met 7.633 stuks.


Eerste toelating / Bouwjaren Sprint's


Wanneer een nieuwe Piaggio Sprint voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de scooter. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type scooter / brommer in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Piaggio Sprint scooters / brommers die in Nederland (nog) op de weg rijden.

De gemiddelde leeftijd van deze scooter / brommer komt uit op 5,9 jaren, oftewel bouwjaar maart 2019. Is de jouw Sprint van voor maart 2019 dan is deze dus ouder dan gemiddeld, is het bouwjaar na maart 2019 dan is deze jonger dan het Nederlandse gemiddelde.


266 van de 53.541 scooters / brommers zijn geïmporteerd



Dit betekent dat maar een klein deel (0.5%) uit het buitenland komt. De meeste import Piaggio Sprint's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.


Handelsbenamingen


Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Sprint.

Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming Aantal Percentage
VESPA SPRINT 40.112 74.9%
VESPA SPRINT 50 13.358 24.9%
VESPA SPRINT S ELETTRICA 70 0.1%
VESPA S SPRINT 1 < 0,1%
53.541 100%


Varianten


Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Sprint.

Vind de variant(code) via jouw kenteken


Swipe voor complete tabel
VariantBrandstof & MotorvermogenGeproduceerd van Geproduceerd tot Gemiddelde nieuwwaarde Aantal Percentage
1 Benzine
Benzinemotor: 1.5 kW (2 pk)
Benzinemotor: 1.7 kW (2.3 pk)
Benzinemotor: 2.2 kW (3 pk)
Benzinemotor: 2.3 kW (3.1 pk)
Benzinemotor: 2.4 kW (3.3 pk)
Benzinemotor: 3 kW (4.1 pk)
Benzinemotor: 3.2 kW (4.4 pk)
apr 2014 jan 2025 - 10.015
18.7%
2 Benzine
Benzinemotor: 1.5 kW (2 pk)
Benzinemotor: 1.6 kW (2.2 pk)
Benzinemotor: 2 kW (2.7 pk)
Benzinemotor: 3.2 kW (4.4 pk)
apr 2014 jan 2025 - 17.003
31.8%
3 Benzine
Benzinemotor: 0.7 kW (1 pk)
Benzinemotor: 0.9 kW (1.2 pk)
Benzinemotor: 1 kW (1.4 pk)
Benzinemotor: 1.7 kW (2.3 pk)
Benzinemotor: 2 kW (2.7 pk)
apr 2014 apr 2022 - 11.271
21.1%
Onbekend 15.252 28.5%
Totaal 53.541 100%


Nieuwste kentekens


Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de scooters / brommers die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.

Pagina
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken Toelating & Bouwjaar Omschrijving & NieuwwaardeBrandstof & Motorvermogen
FTH-25-F
15 januari 2025
2025
VESPA SPRINT S ELETTRICA - CE1 - 1
?
Onbekend
Elektriciteit
FTB-68-D
15 januari 2025
2025
VESPA SPRINT - CD0A - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FTB-67-D
15 januari 2025
2025
VESPA SPRINT - CD0A - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FTB-40-R
15 januari 2025
2025
VESPA SPRINT - CD0A - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FRP-78-F
15 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0 - 2
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (2 pk)
FTG-74-V
14 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (2 pk)
FTG-65-R
14 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3 pk)
FGS-55-G
14 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (2 pk)
FTG-56-K
11 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FTD-73-D
10 januari 2025
2025
VESPA SPRINT - CD0A - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FSX-43-H
10 januari 2025
2025
VESPA SPRINT - CD0A - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FTG-85-R
9 januari 2025
2025
VESPA SPRINT - CD0A - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FTG-84-T
9 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0 - 2
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (2 pk)
FTG-74-T
9 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FHF-14-P
9 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (2 pk)
FTG-85-D
8 januari 2025
2025
VESPA SPRINT - CD0A - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FSZ-22-N
8 januari 2025
2025
VESPA SPRINT - CD0A - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FLG-90-D
7 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (2 pk)
FLG-44-P
7 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3 pk)
FHG-07-Z
4 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3 pk)
FTD-86-N
3 januari 2025
2025
VESPA SPRINT - CD0A - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FRX-34-N
3 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FLH-10-J
3 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3 pk)
FHT-23-J
3 januari 2025
2025
VESPA SPRINT 50 - CD0 - 2
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (2 pk)
FSV-07-K
2 januari 2025
2025
VESPA SPRINT - CD0A - 1
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)


Onze database is bijgewerkt tot 15 januari 2025.

Zoek op kenteken

europa
NL
 

Zoek op merk of model

Zoek op merk of model auto, motor, scooter etc.

Top 10

Piaggio scooters / brommers die de afgelopen 12 maanden op kenteken gezet zijn.

  1. Piaggio ZIP (3.123x)
  2. Piaggio Sprint (1.801x)
  3. Piaggio Vespa Primavera 50 (406x)
  4. Piaggio Vespa Primavera (234x)
  5. Piaggio Liberty (141x)
  6. Piaggio Piaggio 1 (117x)
  7. Piaggio Runner (48x)
  8. Piaggio Ape (37x)
  9. Piaggio SSL (33x)
  10. Piaggio Typhoon (31x)
Top