Piaggio Sprint
In Nederland rijden er van de Piaggio Sprint momenteel 53.541 rond als scooter / brommer. Daarnaast zijn er ook nog 211 motoren. Totaal zijn er dus 53.752 Sprint-voertuigen. Piaggio heeft 256.990 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Sprint heeft hierdoor een marktaandeel van 20.9% binnen alle modellen van Piaggio.
Bekijk de aandrijvingen van de Sprint in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 53.465 | 99.9% |
Overige | 70 | 0.1% |
Piaggio is een bekend Italiaans merk dat al sinds 1884 actief is in de productie van tweewielers. Een van de populaire modellen van Piaggio is de Piaggio Sprint, een scooter die bekend staat om zijn sportieve uitstraling en betrouwbare prestaties. In dit artikel zullen we dieper ingaan op de verschillende modellen van de Piaggio Sprint en wat deze scooters zo uniek maakt.
De Piaggio Sprint is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen, waaronder de Sprint 50, Sprint 125 en Sprint 150. Elk van deze modellen heeft zijn eigen specifieke kenmerken en voordelen, maar ze delen allemaal dezelfde sportieve en dynamische uitstraling. De Sprint 50 is een ideale keuze voor stadsvervoer, terwijl de Sprint 125 en 150 meer geschikt zijn voor langere afstanden en hogere snelheden.
Een van de kenmerken die de Piaggio Sprint zo populair maakt, is het moderne en strakke design. De scooters zijn voorzien van scherpe lijnen, opvallende kleuren en stijlvolle details die zorgen voor een sportieve uitstraling. Daarnaast zijn de scooters uitgerust met hoogwaardige materialen en componenten die zorgen voor een lange levensduur en betrouwbare prestaties.
Een ander belangrijk kenmerk van de Piaggio Sprint is het comfort en de gebruiksvriendelijkheid. De scooters zijn voorzien van een ergonomisch ontwerp, een comfortabele zitting en een ruim opbergvak onder het zadel. Daarnaast zijn de scooters uitgerust met geavanceerde technologieën, zoals een digitaal dashboard, LED-verlichting en een geavanceerd remsysteem, die zorgen voor een veilige en comfortabele rijervaring.
Wat de prestaties betreft, staan de Piaggio Sprint scooters bekend om hun krachtige en efficiënte motoren. De Sprint 50 is uitgerust met een zuinige 50cc motor die voldoende vermogen levert voor stadsvervoer, terwijl de Sprint 125 en 150 beschikken over krachtige motoren die hogere snelheden en langere afstanden mogelijk maken. Daarnaast zijn de motoren van de Piaggio Sprint scooters milieuvriendelijk en voldoen ze aan de strengste emissienormen.
Naast de prestaties en het design, biedt Piaggio ook een uitgebreid assortiment aan accessoires en opties voor de Sprint scooters. Zo zijn er verschillende windschermen, bagagedragers, handvatten en andere accessoires beschikbaar om de scooter naar eigen wens aan te passen. Daarnaast zijn er ook verschillende kleuropties beschikbaar, zodat de scooter perfect bij de persoonlijke stijl van de eigenaar past.
Kortom, de Piaggio Sprint is een veelzijdige en betrouwbare scooter die geschikt is voor zowel dagelijks woon-werkverkeer als langere ritten. Met zijn sportieve design, comfortabele rijervaring en krachtige prestaties is de Piaggio Sprint een populaire keuze onder scooterliefhebbers over de hele wereld. Met de verschillende modellen en opties die beschikbaar zijn, is er voor iedereen wel een Piaggio Sprint scooter die perfect aansluit bij zijn of haar wensen en behoeften.
Vergeet ook niet de Piaggio merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Piaggio Sprint's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte scooters / brommers in Nederland als geïmporteerde scooters / brommers uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Sprint's
Wanneer een nieuwe Piaggio Sprint voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de scooter. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type scooter / brommer in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Piaggio Sprint scooters / brommers die in Nederland (nog) op de weg rijden.
266 van de 53.541 scooters / brommers zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (0.5%) uit het buitenland komt. De meeste import Piaggio Sprint's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Sprint.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
VESPA SPRINT | 40.112 | 74.9% |
VESPA SPRINT 50 | 13.358 | 24.9% |
VESPA SPRINT S ELETTRICA | 70 | 0.1% |
VESPA S SPRINT | 1 | < 0,1% |
53.541 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Sprint.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Benzine Benzinemotor: 1.5 kW (2 pk) Benzinemotor: 1.7 kW (2.3 pk) Benzinemotor: 2.2 kW (3 pk) Benzinemotor: 2.3 kW (3.1 pk) Benzinemotor: 2.4 kW (3.3 pk) Benzinemotor: 3 kW (4.1 pk) Benzinemotor: 3.2 kW (4.4 pk) | apr 2014 | jan 2025 | - | 10.015 | 18.7% |
2 | Benzine Benzinemotor: 1.5 kW (2 pk) Benzinemotor: 1.6 kW (2.2 pk) Benzinemotor: 2 kW (2.7 pk) Benzinemotor: 3.2 kW (4.4 pk) | apr 2014 | jan 2025 | - | 17.003 | 31.8% |
3 | Benzine Benzinemotor: 0.7 kW (1 pk) Benzinemotor: 0.9 kW (1.2 pk) Benzinemotor: 1 kW (1.4 pk) Benzinemotor: 1.7 kW (2.3 pk) Benzinemotor: 2 kW (2.7 pk) | apr 2014 | apr 2022 | - | 11.271 | 21.1% |
Onbekend | 15.252 | 28.5% | ||||
Totaal | 53.541 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de scooters / brommers die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 40
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
FTH-25-F | 15 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT S ELETTRICA - CE1 - 1 ? Onbekend | Elektriciteit |
FTB-68-D | 15 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT - CD0A - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FTB-67-D | 15 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT - CD0A - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FTB-40-R | 15 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT - CD0A - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FRP-78-F | 15 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 - 2 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (2 pk) |
FTG-74-V | 14 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (2 pk) |
FTG-65-R | 14 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FGS-55-G | 14 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (2 pk) |
FTG-56-K | 11 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FTD-73-D | 10 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT - CD0A - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FSX-43-H | 10 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT - CD0A - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FTG-85-R | 9 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT - CD0A - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FTG-84-T | 9 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 - 2 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (2 pk) |
FTG-74-T | 9 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FHF-14-P | 9 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (2 pk) |
FTG-85-D | 8 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT - CD0A - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FSZ-22-N | 8 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT - CD0A - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FLG-90-D | 7 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (2 pk) |
FLG-44-P | 7 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FHG-07-Z | 4 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTD-86-N | 3 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT - CD0A - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FRX-34-N | 3 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FLH-10-J | 3 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FHT-23-J | 3 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT 50 - CD0 - 2 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (2 pk) |
FSV-07-K | 2 januari 2025 2025 | VESPA SPRINT - CD0A - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 15 januari 2025.