Piaggio Typhoon
In Nederland rijden er van de Piaggio Typhoon momenteel 67 rond als scooter / brommer. Daarnaast zijn er ook nog 97 motoren. Totaal zijn er dus 164 Typhoon-voertuigen. Piaggio heeft 256.357 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Typhoon heeft hierdoor een marktaandeel van 0.06% binnen alle modellen van Piaggio.
Bekijk de aandrijvingen van de Typhoon in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 67 | 100% |
Vergeet ook niet de Piaggio merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Piaggio Typhoons op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte scooters / brommers in Nederland als geïmporteerde scooters / brommers uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Typhoons
Wanneer een nieuwe Piaggio Typhoon voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de scooter. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type scooter / brommer in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Piaggio Typhoon scooters / brommers die in Nederland (nog) op de weg rijden.
66 van de 67 scooters / brommers zijn geïmporteerd
Maar liefst 98.5% komt oorspronkelijk dus uit het buitenland. De meeste import Piaggio Typhoons komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vooral duurdere scooters / brommers (met een relatief hoge BPM in Nederland) worden vaak geïmporteerd. Dit zijn vaak scooters / brommers met een grotere uitstoot (o.a. co2). In Nederland betaal je per co2-punt meer belasting, dit stijg relatief harder naarmate de scooter meer uitstoot.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Typhoon.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
TYPHOON | 44 | 65.7% |
TYPHOON 50 | 5 | 7.5% |
NEW TYPHOON 50 2T | 5 | 7.5% |
TYPHOON XR | 4 | 6% |
GILERA TYPHOON | 2 | 3% |
TYPHOON 50 RST | 2 | 3% |
TYPHOON 25 | 1 | 1.5% |
TYPHOON X | 1 | 1.5% |
TYPHOON 50 4V | 1 | 1.5% |
VESPA TYPHOON | 1 | 1.5% |
TYPHOON R | 1 | 1.5% |
67 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Typhoon.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Benzine Benzinemotor: 2.2 kW (3 pk) Benzinemotor: 3 kW (4.1 pk) Benzinemotor: 3.2 kW (4.4 pk) | feb 2009 | jun 2020 | - | 13 | 19.4% |
Onbekend | 54 | 80.6% | ||||
Totaal | 67 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de scooters / brommers die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 3
1 van 3
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
FTT-88-P | 8 mei 2025 2020 Geïmporteerd | TYPHOON - CA4 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTT-39-H | 6 mei 2025 1994 Geïmporteerd | TYPHOON ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FTT-65-G | 5 mei 2025 2002 Geïmporteerd | TYPHOON - TEC ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FTS-04-X | 1 mei 2025 1995 Geïmporteerd | TYPHOON ? Onbekend | Benzine Motor: 4 kW (5.2 pk) |
FTS-11-V | 30 april 2025 1999 Geïmporteerd | TYPHOON - TEC ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FTR-24-F | 22 april 2025 2000 Geïmporteerd | TYPHOON ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FTP-41-X | 17 april 2025 2000 Geïmporteerd | TYPHOON XR - TEC ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FTR-16-N | 14 april 2025 1993 Geïmporteerd | TYPHOON - TPH50 ? Onbekend | Benzine Motor: 4 kW (5.2 pk) |
FSF-11-F | 4 april 2025 2014 Geïmporteerd | NEW TYPHOON 50 2T - C50 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.1 pk) |
FTP-26-J | 28 maart 2025 2000 Geïmporteerd | TYPHOON - TEC ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FTN-49-R | 25 maart 2025 2001 Geïmporteerd | TYPHOON - C19 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.1 pk) |
FTN-84-L | 17 maart 2025 2009 Geïmporteerd | TYPHOON - C48 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.4 pk) |
FTN-73-K | 14 maart 2025 2001 Geïmporteerd | TYPHOON ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3 pk) |
FTL-29-T | 4 maart 2025 2010 Geïmporteerd | TYPHOON - C48 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.4 pk) |
FTH-67-V | 14 februari 2025 2010 Geïmporteerd | TYPHOON - C48 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.4 pk) |
FSZ-97-P | 14 februari 2025 2015 Geïmporteerd | NEW TYPHOON 50 2T - C50 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.1 pk) |
FTK-24-R | 11 februari 2025 2000 Geïmporteerd | TYPHOON - TEC ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FTK-49-J | 5 februari 2025 1995 Geïmporteerd | GILERA TYPHOON ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (2.7 pk) |
FTK-72-G | 4 februari 2025 1999 Geïmporteerd | TYPHOON ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FTG-90-B | 23 december 2024 1993 Geïmporteerd | TYPHOON - TEC ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FTD-66-J | 29 november 2024 1995 Geïmporteerd | TYPHOON - TEC ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
FTB-74-V | 21 november 2024 2009 Geïmporteerd | TYPHOON - C48 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.4 pk) |
FTB-27-X | 21 november 2024 2000 Geïmporteerd | TYPHOON - TECT1 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.1 pk) |
FTB-53-J | 13 november 2024 1997 Geïmporteerd | TYPHOON ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (2.7 pk) |
FSX-16-N | 17 oktober 2024 1998 Geïmporteerd | TYPHOON - TEC ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.2 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 11 mei 2025.