Piaggio Vespa Et-2


In Nederland rijden er van de Piaggio Vespa Et-2 momenteel 909 rond als scooter / brommer. Daarnaast is er ook nog 1 motor. Totaal zijn er dus 910 Vespa Et-2-voertuigen. Piaggio heeft 256.070 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Vespa Et-2 heeft hierdoor een marktaandeel van 0.36% binnen alle modellen van Piaggio.

Bekijk de aandrijvingen van de Vespa Et-2 in Nederland:

Brandstof / aandrijving Aantal Percentage
Benzine 909100%

De Piaggio Vespa ET-2: een icoon op twee wielen

De Piaggio Vespa ET-2 is een van de meest iconische scooters ter wereld. Sinds de introductie van de eerste Vespa in 1946 heeft Piaggio een reputatie opgebouwd als een van de meest vooraanstaande fabrikanten van scooters en brommers. De Vespa ET-2 is een van de nieuwere modellen van het Italiaanse merk en heeft sinds zijn introductie in 1997 veel lof ontvangen van zowel critici als consumenten.

Het ontwerp van de Piaggio Vespa ET-2 is een moderne interpretatie van het klassieke Vespa-ontwerp. Met zijn slanke lijnen, ronde koplamp en karakteristieke vorm is de ET-2 direct herkenbaar als een Vespa. De scooter is verkrijgbaar in een breed scala aan kleuren, van klassiek zwart en wit tot opvallend rood en blauw, waardoor er voor iedereen wel een geschikte optie is.

De Vespa ET-2 wordt aangedreven door een 50cc viertaktmotor die zorgt voor soepele en stille prestaties. Met een topsnelheid van ongeveer 45 kilometer per uur is de ET-2 perfect geschikt voor stadsverkeer en korte ritten in de omgeving. Het brandstofverbruik van de scooter is ook zeer gunstig, wat hem een kostenefficiënte keuze maakt voor dagelijks gebruik.

Een van de meest opvallende kenmerken van de Piaggio Vespa ET-2 is het comfortabele zadel en de ergonomische zitpositie. De scooter is ontworpen met het oog op rijcomfort en is voorzien van een zacht zadel dat voldoende ondersteuning biedt tijdens lange ritten. De ergonomische zitpositie zorgt ervoor dat de bestuurder en passagier comfortabel kunnen zitten en gemakkelijk kunnen manoeuvreren in het drukke stadsverkeer.

Naast het comfortabele zadel en de ergonomische zitpositie is de Vespa ET-2 ook uitgerust met een aantal handige functies die het rijden nog plezieriger maken. Zo beschikt de scooter over een ruim opbergvak onder het zadel, waarin bijvoorbeeld een helm of boodschappen kunnen worden opgeborgen. Daarnaast is de ET-2 voorzien van een handig bagagerek aan de achterzijde, waarop een tas of jas kan worden bevestigd.

De Piaggio Vespa ET-2 is niet alleen een praktische en comfortabele scooter, maar ook een stijlvolle en trendy keuze voor jonge en modebewuste rijders. Met zijn klassieke ontwerp en moderne kleurenopties is de ET-2 een echte eyecatcher op de weg. Of je nu door de stad rijdt of een weekendje weg gaat, met de Vespa ET-2 maak je altijd een goede indruk.

Naast het aantrekkelijke ontwerp en de comfortabele eigenschappen van de Piaggio Vespa ET-2, is de scooter ook zeer betrouwbaar en duurzaam. Piaggio staat bekend om de hoge kwaliteit van zijn producten en de Vespa ET-2 is daarop geen uitzondering. Met regelmatig onderhoud en goed rijgedrag kan de ET-2 vele jaren meegaan en blijft hij betrouwbaar en veilig in gebruik.

Een ander belangrijk aspect van de Piaggio Vespa ET-2 is de wendbaarheid en handelbaarheid van de scooter. Met zijn compacte formaat en lichtgewicht constructie is de ET-2 zeer eenvoudig te besturen en te manoeuvreren, zelfs in druk verkeer. De scooter is voorzien van een stabiel onderstel en goede remmen, wat zorgt voor een veilige en stabiele rijervaring.

Naast de standaardversie van de Vespa ET-2 is er ook een sportievere variant verkrijgbaar, de ET-2 Sport. Deze versie is voorzien van een krachtigere motor en sportieve accenten zoals een sportuitlaat en speciale velgen. De ET-2 Sport is ideaal voor rijders die op zoek zijn naar iets meer vermogen en prestaties, maar nog steeds willen genieten van het comfort en de stijl van een Vespa.

Al met al is de Piaggio Vespa ET-2 een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een betrouwbare, comfortabele en stijlvolle scooter. Met zijn klassieke ontwerp, moderne functies en uitstekende rijeigenschappen is de Vespa ET-2 een echte allrounder die geschikt is voor dagelijks gebruik en weekenduitstapjes. Of je nu jong of oud bent, de Vespa ET-2 zal zeker indruk maken op iedereen die hem ziet rijden.

Vergeet ook niet de Piaggio merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.


Huidig aantal Piaggio Vespa Et-2's op de Nederlandse weg


Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte scooters / brommers in Nederland als geïmporteerde scooters / brommers uit het buitenland.

De Piaggio Vespa Et-2 is in Nederland het meest op kenteken gezet in 2006 met 575 stuks.


Eerste toelating / Bouwjaren Vespa Et-2's


Wanneer een nieuwe Piaggio Vespa Et-2 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de scooter. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type scooter / brommer in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Piaggio Vespa Et-2 scooters / brommers die in Nederland (nog) op de weg rijden.

De gemiddelde leeftijd van deze scooter / brommer komt uit op 20,6 jaren, oftewel bouwjaar mei 2004. Is de jouw Vespa Et-2 van voor mei 2004 dan is deze dus ouder dan gemiddeld, is het bouwjaar na mei 2004 dan is deze jonger dan het Nederlandse gemiddelde.


909 van de 909 scooters / brommers zijn geïmporteerd



Maar liefst 100% komt oorspronkelijk dus uit het buitenland. De meeste import Piaggio Vespa Et-2's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vooral duurdere scooters / brommers (met een relatief hoge BPM in Nederland) worden vaak geïmporteerd. Dit zijn vaak scooters / brommers met een grotere uitstoot (o.a. co2). In Nederland betaal je per co2-punt meer belasting, dit stijg relatief harder naarmate de scooter meer uitstoot.


Handelsbenamingen


Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Vespa Et-2.

Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming Aantal Percentage
VESPA ET-2 45 KM/H 909 100%
909 100%


Varianten


Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Vespa Et-2.

Vind de variant(code) via jouw kenteken


Swipe voor complete tabel
VariantBrandstof & MotorvermogenGeproduceerd van Geproduceerd tot Gemiddelde nieuwwaarde Aantal Percentage
Onbekend 909 100%
Totaal 909 100%


Nieuwste kentekens


Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de scooters / brommers die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.

Pagina
1 van 37
Swipe voor complete tabel
Kenteken Toelating & Bouwjaar Omschrijving & NieuwwaardeBrandstof & Motorvermogen
FLZ-58-F
29 september 2022
1998 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
FJL-40-G
21 oktober 2021
1997 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
FJJ-85-K
7 oktober 2021
2002 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H - C16
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
FHB-99-B
7 juni 2021
1997 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
DST-15-T
27 december 2018
2000 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
DRZ-59-Z
7 september 2018
1998 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
DRP-44-B
24 juli 2018
1998 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
DLZ-80-R
22 september 2017
1997 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
DLZ-21-B
20 september 2017
1998 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (4.4 pk)
DLV-11-R
8 september 2017
2001 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
DKP-80-G
12 mei 2017
2000 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
DHT-25-J
6 september 2016
2000 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
DFP-50-F
7 december 2015
1998 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
F-262-XK
1 augustus 2014
2001 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
F-924-XG
24 juli 2014
2001 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
F-450-TV
23 april 2014
1998 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
F-380-RX
19 september 2013
2001 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
F-550-RK
9 augustus 2013
1997 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
F-853-PV
13 juli 2013
1998 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H - C161M
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
F-332-LH
5 oktober 2012
1998 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
F-199-GH
28 november 2011
2002 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
F-976-FN
20 september 2011
1997 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
F-435-DR
20 juli 2011
1999 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 3 kW (3.9 pk)
F-987-DH
6 juli 2011
1998 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)
F-345-BN
31 mei 2011
1997 Geïmporteerd
VESPA ET-2 45 KM/H
?
Onbekend
Benzine
Motor: 2 kW (3.1 pk)


Onze database is bijgewerkt tot 7 december 2024.

Zoek op kenteken

europa
NL
 

Zoek op merk of model

Zoek op merk of model auto, motor, scooter etc.

Top 10

Piaggio scooters / brommers die de afgelopen 12 maanden op kenteken gezet zijn.

  1. Piaggio ZIP (2.317x)
  2. Piaggio Sprint (1.466x)
  3. Piaggio Vespa Primavera 50 (317x)
  4. Piaggio Vespa Primavera (193x)
  5. Piaggio Liberty (129x)
  6. Piaggio Piaggio 1 (114x)
  7. Piaggio Runner (51x)
  8. Piaggio Ape (39x)
  9. Piaggio Gilera Runner (33x)
  10. Piaggio SSL (31x)
Top