Piaggio Vespa Et-2
In Nederland rijden er van de Piaggio Vespa Et-2 momenteel 909 rond als scooter / brommer. Daarnaast is er ook nog 1 motor. Totaal zijn er dus 910 Vespa Et-2-voertuigen. Piaggio heeft 256.070 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Vespa Et-2 heeft hierdoor een marktaandeel van 0.36% binnen alle modellen van Piaggio.
Bekijk de aandrijvingen van de Vespa Et-2 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 909 | 100% |
De Piaggio Vespa ET-2: een icoon op twee wielen
De Piaggio Vespa ET-2 is een van de meest iconische scooters ter wereld. Sinds de introductie van de eerste Vespa in 1946 heeft Piaggio een reputatie opgebouwd als een van de meest vooraanstaande fabrikanten van scooters en brommers. De Vespa ET-2 is een van de nieuwere modellen van het Italiaanse merk en heeft sinds zijn introductie in 1997 veel lof ontvangen van zowel critici als consumenten.
Het ontwerp van de Piaggio Vespa ET-2 is een moderne interpretatie van het klassieke Vespa-ontwerp. Met zijn slanke lijnen, ronde koplamp en karakteristieke vorm is de ET-2 direct herkenbaar als een Vespa. De scooter is verkrijgbaar in een breed scala aan kleuren, van klassiek zwart en wit tot opvallend rood en blauw, waardoor er voor iedereen wel een geschikte optie is.
De Vespa ET-2 wordt aangedreven door een 50cc viertaktmotor die zorgt voor soepele en stille prestaties. Met een topsnelheid van ongeveer 45 kilometer per uur is de ET-2 perfect geschikt voor stadsverkeer en korte ritten in de omgeving. Het brandstofverbruik van de scooter is ook zeer gunstig, wat hem een kostenefficiënte keuze maakt voor dagelijks gebruik.
Een van de meest opvallende kenmerken van de Piaggio Vespa ET-2 is het comfortabele zadel en de ergonomische zitpositie. De scooter is ontworpen met het oog op rijcomfort en is voorzien van een zacht zadel dat voldoende ondersteuning biedt tijdens lange ritten. De ergonomische zitpositie zorgt ervoor dat de bestuurder en passagier comfortabel kunnen zitten en gemakkelijk kunnen manoeuvreren in het drukke stadsverkeer.
Naast het comfortabele zadel en de ergonomische zitpositie is de Vespa ET-2 ook uitgerust met een aantal handige functies die het rijden nog plezieriger maken. Zo beschikt de scooter over een ruim opbergvak onder het zadel, waarin bijvoorbeeld een helm of boodschappen kunnen worden opgeborgen. Daarnaast is de ET-2 voorzien van een handig bagagerek aan de achterzijde, waarop een tas of jas kan worden bevestigd.
De Piaggio Vespa ET-2 is niet alleen een praktische en comfortabele scooter, maar ook een stijlvolle en trendy keuze voor jonge en modebewuste rijders. Met zijn klassieke ontwerp en moderne kleurenopties is de ET-2 een echte eyecatcher op de weg. Of je nu door de stad rijdt of een weekendje weg gaat, met de Vespa ET-2 maak je altijd een goede indruk.
Naast het aantrekkelijke ontwerp en de comfortabele eigenschappen van de Piaggio Vespa ET-2, is de scooter ook zeer betrouwbaar en duurzaam. Piaggio staat bekend om de hoge kwaliteit van zijn producten en de Vespa ET-2 is daarop geen uitzondering. Met regelmatig onderhoud en goed rijgedrag kan de ET-2 vele jaren meegaan en blijft hij betrouwbaar en veilig in gebruik.
Een ander belangrijk aspect van de Piaggio Vespa ET-2 is de wendbaarheid en handelbaarheid van de scooter. Met zijn compacte formaat en lichtgewicht constructie is de ET-2 zeer eenvoudig te besturen en te manoeuvreren, zelfs in druk verkeer. De scooter is voorzien van een stabiel onderstel en goede remmen, wat zorgt voor een veilige en stabiele rijervaring.
Naast de standaardversie van de Vespa ET-2 is er ook een sportievere variant verkrijgbaar, de ET-2 Sport. Deze versie is voorzien van een krachtigere motor en sportieve accenten zoals een sportuitlaat en speciale velgen. De ET-2 Sport is ideaal voor rijders die op zoek zijn naar iets meer vermogen en prestaties, maar nog steeds willen genieten van het comfort en de stijl van een Vespa.
Al met al is de Piaggio Vespa ET-2 een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een betrouwbare, comfortabele en stijlvolle scooter. Met zijn klassieke ontwerp, moderne functies en uitstekende rijeigenschappen is de Vespa ET-2 een echte allrounder die geschikt is voor dagelijks gebruik en weekenduitstapjes. Of je nu jong of oud bent, de Vespa ET-2 zal zeker indruk maken op iedereen die hem ziet rijden.
Vergeet ook niet de Piaggio merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Piaggio Vespa Et-2's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte scooters / brommers in Nederland als geïmporteerde scooters / brommers uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Vespa Et-2's
Wanneer een nieuwe Piaggio Vespa Et-2 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de scooter. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type scooter / brommer in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Piaggio Vespa Et-2 scooters / brommers die in Nederland (nog) op de weg rijden.
909 van de 909 scooters / brommers zijn geïmporteerd
Maar liefst 100% komt oorspronkelijk dus uit het buitenland. De meeste import Piaggio Vespa Et-2's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vooral duurdere scooters / brommers (met een relatief hoge BPM in Nederland) worden vaak geïmporteerd. Dit zijn vaak scooters / brommers met een grotere uitstoot (o.a. co2). In Nederland betaal je per co2-punt meer belasting, dit stijg relatief harder naarmate de scooter meer uitstoot.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Vespa Et-2.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
VESPA ET-2 45 KM/H | 909 | 100% |
909 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Vespa Et-2.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
Onbekend | 909 | 100% | ||||
Totaal | 909 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de scooters / brommers die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 37
1 van 37
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
FLZ-58-F | 29 september 2022 1998 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
FJL-40-G | 21 oktober 2021 1997 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
FJJ-85-K | 7 oktober 2021 2002 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H - C16 ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
FHB-99-B | 7 juni 2021 1997 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
DST-15-T | 27 december 2018 2000 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
DRZ-59-Z | 7 september 2018 1998 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
DRP-44-B | 24 juli 2018 1998 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
DLZ-80-R | 22 september 2017 1997 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
DLZ-21-B | 20 september 2017 1998 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (4.4 pk) |
DLV-11-R | 8 september 2017 2001 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
DKP-80-G | 12 mei 2017 2000 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
DHT-25-J | 6 september 2016 2000 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
DFP-50-F | 7 december 2015 1998 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
F-262-XK | 1 augustus 2014 2001 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
F-924-XG | 24 juli 2014 2001 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
F-450-TV | 23 april 2014 1998 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
F-380-RX | 19 september 2013 2001 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
F-550-RK | 9 augustus 2013 1997 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
F-853-PV | 13 juli 2013 1998 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H - C161M ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
F-332-LH | 5 oktober 2012 1998 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
F-199-GH | 28 november 2011 2002 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
F-976-FN | 20 september 2011 1997 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
F-435-DR | 20 juli 2011 1999 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 3 kW (3.9 pk) |
F-987-DH | 6 juli 2011 1998 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
F-345-BN | 31 mei 2011 1997 Geïmporteerd | VESPA ET-2 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (3.1 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 7 december 2024.