Piaggio Ciao
In Nederland rijden er van de Piaggio Ciao momenteel 6.058 rond. Piaggio heeft 256.070 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Ciao heeft hierdoor een marktaandeel van 2.37% binnen alle modellen van Piaggio.
Bekijk de aandrijvingen van de Ciao in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 6.058 | 100% |
De Piaggio Ciao: een icoon op twee wielen
De Piaggio Ciao is een van de meest iconische scooters die ooit is geproduceerd. Met zijn unieke design en betrouwbare prestaties heeft de Ciao een speciale plek veroverd in de harten van scooterliefhebbers over de hele wereld. In dit artikel zullen we dieper ingaan op de geschiedenis van de Piaggio Ciao en de verschillende modellen die door de jaren heen zijn uitgebracht.
Geschiedenis van de Piaggio Ciao
De Piaggio Ciao werd voor het eerst geïntroduceerd in 1967 en was bedoeld als een goedkope en praktische scooter voor dagelijks gebruik. Het ontwerp van de Ciao was eenvoudig en functioneel, met een stalen frame en een lichte motor die gemakkelijk kon worden gestart. De scooter was ook erg populair vanwege zijn zuinige brandstofverbruik en lage onderhoudskosten.
In de loop der jaren heeft de Piaggio Ciao verschillende updates en verbeteringen ondergaan, maar het basisontwerp is altijd hetzelfde gebleven. De scooter is uitgegroeid tot een icoon in de wereld van tweewielers, met een grote schare fans die de Ciao blijven waarderen om zijn betrouwbaarheid en eenvoud.
Modellen van de Piaggio Ciao
Door de jaren heen heeft Piaggio verschillende modellen van de Ciao uitgebracht, elk met zijn eigen unieke kenmerken en specificaties. Hieronder volgt een overzicht van enkele van de meest populaire modellen van de Piaggio Ciao:
1. Piaggio Ciao PX
De Piaggio Ciao PX is een van de meest recente modellen van de Ciao en is voorzien van een krachtige 50cc-motor. De scooter is uitgerust met een automatische transmissie en heeft een topsnelheid van ongeveer 45 km/u. De Ciao PX is verkrijgbaar in verschillende kleuren en is ideaal voor stadsvervoer en korte afstanden.
2. Piaggio Ciao SC
De Piaggio Ciao SC is een sportiever model van de Ciao, met een agressiever ontwerp en verbeterde prestaties. De scooter is voorzien van een krachtige 70cc-motor en heeft een topsnelheid van ongeveer 60 km/u. De Ciao SC is ideaal voor wie op zoek is naar wat meer vermogen en snelheid.
3. Piaggio Ciao Special
De Piaggio Ciao Special is een luxere versie van de Ciao, met extra comfort en stijlvolle details. De scooter is voorzien van een 50cc-motor en heeft een topsnelheid van ongeveer 45 km/u. De Ciao Special is verkrijgbaar in verschillende kleuren en is ideaal voor wie op zoek is naar een elegante en praktische scooter.
4. Piaggio Ciao Mix
De Piaggio Ciao Mix is een milieuvriendelijk model van de Ciao, met een zuinige 50cc-motor die voldoet aan de strengste emissienormen. De scooter is voorzien van een automatische transmissie en heeft een topsnelheid van ongeveer 45 km/u. De Ciao Mix is ideaal voor wie op zoek is naar een duurzame en efficiënte scooter.
De Piaggio Ciao: een tijdloos icoon
De Piaggio Ciao is een tijdloos icoon op twee wielen, dat al meer dan vijftig jaar mensen over de hele wereld heeft weten te charmeren. Met zijn eenvoudige ontwerp, betrouwbare prestaties en lage onderhoudskosten is de Ciao een populaire keuze voor zowel beginnende als ervaren scooterrijders.
Of je nu op zoek bent naar een praktische stadscooter, een sportieve tweewieler of een milieuvriendelijke scooter, de Piaggio Ciao heeft voor elk wat wils. Met zijn verschillende modellen en uitvoeringen is er altijd wel een Ciao die bij jouw wensen en behoeften past.
Kortom, de Piaggio Ciao is een scooter die de tand des tijds heeft doorstaan en nog steeds geliefd is bij vele scooterliefhebbers. Met zijn unieke design, betrouwbare prestaties en tijdloze uitstraling is de Ciao een echte klassieker die niet snel zal worden vergeten.
Vergeet ook niet de Piaggio merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Piaggio Ciao's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte scooters / brommers in Nederland als geïmporteerde scooters / brommers uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Ciao's
Wanneer een nieuwe Piaggio Ciao voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de scooter. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type scooter / brommer in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Piaggio Ciao scooters / brommers die in Nederland (nog) op de weg rijden.
5.975 van de 6.058 scooters / brommers zijn geïmporteerd
Maar liefst 98.6% komt oorspronkelijk dus uit het buitenland. De meeste import Piaggio Ciao's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vooral duurdere scooters / brommers (met een relatief hoge BPM in Nederland) worden vaak geïmporteerd. Dit zijn vaak scooters / brommers met een grotere uitstoot (o.a. co2). In Nederland betaal je per co2-punt meer belasting, dit stijg relatief harder naarmate de scooter meer uitstoot.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Ciao.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
CIAO 25 KM/H | 2.797 | 46.2% |
CIAO MIX 25 KM/H | 1.617 | 26.7% |
CIAO MIX 45 KM | 591 | 9.8% |
CIAO 45 KM/H | 498 | 8.2% |
C24 | 220 | 3.6% |
CIAO MIX 25 KM | 120 | 2% |
CIAO P | 109 | 1.8% |
CIAO | 64 | 1.1% |
CIAO PX | 12 | 0.2% |
CIAO MIX | 10 | 0.2% |
CIAO PX 25 | 3 | < 0,1% |
CIAO C7 | 2 | < 0,1% |
CIAO PX 25 MIX | 2 | < 0,1% |
CIAO C9 | 1 | < 0,1% |
CIAO MY 99-25 | 1 | < 0,1% |
CIAO PV | 1 | < 0,1% |
CIAOP | 1 | < 0,1% |
CIAO M.Y.99 | 1 | < 0,1% |
CIAO MIX 25KM/U | 1 | < 0,1% |
CIAO-C7 | 1 | < 0,1% |
CIAO MIX 25KM/H | 1 | < 0,1% |
CIAO PX 45 MIX | 1 | < 0,1% |
CIAO 25KM | 1 | < 0,1% |
CIAO MIX 25KM | 1 | < 0,1% |
CIAO MIX 25 KWH | 1 | < 0,1% |
OVERIG | 1 | < 0,1% |
6.058 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Piaggio Ciao.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Benzine Benzinemotor: 0.9 kW (1.2 pk) Benzinemotor: 1.1 kW (1.5 pk) | feb 2003 | jul 2016 | - | 198 | 3.3% |
Onbekend | 5.860 | 96.7% | ||||
Totaal | 6.058 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de scooters / brommers die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 40
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
FSP-09-Z | 28 augustus 2024 1994 Geïmporteerd | CIAO ? Onbekend | Benzine Motor: 2 kW (2.7 pk) |
FSN-70-B | 1 augustus 2024 1971 Geïmporteerd | CIAO C7 - CIAO C7 ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1 pk) |
FSK-78-F | 5 juli 2024 1996 Geïmporteerd | CIAO MIX 25 KM ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.2 pk) |
FSF-99-G | 17 mei 2024 1983 Geïmporteerd | CIAO ? Onbekend | Benzine |
FSF-02-H | 17 mei 2024 1979 Geïmporteerd | CIAO PX ? Onbekend | Benzine |
FRX-97-D | 5 april 2024 2001 Geïmporteerd | CIAO 45 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.8 pk) |
FRV-70-Z | 4 april 2024 1991 Geïmporteerd | CIAO ? Onbekend | Benzine |
FRR-54-V | 23 februari 2024 1979 Geïmporteerd | CIAO ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FRR-24-H | 14 februari 2024 1980 Geïmporteerd | CIAO P - C7E2T ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FRP-43-J | 29 januari 2024 1981 Geïmporteerd | CIAO P ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FRL-49-S | 28 december 2023 1985 Geïmporteerd | CIAO P ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FRJ-74-Z | 8 december 2023 1984 Geïmporteerd | CIAO P - CIAO P ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FRK-47-V | 6 december 2023 1999 Geïmporteerd | CIAO MIX 45 KM ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.8 pk) |
FPN-20-R | 19 juni 2023 1980 Geïmporteerd | CIAO PX ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FPL-60-X | 12 juni 2023 2020 Geïmporteerd | CIAO ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FNX-26-R | 17 februari 2023 1985 Geïmporteerd | CIAO P ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FNT-04-F | 17 januari 2023 1986 Geïmporteerd | CIAO P ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FNT-03-F | 17 januari 2023 1982 Geïmporteerd | CIAO P ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FNK-90-B | 28 oktober 2022 1996 Geïmporteerd | CIAO 25 KM/H ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.2 pk) |
FLS-21-J | 25 juli 2022 1982 Geïmporteerd | CIAO P - P ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FLR-83-Z | 21 juli 2022 1991 Geïmporteerd | CIAO P ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
FLK-61-R | 27 juni 2022 1985 Geïmporteerd | CIAO - CIAO ? Onbekend | Benzine |
FLH-49-B | 9 juni 2022 2003 Geïmporteerd | C24 - C24 - 1 ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.3 pk) |
FLB-62-H | 16 mei 2022 1985 Geïmporteerd | CIAO P ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.6 pk) |
DS-464-R | 5 april 2022 2005 Geïmporteerd | CIAO ? Onbekend | Benzine Motor: 1 kW (1.2 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 7 december 2024.