BMW i4
In Nederland rijden er van de BMW i4 momenteel 7.197 rond. BMW heeft 581.585 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De i4 heeft hierdoor een marktaandeel van 1.24% binnen alle modellen van BMW. De carrosserie is ingedeeld in de categorie sedan.
Bekijk de aandrijvingen van de i4 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 7.193 | 100% |
De BMW i4: de toekomst van elektrisch rijden
In de wereld van elektrisch rijden is BMW een van de pioniers. Met modellen als de i3 en de i8 heeft het Duitse automerk laten zien dat elektrisch rijden niet alleen duurzaam en milieuvriendelijk is, maar ook sportief en stijlvol kan zijn. En met de introductie van de BMW i4 zet BMW weer een grote stap vooruit in de wereld van elektrische auto's.
De BMW i4 is een volledig elektrische vierdeurs sedan die het beste van beide werelden combineert: de sportieve prestaties en het luxe design waar BMW om bekend staat, gecombineerd met de duurzaamheid en efficiëntie van elektrisch rijden. Met een indrukwekkend vermogen en een ruime actieradius is de i4 een serieuze concurrent voor andere elektrische auto's in zijn klasse.
Het design van de BMW i4 is typisch BMW: strak, modern en sportief. De auto heeft een aerodynamische vormgeving met scherpe lijnen en een dynamische uitstraling. De grille aan de voorkant is gesloten, wat niet alleen bijdraagt aan de aerodynamica, maar ook het futuristische uiterlijk van de auto versterkt. De LED-verlichting aan de voor- en achterkant zorgt voor een opvallende en herkenbare uitstraling, zowel overdag als 's nachts.
Ook het interieur van de BMW i4 is van hoog niveau. Het dashboard is strak vormgegeven en voorzien van hoogwaardige materialen en moderne technologie. Het grote touchscreen display in het midden van het dashboard biedt toegang tot alle functies van de auto, zoals navigatie, entertainment en klimaatcontrole. Daarnaast is de i4 voorzien van de nieuwste connectiviteitsopties, zoals Apple CarPlay en Android Auto, waardoor je altijd verbonden blijft met je smartphone.
Maar waar de BMW i4 pas echt indruk maakt, is onder de motorkap. De i4 is beschikbaar in verschillende varianten, met vermogens variërend van 300 tot maar liefst 530 pk. Hiermee accelereert de i4 in slechts enkele seconden van 0 naar 100 km/u, waardoor hij zich kan meten met de sportiefste benzineauto's. En dankzij de elektrische aandrijving is de acceleratie ook nog eens fluisterstil en zonder enige vertraging.
Maar ook op het gebied van actieradius scoort de BMW i4 hoog. Met een accucapaciteit van maximaal 80 kWh kan de i4 tot wel 600 kilometer rijden op een volle accu, afhankelijk van de gekozen variant. Dit maakt de i4 niet alleen geschikt voor dagelijks gebruik, maar ook voor lange afstanden zonder tussentijds opladen. En mocht je toch onderweg moeten opladen, dan ondersteunt de i4 snelladen waarmee je binnen enkele minuten weer voldoende bereik hebt.
Maar de BMW i4 is niet alleen snel en efficiënt, hij is ook duurzaam en milieuvriendelijk. Met zijn elektrische aandrijving stoot de i4 geen schadelijke gassen uit en draagt hij bij aan een schonere en groenere wereld. Daarnaast is de productie van de i4 ook zo duurzaam mogelijk, met gebruik van gerecyclede materialen en energiezuinige productieprocessen.
De BMW i4 is niet alleen een auto voor de toekomst, maar ook voor het heden. Met zijn sportieve prestaties, luxe design en duurzame karakter is de i4 een auto die alle aspecten van elektrisch rijden combineert. En met de groeiende populariteit van elektrische auto's is de i4 een welkome aanvulling op het assortiment van BMW.
Maar de BMW i4 is niet alleen een auto voor de toekomst, maar ook voor het heden. Met zijn sportieve prestaties, luxe design en duurzame karakter is de i4 een auto die alle aspecten van elektrisch rijden combineert. En met de groeiende populariteit van elektrische auto's is de i4 een welkome aanvulling op het assortiment van BMW.
Kortom, de BMW i4 is een auto die de toekomst van elektrisch rijden belichaamt. Met zijn sportieve prestaties, luxe design en duurzame karakter is de i4 een auto die niet alleen voldoet aan de eisen van de moderne automobilist, maar ook een statement maakt over de richting die de auto-industrie op gaat. De BMW i4 is niet zomaar een elektrische auto, maar een auto die de lat hoger legt voor alle elektrische auto's die nog gaan komen.
Vergeet ook niet de BMW merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal BMW i4's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren i4's
Wanneer een nieuwe BMW i4 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte BMW i4 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een BMW i4.
De gemiddelde nieuwwaarde van de BMW i4 komt daarmee uit op 73.922 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een BMW i4 in Nederland zijn Grijs (2.511 stuks / 35%), Zwart (1.730 stuks / 24%), Blauw (1.083 stuks / 15%) en Groen (899 stuks / 12%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 2.511 | 35% |
Zwart | 1.730 | 24% |
Blauw | 1.083 | 15% |
Groen | 899 | 12% |
Wit | 796 | 11% |
Rood | 98 | 1% |
Oranje | 67 | 1% |
Geel | 7 | < 1% |
Bruin | 3 | < 1% |
Paars | 3 | < 1% |
237 van de 7.197 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (3.3%) uit het buitenland komt. De meeste import BMW i4's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de BMW i4.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
i4 eDrive40 | 4.829 | 67.1% |
i4 M50 | 1.451 | 20.2% |
I4 EDRIVE35 | 916 | 12.7% |
i4 | 1 | < 0,1% |
7.197 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de BMW i4.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
31AW | Elektriciteit Elektromotor(en): 190 kW (258 pk) Elektromotor(en): 230 kW (313 pk) Elektromotor(en): 400 kW (544 pk) | nov 2021 | jul 2024 | € 88.495 | 1.449 | 20.1% |
41AW | Elektriciteit Elektromotor(en): 210 kW (286 pk) | nov 2022 | jul 2024 | € 65.440 | 916 | 12.7% |
71AW | Elektriciteit Elektromotor(en): 250 kW (340 pk) | nov 2021 | jul 2024 | € 71.155 | 4.827 | 67.1% |
Onbekend | 5 | 0.1% | ||||
Totaal | 7.197 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 40
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GGN-73-K | 25 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 74.076 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GGD-22-K | 25 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 67.585 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GGB-82-Z | 24 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE35 - G4C - 41AW € 68.374 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GGB-77-Z | 24 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 61.985 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GGF-58-N | 23 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 67.060 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GGB-76-F | 23 juli 2024 2024 Geïmporteerd | i4 M50 - G4C - 31AW € 85.242 | Elektriciteit Elektromotor(s): 400 kW (544 pk) |
GGF-71-N | 22 juli 2024 2024 | I4 M50 - G4C - 31AW € 93.974 | Elektriciteit Elektromotor(s): 400 kW (544 pk) |
GFX-70-R | 22 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 68.536 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GFS-25-H | 22 juli 2024 2024 | I4 M50 - G4C - 31AW € 83.701 | Elektriciteit Elektromotor(s): 400 kW (544 pk) |
GFK-79-G | 22 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 87.308 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GFV-32-V | 20 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE35 - G4C - 41AW € 66.347 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GDL-45-S | 20 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 73.242 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GGJ-72-R | 19 juli 2024 2023 Geïmporteerd | i4 eDrive35 - G4C - 41AW € 65.759 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GGD-27-F | 19 juli 2024 2024 | I4 M50 - G4C - 31AW € 91.615 | Elektriciteit Elektromotor(s): 400 kW (544 pk) |
GFX-64-V | 19 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 68.289 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GFT-86-L | 19 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 69.365 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GFT-11-N | 19 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 67.397 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GGB-73-Z | 18 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 61.505 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GFX-63-V | 18 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 67.646 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GFT-27-R | 18 juli 2024 2024 | I4 M50 - G4C - 31AW € 87.088 | Elektriciteit Elektromotor(s): 400 kW (544 pk) |
GFS-68-H | 18 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 66.805 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GFS-67-H | 18 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 69.612 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GGH-47-H | 17 juli 2024 2022 Geïmporteerd | I4 EDRIVE40 - G4C - 71AW € 72.201 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GGH-09-H | 17 juli 2024 2023 Geïmporteerd | I4 EDRIVE35 - G4C - 41AW € 61.710 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GFT-14-N | 17 juli 2024 2024 | I4 EDRIVE35 - G4C - 41AW € 72.704 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 25 juli 2024.