Renault T
In Nederland rijden er van de Renault T momenteel 3.770 rond als personenauto. Daarnaast zijn er ook nog 2.704 bedrijfsauto's, 119 land- of bosbouwtrekkers, 88 campers en 3 motorrijtuigen met beperkte snelheid. Totaal zijn er dus 6.684 T-voertuigen. Renault heeft 810.678 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De T heeft hierdoor een marktaandeel van 0.82% binnen alle modellen van Renault. De carrosserie is ingedeeld als hatchback (78%), niet geregistreerd (11%), sedan (5%), cabriolet (4%) en stationwagen (2%).
Bekijk de aandrijvingen van de T in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 2.371 | 62.9% |
Benzine | 1.194 | 31.7% |
Benzine & LPG | 131 | 3.5% |
Diesel | 72 | 1.9% |
Overige | 2 | 0.1% |
Vergeet ook niet de Renault merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Renault T's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren T's
Wanneer een nieuwe Renault T voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Renault T personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Renault T.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Renault T komt daarmee uit op 33.693 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Renault T in Nederland zijn Blauw (906 stuks / 24%), Wit (744 stuks / 20%), Geel (596 stuks / 16%) en Zwart (546 stuks / 14%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Blauw | 906 | 24% |
Wit | 744 | 20% |
Geel | 596 | 16% |
Zwart | 546 | 14% |
Groen | 351 | 9% |
Rood | 268 | 7% |
Grijs | 231 | 6% |
Bruin | 55 | 1% |
Beige | 46 | 1% |
Oranje | 13 | < 1% |
Paars | 10 | < 1% |
? Onbekend | 4 | < 1% |
472 van de 3.770 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat 12.5% uit het buitenland komt. De meeste import Renault T's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Renault T.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC | 2.290 | 60.7% |
5 ALPINE TURBO | 82 | 2.2% |
RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC | 81 | 2.1% |
19 TR U9 | 72 | 1.9% |
25 TX U9 | 61 | 1.6% |
16 TL | 53 | 1.4% |
11 TL | 42 | 1.1% |
25 TX K6 | 36 | 1% |
19 CABRIOLET 16V U9 | 33 | 0.9% |
R 16 TX | 33 | 0.9% |
9 TL | 31 | 0.8% |
19 CABRIOLET 1.8 E2 | 29 | 0.8% |
25 TXE U9 | 29 | 0.8% |
6 TL | 26 | 0.7% |
19 CABRIOLET 1.8 U9 | 23 | 0.6% |
11 TL S6 | 23 | 0.6% |
R 17 TL CABRIOLET | 22 | 0.6% |
R 16 TS | 21 | 0.6% |
25 TS | 20 | 0.5% |
5 TS | 18 | 0.5% |
19 CABRIOLET 1.8 | 18 | 0.5% |
5 TURBO | 17 | 0.5% |
21 TL U9 | 16 | 0.4% |
11 TURBO | 15 | 0.4% |
19 CABRIOLET 16V | 15 | 0.4% |
OVERIG | 664 | 17.6% |
3.770 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Renault T.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
BT1H | Benzine Benzinemotor: 125 kW (170 pk) | dec 2008 | dec 2008 | - | 1 | < 0.1% |
RBE | Elektriciteit Elektromotor(en): 90 kW (122 pk) Elektromotor(en): 110 kW (150 pk) | sep 2024 | jul 2025 | € 33.508 | 2.290 | 60.7% |
RHE | Elektriciteit Elektromotor(en): 110 kW (150 pk) | apr 2025 | jul 2025 | € 38.910 | 81 | 2.1% |
Onbekend | 1.398 | 37.1% | ||||
Totaal | 3.770 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 40
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
HVN-82-V | 3 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 35.445 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVN-80-V | 3 juli 2025 2025 | RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC - P01 - RHE € 37.145 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVN-31-X | 3 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 35.045 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVJ-64-T | 3 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 36.395 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVB-97-F | 3 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 32.594 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVB-33-H | 3 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 35.994 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HTV-97-V | 3 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 29.795 | Elektriciteit Elektromotor(s): 90 kW (122 pk) |
HTV-15-V | 3 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 29.795 | Elektriciteit Elektromotor(s): 90 kW (122 pk) |
HTS-94-L | 3 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 34.695 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HTS-87-N | 3 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 35.095 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVJ-02-V | 2 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 27.594 | Elektriciteit Elektromotor(s): 90 kW (122 pk) |
HTP-70-N | 2 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 35.194 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVF-87-N | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC - P01 - RHE € 38.445 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVF-82-N | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 27.594 | Elektriciteit Elektromotor(s): 90 kW (122 pk) |
HVF-74-K | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 30.095 | Elektriciteit Elektromotor(s): 90 kW (122 pk) |
HVF-55-K | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 27.594 | Elektriciteit Elektromotor(s): 90 kW (122 pk) |
HVF-54-K | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC - P01 - RHE € 41.595 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVF-47-L | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 27.594 | Elektriciteit Elektromotor(s): 90 kW (122 pk) |
HVF-33-K | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC - P01 - RBE € 27.594 | Elektriciteit Elektromotor(s): 90 kW (122 pk) |
HVB-96-F | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC - P01 - RHE € 39.745 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVB-70-F | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC - P01 - RHE € 39.045 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVB-42-H | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC - P01 - RHE € 39.145 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVB-41-H | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC - P01 - RHE € 40.995 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVB-40-H | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC - P01 - RHE € 39.145 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
HVB-05-H | 1 juli 2025 2025 | RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC - P01 - RHE € 39.745 | Elektriciteit Elektromotor(s): 110 kW (150 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 3 juli 2025.