Peugeot 206
In Nederland rijden er van de Peugeot 206 momenteel 65.621 rond als personenauto. Daarnaast zijn er ook nog 2 bedrijfsauto's. Totaal zijn er dus 65.623 206-voertuigen. Peugeot heeft 890.550 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De 206 heeft hierdoor een marktaandeel van 7.4% binnen alle modellen van Peugeot. De carrosserie is ingedeeld als hatchback (76%), cabriolet (16%) en stationwagen (8%).
Bekijk de aandrijvingen van de 206 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 63.005 | 98% |
Diesel | 910 | 1.4% |
Overige | 403 | 0.6% |
De Peugeot 206: een icoon op de weg
De Peugeot 206 is een compacte auto die werd geproduceerd door de Franse autofabrikant Peugeot tussen 1998 en 2012. Het was een van de best verkochte modellen van het merk en werd wereldwijd geprezen om zijn stijlvolle design, betrouwbare prestaties en comfortabele rijervaring. In dit artikel zullen we de geschiedenis, kenmerken en populariteit van de Peugeot 206 bespreken.
Geschiedenis
De Peugeot 206 werd voor het eerst geïntroduceerd op de Autosalon van Parijs in 1998 als opvolger van de populaire Peugeot 205. Het was ontworpen door de Italiaanse ontwerper Pininfarina en stond bekend om zijn moderne en dynamische uitstraling. De auto was verkrijgbaar in verschillende carrosserievarianten, waaronder een hatchback, cabriolet en stationwagen.
In de loop der jaren onderging de Peugeot 206 verschillende facelifts en updates om hem up-to-date te houden met de nieuwste technologische ontwikkelingen en trends in de auto-industrie. In 2009 werd de productie van de 206 stopgezet en werd hij vervangen door de Peugeot 207.
Kenmerken
De Peugeot 206 was een veelzijdige auto die geschikt was voor zowel stadsverkeer als lange afstanden. Hij was uitgerust met een reeks krachtige en efficiënte motoren, variërend van 1.1 tot 2.0 liter, die zorgden voor een soepele en responsieve rijervaring. De auto had ook een comfortabel interieur met voldoende ruimte voor passagiers en bagage.
Een van de kenmerken die de Peugeot 206 zo populair maakte, was zijn stijlvolle en eigentijdse design. De auto had een gestroomlijnde carrosserie met scherpe lijnen en een opvallende grille die hem een sportieve uitstraling gaven. De cabine was voorzien van hoogwaardige materialen en ergonomisch geplaatste bedieningselementen voor maximaal comfort en gemak.
De Peugeot 206 was ook uitgerust met een scala aan geavanceerde technologische functies, zoals airconditioning, elektrische ramen, centrale deurvergrendeling en een hoogwaardig audiosysteem. Veiligheidsvoorzieningen zoals airbags, ABS en stabiliteitscontrole zorgden ervoor dat de auto voldeed aan de hoogste veiligheidsnormen.
Populariteit
De Peugeot 206 was een enorm succes voor Peugeot en werd al snel een van de best verkochte modellen van het merk. Hij won verschillende prijzen en onderscheidingen, waaronder de titel van European Car of the Year in 1999. De auto was geliefd bij zowel particuliere als zakelijke klanten vanwege zijn betrouwbaarheid, efficiëntie en betaalbaarheid.
De populariteit van de Peugeot 206 werd verder versterkt door zijn succes in de autosport. De auto werd gebruikt in verschillende rally's en kampioenschappen over de hele wereld en behaalde indrukwekkende resultaten. Dit droeg bij aan het imago van de 206 als een sportieve en dynamische auto die geschikt was voor zowel dagelijks gebruik als sportieve prestaties.
Tot op de dag van vandaag blijft de Peugeot 206 een geliefde auto onder autoliefhebbers en verzamelaars. Zijn tijdloze design, betrouwbare prestaties en comfortabele rijervaring maken hem een echte klassieker die nog steeds op de weg te zien is.
Vergeet ook niet de Peugeot merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Peugeot 206's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren 206's
Wanneer een nieuwe Peugeot 206 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Peugeot 206 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Peugeot 206.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Peugeot 206 komt daarmee uit op 16.750 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Peugeot 206 in Nederland zijn Grijs (33.529 stuks / 51%), Zwart (13.307 stuks / 20%), Blauw (9.695 stuks / 15%) en Rood (4.068 stuks / 6%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 33.529 | 51% |
Zwart | 13.307 | 20% |
Blauw | 9.695 | 15% |
Rood | 4.068 | 6% |
Groen | 3.237 | 5% |
Wit | 864 | 1% |
Geel | 606 | 1% |
Oranje | 294 | < 1% |
Beige | 12 | < 1% |
Paars | 5 | < 1% |
Bruin | 4 | < 1% |
7.999 van de 65.621 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat 12.2% uit het buitenland komt. De meeste import Peugeot 206's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Peugeot 206.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
206 | 57.041 | 86.9% |
206+ | 7.686 | 11.7% |
2***** | 721 | 1.1% |
2*HFZ | 50 | 0.1% |
206 CC | 40 | 0.1% |
2*KFX | 23 | < 0,1% |
2*NFZ | 11 | < 0,1% |
206CC | 5 | < 0,1% |
206 + | 3 | < 0,1% |
206 SW | 3 | < 0,1% |
206 CC 1.6 | 2 | < 0,1% |
206 CABRIO COUPE S16 2.0 | 2 | < 0,1% |
206 CABRIO | 2 | < 0,1% |
206 1.4 | 2 | < 0,1% |
206 2.0 CABRIO | 1 | < 0,1% |
206 CC CABRIO | 1 | < 0,1% |
206 2.0 RC | 1 | < 0,1% |
206 XR 1.4 | 1 | < 0,1% |
206 SOLEILO 16 | 1 | < 0,1% |
2*WJZ | 1 | < 0,1% |
206 1.61 | 1 | < 0,1% |
206 XR | 1 | < 0,1% |
206 1.6I | 1 | < 0,1% |
206 1.6 I | 1 | < 0,1% |
206 RC 2.0 | 1 | < 0,1% |
OVERIG | 19 | < 0,1% |
65.621 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Peugeot 206.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
A | Benzine / Diesel / LPG LPG motor: 44 kW (60 pk) LPG motor: 55 kW (75 pk) LPG motor: 65 kW (88 pk) LPG motor: 80 kW (109 pk) Dieselmotor: 50 kW (68 pk) Dieselmotor: 51 kW (69 pk) Dieselmotor: 66 kW (90 pk) Benzinemotor: 44 kW (60 pk) Benzinemotor: 55 kW (75 pk) Benzinemotor: 65 kW (88 pk) Benzinemotor: 80 kW (109 pk) | jun 1998 | jul 2009 | € 14.717 | 16.692 | 25.4% |
C | Benzine / Diesel / LPG LPG motor: 44 kW (60 pk) LPG motor: 55 kW (75 pk) LPG motor: 65 kW (88 pk) LPG motor: 80 kW (109 pk) LPG motor: 99 kW (135 pk) LPG motor: 100 kW (136 pk) LPG motor: 130 kW (177 pk) Dieselmotor: 50 kW (68 pk) Dieselmotor: 51 kW (69 pk) Dieselmotor: 66 kW (90 pk) Benzinemotor: 44 kW (60 pk) Benzinemotor: 55 kW (75 pk) Benzinemotor: 65 kW (88 pk) Benzinemotor: 80 kW (109 pk) Benzinemotor: 99 kW (135 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Benzinemotor: 130 kW (177 pk) | sep 1998 | jul 2009 | € 14.184 | 18.493 | 28.2% |
D | Benzine / Diesel / LPG Benzinemotor: 80 kW (109 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) LPG motor: 80 kW (109 pk) LPG motor: 100 kW (136 pk) Dieselmotor: 80 kW (109 pk) | nov 2000 | feb 2009 | € 25.251 | 9.948 | 15.2% |
E | Benzine / Diesel / LPG LPG motor: 55 kW (75 pk) LPG motor: 100 kW (136 pk) Benzinemotor: 44 kW (60 pk) Benzinemotor: 55 kW (75 pk) Benzinemotor: 65 kW (88 pk) Benzinemotor: 100 kW (136 pk) Dieselmotor: 50 kW (68 pk) Dieselmotor: 66 kW (90 pk) | jun 2002 | okt 2007 | € 16.622 | 2.732 | 4.2% |
H | Benzine / Diesel / LPG Benzinemotor: 65 kW (88 pk) Benzinemotor: 80 kW (109 pk) Benzinemotor: 130 kW (177 pk) Benzinemotor: 152 kW (207 pk) Dieselmotor: 66 kW (90 pk) Dieselmotor: 80 kW (109 pk) LPG motor: 65 kW (88 pk) LPG motor: 80 kW (109 pk) | nov 2000 | jan 2008 | € 17.471 | 5.104 | 7.8% |
J | Benzine / Diesel / LPG Dieselmotor: 66 kW (90 pk) Dieselmotor: 80 kW (109 pk) LPG motor: 80 kW (109 pk) Benzinemotor: 80 kW (109 pk) | mei 2004 | aug 2007 | € 19.326 | 539 | 0.8% |
K | Benzine / Diesel / LPG LPG motor: 65 kW (88 pk) LPG motor: 80 kW (109 pk) Dieselmotor: 66 kW (90 pk) Dieselmotor: 80 kW (109 pk) Benzinemotor: 65 kW (88 pk) Benzinemotor: 80 kW (109 pk) | jun 2002 | jul 2007 | € 19.168 | 2.705 | 4.1% |
L8HR | Diesel Dieselmotor: 50 kW (68 pk) | nov 2010 | nov 2012 | € 16.255 | 15 | < 0.1% |
L8HZ | Diesel Dieselmotor: 50 kW (68 pk) | jun 2009 | mei 2010 | € 18.374 | 9 | < 0.1% |
LHFV | Benzine Benzinemotor: 44 kW (60 pk) | okt 2010 | mrt 2013 | € 11.216 | 333 | 0.5% |
LHFX | Benzine / LPG LPG motor: 42 kW (57 pk) LPG motor: 44 kW (60 pk) Benzinemotor: 44 kW (60 pk) | mrt 2009 | apr 2011 | € 11.563 | 640 | 1% |
LKFT | Benzine / LPG LPG motor: 54 kW (73 pk) Benzinemotor: 54 kW (73 pk) | okt 2010 | jan 2013 | € 13.242 | 498 | 0.8% |
LKFW | Benzine / LPG LPG motor: 55 kW (75 pk) Benzinemotor: 55 kW (75 pk) | mrt 2009 | jul 2011 | € 13.588 | 1.367 | 2.1% |
M8HR | Diesel Dieselmotor: 50 kW (68 pk) | nov 2010 | jan 2013 | € 17.009 | 29 | < 0.1% |
M8HZ | Diesel Dieselmotor: 50 kW (68 pk) | jul 2009 | okt 2010 | € 17.895 | 12 | < 0.1% |
MHFV | Benzine / LPG LPG motor: 43 kW (58 pk) Benzinemotor: 44 kW (60 pk) | okt 2010 | jan 2013 | € 11.984 | 481 | 0.7% |
MHFX | Benzine / LPG LPG motor: 42 kW (57 pk) Benzinemotor: 44 kW (60 pk) | mrt 2009 | jun 2011 | € 12.432 | 680 | 1% |
MKFT | Benzine / LPG LPG motor: 54 kW (73 pk) Benzinemotor: 54 kW (73 pk) | okt 2010 | mrt 2013 | € 13.955 | 1.665 | 2.5% |
MKFW | Benzine / LPG LPG motor: 55 kW (75 pk) Benzinemotor: 55 kW (75 pk) | mrt 2009 | aug 2011 | € 14.269 | 2.611 | 4% |
Onbekend | 1.068 | 1.6% | ||||
Totaal | 65.621 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 40
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GKR-70-K | 6 september 2024 2004 Geïmporteerd | 206 Onbekend | Benzine Motor (1.6 liter): 80 kW (109 pk) |
GKR-68-K | 6 september 2024 2009 Geïmporteerd | 206+ - 2***** - MHFX Onbekend | Benzine Motor (1.1 liter): 44 kW (60 pk) |
GKF-07-P | 30 augustus 2024 2009 Geïmporteerd | 206 Onbekend | Benzine Motor (1.4 liter): 55 kW (75 pk) |
GJV-23-X | 27 augustus 2024 2004 Geïmporteerd | 206 - E Onbekend | Benzine Motor (1.4 liter): 55 kW (75 pk) |
GDT-14-P | 27 juli 2024 2011 Geïmporteerd | 206+ - 2 - MKFT € 19.926 | Benzine Motor (1.4 liter): 54 kW (73 pk) |
GGT-53-H | 26 juli 2024 2010 Geïmporteerd | 206+ - 2***** - LKFW € 11.335 | Benzine Motor (1.4 liter): 55 kW (75 pk) |
GGR-81-F | 23 juli 2024 2012 Geïmporteerd | 206 +, 1,4 HDI 68 HK 5-D - 2 € 13.494 | Diesel Motor (1.4 liter): 50 kW (68 pk) |
GGH-46-H | 17 juli 2024 2003 Geïmporteerd | 206 - 2NFU Onbekend | Benzine Motor (1.6 liter): 80 kW (109 pk) |
GFT-38-S | 10 juli 2024 2004 Geïmporteerd | 206 - 2 KFW Onbekend | Benzine Motor (1.4 liter): 55 kW (75 pk) |
GFP-57-T | 8 juli 2024 2003 Geïmporteerd | 206 - 2 NFU - D Onbekend | Benzine Motor (1.6 liter): 80 kW (109 pk) |
X-382-TG | 2 juli 2024 2009 Geïmporteerd | 206+ - 2***** - MHFX Onbekend | Benzine Motor (1.1 liter): 44 kW (60 pk) |
GBJ-47-Z | 11 juni 2024 2003 Geïmporteerd | 206 - C Onbekend | Benzine Motor (1.4 liter): 55 kW (75 pk) |
GBD-89-P | 5 juni 2024 2009 Geïmporteerd | 206+ - 2***** - LHFX Onbekend | Benzine Motor (1.1 liter): 44 kW (60 pk) |
GBD-87-P | 5 juni 2024 2005 Geïmporteerd | 206 - D Onbekend | Benzine Motor (1.6 liter): 80 kW (109 pk) |
Z-724-PH | 29 mei 2024 2009 Geïmporteerd | 2***** - 2***** Onbekend | Benzine Motor (1.1 liter): 44 kW (60 pk) |
Z-530-PH | 24 mei 2024 2012 Geïmporteerd | 206+ - 2 - L8HR € 13.102 | Diesel Motor (1.4 liter): 50 kW (68 pk) |
Z-897-PG | 21 mei 2024 2004 Geïmporteerd | 206 - A Onbekend | Benzine Motor (1.4 liter): 55 kW (75 pk) |
X-365-LN | 18 mei 2024 2007 Geïmporteerd | 206 Onbekend | Benzine Motor (1.6 liter): 80 kW (109 pk) |
Z-687-JH | 8 mei 2024 2005 Geïmporteerd | 206 Onbekend | Benzine Motor (1.6 liter): 80 kW (109 pk) |
Z-134-BV | 3 mei 2024 2006 Geïmporteerd | 206 - D Onbekend | Benzine Motor (1.6 liter): 80 kW (109 pk) |
Z-202-KL | 23 april 2024 2012 Geïmporteerd | 206+ - 2 - MHFV € 15.756 | Benzine Motor (1.1 liter): 44 kW (60 pk) |
Z-609-JX | 18 april 2024 2009 Geïmporteerd | 206+ Onbekend | Benzine Motor (1.1 liter): 44 kW (60 pk) |
Z-542-JK | 15 april 2024 2001 Geïmporteerd | 206 Onbekend | Benzine Motor (1.1 liter): 44 kW (60 pk) |
X-417-TG | 13 april 2024 2009 Geïmporteerd | 2***** - 2***** - MHFX Onbekend | Benzine Motor (1.1 liter): 44 kW (60 pk) |
Z-281-HR | 9 april 2024 2002 Geïmporteerd | 206 Onbekend | Benzine Motor (1.6 liter): 80 kW (109 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Peugeot 206Google op afbeeldingen van de Peugeot 206
Google op reviews van de Peugeot 206
Peugeot 206 Wikipedia-pagina
Autoblog.nl
Peugeot 206
Autoreview.nl
Peugeot 206+ prijzen bekend
Straatlegale versie van de Peugeot 206 WRC
Autovisie.nl
Alles over Peugeot 206
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/peugeot/206/
Autozine.nl
Autotest: Peugeot 206 RC
Autotest: Peugeot 206 CC
Autotest: Peugeot 206 plus
Autotest: Peugeot 206 SW
Onze database is bijgewerkt tot 10 september 2024.