Mazda CX-30
In Nederland rijden er van de Mazda CX-30 momenteel 10.382 rond. Mazda heeft 195.304 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De CX-30 heeft hierdoor een marktaandeel van 5.3% binnen alle modellen van Mazda. De carrosserie is ingedeeld in de categorie stationwagen.
Bekijk de aandrijvingen van de CX-30 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine (Mild Hybride) | 10.282 | 99% |
Overige | 100 | 1% |
De Mazda CX-30: een stijlvolle en veelzijdige crossover
De Mazda CX-30 is een van de nieuwste toevoegingen aan het crossover-segment van Mazda. Deze compacte SUV combineert het beste van twee werelden: de wendbaarheid en efficiëntie van een hatchback en de ruimte en veelzijdigheid van een SUV. Met zijn stijlvolle design, hoogwaardige interieur en geavanceerde technologieën is de CX-30 een aantrekkelijke optie voor autoliefhebbers die op zoek zijn naar een praktische en comfortabele auto.
Design
De Mazda CX-30 heeft een opvallend en dynamisch design dat direct de aandacht trekt. Met zijn vloeiende lijnen, scherpe koplampen en stoere grille straalt de CX-30 een gevoel van kracht en elegantie uit. Het slanke silhouet en de subtiele details geven de auto een moderne en sportieve uitstraling.
Het interieur van de CX-30 is net zo indrukwekkend als zijn exterieur. Het gebruik van hoogwaardige materialen en de aandacht voor detail zorgen voor een luxe en comfortabele rijervaring. De ergonomische stoelen, het overzichtelijke dashboard en de intuïtieve bedieningselementen zorgen ervoor dat de bestuurder zich direct thuis voelt in de auto.
Ruimte en comfort
Ondanks zijn compacte formaat biedt de Mazda CX-30 verrassend veel ruimte en comfort. Met voldoende been- en hoofdruimte voor zowel de bestuurder als de passagiers kunnen lange ritten moeiteloos worden doorstaan. De achterbank kan eenvoudig worden neergeklapt om extra bagageruimte te creëren, waardoor de CX-30 ook geschikt is voor gezinnen of mensen met veel bagage.
Het comfort in de CX-30 wordt verder versterkt door de uitstekende geluidsisolatie en de geavanceerde stoelverwarming en -ventilatie. Hierdoor blijft het interieur van de auto aangenaam en rustig, zelfs tijdens lange ritten of in druk verkeer.
Technologie
De Mazda CX-30 is uitgerust met een uitgebreid scala aan geavanceerde technologieën die het rijden veiliger, comfortabeler en leuker maken. Het Mazda Connect-infotainmentsysteem biedt toegang tot navigatie, entertainment en communicatie en kan eenvoudig worden bediend via het touchscreen of de spraakbesturing.
Daarnaast beschikt de CX-30 over een breed scala aan veiligheidssystemen, zoals Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist en Blind Spot Monitoring. Deze systemen helpen de bestuurder om veilig en ontspannen op de weg te blijven, zelfs in moeilijke rijomstandigheden.
Rijervaring
Het rijgedrag van de Mazda CX-30 is een van zijn grootste troeven. Met zijn soepele en responsieve handling, krachtige motoren en geavanceerde ophangingstechnologie biedt de CX-30 een dynamische en plezierige rijervaring. Of u nu door de stad rijdt, lange afstanden aflegt of off-road gaat, de CX-30 presteert altijd op zijn best.
De keuze uit verschillende motoren, waaronder benzine- en dieselmotoren en een mild-hybride aandrijflijn, zorgt ervoor dat er voor elke rijstijl en behoefte een geschikte motor beschikbaar is. De soepele en efficiënte transmissie zorgt voor een vlotte en comfortabele rijervaring, terwijl het lage brandstofverbruik en de lage CO2-uitstoot de CX-30 ook nog eens milieuvriendelijk maken.
Vergeet ook niet de Mazda merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Mazda CX-30's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren CX-30's
Wanneer een nieuwe Mazda CX-30 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Mazda CX-30 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Mazda CX-30.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Mazda CX-30 komt daarmee uit op 37.905 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Mazda CX-30 in Nederland zijn Grijs (3.430 stuks / 33%), Rood (2.242 stuks / 22%), Zwart (1.388 stuks / 13%) en Blauw (1.286 stuks / 12%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 3.430 | 33% |
Rood | 2.242 | 22% |
Zwart | 1.388 | 13% |
Blauw | 1.286 | 12% |
Wit | 1.122 | 11% |
Bruin | 810 | 8% |
Geel | 104 | 1% |
1.669 van de 10.382 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat 16.1% uit het buitenland komt. De meeste import Mazda CX-30's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Mazda CX-30.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
MAZDA CX-30 | 10.370 | 99.9% |
CX-30 | 8 | 0.1% |
CX30 | 2 | < 0,1% |
CX-30 S PREMIUM | 1 | < 0,1% |
CX-30 G122 AT AWD | 1 | < 0,1% |
10.382 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Mazda CX-30.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
6W8 | Diesel Dieselmotor: 85 kW (116 pk) | aug 2019 | nov 2020 | € 39.043 | 21 | 0.2% |
6WE | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 90 kW (122 pk) Elektromotor(en): 0.2 kW (0.3 pk) Elektromotor(en): 1 kW (1.4 pk) Elektromotor(en): 4.8 kW (6.5 pk) Elektromotor(en): 5 kW (6.8 pk) Elektromotor(en): 5.1 kW (6.9 pk) Elektromotor(en): 6 kW (8.2 pk) Elektromotor(en): 9.1 kW (12.4 pk) Elektromotor(en): 63 kW (86 pk) Elektromotor(en): 90 kW (122 pk) | aug 2019 | sep 2024 | € 34.257 | 1.294 | 12.5% |
6WG | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 110 kW (150 pk) Elektromotor(en): 5 kW (6.8 pk) Elektromotor(en): 5.1 kW (6.9 pk) Elektromotor(en): 110 kW (150 pk) | apr 2020 | nov 2024 | € 38.623 | 1.270 | 12.2% |
6WH | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 132 kW (179 pk) Benzinemotor: 137 kW (186 pk) Elektromotor(en): 4 kW (5.4 pk) Elektromotor(en): 4.3 kW (5.8 pk) Elektromotor(en): 4.8 kW (6.5 pk) Elektromotor(en): 5 kW (6.8 pk) Elektromotor(en): 5.1 kW (6.9 pk) Elektromotor(en): 10 kW (14 pk) Elektromotor(en): 27 kW (37 pk) Elektromotor(en): 132 kW (179 pk) | aug 2019 | dec 2024 | € 38.227 | 7.429 | 71.6% |
6WP | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 103 kW (140 pk) Elektromotor(en): 4.8 kW (6.5 pk) | sep 2024 | dec 2024 | € 39.355 | 95 | 0.9% |
FWE | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 90 kW (122 pk) Elektromotor(en): 5.1 kW (6.9 pk) Elektromotor(en): 27 kW (37 pk) | sep 2019 | dec 2020 | € 36.407 | 27 | 0.3% |
FWG | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 110 kW (150 pk) Elektromotor(en): 5.1 kW (6.9 pk) | jun 2021 | sep 2024 | € 45.715 | 2 | < 0.1% |
FWH | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 132 kW (179 pk) Benzinemotor: 137 kW (186 pk) Elektromotor(en): 1 kW (1.4 pk) Elektromotor(en): 4.8 kW (6.5 pk) Elektromotor(en): 132 kW (179 pk) | okt 2019 | okt 2024 | € 43.040 | 159 | 1.5% |
Onbekend | 85 | 0.8% | ||||
Totaal | 10.382 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 21
1 van 21
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GVP-60-B | 7 december 2024 2024 | MAZDA CX-30 - DM € 38.050 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
GVL-41-Z | 7 december 2024 2024 | MAZDA CX-30 - DM € 42.350 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.5 liter): 103 kW (140 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.5 pk) |
GRP-55-P | 7 december 2024 2021 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM - 6WH € 36.599 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 137 kW (186 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.5 pk) |
GRG-67-K | 7 december 2024 2021 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM - 6WE € 34.549 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 90 kW (122 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
GVV-75-R | 6 december 2024 2024 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM € 42.349 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
GVV-74-D | 6 december 2024 2024 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM € 41.049 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
GVV-73-D | 6 december 2024 2024 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM € 42.349 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
GVV-72-D | 6 december 2024 2024 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM € 41.049 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
GVV-71-D | 6 december 2024 2024 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM € 42.349 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
GVV-66-R | 6 december 2024 2024 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM € 42.349 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
GVS-85-L | 6 december 2024 2024 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM € 41.049 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
GVN-63-V | 6 december 2024 2024 | MAZDA CX-30 - DM € 39.750 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.5 liter): 103 kW (140 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.5 pk) |
GVN-62-V | 6 december 2024 2024 | MAZDA CX-30 - DM € 41.750 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 137 kW (186 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.5 pk) |
GVL-46-J | 6 december 2024 2024 | MAZDA CX-30 - DM € 39.150 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.5 liter): 103 kW (140 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.5 pk) |
GVL-41-J | 6 december 2024 2024 | MAZDA CX-30 - DM € 37.750 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.5 liter): 103 kW (140 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.5 pk) |
GVK-81-V | 6 december 2024 2019 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM € 33.229 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 132 kW (179 pk) |
GVJ-57-P | 6 december 2024 2024 | MAZDA CX-30 - DM € 39.250 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.5 liter): 103 kW (140 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.5 pk) |
GVH-48-L | 6 december 2024 2024 | MAZDA CX-30 - DM € 39.750 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.5 liter): 103 kW (140 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.5 pk) |
GVG-51-T | 6 december 2024 2024 | MAZDA CX-30 - DM € 39.750 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 137 kW (186 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.5 pk) |
GVF-35-N | 6 december 2024 2024 | MAZDA CX-30 - DM € 41.250 | Benzine / Elektriciteit Motor (2.5 liter): 103 kW (140 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.5 pk) |
GVB-85-V | 6 december 2024 2024 | MAZDA CX-30 - DM - 6WH € 44.150 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 137 kW (186 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.5 pk) |
GTR-84-Z | 6 december 2024 2024 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM € 43.780 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
GSZ-38-L | 6 december 2024 2021 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM - 6WE € 35.681 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 90 kW (122 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
GPX-96-B | 6 december 2024 2024 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM - 6WG € 40.750 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
GJB-03-N | 6 december 2024 2021 Geïmporteerd | MAZDA CX-30 - DM - 6WG € 33.482 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 5 kW (6.9 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Mazda CX-30Google op afbeeldingen van de Mazda CX-30
Google op reviews van de Mazda CX-30
Mazda CX-30 Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Mazda CX-30 (2019) - test en specificaties Nederland
Autoblog.nl
Mazda CX-30
Autoreview.nl
Mazda CX-30: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Review Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186: meer power, minder verbruik
Eerste review Mazda CX-30 Skyactiv-X
Eerste test Mazda CX-30
Mazda CX-30 krijgt prijskaartje
Mazda CX-30 vult het gat tussen de CX-3 en de CX-5
Autovisie.nl
Alles over Mazda CX-30
Genève 2019 - Mazda CX-30 dicht gat tussen CX-3 en CX-5
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/mazda/cx-30/
Autozine.nl
Autotest: Mazda CX-30
Mazda.nl
De Mazda CX-30 M Hybrid | Oogstrelend intelligent
Onze database is bijgewerkt tot 7 december 2024.