Honda CR-V
In Nederland rijden er van de Honda CR-V momenteel 9.979 rond als personenauto. Daarnaast zijn er ook nog 3 bedrijfsauto's. Totaal zijn er dus 9.982 CR-V-voertuigen. Honda heeft 283.872 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De CR-V heeft hierdoor een marktaandeel van 3.52% binnen alle modellen van Honda. De carrosserie is ingedeeld als mpv (91%), stationwagen (8%) en overig (1%).
Bekijk de aandrijvingen van de CR-V in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 7.735 | 77.5% |
Benzine (Plug-in Hybride) | 1.425 | 14.3% |
Diesel | 617 | 6.2% |
Benzine & LPG | 192 | 1.9% |
Overige | 8 | 0.1% |
De Honda CR-V: een icoon in het SUV-segment
De Honda CR-V is een van de meest populaire SUV's op de markt en heeft een trouwe schare fans over de hele wereld. Sinds zijn debuut in 1995 heeft de CR-V zich weten te vestigen als een van de meest betrouwbare en veelzijdige voertuigen in zijn klasse. Met zijn ruime interieur, krachtige prestaties en geavanceerde technologie heeft de CR-V zijn reputatie als een icoon in het SUV-segment verdiend.
Het ontwerp van de Honda CR-V is tijdloos en elegant. De auto heeft een gestroomlijnde en aerodynamische vorm die niet alleen esthetisch aantrekkelijk is, maar ook bijdraagt aan de brandstofefficiëntie. De kenmerkende grille van Honda en de scherpe lijnen van de carrosserie geven de CR-V een stoere uitstraling die zowel stijlvol als robuust is. Met zijn hoge bodemvrijheid en ruime interieur is de CR-V perfect geschikt voor avontuurlijke gezinnen en actieve individuen die op zoek zijn naar een betrouwbare en comfortabele SUV.
Het interieur van de Honda CR-V is ruim en luxueus, met hoogwaardige materialen en doordachte details die zorgen voor een comfortabele rijervaring. De stoelen zijn ergonomisch ontworpen en bieden voldoende ondersteuning, zelfs tijdens lange ritten. Het dashboard is overzichtelijk en intuïtief, met een groot touchscreen display dat gemakkelijk toegang biedt tot het infotainmentsysteem en andere functies van de auto. Met functies zoals Apple CarPlay, Android Auto en navigatie is de CR-V volledig uitgerust om te voldoen aan de behoeften van moderne bestuurders.
Onder de motorkap biedt de Honda CR-V een keuze uit krachtige en efficiënte motoren die zorgen voor een soepele en responsieve rijervaring. De standaard 1.5-liter turbomotor levert indrukwekkende prestaties en een uitstekend brandstofverbruik, terwijl de optionele hybride aandrijflijn een nog hogere efficiëntie biedt zonder in te leveren op vermogen. Met een keuze uit voor- of vierwielaandrijving en een soepele automatische transmissie is de CR-V perfect geschikt voor zowel stadsritten als off-road avonturen.
Wat de veiligheid betreft, is de Honda CR-V uitgerust met geavanceerde technologieën die de bestuurder helpen om veilig en zelfverzekerd te rijden. Het Honda Sensing-systeem omvat functies zoals adaptieve cruisecontrol, rijstrookassistentie en automatische noodremmen, die allemaal bijdragen aan een veilige en stressvrije rijervaring. Met een uitstekende score in de veiligheidstests van organisaties zoals de IIHS en de NHTSA kunnen bestuurders van de CR-V erop vertrouwen dat ze in goede handen zijn.
Naast zijn indrukwekkende prestaties en geavanceerde technologie biedt de Honda CR-V ook een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Met een concurrerende prijs en lage onderhoudskosten is de CR-V een verstandige keuze voor mensen die op zoek zijn naar een betrouwbare en praktische SUV. Bovendien biedt Honda een uitgebreide garantie en een uitstekende klantenservice, waardoor eigenaars van de CR-V gemoedsrust hebben en kunnen genieten van jarenlang zorgeloos rijplezier.
Al met al is de Honda CR-V een van de beste SUV's op de markt en biedt hij een uitstekende combinatie van prestaties, comfort, veiligheid en waarde. Of u nu op zoek bent naar een ruime gezinsauto, een avontuurlijke off-road voertuig of gewoon een betrouwbare dagelijkse chauffeur, de CR-V heeft voor elk wat wils. Met zijn tijdloze ontwerp, geavanceerde technologie en indrukwekkende prestaties blijft de Honda CR-V een van de meest geliefde en gewaardeerde auto's in zijn klasse.
Vergeet ook niet de Honda merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Honda CR-V's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren CR-V's
Wanneer een nieuwe Honda CR-V voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Honda CR-V personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Honda CR-V.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Honda CR-V komt daarmee uit op 43.512 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Honda CR-V in Nederland zijn Grijs (3.846 stuks / 39%), Zwart (2.379 stuks / 24%), Blauw (1.067 stuks / 11%) en Bruin (1.040 stuks / 10%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 3.846 | 39% |
Zwart | 2.379 | 24% |
Blauw | 1.067 | 11% |
Bruin | 1.040 | 10% |
Wit | 741 | 7% |
Rood | 503 | 5% |
Beige | 199 | 2% |
Groen | 178 | 2% |
Oranje | 14 | < 1% |
Geel | 9 | < 1% |
Paars | 1 | < 1% |
? Onbekend | 2 | < 1% |
2.838 van de 9.979 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat 28.4% uit het buitenland komt. De meeste import Honda CR-V's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Honda CR-V.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
HONDA CR-V | 7.994 | 80.1% |
CR-V | 1.879 | 18.8% |
CRV | 82 | 0.8% |
CR-V EX | 3 | < 0,1% |
CR-V 4WD | 3 | < 0,1% |
CR-V AWD | 3 | < 0,1% |
CR-V HYBRID AWD | 2 | < 0,1% |
CR-V HYBRID | 1 | < 0,1% |
CR-V 2.0 HYBRID | 1 | < 0,1% |
CR-V HYBRID 2WD SPORT | 1 | < 0,1% |
CR-V 16-V TURBO | 1 | < 0,1% |
CR-V 2.0 VTEC ES | 1 | < 0,1% |
CR-V 2.0 I | 1 | < 0,1% |
CR-V 2.0 I-VTEC 2WD | 1 | < 0,1% |
CR-V I-VTEC EX AT | 1 | < 0,1% |
HONDA HONDA CR-V | 1 | < 0,1% |
CR-V-EX-20L | 1 | < 0,1% |
CR-V HYBRIDE | 1 | < 0,1% |
CR-V VTEC TURBO | 1 | < 0,1% |
CR-V TOURING | 1 | < 0,1% |
9.979 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Honda CR-V.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Benzine / Diesel / LPG Benzinemotor: 90 kW (122 pk) Benzinemotor: 94 kW (128 pk) Benzinemotor: 108 kW (147 pk) Benzinemotor: 110 kW (150 pk) Benzinemotor: 122 kW (166 pk) LPG motor: 108 kW (147 pk) LPG motor: 110 kW (150 pk) LPG motor: 122 kW (166 pk) Dieselmotor: 103 kW (140 pk) | jun 1997 | jun 2011 | € 39.147 | 4.857 | 48.7% |
2 | Benzine / Diesel / LPG LPG motor: 110 kW (150 pk) Dieselmotor: 110 kW (150 pk) Benzinemotor: 110 kW (150 pk) | feb 2010 | jan 2014 | € 43.154 | 780 | 7.8% |
3 | Benzine / Diesel / LPG LPG motor: 114 kW (155 pk) Dieselmotor: 110 kW (150 pk) Benzinemotor: 114 kW (155 pk) | sep 2012 | jul 2015 | € 37.973 | 456 | 4.6% |
4 | Benzine / Diesel / LPG LPG motor: 114 kW (155 pk) Dieselmotor: 88 kW (120 pk) Benzinemotor: 114 kW (155 pk) | okt 2012 | apr 2016 | € 45.368 | 1.003 | 10.1% |
5 | Benzine / Diesel / LPG LPG motor: 114 kW (155 pk) Dieselmotor: 88 kW (120 pk) Benzinemotor: 114 kW (155 pk) | apr 2015 | aug 2018 | € 40.704 | 266 | 2.7% |
6 | Benzine / Diesel / LPG LPG motor: 114 kW (155 pk) Dieselmotor: 118 kW (160 pk) Benzinemotor: 114 kW (155 pk) | feb 2015 | aug 2018 | € 52.371 | 472 | 4.7% |
RS501 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 109 kW (148 pk) Elektromotor(en): 135 kW (184 pk) | dec 2023 | jan 2025 | € 56.373 | 45 | 0.5% |
RS601 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 109 kW (148 pk) Elektromotor(en): 135 kW (184 pk) | sep 2023 | jan 2025 | € 65.758 | 30 | 0.3% |
RS801 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 109 kW (148 pk) Elektromotor(en): 135 kW (184 pk) | jul 2023 | jan 2025 | € 63.232 | 201 | 2% |
RS802 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 109 kW (148 pk) Elektromotor(en): 135 kW (184 pk) | jul 2024 | jul 2024 | € 63.709 | 6 | 0.1% |
RT501 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 107 kW (145 pk) Elektromotor(en): 135 kW (184 pk) | jan 2019 | dec 2021 | € 45.438 | 379 | 3.8% |
RT502 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 107 kW (145 pk) Elektromotor(en): 135 kW (184 pk) | sep 2020 | okt 2023 | € 50.075 | 224 | 2.2% |
RT601 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 107 kW (145 pk) Elektromotor(en): 135 kW (184 pk) | jan 2019 | dec 2021 | € 53.865 | 461 | 4.6% |
RT602 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 107 kW (145 pk) Elektromotor(en): 135 kW (184 pk) | okt 2020 | feb 2024 | € 61.429 | 72 | 0.7% |
RW101 | Benzine Benzinemotor: 127 kW (173 pk) | sep 2018 | okt 2021 | € 42.736 | 114 | 1.1% |
RW201 | Benzine Benzinemotor: 127 kW (173 pk) Benzinemotor: 142 kW (193 pk) | sep 2018 | sep 2021 | € 57.648 | 191 | 1.9% |
Onbekend | 422 | 4.2% | ||||
Totaal | 9.979 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 23
1 van 23
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GZF-32-X | 14 januari 2025 2025 | CR-V - RS - RS501 € 56.710 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GSF-02-X | 14 januari 2025 2019 Geïmporteerd | CR-V - RW - RT601 € 53.297 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 107 kW (145 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GPR-97-S | 13 januari 2025 2024 Geïmporteerd | CR-V - RS - RS802 € 63.704 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
HBJ-68-S | 11 januari 2025 2020 Geïmporteerd | CR-V - RW - RT602 € 53.928 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 107 kW (145 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GZR-86-H | 10 januari 2025 2025 | CR-V - RS - RS601 € 69.665 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GGP-47-J | 10 januari 2025 2024 Geïmporteerd | CR-V - RS - RS801 € 62.140 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
HBN-31-V | 9 januari 2025 2018 Geïmporteerd | CR-V Onbekend | Benzine Motor (2.4 liter): 137 kW (186 pk) |
GXF-45-K | 8 januari 2025 2025 | CR-V - RS - RS601 € 66.665 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GZF-31-X | 7 januari 2025 2025 | CR-V - RS - RS501 € 56.710 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
HBB-15-B | 4 januari 2025 2004 Geïmporteerd | HONDA CR-V - 1 Onbekend | Benzine Motor (2 liter): 110 kW (150 pk) |
Z-664-ND | 3 januari 2025 2020 Geïmporteerd | CR-V - RW - RT601 € 53.799 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 107 kW (145 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
T-709-JP | 3 januari 2025 2019 Geïmporteerd | CR-V - RW - RT501 € 46.079 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 107 kW (145 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
HBD-85-J | 3 januari 2025 2025 | CR-V - RS - RS801 € 63.705 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GZK-28-P | 3 januari 2025 2025 | CR-V - RS - RS501 € 55.760 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GXR-61-N | 3 januari 2025 2025 | CR-V - RS - RS501 € 56.710 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GZR-48-B | 2 januari 2025 2025 | CR-V - RS - RS601 € 65.715 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GZB-15-N | 2 januari 2025 2025 | CR-V - RS - RS601 € 69.665 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GZL-38-G | 30 december 2024 2020 Geïmporteerd | CR-V - RW - RT601 € 52.412 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 107 kW (145 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GZZ-67-B | 28 december 2024 2013 Geïmporteerd | HONDA CR-V - RE5 - 4 € 48.431 | Benzine Motor (2 liter): 114 kW (155 pk) |
GXX-96-K | 27 december 2024 2024 | CR-V - RS - RS501 € 55.760 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GZK-31-L | 24 december 2024 2014 Geïmporteerd | HONDA CR-V - RE5 - 3 € 37.179 | Benzine Motor (2 liter): 114 kW (155 pk) |
GPR-92-S | 24 december 2024 2024 Geïmporteerd | CR-V - RS - RS802 € 63.704 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GXT-33-L | 23 december 2024 2024 | CR-V - RS - RS501 € 56.760 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
GZF-47-P | 20 december 2024 2014 Geïmporteerd | HONDA CR-V - RE5 - 4 € 67.328 | Benzine Motor (2 liter): 114 kW (155 pk) |
GVK-71-T | 20 december 2024 2024 Geïmporteerd | CR-V - RS - RS801 € 63.704 | Benzine / Elektriciteit Motor (2 liter): 109 kW (148 pk) Elektromotor(s): 135 kW (184 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Honda CR-VGoogle op afbeeldingen van de Honda CR-V
Google op reviews van de Honda CR-V
Honda CR-V Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Comfort
Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 pk
Autoblog.nl
Honda CR-V
Autoreview.nl
Honda CR-V: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Honda CR-V op waterstof doet één ding anders (ideaal voor Nederland)
TEST: Honda CR-V (2023) doet bijna alles goed, maar heeft ook twee grote nadelen
Review: Honda CR-V (2023) heeft het hoog in de bol
Test Honda CR-V Hybrid
Autovisie.nl
Alles over Honda CR-V
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda CR-V
Duik in de prijslijst: de nieuwe Honda CR-V – terug naar de top?
Honda CR-V Roadster heeft de stijfheid van een natte krant
Nieuwe Honda CR-V gaat er toch echt komen
Nieuwe Honda CR-V eindelijk aan de turbo
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/honda/cr-v/
Autozine.nl
Autotest: Honda CR-V (2007 - 2012)
Autotest: Honda CR-V (2012 - 2017)
Autotest: Honda CR-V (2012 - 2017)
Autotest: Honda CR-V
Autotest: Honda CR-V
Onze database is bijgewerkt tot 15 januari 2025.