Audi E-tron
In Nederland rijden er van de Audi E-tron momenteel 15.329 rond. Audi heeft 385.693 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De E-tron heeft hierdoor een marktaandeel van 3.97% binnen alle modellen van Audi. De carrosserie is ingedeeld als stationwagen (81%) en hatchback (19%).
Bekijk de aandrijvingen van de E-tron in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 15.317 | 100% |
De Audi E-tron: de toekomst van elektrisch rijden
In de afgelopen jaren heeft de elektrische auto-industrie een enorme groei doorgemaakt. Steeds meer autofabrikanten investeren in de ontwikkeling van elektrische voertuigen om zo bij te dragen aan een duurzamere toekomst. Een van de automerken die hierin voorop loopt, is Audi. Met de introductie van de Audi E-tron heeft het Duitse merk een indrukwekkende elektrische SUV op de markt gebracht die niet alleen qua prestaties, maar ook qua design en technologie hoog scoort. In dit artikel gaan we dieper in op de Audi E-tron en bekijken we wat deze elektrische auto zo bijzonder maakt.
Design
De Audi E-tron is een imposante verschijning op de weg. Met zijn strakke lijnen, brede grille en opvallende LED-verlichting weet deze elektrische SUV direct de aandacht te trekken. Het design van de E-tron is typisch Audi: elegant, sportief en tijdloos. De auto is verkrijgbaar in verschillende kleuren en afwerkingen, waardoor er voor iedereen wel een uitvoering is die bij zijn of haar smaak past.
Het interieur van de Audi E-tron is minstens zo indrukwekkend als het exterieur. Het dashboard is voorzien van hoogwaardige materialen en een modern infotainmentsysteem dat naadloos aansluit op de wensen van de moderne automobilist. De stoelen zijn comfortabel en bieden voldoende steun, ook tijdens lange ritten. Kortom, in de Audi E-tron voel je je direct thuis.
Prestaties
Onder de motorkap van de Audi E-tron schuilt een krachtige elektrische aandrijflijn die zorgt voor indrukwekkende prestaties. De auto is voorzien van twee elektromotoren, een op de vooras en een op de achteras, die samen goed zijn voor een vermogen van maar liefst 408 pk. Hiermee accelereert de E-tron in slechts 5,7 seconden van 0 naar 100 km/u, wat voor een SUV van dit formaat zeer indrukwekkend is.
Daarnaast beschikt de Audi E-tron over een groot accupakket met een capaciteit van 95 kWh, waarmee een actieradius van zo'n 400 kilometer mogelijk is. Dit maakt de E-tron uitermate geschikt voor lange afstanden en dagelijks gebruik. Bovendien is de auto voorzien van snellaadtechnologie, waarmee de accu in slechts 30 minuten tot 80% opgeladen kan worden. Zo hoef je nooit lang te wachten voordat je weer op weg kunt.
Technologie
Naast zijn indrukwekkende prestaties is de Audi E-tron ook voorzien van de nieuwste technologische snufjes. Zo beschikt de auto over Audi's Virtual Cockpit, een digitaal instrumentenpaneel dat volledig naar wens is in te stellen. Daarnaast is de E-tron uitgerust met Audi's nieuwste infotainmentsysteem, dat via het grote touchscreen op het dashboard eenvoudig te bedienen is. Hiermee kun je onder andere navigeren, bellen en muziek afspelen zonder je handen van het stuur te hoeven halen.
Verder is de Audi E-tron voorzien van tal van assistentiesystemen die de veiligheid en het comfort van de bestuurder verhogen. Zo beschikt de auto over adaptieve cruise control, lane assist en een 360-graden camera, waarmee inparkeren een fluitje van een cent wordt. Kortom, de E-tron is niet alleen een krachtige en comfortabele auto, maar ook een van de meest geavanceerde elektrische voertuigen op de markt.
Vergeet ook niet de Audi merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Audi E-trons op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren E-trons
Wanneer een nieuwe Audi E-tron voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Audi E-tron personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Audi E-tron.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Audi E-tron komt daarmee uit op 86.311 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Audi E-tron in Nederland zijn Grijs (5.972 stuks / 39%), Zwart (5.970 stuks / 39%), Blauw (2.000 stuks / 13%) en Wit (826 stuks / 5%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 5.972 | 39% |
Zwart | 5.970 | 39% |
Blauw | 2.000 | 13% |
Wit | 826 | 5% |
Geel | 418 | 3% |
Rood | 82 | 1% |
Groen | 44 | < 1% |
Bruin | 13 | < 1% |
Oranje | 3 | < 1% |
Paars | 1 | < 1% |
4.121 van de 15.329 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat 26.9% uit het buitenland komt. De meeste import Audi E-trons komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Audi E-tron.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
E-TRON 50 | 4.235 | 27.6% |
E-TRON 55 | 4.018 | 26.2% |
AUDI E-TRON | 3.836 | 25% |
E-TRON SPORTBACK 55 | 1.870 | 12.2% |
E-TRON SPORTBACK 50 | 828 | 5.4% |
E-TRON S | 278 | 1.8% |
E-TRON S SPORTBACK | 252 | 1.6% |
E-TRON | 10 | 0.1% |
E-TRON 55QU | 1 | < 0,1% |
E-TRON 55 QU | 1 | < 0,1% |
15.329 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Audi E-tron.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
SBM1JQ1 | Elektriciteit Elektromotor(en): 141 kW (192 pk) Elektromotor(en): 172 kW (234 pk) Elektromotor(en): 300 kW (408 pk) | feb 2020 | okt 2023 | € 89.430 | 1.867 | 12.2% |
SBM2RQ1 | Elektriciteit Elektromotor(en): 115 kW (156 pk) Elektromotor(en): 158 kW (215 pk) Elektromotor(en): 172 kW (234 pk) Elektromotor(en): 230 kW (313 pk) | feb 2020 | nov 2022 | € 79.691 | 826 | 5.4% |
SBMQ3Q1 | Elektriciteit Elektromotor(en): 138 kW (188 pk) Elektromotor(en): 157 kW (213 pk) Elektromotor(en): 226 kW (307 pk) Elektromotor(en): 370 kW (503 pk) | okt 2020 | nov 2023 | € 112.330 | 246 | 1.6% |
XBM1JQ1 | Elektriciteit Elektromotor(en): 70 kW (95 pk) Elektromotor(en): 141 kW (192 pk) Elektromotor(en): 158 kW (215 pk) Elektromotor(en): 172 kW (234 pk) Elektromotor(en): 300 kW (408 pk) | nov 2018 | mei 2023 | € 90.308 | 7.284 | 47.5% |
XBM2RQ1 | Elektriciteit Elektromotor(en): 115 kW (156 pk) Elektromotor(en): 158 kW (215 pk) Elektromotor(en): 172 kW (234 pk) Elektromotor(en): 230 kW (313 pk) | dec 2019 | dec 2022 | € 73.769 | 4.233 | 27.6% |
XBMQ3Q1 | Elektriciteit Elektromotor(en): 157 kW (213 pk) Elektromotor(en): 370 kW (503 pk) | okt 2020 | nov 2023 | € 106.138 | 276 | 1.8% |
Onbekend | 597 | 3.9% | ||||
Totaal | 15.329 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 40
1 van 40
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GJJ-43-L | 10 september 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron 50 - GE - XBM2RQ1 € 87.118 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
GFD-04-P | 10 september 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron S - GE - XBMQ3Q1 € 104.390 | Elektriciteit Elektromotor(s): 370 kW (503 pk) |
GKT-99-G | 9 september 2024 2022 Geïmporteerd | E-TRON 50 - GE - XBM2RQ1 € 91.946 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GKS-94-H | 9 september 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron S - GE - XBMQ3Q1 € 116.929 | Elektriciteit Elektromotor(s): 370 kW (503 pk) |
GJL-99-J | 9 september 2024 2022 Geïmporteerd | e-tron Sportback 50 - GE - SBM2RQ1 € 86.467 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
Z-105-DG | 7 september 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron 50 - GE - XBM2RQ1 € 73.197 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
GHH-20-G | 7 september 2024 2020 Geïmporteerd | e-tron 50 - GE - XBM2RQ1 € 79.706 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
GHL-17-H | 6 september 2024 2020 Geïmporteerd | e-tron 50 - GE - XBM2RQ1 € 75.442 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
GBT-11-P | 6 september 2024 2020 Geïmporteerd | e-tron 50 - GE - XBM2RQ1 € 91.057 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
GKN-16-T | 5 september 2024 2021 Geïmporteerd | E-TRON 50 - GE - XBM2RQ1 € 87.015 | Elektriciteit Elektromotor(s): 115 kW (156 pk) |
GKL-28-R | 5 september 2024 2022 Geïmporteerd | e-tron 55 - GE - XBM1JQ1 € 64.899 | Elektriciteit Elektromotor(s): 300 kW (408 pk) |
GKJ-15-B | 5 september 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron Sportback 50 - GE - SBM2RQ1 € 82.849 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
GKL-10-K | 4 september 2024 2022 Geïmporteerd | E-TRON SPORTBACK 50 - GE - SBM2RQ1 € 84.981 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
GKL-07-K | 4 september 2024 2022 Geïmporteerd | E-TRON 55 - GE - XBM1JQ1 € 115.481 | Elektriciteit Elektromotor(s): 141 kW (192 pk) |
GKK-65-Z | 4 september 2024 2022 Geïmporteerd | e-tron 55 - GE - XBM1JQ1 € 90.523 | Elektriciteit Elektromotor(s): 300 kW (408 pk) |
GKK-60-G | 4 september 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron Sportback 50 - GE - SBM2RQ1 € 78.650 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
GHB-70-S | 4 september 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron S Sportback - GE - SBMQ3Q1 € 108.466 | Elektriciteit Elektromotor(s): 370 kW (503 pk) |
GKJ-72-N | 3 september 2024 2022 Geïmporteerd | e-tron 55 - GE - XBM1JQ1 € 73.899 | Elektriciteit Elektromotor(s): 300 kW (408 pk) |
GJZ-76-D | 3 september 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron Sportback 50 - GE - SBM2RQ1 € 93.835 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
GHZ-36-Z | 3 september 2024 2023 Geïmporteerd | e-tron 55 - GE - XBM1JQ1 € 87.293 | Elektriciteit Elektromotor(s): 300 kW (408 pk) |
GBV-78-X | 3 september 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron 50 - GE - XBM2RQ1 € 73.476 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
GJL-37-F | 2 september 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron Sportback 50 - GE - SBM2RQ1 € 79.100 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
GFV-61-N | 2 september 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron 50 - GE - XBM2RQ1 € 87.280 | Elektriciteit Elektromotor(s): 230 kW (313 pk) |
R-297-TR | 31 augustus 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron Sportback 55 - GE - SBM1JQ1 € 102.353 | Elektriciteit Elektromotor(s): 300 kW (408 pk) |
GKG-62-K | 30 augustus 2024 2022 Geïmporteerd | E-TRON SPORTBACK 55 - GE - SBM1JQ1 € 133.100 | Elektriciteit Elektromotor(s): 141 kW (192 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Audi E-tronGoogle op afbeeldingen van de Audi E-tron
Google op reviews van de Audi E-tron
Audi E-tron Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Audi A3 e-tron - test en specificaties Nederland
Audi Q7 e-tron 3.0 TDI Quattro - test en specificaties Nederland
Audi e-tron Sportback 55 S Edition - test en specs Nederland
Audi e-tron S Sportback (2020) rijtest en specificaties Nederland
Audi e-tron S Sportback (2020) - test en specificaties
Audi e-tron (2019) - test en specificaties - Zo rijdt dat Nederland
Audi.nl
Overzicht > A6 e-tron > Audi Nederland
Q6 e-tron > Q6 > Audi Nederland
SQ6 e-tron > Q6 > Audi Nederland
Overzicht > A6 e-tron > Audi Nederland
A6 e-tron > Modellen > Audi Nederland
Autoblog.nl
Audi e-tron
Autoreview.nl
Review Audi Q6 e-tron: onzichtbare revolutie
Audi A6 e-tron (2024) geeft eeuwige rivalen het nakijken met deze ijzersterke troeven
Prijs Audi Q6 e-tron: nu 77.950 euro of 65.000 euro als je kunt wachten
Slimme koplampen nieuwe Audi Q6 e-tron nu al verboden in de VS
Is dit een nieuwe trend? Ook de elektrische Audi Q6 E-Tron heeft vier koplampunits
Elektrische Audi A6 E-Tron Concept projecteert videogames op de muur
Eerste review: Audi E-Tron S Sportback
Belachelijk: nieuwe Audi E-Tron S heeft 3 elektromotoren, 503 pk en 973 Nm
Eerste review: Audi E-Tron Sportback
Audi E-Tron Sportback: de onzin van digitale zijspiegels
Technische update geeft Audi e-Tron 25 kilometer meer range
Koplampen Audi e-tron Sportback kunnen zwart-witfilms projecteren
Audi A3 e-tron weer te koop
Nu een Audi e-tron kopen of wachten op deze e-tron Sportback?
Autovisie.nl
Duik in de prijslijst: de Audi Q6 e-tron
Waarom je bij de Audi A6 E-Tron niet moet bumperkleven.
Alles over Audi e-Tron
Blik in de toekomst met de Audi Q6 e-tron
Dit is de volledig elektrische Audi e-tron E2 voor Dakar 2023
Van deze terugroepactie wordt de Audi E-tron rijder blij
Audi komt met elektrische stationwagon op basis van A6 E-tron
Mijlpaal Audi E-tron helemaal niet bijzonder voor Audi Brussel
Audi A6 E-tron is niet eerste model op PPE-basis
Audi A6 E-tron is voor 95% definitief
Audi A6 E-tron laat zich twee jaar te vroeg zien
'Audi kent productieproblemen voor E-tron door leveranciers'
Audi E-Tron Quattro voorbode van Model X-concurrent
Audi e-tron Sportback heeft ander dak en elektro-unit
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/audi/e-tron/
Autozine.nl
Autotest: Audi e-tron
Autotest: Audi e-tron S
Autotest: Audi e-tron Sportback
Autotest: Audi A3 e-tron
Onze database is bijgewerkt tot 10 september 2024.