Audi E-Tron GT
In Nederland rijden er van de Audi E-Tron GT momenteel 554 rond. Audi heeft 385.141 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De E-Tron GT heeft hierdoor een marktaandeel van 0.14% binnen alle modellen van Audi. De carrosserie is ingedeeld als hatchback (99%) en overig (1%).
Bekijk de aandrijvingen van de E-Tron GT in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 554 | 100% |
De Audi E-Tron GT: Een Elektrische Sportwagen van de Toekomst
In de wereld van elektrische auto's is er een constante strijd gaande om de meest geavanceerde en indrukwekkende modellen op de markt te brengen. Een van de meest opvallende nieuwkomers in dit segment is de Audi E-Tron GT. Deze elektrische sportwagen combineert de kenmerkende stijl en prestaties van Audi met de nieuwste technologie op het gebied van elektrische aandrijving. In dit artikel zullen we de Audi E-Tron GT nader bekijken en ontdekken wat deze auto zo speciaal maakt.
Design en Prestaties
De Audi E-Tron GT is een echte eyecatcher, met zijn gestroomlijnde en sportieve design dat direct herkenbaar is als een Audi. De auto heeft een laag en breed silhouet, met scherpe lijnen en een agressieve uitstraling die zijn sportieve karakter benadrukt. De E-Tron GT is verkrijgbaar in verschillende kleuren en afwerkingen, waardoor elke eigenaar zijn eigen unieke stijl kan creëren.
Onder de motorkap van de Audi E-Tron GT vinden we een krachtige elektrische aandrijflijn die indrukwekkende prestaties levert. De auto is voorzien van twee elektromotoren, één op de vooras en één op de achteras, die samen een vermogen van meer dan 500 pk leveren. Dit zorgt voor een acceleratie van 0-100 km/u in minder dan 4 seconden en een topsnelheid van meer dan 250 km/u. De E-Tron GT biedt dus niet alleen een indrukwekkend uiterlijk, maar ook een opwindende rijervaring die liefhebbers van sportauto's zeker zal aanspreken.
Technologie en Innovatie
Naast zijn prestaties is de Audi E-Tron GT ook voorzien van de nieuwste technologie op het gebied van elektrische aandrijving. De auto is uitgerust met een geavanceerd batterijsysteem dat een indrukwekkende actieradius biedt van meer dan 400 kilometer op een volle lading. Bovendien is de E-Tron GT voorzien van snellaadtechnologie waarmee de batterij in slechts enkele minuten kan worden opgeladen, zodat je snel weer op weg kunt.
Een ander hoogtepunt van de Audi E-Tron GT is het interieur, dat is voorzien van de nieuwste technologische snufjes en luxe voorzieningen. Het dashboard is uitgerust met een digitaal instrumentenpaneel en een groot touchscreen infotainmentsysteem, waarmee je eenvoudig toegang hebt tot alle functies en instellingen van de auto. Daarnaast is de E-Tron GT voorzien van geavanceerde rijhulpsystemen die de veiligheid en het comfort van de bestuurder verbeteren, zoals adaptieve cruisecontrol, rijstrookassistentie en parkeerhulp.
Duurzaamheid en Milieuvriendelijkheid
Een van de belangrijkste voordelen van elektrische auto's is hun milieuvriendelijkheid en duurzaamheid. De Audi E-Tron GT is geen uitzondering, met een emissievrije aandrijving die geen schadelijke stoffen uitstoot en bijdraagt aan een schonere en gezondere leefomgeving. Bovendien is de productie van de E-Tron GT zo duurzaam mogelijk, met gebruik van gerecyclede materialen en energie-efficiënte productieprocessen.
Naast zijn milieuvriendelijke karakter is de Audi E-Tron GT ook een praktische keuze voor dagelijks gebruik. De auto biedt voldoende ruimte voor vier volwassenen en hun bagage, waardoor hij geschikt is voor lange ritten en uitstapjes met het hele gezin. Bovendien is de E-Tron GT voorzien van een uitgebreid netwerk van laadstations, zodat je overal gemakkelijk en snel kunt opladen.
Vergeet ook niet de Audi merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Audi E-Tron GT's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren E-Tron GT's
Wanneer een nieuwe Audi E-Tron GT voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Audi E-Tron GT personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Audi E-Tron GT.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Audi E-Tron GT komt daarmee uit op 126.640 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Audi E-Tron GT in Nederland zijn Grijs (323 stuks / 58%), Zwart (182 stuks / 33%), Groen (15 stuks / 3%) en Wit (14 stuks / 3%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 323 | 58% |
Zwart | 182 | 33% |
Groen | 15 | 3% |
Wit | 14 | 3% |
Blauw | 12 | 2% |
Rood | 6 | 1% |
Bruin | 1 | < 1% |
Geel | 1 | < 1% |
125 van de 554 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat 22.6% uit het buitenland komt. De meeste import Audi E-Tron GT's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Audi E-Tron GT.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
E-TRON GT | 548 | 98.9% |
AUDI E-TRON GT | 3 | 0.5% |
S E-TRON GT | 2 | 0.4% |
E-TRON GT QUATTRO | 1 | 0.2% |
554 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Audi E-Tron GT.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
SBD2VQ1 | Elektriciteit Elektromotor(en): 175 kW (238 pk) Elektromotor(en): 320 kW (435 pk) Elektromotor(en): 350 kW (476 pk) | apr 2021 | aug 2024 | € 122.320 | 315 | 56.9% |
SBD2VQ2 | Elektriciteit Elektromotor(en): 175 kW (238 pk) Elektromotor(en): 320 kW (435 pk) Elektromotor(en): 350 kW (476 pk) | jan 2021 | sep 2024 | € 132.519 | 230 | 41.5% |
SBM0CAQ2 | Elektriciteit Elektromotor(en): 435 kW (591 pk) | sep 2024 | sep 2024 | € 148.377 | 2 | 0.4% |
Onbekend | 7 | 1.3% | ||||
Totaal | 554 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 23
1 van 23
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GPD-02-V | 12 oktober 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron GT - FW - SBD2VQ2 € 117.952 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
GNZ-63-V | 8 oktober 2024 2022 Geïmporteerd | E-TRON GT - FW - SBD2VQ2 € 157.118 | Elektriciteit Elektromotor(s): 175 kW (238 pk) |
GND-55-X | 2 oktober 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron GT - FW - SBD2VQ2 € 126.400 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
GNF-23-N | 30 september 2024 2024 | S E-TRON GT - FW - SBM0CAQ2 € 148.377 | Elektriciteit Elektromotor(s): 435 kW (591 pk) |
GLX-89-K | 27 september 2024 2024 | E-TRON GT - FW - SBD2VQ2 € 127.368 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
GLN-21-P | 23 september 2024 2024 | S E-TRON GT - FW - SBM0CAQ2 € 148.377 | Elektriciteit Elektromotor(s): 435 kW (591 pk) |
GKL-67-D | 5 september 2024 2022 Geïmporteerd | E-TRON GT - FW - SBD2VQ2 € 126.400 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
R-298-TR | 31 augustus 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron GT - FW - SBD2VQ2 € 114.720 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
GJL-39-F | 28 augustus 2024 2022 Geïmporteerd | e-tron GT - FW - SBD2VQ1 € 113.116 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
GJJ-05-L | 20 augustus 2024 2022 Geïmporteerd | E-TRON GT - FW - SBD2VQ2 € 141.584 | Elektriciteit Elektromotor(s): 175 kW (238 pk) |
GHP-56-B | 16 augustus 2024 2024 | E-TRON GT - FW - SBD2VQ2 € 126.590 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
GHR-75-G | 14 augustus 2024 2024 | E-TRON GT - FW - SBD2VQ2 € 136.395 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
GHV-15-H | 12 augustus 2024 2021 Geïmporteerd | E-TRON GT - FW - SBD2VQ1 € 132.979 | Elektriciteit Elektromotor(s): 175 kW (238 pk) |
GGV-08-H | 12 augustus 2024 2024 | E-TRON GT - FW - SBD2VQ1 € 113.970 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
GGB-17-Z | 15 juli 2024 2021 Geïmporteerd | E-TRON GT - FW - SBD2VQ1 € 103.300 | Elektriciteit Elektromotor(s): 175 kW (238 pk) |
GFT-89-Z | 11 juli 2024 2021 Geïmporteerd | e-tron GT - FW - SBD2VQ2 € 104.840 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
GDN-21-N | 5 juli 2024 2024 | E-TRON GT - FW - SBD2VQ2 € 130.040 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
GBH-30-D | 26 juni 2024 2024 | E-TRON GT - FW - SBD2VQ2 € 124.983 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
GDN-80-P | 24 juni 2024 2021 Geïmporteerd | E-TRON GT - FW - SBD2VQ1 € 145.200 | Elektriciteit Elektromotor(s): 175 kW (238 pk) |
Z-507-RH | 14 juni 2024 2024 | E-TRON GT - FW - SBD2VQ1 € 124.755 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
GBK-87-N | 14 juni 2024 2024 | E-TRON GT - FW - SBD2VQ2 € 134.765 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
Z-647-RV | 13 juni 2024 2024 | E-TRON GT - FW - SBD2VQ2 € 118.430 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
Z-497-RL | 10 juni 2024 2022 Geïmporteerd | e-tron GT - FW - SBD2VQ1 € 115.884 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
Z-979-NZ | 29 mei 2024 2024 | E-TRON GT - FW - SBD2VQ2 € 123.870 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
Z-698-PB | 25 mei 2024 2024 | E-TRON GT - FW - SBD2VQ2 € 147.002 | Elektriciteit Elektromotor(s): 350 kW (476 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Audi E-Tron GTGoogle op afbeeldingen van de Audi E-Tron GT
Google op reviews van de Audi E-Tron GT
Audi E-Tron GT Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Audi e-tron GT 60 quattro (2021) actieradius, test en specificaties -
Audi.nl
Audi S e-tron GT > Audi e-tron GT > Audi Nederland
Audi e-tron GT > Modellen > Audi Nederland
Autoblog.nl
Audi e-tron GT
Autoreview.nl
Audi E-tron GT : prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Wie een gevoelige maag heeft, moet de nieuwe Audi e-tron GT (2024) als de pest mijden
3 voordelen en 3 nadelen van de elektrische Audi E-Tron GT
Audi E-Tron GT: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Vijftig tinten grijs: Nederlandse Audi E-Tron GT-rijders zijn kleurloos
Eerste review - Waarom de Audi E-Tron GT minder wild is dan de Porsche Taycan
Foto's Audi E-Tron GT voortijdig op het web
Audi e-tron Sportback: coupé-kont verlaagt stroomverbruik
Autovisie.nl
Alles over Audi E-tron GT
Waarom je de Audi e-tron GT misschien liever wil dan een Taycan
Waarom de gefacelifte Audi E-Tron zo'n verwarrende naam krijgt
Prijs Audi E-tron GT bekend: meer kilometers voor minder geld
Langverwacht, maar de Audi E-tron GT is er ook direct als RS
Gespot! Audi maakt opnames met E-tron GT in Wenen
Audi E-tron GT zet volgende stapje richting de werkelijkheid
Audi e-tron krijgt 25 kilometer meer bereik
Elektrische Audi e-tron GT Concept wordt werkelijkheid
Audi e-tron GT concept laat zich zien
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/audi/e-tron-gt/
Autozine.nl
Autotest: Audi e-tron GT
Onze database is bijgewerkt tot 13 oktober 2024.