Volkswagen ID.7
In Nederland rijden er van de Volkswagen ID.7 momenteel 779 rond. Volkswagen heeft 1.486.353 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De ID.7 heeft hierdoor een marktaandeel van 0.05% binnen alle modellen van Volkswagen. De carrosserie is ingedeeld als hatchback (67%) en stationwagen (33%).
Bekijk de aandrijvingen van de ID.7 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 779 | 100% |
Volkswagen ID.7: de toekomst van elektrisch rijden
In de wereld van elektrische auto's is Volkswagen een belangrijke speler. Met modellen als de ID.3 en ID.4 heeft het Duitse automerk laten zien dat ze serieus werk maken van elektrificatie. Maar het lijkt erop dat ze nog groter willen gaan met de Volkswagen ID.7. Dit nieuwe model belooft een ruime en luxe elektrische SUV te worden die de concurrentie aan kan gaan met modellen als de Tesla Model X en de Audi e-tron. In dit artikel nemen we een kijkje naar wat we kunnen verwachten van de Volkswagen ID.7 en wat dit betekent voor de toekomst van elektrisch rijden.
Design en afmetingen
De Volkswagen ID.7 zal naar verwachting een grote SUV worden met plaats voor zeven personen. Het design zal naar alle waarschijnlijkheid gebaseerd zijn op de eerdere ID-modellen, met strakke lijnen en een futuristische uitstraling. De grote grille aan de voorkant zal plaatsmaken voor een gesloten front, wat typerend is voor elektrische voertuigen. De koplampen zullen hoogstwaarschijnlijk voorzien zijn van LED-technologie en de achterlichten zullen een herkenbaar design hebben dat past bij de rest van de ID-familie.
Wat betreft afmetingen zal de Volkswagen ID.7 naar verwachting ruimte bieden voor zeven volwassenen en hun bagage. Met een lengte van naar schatting rond de 5 meter zal de ID.7 een flinke SUV zijn die comfortabel plaats biedt aan het hele gezin. De wielbasis zal waarschijnlijk ook behoorlijk lang zijn, wat zorgt voor een stabiele en comfortabele rijervaring.
Interieur en technologie
Het interieur van de Volkswagen ID.7 zal hoogstwaarschijnlijk net zo futuristisch zijn als het exterieur. Verwacht wordt dat het dashboard voorzien zal zijn van een groot touchscreen display waarop alle functies van de auto te bedienen zijn. Denk hierbij aan navigatie, entertainment, klimaatcontrole en meer. Daarnaast zal de ID.7 hoogstwaarschijnlijk voorzien zijn van de nieuwste connectiviteitsopties, zoals Apple CarPlay en Android Auto.
Ook op het gebied van veiligheid zal de Volkswagen ID.7 hoog scoren. Naar verwachting zal de auto voorzien zijn van de nieuwste rijhulpsystemen, zoals adaptieve cruise control, rijstrookassistentie en automatische noodremmen. Daarnaast zal de ID.7 hoogstwaarschijnlijk beschikken over een geavanceerd camerasysteem dat zorgt voor een 360-graden zicht rondom de auto, wat het parkeren en manoeuvreren een stuk gemakkelijker maakt.
Elektrische aandrijving
Wat de Volkswagen ID.7 echt bijzonder maakt, is natuurlijk de elektrische aandrijving. Naar verwachting zal de auto worden aangedreven door een krachtige elektromotor die zorgt voor vlotte prestaties en een indrukwekkend rijbereik. De batterijcapaciteit zal naar schatting rond de 100 kWh liggen, wat genoeg moet zijn om een flinke afstand af te leggen zonder tussentijds op te laden.
Met een snellaadsysteem aan boord zal de Volkswagen ID.7 naar verwachting snel kunnen worden opgeladen, zodat je snel weer op weg kunt. Ook zal de auto hoogstwaarschijnlijk voorzien zijn van een systeem dat regeneratief remmen mogelijk maakt, wat zorgt voor een efficiënter energieverbruik en dus een groter rijbereik.
Duurzaamheid en toekomstvisie
Met de Volkswagen ID.7 laat Volkswagen zien dat ze serieus werk maken van elektrificatie. Het merk heeft zichzelf als doel gesteld om tegen 2030 volledig CO2-neutraal te zijn, en elektrische auto's spelen daar een belangrijke rol in. De ID.7 zal hoogstwaarschijnlijk worden geproduceerd in een fabriek die volledig CO2-neutraal is en waar zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van duurzame materialen en productiemethoden.
Daarnaast zal de Volkswagen ID.7 hoogstwaarschijnlijk worden geleverd met een uitgebreide garantie op de batterij, zodat je als eigenaar verzekerd bent van een betrouwbare en duurzame auto. Ook zal Volkswagen hoogstwaarschijnlijk investeren in een uitgebreid netwerk van laadpalen, zodat je overal snel en gemakkelijk kunt opladen.
Concurrentie en marktpositie
Met de Volkswagen ID.7 lijkt Volkswagen een geduchte concurrent te worden voor andere elektrische SUV's op de markt, zoals de Tesla Model X en de Audi e-tron. De ID.7 belooft een ruime en luxe auto te worden die zich kan meten met de gevestigde namen in het segment. Met een verwachte prijs die waarschijnlijk iets lager zal liggen dan die van de concurrentie, zou de ID.7 wel eens een interessante keuze kunnen zijn voor wie op zoek is naar een elektrische SUV.
Ook op de markt voor elektrische auto's in het algemeen lijkt Volkswagen een belangrijke speler te worden. Met modellen als de ID.3 en ID.4 heeft het merk laten zien dat ze serieus werk maken van elektrificatie, en met de komst van de ID.7 lijkt Volkswagen hun positie in de markt verder te versterken. Het merk heeft zichzelf als doel gesteld om tegen 2030 volledig CO2-neutraal te zijn, en elektrische auto's spelen daar een belangrijke rol in.
Vergeet ook niet de Volkswagen merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Volkswagen ID.7's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren ID.7's
Wanneer een nieuwe Volkswagen ID.7 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Volkswagen ID.7 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Volkswagen ID.7.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Volkswagen ID.7 komt daarmee uit op 61.971 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Volkswagen ID.7 in Nederland zijn Blauw (291 stuks / 37%), Zwart (203 stuks / 26%), Grijs (161 stuks / 21%) en Wit (124 stuks / 16%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Blauw | 291 | 37% |
Zwart | 203 | 26% |
Grijs | 161 | 21% |
Wit | 124 | 16% |
1 van de 779 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (0.1%) uit het buitenland komt. De meeste import Volkswagen ID.7's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Volkswagen ID.7.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
ID.7 PRO 210KW | 473 | 60.7% |
ID.7 TOURER PRO | 247 | 31.7% |
ID.7 PRO | 50 | 6.4% |
ID.7 TOURER PRO S | 6 | 0.8% |
ID.7 PRO S | 2 | 0.3% |
ID.7 TOURER GTX | 1 | 0.1% |
779 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Volkswagen ID.7.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
ABEDFAD7PX2 | Elektriciteit Elektromotor(en): 210 kW (286 pk) | nov 2023 | okt 2024 | € 61.252 | 523 | 67.1% |
ABEDFBD7PX2 | Elektriciteit Elektromotor(en): 210 kW (286 pk) | sep 2024 | okt 2024 | € 63.310 | 2 | 0.3% |
ACEDFAD7PX2 | Elektriciteit Elektromotor(en): 210 kW (286 pk) | jul 2024 | okt 2024 | € 63.371 | 247 | 31.7% |
ACEDFBD7PX2 | Elektriciteit Elektromotor(en): 210 kW (286 pk) | sep 2024 | okt 2024 | € 64.822 | 6 | 0.8% |
ACX1EDJ8AX1 | Elektriciteit Elektromotor(en): 250 kW (340 pk) | okt 2024 | okt 2024 | € 72.590 | 1 | 0.1% |
Totaal | 779 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 32
1 van 32
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GNZ-80-S | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 60.810 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GNV-56-X | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 60.810 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GNV-21-X | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 62.420 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GNT-90-T | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 PRO S - ED - ABEDFBD7PX2 € 63.310 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GNT-01-H | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 63.100 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GNS-86-F | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO S - ED - ACEDFBD7PX2 € 63.220 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GNK-74-Z | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 62.420 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GLX-77-K | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 60.220 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GLJ-49-J | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO S - ED - ACEDFBD7PX2 € 64.310 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GLJ-38-H | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 61.500 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GLF-42-F | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 62.420 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GLF-07-F | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 60.810 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GLB-36-R | 11 oktober 2024 2024 | ID.7 PRO - ED - ABEDFAD7PX2 € 64.200 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GNT-99-G | 10 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 66.290 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GNP-73-P | 10 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 62.400 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GNN-38-J | 10 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 63.720 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GLT-66-R | 10 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 62.610 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GNS-12-F | 9 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 62.420 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GLZ-54-P | 9 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 61.310 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GLT-92-S | 9 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER GTX - ED - ACX1EDJ8AX1 € 72.590 | Elektriciteit Elektromotor(s): 250 kW (340 pk) |
GLN-36-P | 9 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 62.420 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GKT-51-F | 9 oktober 2024 2024 | ID.7 PRO - ED - ABEDFAD7PX2 € 61.510 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GNN-13-J | 8 oktober 2024 2024 | ID.7 PRO - ED - ABEDFAD7PX2 € 62.790 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GNH-06-K | 8 oktober 2024 2024 | ID.7 TOURER PRO - ED - ACEDFAD7PX2 € 62.420 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
GLX-92-N | 8 oktober 2024 2024 | ID.7 PRO - ED - ABEDFAD7PX2 € 64.280 | Elektriciteit Elektromotor(s): 210 kW (286 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 13 oktober 2024.