Volkswagen Golf GTE
In Nederland rijden er van de Volkswagen Golf GTE momenteel 4.318 rond. Volkswagen heeft 1.502.411 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Golf GTE heeft hierdoor een marktaandeel van 0.29% binnen alle modellen van Volkswagen. De carrosserie is ingedeeld in de categorie stationwagen.
Bekijk de aandrijvingen van de Golf GTE in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine (Plug-in Hybride) | 4.317 | 100% |
De Volkswagen Golf GTE: een hybride auto met sportieve prestaties
De Volkswagen Golf GTE is een hybride auto die de perfecte combinatie biedt van sportieve prestaties en milieuvriendelijkheid. Met zijn krachtige motor en geavanceerde technologieën is de Golf GTE een echte eyecatcher op de weg. In dit artikel zullen we dieper ingaan op de specificaties, prestaties en kenmerken van de Volkswagen Golf GTE.
De Volkswagen Golf GTE is een plug-in hybride auto die zowel op elektriciteit als op benzine kan rijden. De auto is uitgerust met een 1.4 liter TSI benzinemotor en een elektromotor, die samen een vermogen leveren van 204 pk en 350 Nm koppel. Dit zorgt voor indrukwekkende prestaties, met een acceleratie van 0-100 km/u in slechts 7,6 seconden en een topsnelheid van 222 km/u. Dankzij de elektromotor kan de Golf GTE ook volledig elektrisch rijden, met een actieradius van ongeveer 60 kilometer.
Een van de kenmerken die de Golf GTE zo uniek maakt, is het rijmodus-systeem. Hiermee kan de bestuurder kiezen uit verschillende rijmodi, zoals E-mode, GTE-mode en Hybrid-mode. In E-mode rijdt de auto volledig elektrisch, wat zorgt voor een stille en milieuvriendelijke rijervaring. In GTE-mode worden de benzine- en elektromotor gecombineerd voor maximale prestaties, terwijl Hybrid-mode zorgt voor een efficiënte balans tussen beide motoren.
Naast de indrukwekkende prestaties en technologieën, biedt de Volkswagen Golf GTE ook een hoogwaardig interieur en een sportief design. Het interieur is voorzien van premium materialen en geavanceerde infotainmentsystemen, zoals het Discover Pro navigatiesysteem en het Active Info Display. Het sportieve design van de Golf GTE wordt benadrukt door de blauwe accenten en de aerodynamische vormgeving, die niet alleen zorgen voor een stoere uitstraling, maar ook bijdragen aan een betere rijervaring.
Wat de Volkswagen Golf GTE ook zo aantrekkelijk maakt, is zijn milieuvriendelijkheid. Dankzij de hybride aandrijving stoot de auto minder CO2 uit en verbruikt hij minder brandstof dan traditionele benzineauto's. Dit maakt de Golf GTE niet alleen beter voor het milieu, maar ook voordeliger in gebruik. Bovendien komen hybride auto's in aanmerking voor belastingvoordelen en subsidies, waardoor de aanschaf van een Golf GTE nog aantrekkelijker wordt.
De Volkswagen Golf GTE is niet alleen een sportieve en milieuvriendelijke auto, maar ook een veilige auto. De auto is uitgerust met geavanceerde veiligheidssystemen, zoals Adaptive Cruise Control, Lane Assist en Front Assist, die de bestuurder helpen om veilig en comfortabel te rijden. Daarnaast heeft de Golf GTE een vijfsterrenscore behaald in de Euro NCAP veiligheidstest, wat aantoont dat de auto voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen.
Kortom, de Volkswagen Golf GTE is een hybride auto die de perfecte combinatie biedt van sportieve prestaties, milieuvriendelijkheid en luxe. Met zijn krachtige motor, geavanceerde technologieën en hoogwaardige interieur is de Golf GTE een echte aanrader voor wie op zoek is naar een hybride auto met een sportief karakter. Met zijn indrukwekkende prestaties, milieuvriendelijkheid en veiligheid is de Volkswagen Golf GTE een auto die niet alleen goed is voor het milieu, maar ook voor de bestuurder.
Vergeet ook niet de Volkswagen merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Volkswagen Golf GTE's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Golf GTE's
Wanneer een nieuwe Volkswagen Golf GTE voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Volkswagen Golf GTE personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Volkswagen Golf GTE.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Volkswagen Golf GTE komt daarmee uit op 45.256 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Volkswagen Golf GTE in Nederland zijn Grijs (1.953 stuks / 45%), Wit (1.465 stuks / 34%), Zwart (601 stuks / 14%) en Blauw (221 stuks / 5%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 1.953 | 45% |
Wit | 1.465 | 34% |
Zwart | 601 | 14% |
Blauw | 221 | 5% |
Rood | 50 | 1% |
Geel | 27 | 1% |
Groen | 1 | < 1% |
3.898 van de 4.318 personenauto's zijn geïmporteerd
Maar liefst 90.3% komt oorspronkelijk dus uit het buitenland. De meeste import Volkswagen Golf GTE's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vooral duurdere personenauto's (met een relatief hoge BPM in Nederland) worden vaak geïmporteerd. Dit zijn vaak personenauto's met een grotere uitstoot (o.a. co2). In Nederland betaal je per co2-punt meer belasting, dit stijg relatief harder naarmate de personenauto meer uitstoot.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Volkswagen Golf GTE.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
GOLF GTE | 4.318 | 100% |
4.318 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Volkswagen Golf GTE.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
ACDGEAX0 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 110 kW (150 pk) Benzinemotor: 115 kW (156 pk) Elektromotor(en): 80 kW (109 pk) Elektromotor(en): 110 kW (150 pk) | sep 2020 | nov 2024 | € 45.256 | 4.306 | 99.7% |
Onbekend | 12 | 0.3% | ||||
Totaal | 4.318 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 20
1 van 20
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
Z-752-LJ | 15 januari 2025 2022 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 44.411 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
HBT-55-F | 15 januari 2025 2023 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 52.775 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GVT-74-X | 15 januari 2025 2021 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 46.182 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GTX-61-S | 14 januari 2025 2023 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 52.396 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GXJ-44-D | 13 januari 2025 2021 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 48.522 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GXF-06-J | 13 januari 2025 2021 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 43.865 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GLP-25-R | 13 januari 2025 2022 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 45.159 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GVT-66-V | 11 januari 2025 2023 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 50.285 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GKK-92-X | 11 januari 2025 2021 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 43.682 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
HBR-91-N | 10 januari 2025 2021 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 51.468 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
HBH-65-L | 10 januari 2025 2021 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 44.626 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
HBG-89-K | 10 januari 2025 2021 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 43.797 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GVB-46-X | 10 januari 2025 2021 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 42.054 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GTL-92-L | 10 januari 2025 2023 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 49.255 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GRP-32-K | 10 januari 2025 2023 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 49.405 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GPT-58-F | 10 januari 2025 2021 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 44.029 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GJD-13-H | 10 januari 2025 2021 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 43.318 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GXN-17-F | 9 januari 2025 2021 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 42.078 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GSZ-99-N | 9 januari 2025 2023 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 51.415 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GVR-81-L | 8 januari 2025 2020 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 42.673 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GNG-91-D | 8 januari 2025 2022 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 45.689 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
GHK-51-F | 8 januari 2025 2022 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 44.309 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
HBL-24-B | 7 januari 2025 2021 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 43.940 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
HBL-14-D | 7 januari 2025 2022 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 47.108 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
HBK-38-G | 7 januari 2025 2023 Geïmporteerd | GOLF GTE - CD - ACDGEAX0 € 52.845 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.4 liter): 110 kW (150 pk) Elektromotor(s): 80 kW (109 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Volkswagen Golf GTEGoogle op afbeeldingen van de Volkswagen Golf GTE
Google op reviews van de Volkswagen Golf GTE
Topgear.nl
Volkswagen Golf GTE - Autotest en specificaties - Verstandige keuze
Volkswagen Golf 8 GTE (2021) - test en specificaties
Autoreview.nl
Volkswagen Golf GTE (2024): actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Volkswagen Golf GTE (2024) review: Volkswagen kan het nog en bouwt ideale auto
De Volkswagen Golf GTE maakt zuinig rijden leuk
Dit weten we over de Volkswagen Golf GTE (2020)
Autovisie.nl
WRC-dna voor Volkswagen Golf GTE Sport
Meer power voor Volkswagen Golf GTE
Autozine.nl
Autotest: Volkswagen Golf GTE
Autotest: Volkswagen Golf eHybrid
Autotest: Volkswagen Golf GTE
Onze database is bijgewerkt tot 15 januari 2025.