Hyundai Ioniq
In Nederland rijden er van de Hyundai Ioniq momenteel 7.899 rond. Hyundai heeft 342.119 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Ioniq heeft hierdoor een marktaandeel van 2.31% binnen alle modellen van Hyundai. De carrosserie is ingedeeld in de categorie hatchback.
Bekijk de aandrijvingen van de Ioniq in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 4.916 | 62.2% |
Benzine (Mild Hybride) | 1.916 | 24.3% |
Benzine (Plug-in Hybride) | 1.065 | 13.5% |
Overige | 2 | 0% |
De Hyundai IONIQ is een populaire hybride auto die sinds zijn introductie in 2016 veel lof heeft ontvangen van zowel critici als consumenten. Met zijn innovatieve technologie, ruime interieur en indrukwekkende brandstofefficiëntie, is de IONIQ een uitstekende keuze voor diegenen die op zoek zijn naar een milieuvriendelijke en zuinige auto.
De Hyundai IONIQ is verkrijgbaar in drie verschillende varianten: de hybride, de plug-in hybride en de volledig elektrische versie. Elk van deze modellen heeft zijn eigen unieke kenmerken en voordelen, maar ze delen allemaal hetzelfde strakke en moderne ontwerp dat de IONIQ zo aantrekkelijk maakt.
Een van de meest opvallende kenmerken van de Hyundai IONIQ is zijn indrukwekkende brandstofefficiëntie. De hybride versie van de IONIQ heeft een gecombineerd brandstofverbruik van slechts 3,4 liter per 100 kilometer, terwijl de plug-in hybride versie een brandstofverbruik van slechts 1,1 liter per 100 kilometer heeft. Dit maakt de IONIQ een van de zuinigste auto's in zijn klasse en een uitstekende keuze voor diegenen die geld willen besparen op brandstofkosten.
Naast zijn brandstofefficiëntie biedt de Hyundai IONIQ ook een comfortabel en ruim interieur. Met voldoende ruimte voor vijf volwassenen en een grote bagageruimte, is de IONIQ perfect geschikt voor lange ritten en dagelijks gebruik. De stoelen zijn comfortabel en ondersteunend, en het dashboard is overzichtelijk en gemakkelijk te bedienen.
Een ander groot voordeel van de Hyundai IONIQ is zijn uitgebreide lijst van standaard en optionele functies. Standaardfuncties op de IONIQ zijn onder andere een touchscreen infotainmentsysteem, Bluetooth-connectiviteit, achteruitrijcamera en automatische klimaatregeling. Optionele functies zijn onder andere een navigatiesysteem, adaptieve cruisecontrol, parkeerhulp en een premium audiosysteem.
Wat betreft veiligheidssystemen is de Hyundai IONIQ ook goed uitgerust. Standaard veiligheidsvoorzieningen zijn onder andere een noodremsysteem, rijstrookassistentie en vermoeidheidsherkenning. Optionele veiligheidsvoorzieningen zijn onder andere dodehoekdetectie, verkeersbordenherkenning en een 360-graden camera.
Naast zijn indrukwekkende prestaties en functies, is de Hyundai IONIQ ook een zeer betrouwbare auto. Hyundai staat bekend om zijn kwaliteit en betrouwbaarheid, en de IONIQ is daarop geen uitzondering. Met regelmatig onderhoud en zorgvuldig rijgedrag kan de IONIQ vele jaren probleemloos blijven rijden.
Wat betreft de prijsstelling, is de Hyundai IONIQ ook een zeer aantrekkelijke keuze. Met een startprijs van rond de €25.000 is de IONIQ zeer concurrerend geprijsd in vergelijking met andere hybride en elektrische auto's in zijn klasse. Bovendien kunnen kopers profiteren van belastingvoordelen en subsidies voor milieuvriendelijke auto's, waardoor de totale kosten van eigendom nog verder worden verlaagd.
Al met al is de Hyundai IONIQ een uitstekende keuze voor diegenen die op zoek zijn naar een milieuvriendelijke, zuinige en betrouwbare auto. Met zijn indrukwekkende brandstofefficiëntie, ruime interieur en uitgebreide lijst van functies, is de IONIQ een auto die aan alle eisen voldoet. Of je nu op zoek bent naar een auto voor dagelijks gebruik, lange ritten of gewoon om het milieu te helpen, de Hyundai IONIQ is een uitstekende keuze.
Vergeet ook niet de Hyundai merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Hyundai Ioniq's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Ioniq's
Wanneer een nieuwe Hyundai Ioniq voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Hyundai Ioniq personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Hyundai Ioniq.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Hyundai Ioniq komt daarmee uit op 33.992 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Hyundai Ioniq in Nederland zijn Grijs (2.682 stuks / 34%), Wit (2.262 stuks / 29%), Zwart (1.618 stuks / 20%) en Blauw (799 stuks / 10%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 2.682 | 34% |
Wit | 2.262 | 29% |
Zwart | 1.618 | 20% |
Blauw | 799 | 10% |
Bruin | 238 | 3% |
Rood | 218 | 3% |
Oranje | 80 | 1% |
Groen | 2 | < 1% |
909 van de 7.899 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat 11.5% uit het buitenland komt. De meeste import Hyundai Ioniq's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Hyundai Ioniq.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
IONIQ | 7.897 | 100% |
IONIQ HYBRID | 1 | < 0,1% |
IONIQ ELECTRIC | 1 | < 0,1% |
7.899 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Hyundai Ioniq.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
B5E11 | Elektriciteit Elektromotor(en): 25 kW (34 pk) Elektromotor(en): 88 kW (120 pk) Elektromotor(en): 100 kW (136 pk) | okt 2016 | sep 2022 | € 36.470 | 4.911 | 62.2% |
B5P11 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 77 kW (105 pk) Elektromotor(en): 32 kW (44 pk) Elektromotor(en): 77 kW (105 pk) | sep 2016 | feb 2023 | € 28.918 | 2.599 | 32.9% |
B5P21 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 77 kW (105 pk) Elektromotor(en): 45 kW (61 pk) | jul 2017 | dec 2022 | € 36.727 | 372 | 4.7% |
Onbekend | 17 | 0.2% | ||||
Totaal | 7.899 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 23
1 van 23
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GBR-47-R | 17 oktober 2024 2020 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5E11 € 37.866 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
GPP-71-V | 16 oktober 2024 2016 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P11 € 21.945 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 32 kW (44 pk) |
GNN-99-T | 14 oktober 2024 2021 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P21 € 37.167 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 45 kW (61 pk) |
GNG-58-H | 7 oktober 2024 2017 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P11 € 30.432 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 32 kW (44 pk) |
X-680-ZB | 4 oktober 2024 2020 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P21 € 38.766 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 45 kW (61 pk) |
GNT-38-X | 4 oktober 2024 2022 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5E11 € 42.467 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
GGN-03-G | 4 oktober 2024 2020 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P11 € 31.450 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 32 kW (44 pk) |
GLF-35-S | 3 oktober 2024 2019 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P21 € 37.166 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 45 kW (61 pk) |
GLP-73-K | 25 september 2024 2021 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P21 € 31.927 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 45 kW (61 pk) |
GKL-04-S | 25 september 2024 2020 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P21 € 29.386 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 45 kW (61 pk) |
S-072-XF | 21 september 2024 2017 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P11 € 31.103 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 32 kW (44 pk) |
GLD-67-D | 20 september 2024 2021 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P21 € 37.167 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 45 kW (61 pk) |
GJX-04-R | 20 september 2024 2021 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P11 € 28.881 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 32 kW (44 pk) |
GFG-20-Z | 19 september 2024 2019 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5E11 € 33.066 | Elektriciteit Elektromotor(s): 88 kW (120 pk) |
GLD-14-N | 18 september 2024 2018 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P11 € 27.631 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 32 kW (44 pk) |
GLF-08-L | 14 september 2024 2022 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P21 € 37.053 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 45 kW (61 pk) |
GJJ-90-X | 14 september 2024 2020 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P11 € 33.040 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 32 kW (44 pk) |
GJD-23-H | 14 september 2024 2021 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P21 € 31.766 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 45 kW (61 pk) |
GLF-56-G | 13 september 2024 2018 Geïmporteerd | IONIQ - AE € 29.519 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 32 kW (44 pk) |
GKZ-56-V | 12 september 2024 2017 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P21 € 35.093 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 45 kW (61 pk) |
T-414-TG | 6 september 2024 2019 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P11 € 30.831 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 32 kW (44 pk) |
GKL-09-K | 4 september 2024 2018 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P21 € 41.632 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 45 kW (61 pk) |
S-722-ZB | 30 augustus 2024 2020 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5E11 € 36.866 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
GFH-71-S | 30 augustus 2024 2020 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P21 € 38.766 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 45 kW (61 pk) |
GJT-17-Z | 29 augustus 2024 2020 Geïmporteerd | IONIQ - AE - B5P21 € 37.967 | Benzine / Elektriciteit Motor (1.6 liter): 77 kW (105 pk) Elektromotor(s): 45 kW (61 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Hyundai IoniqGoogle op afbeeldingen van de Hyundai Ioniq
Google op reviews van de Hyundai Ioniq
Hyundai Ioniq Wikipedia-pagina
Topgear.nl
Hyundai Ioniq Electric Comfort - Testdrive Nederland
Autoblog.nl
Hyundai Ioniq
Autoreview.nl
Heb je een elektrische Hyundai Kona of Ioniq? Dan moet-ie terug naar de garage
Ook Hyundai komt met elektrisch submerk: Ioniq
Hyundai Ioniq Electric: snelladen tips en trucs
Eerste review Hyundai Ioniq Electric (2019)
Autotest | Hyundai Ioniq Hybrid & Electric
Autovisie.nl
Nieuwe Hyundai Ioniq 7 komt dit jaar als Kia EV9-concurrent
Alles over Hyundai Ioniq
Alles over Hyundai Ioniq 7
Hyundai haalt Ioniq uit productie
Dit worden de grote broers van de Hyundai Ioniq 5 en Kia EV6
Hyundai geeft ons een klein beetje van de grote Ioniq 7
Hyundai Ioniq fors goedkoper dan een Toyota Prius
Nieuwe Hyundai Ioniq Electric heeft 300 kilometer bereik
Facelift Hyundai Ioniq onderweg
Duik in de prijslijst: Hyundai Ioniq PHEV versus Toyota Prius PHEV
Hyundai Ioniq Electric fors duurder dan Ioniq Hybrid
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/hyundai/ioniq/
Autozine.nl
Autotest: Hyundai IONIQ
Autotest: Hyundai IONIQ
Autotest: Hyundai IONIQ
Autotest: Hyundai IONIQ PHEV
Onze database is bijgewerkt tot 17 oktober 2024.