NIO ET5
In Nederland rijden er van de NIO ET5 momenteel 167 rond. NIO heeft 586 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De ET5 heeft hierdoor een marktaandeel van 28.5% binnen alle modellen van NIO. De carrosserie is ingedeeld als sedan (77%) en stationwagen (23%).
Bekijk de aandrijvingen van de ET5 in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 167 | 100% |
Vergeet ook niet de NIO merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal NIO ET5's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren ET5's
Wanneer een nieuwe NIO ET5 voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte NIO ET5 personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een NIO ET5.
De gemiddelde nieuwwaarde van de NIO ET5 komt daarmee uit op 68.248 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een NIO ET5 in Nederland zijn Zwart (49 stuks / 29%), Blauw (37 stuks / 22%), Grijs (31 stuks / 19%) en Wit (25 stuks / 15%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Zwart | 49 | 29% |
Blauw | 37 | 22% |
Grijs | 31 | 19% |
Wit | 25 | 15% |
Geel | 12 | 7% |
Groen | 12 | 7% |
Oranje | 1 | 1% |
2 van de 167 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (1.2%) uit het buitenland komt. De meeste import NIO ET5's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de NIO ET5.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
ET5 | 128 | 76.6% |
ET5 TOURING | 39 | 23.4% |
167 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de NIO ET5.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
T5L4A | Elektriciteit Elektromotor(en): 360 kW (489 pk) | mrt 2023 | dec 2024 | € 67.060 | 128 | 76.6% |
T5L5A | Elektriciteit Elektromotor(en): 360 kW (489 pk) | aug 2023 | sep 2024 | € 72.148 | 39 | 23.4% |
Totaal | 167 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 7
1 van 7
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
HBG-31-J | 31 december 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GZG-16-S | 24 december 2024 2023 Geïmporteerd | ET5 - ETY - T5L4A € 51.070 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GVB-86-D | 23 december 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GXB-62-V | 19 december 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GXH-86-P | 16 december 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GVB-94-D | 12 december 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GVT-96-Z | 9 december 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GSV-69-R | 15 november 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GSV-68-R | 15 november 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GSV-43-S | 15 november 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GSH-88-K | 15 november 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 76.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GSH-86-K | 8 november 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 76.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GRF-84-G | 31 oktober 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GRF-82-G | 29 oktober 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 76.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GRF-12-H | 28 oktober 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GLJ-45-Z | 26 september 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GKS-97-Z | 10 september 2024 2024 | ET5 TOURING - NACC2T1 - T5L5A € 63.471 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GKJ-63-H | 3 september 2024 2023 Geïmporteerd | ET5 - ETY - T5L4A € 56.050 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GHR-10-K | 16 augustus 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GGG-63-G | 16 augustus 2024 2024 | ET5 TOURING - NACC2T1 - T5L5A € 78.471 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GGF-82-J | 30 juli 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GGB-96-T | 18 juli 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 74.571 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GDP-29-X | 28 juni 2024 2024 | ET5 TOURING - NACC2T1 - T5L5A € 66.471 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GBZ-34-H | 26 juni 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
GBZ-36-H | 21 juni 2024 2024 | ET5 - ETY - T5L4A € 63.071 | Elektriciteit Elektromotor(s): 360 kW (489 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de NIO ET5Google op afbeeldingen van de NIO ET5
Google op reviews van de NIO ET5
Topgear.nl
Nio ET5 Touring 100 kWh review (2024)
Nio ET5 review: Chinees merk gaat mee in de Duitse slag
Autoblog.nl
Nio ET5
Autoreview.nl
NIO ET5: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Nio ET5: 3 voordelen en 3 nadelen
TEST - Chinese nieuwkomer Nio ET5 overmeestert deze gevestigde elektrische leaseauto's
Nio ET5: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Nio ET5 (2023) review: de elektrische auto waar dieselrijders al jaren naar smachten
Nio ET5 in Nederland: waarom het nu of nooit is voor Nio
De Nio ET5 moet 1000 km ver komen op een volle accu
Autovisie.nl
Alles over Nio ET5
Duurtest Nio ET5 Touring - Wat er mis is met de navigatie
Waarom de Nio ET5 Touring de perfecte EV voor Nederland is
Deze Tesla Model 3-rivaal hoef je niet op te laden
Autozine.nl
Autotest: Nio ET5
Autotest: Nio ET5 Touring
Onze database is bijgewerkt tot 15 januari 2025.