Mercedes-Benz G-klasse
In Nederland rijden er van de Mercedes-Benz G-klasse momenteel 2.212 rond als personenauto. Daarnaast zijn er ook nog 343 bedrijfsauto's, 2 land- of bosbouwtrekkers en 2 campers. Totaal zijn er dus 2.559 G-klasse-voertuigen. Mercedes-Benz heeft 701.506 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De G-klasse heeft hierdoor een marktaandeel van 0.36% binnen alle modellen van Mercedes-Benz. De carrosserie is ingedeeld als stationwagen (88%), mpv (10%) en cabriolet (2%).
Bekijk de aandrijvingen van de G-klasse in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 1.703 | 77% |
Diesel | 395 | 17.9% |
100% Elektrisch | 61 | 2.8% |
Benzine (Mild Hybride) | 26 | 1.2% |
Benzine & LPG | 24 | 1.1% |
Overige | 3 | 0.1% |
De Mercedes-Benz G-klasse, ook wel bekend als de G-wagen of Geländewagen, is een iconische en legendarische terreinwagen die al sinds 1979 in productie is. Het is een van de langstlopende modellen van Mercedes-Benz en heeft een trouwe schare fans over de hele wereld. In dit artikel zullen we de geschiedenis, kenmerken en populariteit van de Mercedes-Benz G-klasse nader bekijken.
Geschiedenis
De oorsprong van de G-klasse gaat terug tot de jaren 70, toen Mercedes-Benz op zoek was naar een robuuste en betrouwbare terreinwagen voor zowel militair als civiel gebruik. Het Duitse leger had behoefte aan een voertuig dat in staat was om zware terreinen te doorkruisen en Mercedes-Benz besloot om hierop in te spelen. In samenwerking met de Oostenrijkse fabrikant Steyr-Daimler-Puch werd de G-klasse ontwikkeld en in 1979 geïntroduceerd.
Het oorspronkelijke ontwerp van de G-klasse was eenvoudig en functioneel, met een hoekig en robuust uiterlijk dat nog steeds herkenbaar is in de huidige modellen. De terreinwagen was uitgerust met vierwielaandrijving, een stevig ladderchassis en een onafhankelijke wielophanging, waardoor het geschikt was voor het rijden in de meest ruige omstandigheden.
In de loop der jaren heeft de G-klasse verschillende updates en facelifts ondergaan, maar het basisontwerp is altijd trouw gebleven aan het origineel. De terreinwagen heeft een reputatie opgebouwd als een van de meest capabele off-road voertuigen op de markt en wordt vaak gebruikt door hulporganisaties, militairen en avonturiers over de hele wereld.
Kenmerken
De Mercedes-Benz G-klasse staat bekend om zijn uitstekende off-road capaciteiten en robuuste bouwkwaliteit. Het voertuig is ontworpen om te presteren in de meest veeleisende omstandigheden en is voorzien van geavanceerde technologieën om de bestuurder te helpen bij het navigeren door moeilijk terrein.
Een van de kenmerken van de G-klasse is het geavanceerde vierwielaandrijvingssysteem, dat de kracht gelijkmatig verdeelt over alle vier de wielen voor maximale grip en tractie. Het voertuig is ook uitgerust met verschillende rijmodi, zoals zand, modder en rotsen, die de prestaties aanpassen aan de specifieke omstandigheden.
Naast zijn off-road capaciteiten is de G-klasse ook een luxe voertuig met een hoogwaardig interieur en geavanceerde technologische functies. Het voertuig is voorzien van leren bekleding, houten accenten en een state-of-the-art infotainmentsysteem, waardoor het comfortabel en plezierig is om in te rijden, zowel op de weg als off-road.
Populariteit
De Mercedes-Benz G-klasse heeft een trouwe schare fans over de hele wereld en geniet een cultstatus onder liefhebbers van terreinwagens en luxe voertuigen. Het iconische ontwerp en de uitstekende prestaties van de G-klasse hebben het voertuig geliefd gemaakt bij zowel beroemdheden als gewone autoliefhebbers.
De G-klasse heeft ook een prominente rol gespeeld in de populaire cultuur, met optredens in films, televisieshows en muziekvideo's. Het voertuig wordt vaak geassocieerd met luxe en status, en wordt vaak gezien als een symbool van succes en rijkdom.
De populariteit van de G-klasse is de afgelopen jaren alleen maar toegenomen, mede dankzij de introductie van nieuwe modellen en speciale edities. Mercedes-Benz heeft verschillende varianten van de G-klasse uitgebracht, waaronder de G63 AMG, die is uitgerust met een krachtige V8-motor en sportieve prestaties.
Vergeet ook niet de Mercedes-Benz merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Mercedes-Benz G-klasse's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren G-klasse's
Wanneer een nieuwe Mercedes-Benz G-klasse voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Mercedes-Benz G-klasse personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Mercedes-Benz G-klasse.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Mercedes-Benz G-klasse komt daarmee uit op 219.943 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Mercedes-Benz G-klasse in Nederland zijn Zwart (1.105 stuks / 50%), Grijs (602 stuks / 27%), Blauw (173 stuks / 8%) en Groen (164 stuks / 7%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Zwart | 1.105 | 50% |
Grijs | 602 | 27% |
Blauw | 173 | 8% |
Groen | 164 | 7% |
Wit | 95 | 4% |
Bruin | 26 | 1% |
Rood | 22 | 1% |
Paars | 10 | < 1% |
Geel | 5 | < 1% |
Oranje | 4 | < 1% |
Beige | 2 | < 1% |
Rose | 1 | < 1% |
? Onbekend | 3 | < 1% |
1.762 van de 2.212 personenauto's zijn geïmporteerd
Maar liefst 79.7% komt oorspronkelijk dus uit het buitenland. De meeste import Mercedes-Benz G-klasse's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vooral duurdere personenauto's (met een relatief hoge BPM in Nederland) worden vaak geïmporteerd. Dit zijn vaak personenauto's met een grotere uitstoot (o.a. co2). In Nederland betaal je per co2-punt meer belasting, dit stijg relatief harder naarmate de personenauto meer uitstoot.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Mercedes-Benz G-klasse.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
G 500 | 652 | 29.5% |
AMG G 63 | 597 | 27% |
G 55 AMG | 152 | 6.9% |
G 63 AMG | 103 | 4.7% |
G 55 AMG KOMPRESSOR | 85 | 3.8% |
G 400 CDI | 75 | 3.4% |
G 350 BLUETEC | 68 | 3.1% |
G 580 | 61 | 2.8% |
G 350 D | 55 | 2.5% |
G 320 CDI | 55 | 2.5% |
G 320 | 49 | 2.2% |
G 320 STATIONWAGEN LANG | 30 | 1.4% |
G 400 D | 28 | 1.3% |
G 270 CDI | 22 | 1% |
G 300 TURBODIESEL | 17 | 0.8% |
G 350 CDI | 16 | 0.7% |
G 550 | 15 | 0.7% |
G KLASSE | 12 | 0.5% |
G 300 | 8 | 0.4% |
G 320 STATIONWAGEN KORT | 8 | 0.4% |
G-KLASSE | 7 | 0.3% |
G 300 TURBODIESEL STATIONWAGEN LANG | 6 | 0.3% |
G 300 CDI | 6 | 0.3% |
G 65 AMG | 5 | 0.2% |
G 280 CDI | 5 | 0.2% |
OVERIG | 75 | 3.4% |
2.212 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Mercedes-Benz G-klasse.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
C216F1 | Diesel Dieselmotor: 115 kW (156 pk) | jun 2002 | aug 2006 | € 76.921 | 5 | 0.2% |
C220K1 | Diesel Dieselmotor: 165 kW (224 pk) | jan 2007 | jun 2008 | € 112.680 | 3 | 0.1% |
C225A1 | Diesel Dieselmotor: 130 kW (177 pk) | sep 1998 | mrt 1999 | - | 4 | 0.2% |
C22BK1 | Diesel Dieselmotor: 155 kW (211 pk) | apr 2008 | apr 2008 | - | 1 | < 0.1% |
C265F1 | Benzine Benzinemotor: 158 kW (215 pk) | okt 2003 | dec 2003 | - | 2 | 0.1% |
C271M1 | Benzine Benzinemotor: 285 kW (387 pk) | okt 2011 | aug 2012 | € 174.803 | 2 | 0.1% |
C275E1 | Benzine Benzinemotor: 218 kW (296 pk) | dec 1999 | dec 1999 | - | 1 | < 0.1% |
C2BAM1 | Diesel Dieselmotor: 155 kW (211 pk) | dec 2011 | mei 2012 | € 167.128 | 3 | 0.1% |
C2D1F1 | Diesel Dieselmotor: 184 kW (250 pk) | mei 2002 | jul 2005 | € 116.446 | 3 | 0.1% |
C420K1 | Diesel Dieselmotor: 165 kW (224 pk) | jul 2007 | mei 2009 | € 118.126 | 4 | 0.2% |
C42BK1 | Diesel Dieselmotor: 155 kW (211 pk) | mrt 2011 | mrt 2011 | € 143.932 | 1 | < 0.1% |
C465A1 | Benzine Benzinemotor: 158 kW (215 pk) | mrt 1998 | okt 1998 | - | 3 | 0.1% |
C465C1 | Benzine Benzinemotor: 158 kW (215 pk) | sep 1998 | sep 1998 | - | 1 | < 0.1% |
C465F1 | Benzine Benzinemotor: 158 kW (215 pk) | mrt 2002 | mei 2006 | - | 2 | 0.1% |
C471K1 | Benzine Benzinemotor: 285 kW (387 pk) | apr 2009 | apr 2009 | - | 1 | < 0.1% |
C471M1 | Benzine Benzinemotor: 285 kW (387 pk) | dec 2012 | sep 2014 | € 206.231 | 5 | 0.2% |
C475C1 | Benzine Benzinemotor: 218 kW (296 pk) | dec 1998 | dec 1998 | - | 1 | < 0.1% |
C475E1 | Benzine Benzinemotor: 218 kW (296 pk) | apr 1999 | apr 1999 | - | 1 | < 0.1% |
C475F1 | Benzine Benzinemotor: 218 kW (296 pk) | feb 2003 | feb 2003 | - | 1 | < 0.1% |
C475K1 | Benzine Benzinemotor: 218 kW (296 pk) | jan 2008 | dec 2008 | € 136.262 | 2 | 0.1% |
C4D1F1 | Diesel Dieselmotor: 184 kW (250 pk) | jan 2002 | feb 2004 | - | 2 | 0.1% |
C716F1 | Diesel Dieselmotor: 115 kW (156 pk) | feb 2002 | jul 2006 | € 94.950 | 13 | 0.6% |
C720K1 | Diesel Dieselmotor: 165 kW (224 pk) | okt 2006 | jan 2012 | € 138.214 | 44 | 2% |
C721T1 | Diesel Dieselmotor: 210 kW (286 pk) | feb 2019 | sep 2020 | € 206.737 | 15 | 0.7% |
C723T1 | Diesel Dieselmotor: 243 kW (330 pk) | nov 2019 | okt 2023 | € 225.066 | 24 | 1.1% |
C724T1 | Diesel / Elektriciteit Dieselmotor: 270 kW (367 pk) Elektromotor(en): 15 kW (20 pk) | okt 2024 | feb 2025 | € 245.550 | 3 | 0.1% |
C725A1 | Diesel Dieselmotor: 130 kW (177 pk) | jan 1998 | jul 2000 | - | 5 | 0.2% |
C72BK1 | Diesel Dieselmotor: 155 kW (211 pk) | dec 2007 | aug 2009 | - | 2 | 0.1% |
C765A1 | Benzine / LPG LPG motor: 158 kW (215 pk) Benzinemotor: 158 kW (215 pk) | nov 1997 | jul 2000 | - | 4 | 0.2% |
C765C1 | Benzine Benzinemotor: 158 kW (215 pk) | feb 1998 | feb 1998 | - | 1 | < 0.1% |
C765F1 | Benzine Benzinemotor: 158 kW (215 pk) | jul 2004 | sep 2006 | - | 2 | 0.1% |
C76TT1 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 330 kW (449 pk) Elektromotor(en): 15 kW (20 pk) | aug 2024 | feb 2025 | € 247.234 | 6 | 0.3% |
C771K1 | Benzine Benzinemotor: 285 kW (387 pk) | dec 2008 | jun 2010 | € 160.165 | 14 | 0.6% |
C771M1 | Benzine Benzinemotor: 285 kW (387 pk) | jan 2011 | jun 2015 | € 203.504 | 18 | 0.8% |
C771N1 | Benzine Benzinemotor: 285 kW (387 pk) | nov 2011 | apr 2012 | € 147.820 | 3 | 0.1% |
C774K1 | Benzine Benzinemotor: 260 kW (354 pk) | apr 2003 | jun 2009 | - | 6 | 0.3% |
C775A1 | Benzine Benzinemotor: 218 kW (296 pk) | jun 1998 | jun 2000 | - | 17 | 0.8% |
C775C1 | Benzine Benzinemotor: 218 kW (296 pk) | sep 1998 | nov 1998 | - | 2 | 0.1% |
C775E1 | Benzine Benzinemotor: 218 kW (296 pk) | jun 1999 | aug 2000 | - | 7 | 0.3% |
C775F1 | Benzine Benzinemotor: 218 kW (296 pk) | jun 2000 | sep 2005 | - | 43 | 1.9% |
C775K1 | Benzine Benzinemotor: 218 kW (296 pk) | jul 2004 | jan 2008 | € 134.211 | 15 | 0.7% |
C779M1 | Benzine Benzinemotor: 450 kW (612 pk) | aug 2012 | aug 2012 | € 430.157 | 1 | < 0.1% |
C779P1 | Benzine Benzinemotor: 463 kW (630 pk) | dec 2015 | dec 2015 | € 364.617 | 1 | < 0.1% |
C77EP1 | Benzine Benzinemotor: 310 kW (421 pk) | sep 2015 | jun 2018 | € 202.568 | 36 | 1.6% |
C77FK1 | Benzine Benzinemotor: 350 kW (476 pk) | jul 2004 | mrt 2007 | € 165.360 | 39 | 1.8% |
C77FT1 | Benzine Benzinemotor: 310 kW (421 pk) | jun 2018 | jan 2024 | € 208.082 | 182 | 8.2% |
C77PK1 | Benzine Benzinemotor: 368 kW (500 pk) Benzinemotor: 373 kW (507 pk) | dec 2006 | okt 2010 | € 194.983 | 30 | 1.4% |
C77PM1 | Benzine Benzinemotor: 373 kW (507 pk) | jan 2011 | aug 2012 | € 235.795 | 15 | 0.7% |
C77TM1 | Benzine Benzinemotor: 400 kW (544 pk) | jun 2012 | aug 2015 | € 230.957 | 65 | 2.9% |
C77TP1 | Benzine Benzinemotor: 400 kW (544 pk) | okt 2013 | dec 2015 | € 228.859 | 18 | 0.8% |
C77UP1 | Benzine Benzinemotor: 420 kW (571 pk) | sep 2015 | aug 2018 | € 251.531 | 73 | 3.3% |
C78FT1 | Benzine Benzinemotor: 430 kW (585 pk) | jun 2018 | dec 2024 | € 281.083 | 473 | 21.4% |
C78ZT1 | Benzine / Elektriciteit Benzinemotor: 430 kW (585 pk) Elektromotor(en): 15 kW (20 pk) | jun 2024 | jan 2025 | € 347.965 | 19 | 0.9% |
C7BAM1 | Diesel Dieselmotor: 155 kW (211 pk) | nov 2010 | jul 2015 | € 176.197 | 54 | 2.4% |
C7BFP1 | Diesel Dieselmotor: 180 kW (245 pk) | sep 2015 | mei 2018 | € 179.228 | 36 | 1.6% |
C7D1F1 | Diesel Dieselmotor: 184 kW (250 pk) | feb 2001 | okt 2006 | € 127.002 | 48 | 2.2% |
CNEZZ1 | Elektriciteit Elektromotor(en): 432 kW (587 pk) | okt 2024 | feb 2025 | € 201.499 | 61 | 2.8% |
D72AK1 | Diesel Dieselmotor: 135 kW (184 pk) | jun 2009 | okt 2009 | € 117.443 | 5 | 0.2% |
Onbekend | 764 | 34.5% | ||||
Totaal | 2.212 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 39
1 van 39
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
HFV-23-J | 15 februari 2025 2019 Geïmporteerd | AMG G 63 - 463A - C78FT1 € 239.978 | Benzine Motor (4 liter): 430 kW (585 pk) |
HFK-34-R | 14 februari 2025 2005 Geïmporteerd | G 55 AMG KOMPRESSOR - 463 Onbekend | Benzine Motor (5.4 liter): 350 kW (476 pk) |
HFK-45-J | 13 februari 2025 2025 | G 580 - 463A - CNEZZ1 € 190.104 | Elektriciteit Elektromotor(s): 432 kW (587 pk) |
HFD-19-D | 12 februari 2025 2025 | G 500 - 463A - C76TT1 € 255.291 | Benzine / Elektriciteit Motor (3 liter): 330 kW (449 pk) Elektromotor(s): 15 kW (20 pk) |
HDL-01-X | 10 februari 2025 2025 | G 580 - 463A - CNEZZ1 € 183.812 | Elektriciteit Elektromotor(s): 432 kW (587 pk) |
Z-699-HX | 7 februari 2025 2011 Geïmporteerd | G 55 AMG - 463 - C77PM1 € 231.180 | Benzine Motor (5.4 liter): 373 kW (507 pk) |
HFD-47-F | 7 februari 2025 2025 | G 450 D - 463A - C724T1 € 248.992 | Diesel / Elektriciteit Motor (3 liter): 270 kW (367 pk) Elektromotor(s): 15 kW (20 pk) |
HDN-35-B | 7 februari 2025 2025 | G 450 D - 463A - C724T1 € 240.184 | Diesel / Elektriciteit Motor (3 liter): 270 kW (367 pk) Elektromotor(s): 15 kW (20 pk) |
GXT-41-Z | 7 februari 2025 2025 | G 580 - 463A - CNEZZ1 € 205.929 | Elektriciteit Elektromotor(s): 432 kW (587 pk) |
HFG-78-J | 6 februari 2025 2022 Geïmporteerd | AMG G 63 - 463A - C78FT1 € 312.068 | Benzine Motor (4 liter): 430 kW (585 pk) |
HFD-42-K | 4 februari 2025 2016 Geïmporteerd | G 500 - 463 € 225.206 | Benzine Motor (4 liter): 310 kW (421 pk) |
HFD-25-L | 4 februari 2025 2007 Geïmporteerd | G 500 - 463 248 Onbekend | Benzine Motor (5 liter): 218 kW (296 pk) |
HBS-95-X | 4 februari 2025 2006 Geïmporteerd | G 55 AMG KOMPRESSOR Onbekend | Benzine Motor (5.4 liter): 350 kW (476 pk) |
HDX-44-X | 3 februari 2025 2019 Geïmporteerd | AMG G 63 - 463A - C78FT1 € 268.147 | Benzine Motor (4 liter): 430 kW (585 pk) |
HDN-23-D | 31 januari 2025 2005 Geïmporteerd | G 400 CDI - 463 Onbekend | Diesel Motor (4 liter): 184 kW (250 pk) |
HDG-82-S | 31 januari 2025 2025 | G 580 - 463A - CNEZZ1 € 205.931 | Elektriciteit Elektromotor(s): 432 kW (587 pk) |
HDG-37-J | 31 januari 2025 2024 Geïmporteerd | AMG G 63 - 463A - C78FT1 € 343.753 | Benzine Motor (4 liter): 430 kW (585 pk) |
HBD-36-R | 31 januari 2025 2025 | G 500 - 463A - C76TT1 € 248.128 | Benzine / Elektriciteit Motor (3 liter): 330 kW (449 pk) Elektromotor(s): 15 kW (20 pk) |
HDS-59-V | 30 januari 2025 2020 Geïmporteerd | AMG G 63 - 463A - C78FT1 € 252.671 | Benzine Motor (4 liter): 430 kW (585 pk) |
HDL-77-D | 30 januari 2025 2024 Geïmporteerd | AMG G 63 - 463A - C78ZT1 € 353.808 | Benzine / Elektriciteit Motor (4 liter): 430 kW (585 pk) Elektromotor(s): 15 kW (20 pk) |
HDD-18-F | 29 januari 2025 2025 | G 580 - 463A - CNEZZ1 € 184.901 | Elektriciteit Elektromotor(s): 432 kW (587 pk) |
HBL-83-H | 29 januari 2025 2009 Geïmporteerd | G 55 AMG Onbekend | Benzine Motor (5.4 liter): 373 kW (507 pk) |
HDP-89-R | 28 januari 2025 2000 Geïmporteerd | G 500 Onbekend | Benzine Motor (5 liter): 218 kW (296 pk) |
HDL-45-X | 27 januari 2025 2019 Geïmporteerd | AMG G 63 - 463A - C78FT1 € 228.919 | Benzine Motor (4 liter): 430 kW (585 pk) |
GTS-57-H | 27 januari 2025 2025 | G 580 - 463A - CNEZZ1 € 200.557 | Elektriciteit Elektromotor(s): 432 kW (587 pk) |
Swipe voor alle informatie
Meer info en links
Youtube video's van de Mercedes-Benz G-klasseGoogle op afbeeldingen van de Mercedes-Benz G-klasse
Google op reviews van de Mercedes-Benz G-klasse
Mercedes-Benz G-klasse Wikipedia-pagina
Autoreview.nl
Mercedes G-klasse: prijzen, specs en uitvoeringen, reviews, nieuws
Wist je dit over de roemruchte Mercedes-Benz G-Klasse?
Autovisie.nl
Alles over Mercedes-Benz G-klasse
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
Deze Mercedes-Benz G-Klasse heeft een gulp. En die kan open...
Oude Mercedes-Benz G-Klasse blijft in productie
Mercedes-Benz kan vraag naar G-Klasse nauwelijks aan
Originele Mercedes-Benz G-Klasse plakt er nog een paar jaar aan vast
Officieel: Mercedes-Benz gaat elektrische versie G-Klasse maken
Nieuwe Mercedes-Benz G-Klasse gaat voor verfijning
Tien feiten over de Mercedes-Benz G-Klasse
Prijs nieuwe Mercedes-Benz G-Klasse bekend
Lekkage: Nieuwe Mercedes-Benz G-Klasse in vol ornaat
Op de valreep: Twee actiemodelletjes Mercedes-Benz G-Klasse
Nieuw record voor 37-jarige Mercedes-Benz G-Klasse
Nieuwe brede Mercedes-Benz G-Klasse aan het testen
Autoweek.nl
https://www.autoweek.nl/merken-modellen/mercedes-benz/g-klasse/
Autozine.nl
Autotest: Mercedes-Benz G-Klasse
Autotest: Mercedes-Benz G-Klasse (1990 - 2018)
Onze database is bijgewerkt tot 15 februari 2025.