Fiat Ulysse
In Nederland rijden er van de Fiat Ulysse momenteel 530 rond als personenauto. Daarnaast is er ook nog 1 camper. Totaal zijn er dus 531 Ulysse-voertuigen. Fiat heeft 397.695 voertuigen in Nederland op kenteken staan. De Ulysse heeft hierdoor een marktaandeel van 0.13% binnen alle modellen van Fiat. De carrosserie is ingedeeld in de categorie mpv.
Bekijk de aandrijvingen van de Ulysse in Nederland:
Brandstof / aandrijving | Aantal | Percentage |
---|---|---|
100% Elektrisch | 436 | 82.3% |
Benzine | 85 | 16% |
Diesel | 9 | 1.7% |
De Fiat Ulysse: een ruime en comfortabele gezinsauto
De Fiat Ulysse is een ruime en comfortabele gezinsauto die sinds 1994 op de markt is. Het is een van de meest populaire modellen van Fiat en staat bekend om zijn praktische indeling, comfortabele interieur en betrouwbare prestaties. In dit artikel zullen we de geschiedenis, kenmerken en voordelen van de Fiat Ulysse bespreken.
Geschiedenis
De Fiat Ulysse werd voor het eerst geïntroduceerd in 1994 als een samenwerking tussen Fiat en PSA Peugeot Citroën. Het model werd ontwikkeld als een ruime en comfortabele MPV (multi-purpose vehicle) die plaats bood aan maximaal zeven passagiers. De eerste generatie van de Ulysse werd geproduceerd tot 2002 en was beschikbaar met verschillende motoropties, waaronder benzine- en dieselmotoren.
In 2002 werd de tweede generatie van de Fiat Ulysse gelanceerd, die een meer gestroomlijnd en modern ontwerp had. Deze versie van de Ulysse was ook beschikbaar met een breed scala aan opties en functies, zoals elektrisch bedienbare schuifdeuren, een panoramisch glazen dak en een geavanceerd infotainmentsysteem. De tweede generatie van de Ulysse werd geproduceerd tot 2010, toen het model werd stopgezet.
Kenmerken
De Fiat Ulysse staat bekend om zijn ruime interieur en comfortabele zitplaatsen. Met plaats voor maximaal zeven passagiers is de Ulysse ideaal voor gezinnen die regelmatig lange afstanden afleggen of op vakantie gaan. De stoelen zijn ergonomisch ontworpen en bieden voldoende steun en comfort, zelfs tijdens lange ritten.
Daarnaast heeft de Ulysse een praktische indeling met veel opbergruimte en handige functies. De bagageruimte is ruim en kan worden vergroot door de achterbank neer te klappen. Er zijn ook verschillende opbergvakken en bekerhouders in het interieur, zodat passagiers hun spullen gemakkelijk kunnen opbergen.
De Fiat Ulysse is ook uitgerust met een reeks geavanceerde technologische functies, zoals een touchscreen infotainmentsysteem, Bluetooth-connectiviteit en parkeersensoren. Deze functies maken het rijden in de Ulysse niet alleen comfortabeler, maar ook veiliger en gemakkelijker.
Voordelen
Er zijn verschillende voordelen verbonden aan het rijden van een Fiat Ulysse. Een van de grootste voordelen is de ruime en comfortabele interieur, dat plaats biedt aan maximaal zeven passagiers. Dit maakt de Ulysse ideaal voor gezinnen die regelmatig met meerdere mensen op pad gaan.
Daarnaast is de Ulysse uitgerust met een reeks geavanceerde veiligheids- en assistentiesystemen die de rijervaring verbeteren. Zo zijn er bijvoorbeeld parkeersensoren en een achteruitrijcamera die het inparkeren gemakkelijker maken. Er zijn ook verschillende rijhulpsystemen, zoals adaptieve cruisecontrol en automatische noodremmen, die de veiligheid van de passagiers en bestuurder verhogen.
Een ander voordeel van de Fiat Ulysse is de betrouwbare prestaties en lage onderhoudskosten. De motoren van de Ulysse zijn efficiënt en krachtig, waardoor de auto soepel en comfortabel rijdt. Bovendien zijn de onderhoudskosten van de Ulysse relatief laag, wat de auto aantrekkelijk maakt voor gezinnen met een beperkt budget.
Vergeet ook niet de Fiat merk pagina te bekijken, via deze pagina is nog veel meer informatie te vinden.
Huidig aantal Fiat Ulysse's op de Nederlandse weg
Bekijk hier per maand of jaar het aantal eerste toelatingen op de openbare weg in Nederland.
Het gaat hierbij om voertuigen die op kenteken gezet zijn en momenteel in Nederland rondrijden en/of de weg op mogen. Dit zijn zowel nieuw aangekochte personenauto's in Nederland als geïmporteerde personenauto's uit het buitenland.
Eerste toelating / Bouwjaren Ulysse's
Wanneer een nieuwe Fiat Ulysse voor het eerst de weg op gaat in Europa, krijgt deze ook een eerste toelating. Deze eerste toelating volgt (meestal) snel na het bouwen van de personenauto. Het onderstaande overzicht geeft daarom een aardig goed beeld van het bouwjaar (en dus de leeftijd) van dit type personenauto in Nederland. Ook geven deze aantallen een goed beeld van het aantal nieuw verkochte Fiat Ulysse personenauto's die in Nederland (nog) op de weg rijden.
Nieuwwaarde van dit model
Zie hier de gemiddelde nieuwwaarde van een Fiat Ulysse.
De gemiddelde nieuwwaarde van de Fiat Ulysse komt daarmee uit op 56.209 euro per personenauto.
Indeling op kleur
De meestvoorkomende kleuren van een Fiat Ulysse in Nederland zijn Wit (432 stuks / 82%), Blauw (42 stuks / 8%), Grijs (42 stuks / 8%) en Groen (8 stuks / 2%).
Kleur | Aantal | Percentage |
---|---|---|
Wit | 432 | 82% |
Blauw | 42 | 8% |
Grijs | 42 | 8% |
Groen | 8 | 2% |
Rood | 4 | 1% |
Geel | 1 | < 1% |
Zwart | 1 | < 1% |
9 van de 530 personenauto's zijn geïmporteerd
Dit betekent dat maar een klein deel (1.7%) uit het buitenland komt. De meeste import Fiat Ulysse's komen uit Duitsland, daarna volgt België. Vaak betreft het duurdere modellen die geïmporteerd worden (met een relatief hoge BPM in Nederland). Maar ook kan het heel voordelig zijn voor een particulier of handelaar om een jong gebruikte middenklasser te importeren.
Handelsbenamingen
Bekijk alle handelsbenamingen zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Fiat Ulysse.
Swipe voor complete tabel
Handelsbenaming | Aantal | Percentage |
---|---|---|
ULYSSE TRIPOD | 354 | 66.8% |
ULYSSE | 172 | 32.5% |
ULYSSE TD | 2 | 0.4% |
ULYSSE TRIPIOD | 1 | 0.2% |
ULYSSE 2.0 TURBO | 1 | 0.2% |
530 | 100% |
Varianten
Bekijk alle varianten zoals deze bekend zijn bij de RDW voor de Fiat Ulysse.
Vind de variant(code) via jouw kenteken
Swipe voor complete tabel
Variant | Brandstof & Motorvermogen | Geproduceerd van | Geproduceerd tot | Gemiddelde nieuwwaarde | Aantal | Percentage |
---|---|---|---|---|---|---|
0AC5 | Benzine Benzinemotor: 89 kW (121 pk) | mei 1998 | mei 1999 | - | 7 | 1.3% |
0AL5 | Benzine Benzinemotor: 97 kW (132 pk) | feb 1999 | jul 2001 | - | 4 | 0.8% |
0AN5 | Diesel Dieselmotor: 80 kW (109 pk) | okt 1999 | apr 2000 | - | 2 | 0.4% |
AXA11 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | jul 2004 | jul 2004 | - | 1 | 0.2% |
AXD11 | Benzine Benzinemotor: 150 kW (204 pk) | jul 2003 | feb 2005 | - | 5 | 0.9% |
BXA11 | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | jun 2003 | mei 2005 | - | 7 | 1.3% |
BXA1A | Benzine Benzinemotor: 100 kW (136 pk) | sep 2002 | mrt 2007 | - | 51 | 9.6% |
BXB1A | Diesel Dieselmotor: 80 kW (109 pk) | okt 2005 | okt 2005 | - | 1 | 0.2% |
BXC1B | Diesel Dieselmotor: 94 kW (128 pk) | jan 2006 | jan 2006 | - | 1 | 0.2% |
BXL1B | Diesel Dieselmotor: 100 kW (136 pk) | jun 2007 | jun 2007 | - | 1 | 0.2% |
Z | Elektriciteit Elektromotor(en): 100 kW (136 pk) | jun 2022 | mei 2024 | € 54.832 | 12 | 2.3% |
Onbekend | 438 | 82.6% | ||||
Totaal | 530 | 100% |
Nieuwste kentekens
Regelmatig werken wij de laatste kentekens bij. Zie hieronder de personenauto's die de afgelopen tijd op kenteken zijn gezet.
Pagina
1 van 22
1 van 22
Swipe voor complete tabel
Kenteken | Toelating & Bouwjaar | Omschrijving & Nieuwwaarde | Brandstof & Motorvermogen |
---|---|---|---|
GHG-95-V | 30 oktober 2024 2022 Geïmporteerd | Ulysse - V - Z € 54.927 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
GLH-21-H | 17 september 2024 2022 Geïmporteerd | Ulysse - V - Z € 46.633 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
Z-305-PS | 31 mei 2024 2024 | ULYSSE - V - Z € 60.161 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
Z-578-BT | 28 maart 2024 2024 | ULYSSE - V - Z € 52.175 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-304-RJ | 21 februari 2024 2024 | ULYSSE - V - Z € 48.969 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-303-RJ | 21 februari 2024 2024 | ULYSSE - V - Z € 48.424 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-063-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-062-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-061-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-060-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-059-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-058-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-057-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-056-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-055-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-054-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-053-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-052-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-051-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-050-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-049-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-048-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-047-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-046-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
X-045-TT | 31 januari 2024 2024 | ULYSSE - V € 58.407 | Elektriciteit Elektromotor(s): 100 kW (136 pk) |
Swipe voor alle informatie
Onze database is bijgewerkt tot 15 januari 2025.